{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
637 visninger | Oprettet:

Førtidspension {{forumTopicSubject}}

Til dem af jer, der er på førtidspension...

Hvordan har I fået det? Er det en lang proces?

Jeg spørger fordi jeg har lidt af angst og dep, hele mit liv, og har MEGET svært ved at overskue komunens primisser og pres, midt i min terapi osv.
Jeg sover af h til.. jeg er nervøs og stresset konstant.
Jeg kan slet ikke rumme det.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af lampe 500 kr.
  • Montering IKEA kommode 400 kr.
  • En badeværelsesdør der skal være 1-2 cm kortere 1.350 kr.
  • Elektriker: Lægning og tilslutning af ca. 5-6 m2 elvarmemåtte. 2.200 kr.
  • Klipning af hæk 2.000 kr.
  • Trække strøm til vaske- og opvaskemaskine. Ledninger skal ikke fræses ind men kan gemmes bag elkabler. Herudover tilslutning af komfur jf. stik. 4.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Førtidspension
  • #1   16. maj 2009 Jeg er sygemeldt.. men ifølge komunen osv, kan det kun være indtil de indkalder mig til møde igen.

Dette går meget strengt imod min læges ordrer på min situation.
    Så jeg er simpelthen så flegnende rassende!

• #2   16. maj 2009 hmm...de var omkring et år om at give mig det så det var egentlig ikke så galt. men der var en pokkers rend frem og tilbage på kommunen, forskellige fok man skulle sætte ind i sagen, rette nye folk fordi andre havde sagt nogle forkerte ting osv osv... jeg fik det for 2 år af gangen og det bliver taget op igen nu her men det er heldigvis min gamle sagsbehandler der har sagen ígen og han siger det ikke bliver noget problem at få den bevilliget igen

• #3   16. maj 2009 Okay.. Ja lige nu er jeg sku bare sur på min sagsbehandler for de udtalelser. At jeg bare skal i gang så hurtigt som muligt.
    Hvad med at LÆSE hvad min læge har skrevet, for hulen da :S Det tæller åbenbart ikke for noget. Jøsses

• #4   16. maj 2009 tror det er meget forskelligt i min sag tog det 13 år hvor det mest var et slagsmål mellem læger og kommune fordi jeg har en sjælden arvelig sygdom som kommunen ikke kender til og ikke ville sætte sig ind i

• #5   16. maj 2009 Okay.... Jamen hvis bare de kunne sætte sig ind i situationen, ville det gøre tingene en del nemmere. Er netop det de ikke gider. De ser, og de dømmer. Og tror straks de kender hele ens livs historie, og ved alt om hvad der er bedst for en. Halleluja....

Jeg har aldrig kunne passe en hverdag på længere sigt. Ikke engang folkeskolen. Og det går tilbage til 6 års alderen.

• #6   16. maj 2009 cath...det var de ved at sætte mig på da jeg var 18...det ville jeg dog ikke og forsøgte at blive dyrepasser men det ku jeg ikke holde til desværre.. så jeg fik det da jeg var 21.

og det er pga min sclerose så jeg er meget træt altid og husker ikke ret godt og har svært ved at overskue nogle ting..

• #7   16. maj 2009 Tina, ja.. jeg kan ikke engang holde til at høre ordet arbejde lige nu.
    Jeg sad med tårer i øjnene da jeg fik i hovedet at jeg SKULLE i gang med noget, næste gang jeg blev indkaldt til møde.
    Ved ikke hvad jeg skal gøre ved det... For grunden til sygemelding fra min læges side, er netop at jeg ikke kan hamle op med nogle som helst krav. Jeg går fuldstændigt ned.

• #8   16. maj 2009 Jeg fik førtidspension for knab 1½ år siden. Efter mange år på arbejdsmarkedet og med endnu flere år som arbejdsløs, fik jeg endelig førtidspension. Jeg har aldrig fungeret i et fuldtidsjob og havde faktisk flere sygedage end arbejdsdage, har altid haft dårligt selvværd, selvom jeg er knalddygtig og super intelligent. Men at lave noget på faste tidspunkter og på andres premisser kan kyle mig helt ud af den. Jeg fik antidepressiv medicin og blev senere indlagt på psyk i 1999. Var der i 4½ mdr og skulle efterfølgende opfølges på i forhold til arbejde. Efter godt 1 år på sygedagpenge røg jeg på kontanthjælp, var ude i mange arbejdsprøvninger, 2 gange på REVA og til psykiater nogle gange til udredning af min diagnose og evner. Det tog ca 6 år på kontanthjælp, før jeg blev tilkendt førtidspension.
    Så du må væbne dig med tålmodighed, men jeg håber for dig at det går meget hurtigere i dit tilfælde. Det er somom de kun kan forholde sig til rygskader eller hvis man sidder i rullestol. Hvis hjernen fungerer godt - når man er frisk - kan de ikke fatte hvor dårligt man også kan have det.
    Jeg føler med dig og ønsker dig det bedste. Du er også velkommen til at skrive en pb, hvis du har lyst til at snakke med en, som har været igennem møllen. Knuz

• #9   16. maj 2009 Min hukommelse er blevet ekstremt svækket på blot et halvt år. (Det blev rigtigt slemt da jeg var under udd, og måtte derfor stoppe det).
    Jeg er forvirret og stresset, og mine tanker kan ikke finde ro.
    Jeg har angst for at gå rundt udenfor alene.
    Er utilpas under opmærksomhed.
    Jeg drømmer konstant om de ting jeg skal nå og huske, og vågner med stress, som start på dagen.

Jeg har svært ved at overskue de mindste ting. Det eneste jeg faktisk altid har overskud til, er vores dyr.

Jeg kan ikke slippe kontrol.. Jeg kan ikke fordrage uventet besøg - alt skal være planlagt.
    osv osv.

• #10   16. maj 2009 miemiv, mange tak.

ja det lyder meget som mig, i nogle af tilfældene.
    Jeg går fuldstændigt i panik, ved det mindste.

Jeg blir også fysisk dårlig, og har aldrig haft flere skoledage, end sygedage.

• #11   16. maj 2009 Pia N det er netop det problem jeg også havde de gider ikke sætte sig ind i det,på trods af stakkevis af papirer fra min læge og hospital om min sygdom,Kommunallægen forhalede min sag i 6 år indtil vi blev rådet til at tage en advokat ind i sagen og der kom det frem at kommunal lægen ikke må vudere kun oversætte lægelige papirer til sprog sagsbehandlere kan forstå.det står i loven

• #12   16. maj 2009 Bente, ja jeg er ærligt talt chokeret over den behandling man får. Det er jo ikke menneskeligt! Og det gør bestemt ikke hele situationen nemmere.

Hvem skal man kontakte for at snakke førtidspension? Er det ens egen læge? Pt har vi kun snakket sygemelding, og hun bakker mig 100% op.
    Men det er der åbenbart ikke noget der hedder på kontanthjælp.

• #13   16. maj 2009 Sanne, okay... Det er jo ligesom mig.

Og jeg føler mig snart så udmattet af at forsøge. Føler mig drænet for energi. Alt er én stor lang kamp. Og jeg har kæmpet med det, siden barndommen, hvor jeg faktisk blev frataget skole hverdag i et år osv, i perioder.

• #14   16. maj 2009 joan.. mange tak.

medicin er jeg allerede på, gennem min læge.
    og jeg tager ALTID min mor eller kæresten med til møder.
    Det sætter lidt en stopper for deres pis og laaaange samtaler om muligheder.

Men jeg overvejer om jeg bør snakke med min læge om førtidspension. For på denne måde får jeg ikke fremskridt i min tilværelse. Jeg går mere og mere i panik.

• #15   16. maj 2009 Pia giver Joan ret gør som hun skriver det er den bedste vej og få en støtte/kontakt person det er en kæmpe hjælp det var også sådan en der hjalp mig og fik min sag igennem og fik en advokat med ind i sagen.Og så er det en person som er der 100 % for dig når du har det svært

• #16   16. maj 2009 Bente, hvorfor var det nødvendigt med advokat? Var de virkeligt så snæversynede at det blev nødvendigt?
    Jeg ser mig mere og mere gal på de regler.

• #17   16. maj 2009 Du skal gså snakke med din sagsbehandler i kommunen. De vil så enten henvise dig til en anden læge/psykiater og så skal din arbejdsevne vurderes - enten bare udfra lægeudtalelser eller også udfra arbejdsprøvning.
    Jeg går ud fra at du nu er sygemeldt eller arbejdsløs. Kontakt kommunen, for uanset hvad, er det kun derfra der kan søges om førtidspension. Held og lykke smiley

• #18   16. maj 2009 okay.. pt er jeg henvist til en psykolog.

Nogen råd om hvad mit næste trin skal være?
    Synes det er så svært at overskue tingene.

• #19   16. maj 2009 miemiv, det eneste min sagsbehandler kan snakke om, er at jeg skal i gang så hurtigt som muligt. og indenfor det næste års tid. det kan være om 2 mdr, eller det kan være om 6 mdr. dét kunne hun dog ikke sige smiley

• #20   16. maj 2009 og det skal lige siges at hun har mødt mig ÉN gang, eftersom det er første gang jeg er på kontant hjælp.

• #21   16. maj 2009 Det er normalt ikke nødvendigt men i min sag var det fordi min sygdom er sjælden og kommunen ikke ville forstå at den er alvorlig,det var et spørgsmål om at jeg kunne få hjælp eller ikke

• #22   16. maj 2009 Ja.. men hun påstår at reglerne er sådan. Og at jeg ikke har noget valg, selvom jeg er sygemeldt af læge osv.

Så lige nu tænker jeg da at jeg er GODT på røven, hvis de har gang i at jeg f.eks skal på flexjob om en måned. For ingen får mig ud af den dør, som jeg har det.
    Og hvad så? Vil de så stoppe kontanthjælpen?
    Kæft jeg er bitter!

• #23   16. maj 2009 joan, ja det er det...
    min læge ved heller ikke at jeg går i de tanker om førtidspension.
    måske jeg skulle bestille tid, og få de ting sat i gang. For jeg kan slet ikke overskue det her.
    Desuden bor psykologen så langt ude på landet, at mig og kæresten skal låne bil hver gang jeg skal derud.
    (jeg har ikke kørekort, og kæresten har ikke bil, men dog kørekort).

• #24   16. maj 2009 Nej ikke lige her omkring.. Jeg bor selv på landet, men dog med nem adgang til bus. (Den holder lige ved indkørslen).
    Så kan håbe jeg kan få en som ligger i byen eller lign.

Men hvad skal jeg helt præcist bede om, hos min læge?

• #25   16. maj 2009 Som Sanne skriver, er det godt du har din psykiater inde over. Få ham/hende til at beskrie din diagnose, dine ressourcer - altså hvad du kan magte og hvilke situationer du f.eks. ikke skal udsættes for - i det hele taget hvad du formår og ikke formår og hvad der er ´det bedste for dig rent halbredsmæssigt (psykisk) Det skal kommunen rette sig efter og du skal IKKE sendes ud i noget arbejde som du ikke magter.
    Det var først efter sådan en udtale fra psykolog at mine sagsbehandlere fattede alvoren i mine udtalelser og manglende evne til at arbejde.

• #27   16. maj 2009 Det er rigtigt svært at få pension nu. Jeg har muskelsvind og jeg skal i arbejdsprøvning nu.
    Jeg sagde til min sagsbehandler at jeg ikke orker både uddannelse og et socialt liv bagefter, men min kommune mener at der er en afklaring på mig og det er at jeg kan klare hvad der svare til en ikke-handicappet person. Men jeg ved ikke hvor de har den afklaring fra når jeg fortæller dem hvad jeg mener jeg fysisk ikke kan klare.
    Oven i det, så vil de have mig til enten at finde et arbejde eller starte på uddannelse. Arbejde kan jeg ikke finde da jeg er 19 år og handicappet, så der er kun uddannelse tilbage - og der er faktisk kun kontormuligheder, men jeg syntes det er grotesk hvis en kommune kan tvinge en til at arbejde med kontor.

Jeg har aldrig haft et problem med at være handicappet, men efter jeg er blevet 18 år har kommunen været med til at få mig til at blive meget irriteret over at være i den situation jeg er i.

For førtidspension skal du virkelig kæmpe for din sag. Og desværre for dig kan det være svært at orke og det har jeg ingen råd for, fordi jeg ved bare at det kræver at man KÆMPER !

• #28   16. maj 2009 Er der ikke også meget stor forskel på hvilken kommune man er oppe imod?

Jeg kommer selv fra Rudersdal kommune.. og de er bestemt ikke særlig meddelsomme.. eller villige til at ha den rette empatiske indstilling til ens situation-!

De tolker love..og paragraffer.. og læger snakker læge sprog! ..

De mener ofte detsamme..men det bestemt ikke altid det udfald der kommer borger/sygemeldt tilgode!

Hvis I er i en fagforening.. har man muglighed for juridisk hjælp...
    Hvilket i nogen tilfælde kan være en rigtig god ting.. det letter en gevaldig!

For er man syg.. ligemeget af hvad..
    DET KRÆVER SAATEMAR et godt helbred!

• #29   16. maj 2009 Det gode ved støtte/kontakt personen er at de kan komme hjem til dig,det gør det hele lidt nemmere og trygt for dig

• #30   16. maj 2009 Joan ja en kæmpe hjælp eg enormt søde at tale med

• #31   16. maj 2009 så vidt jeg husker :
    8 mdr. på reva
    nogle mdr. hvor kommunens sagsbehandler sendte mig i arbejdsprøvning.
    I protest tilmeldte jeg mig en uddannelse og var heldig at få revalideringsydelse.
    Da jeg var færdiguddannet var jeg også blevet mere handicappet, så
    1½-2 års ekstra arbejdsprøvning om jeg kunne klare en normal stilling og derefter om jeg skulle i flexjob.
    så fik jeg 5 mdr. i flexjob - vikariat
    da jeg et ½ år efter jeg havde haft det vikariat ikke havde fundet et nyt sted besluttede de at jeg skulle have pension... den fik jeg så efter et par mdr.

da jeg startede forløbet var jeg "kun" dårligt gående og kunne ikke løfte og bære, da jeg fik pension var jeg begyndt at bruge el-kørestol.

Da jeg startede processen (måtte erkende jeg ikke kunne magte et alm. job) ville jeg gerne havde pension med det samme, men jeg kan da godt se nu at personligt har jeg udviklet mig meget ved at få en uddannelse.... som jeg jo inderst inde godt vidste jeg ikke bagefter ville kunne udnytte til et job på normale vilkår.

jeg kan kun råde folk der starter i systemet til at søge ligestillede at kæmpe sammen med.

• #32   16. maj 2009 (link fjernet) side 32-33

om angsten for når der kommer et brev fra kommunen, af, a-kasse osv.

• #33   16. maj 2009 Korrekt min kontakt person kendte ikke til min sygdom da kun ca 400 i DK har den men hun gik på nettet og fandt alt hun kunne om den,for at finde ud af hvordan hun kunne hjælpe på bedst mulige måde

• #34   16. maj 2009 Disse... kan hjælpe.. hvis psykken..eller overskudet og kræfterne ikke er der længere ..til at hamle op om hvad man er berettiget til...

http://www.sr-bistand.dk/social_og_juridisk_raadgivning.asp

• #35   16. maj 2009 Var lige fraværende, og snakkede i tlf smiley

• #36   16. maj 2009 Hov.. glemte at tilføje.. det gratis.. og de er yderst gode at ha med ..på sin side i klage sager over for kommunens afgørelser.. man måske ikke finder er den rette afgørelse omkring een...

• #37   16. maj 2009 jeg vil lige ta en snak med kæresten.
    jeg kigger tråden igen senere.. og tak for råd og støtte osv.

har lige skrevet til min læge for at bestille tid igen. :O)

• #38   16. maj 2009 Så er jeg tilbage :O).

Hmm, ja jeg synes det er noget mærkeligt noget, at det er så forskelligt hvad der er muligt for folk, og hvad der ikke er muligt.
    (De plejer jo ellers at være gode til at skære alle over én kam).

• #39   16. maj 2009 men ang rettigheder. så fik min sagsbehandler det netop til at lyde som om jeg ikke rigtigt har nogen....
    Jeg er sygemeldt pt. Men jeg bliver lige pludseligt kontaktet, og har så pligt til at blive sat i gang med noget. (Dog ikke fuld aktivering).
    Men som tingene er, kan jeg vitterligt slet ikke komme i gang. Så er det ligemeget hvor mange timer det drejer sig om. Min psyke kan ikke overskue det.
    Det er så slemt at jeg er blevet skræmmende glemsom, og knapt kan følge med i tv og lign, pga stress og angst/panik.

Det ENESTE jeg fuldt ud kan overskue og blive i godt humør over i hverdagen, er vores dyr.
    Og til tider de huslige pligter.

• #40   16. maj 2009 Sanne, så burde de også tage mig meget seriøst. Jeg har ikke engang kunne passe folkeskolen regelmæssigt, siden jeg var 6 år... Plus fået psykolog hjælp, medicin, en speciel lampe at sidde foran for lys-mangel osv osv.

Men grunden til deres iver, er måske at det er første gang jeg er på kontant hjælp?
    For føler godt nok man bliver testet da!

• #41   16. maj 2009 Min mor og kæreste er også en kanon støtte for mig.
    Uden dem, ville jeg ikke engang have styrke til at ansøge kontanthjælp,
    Fordi jeg frygter deres krav så meget...

Men man kan jo ikke leve uden pengene.

• #42   16. maj 2009 Ja.. Dog får man skyldfølelse over de skal opleve en, når man har det værst. Det må være ufatteligt hårdt. Ikke mindst for min mor, som har oplevet det, næsten hele mit liv.

• #43   16. maj 2009 Ja, uden tvivl.
    Er i det hele taget utroligt hvad hun magter. Hun er butik chef, og knokler dagen lang. - Har sjældent fridage.
    Og når der er fridage, hjælper hun somregel mig med diverse ting.

• #44   16. maj 2009 Ja det er utroligt.
    Man ved slet ikke hvordan man skal gengælde alt det. :O)

• #45   16. maj 2009 At du ikke magter et arejde nu skal de acceptere. Jeg blev f.eks. sendt i arbejdsprøvning ca 20 timer/uge, men efter en uge mødte jeg kun omkring halvdelen af de dage, der var aftalt, fordi jeg ikke magtede det. Fortalte det til min sagsbehandler og efter endnu 2 uger blev det droppet og så skrev hun mig op til REVA. Det gik så heller ikke. d.v.s. jeg klarede det fint de dage jeg var der, for det var mine gode dage, men jeg havde så meget fravær, p.g.a. at jeg kan gå helt i sort nogle dage, at de sagde jeg ikke havde frammøde nok til at vurdere mig. Da var det jeg blev gal og sagde at der for h...... var en grund til at jeg ikke kunne møde. Senere fik jeg så min sagsbehandler til at henvise mig til en psykiater, som så skulle redegøre for, hvad jeg kunne og ikke kunne med de problemer jeg bærer rundt med. Hans udtalelse tog sagsbehandleren så til efterretning og det gav udslaget efter 6 års kamp -jeg fik endelig min pension.

Du kan være glad for at din mor støtter dig. Det gjorde min mor også, selvom jeg var over 30 år gammel. I forældres øjne er man stadig deres børn og man vil gerne hjælpe. Det må du absolut ikke have dårlig samvittighed over, men derimod glæde dig over at du har forældre som du kan snakke med og støtte dig til. Det er guld værd smiley

• #46   16. maj 2009 Sanne, kender det alt for godt! Det kan ikke beskrives hvor meget det betyder for en.

Miemiv, Ja kamp skal der åbenbart til ..

Jeg har fået min sygemelding igennem. Men den kan ikke gælde i alt for lang tid, ifølge min sagsbehandler. Hun siger det er reglerne.
    Jøsses...

• #47   16. maj 2009 Din sagsbehandler kan da ikke bestemme, hvor længe du kan være sygemeldt ! Han/hun kan måske forlange at du skal i en form for afprøvning, eller der skal foreligge papirer fra speciallæger (psykiater), men så må hun jo sørge for det.... Ellers skal du bede om det. Det er sgu hårdt og besværligt og kræver en masse overskud at være syg (det er fakta men desværre sandt)

• #48   16. maj 2009 Ordret sagde hun at jeg skal sættes i gang med et eller andet, nogle timer om ugen.. Efter vores næste møde. (ved endnu ikke hvornår jeg får brev om det møde).

Og dette er selvom jeg har givet hende dokumentation for min situation, ved at vise sygemelding fra lægen.

• #49   16. maj 2009 Faktisk fik hun det til at lyde som om der ikke er noget der hedder helt sygemelding på kontanthjælp... og jeg aner ikke hvordan reglerne er

• #50   16. maj 2009 faktisk er der en grænse der siger at man kun må være langtidssygemeldt i 120 dage eller sådan noget..kommunen kan dog godt forlænge den hvis der er behov for det. jeg var sygemeldt i 1½ år, 1 år osv...

• #51   16. maj 2009 Ja de tænker ikke ligefrem på ens bedste...

• #52   16. maj 2009 Hmm.. pga noget fysisk, eller psykisk?

• #53   17. maj 2009 Tænkte jeg godt... De tager gerne den slags mere seriøst.. smiley

• #54   17. maj 2009 Da jeg gik på kontanthjælp var det i forlængelse af sygedagpenge, så jeg var aldrig bleet raskmeldt. Men så er der vist noget om at de så vidt muligt skal få folk i arbejde eller aktivering hurtigst muligt, men hvis man har en diagnose, er det under andre regler. I så fald skal man afprøves, så de kan lave en redegørelse for hvor megen arbejdsevne man har eller kan få (evt. revalidering) og så er det man bliver kastet ud i en masse ting. Der er ikke andet for end at tage imod de "tilbud" for også derigennem at vise, at man ikke magter det. Det kan være en hård og lang process, for det er ikke altid de "bare" tager en læges ord for gode varer - det komme meget an op hvordan lægen formulerer papirerne, har jeg erfaret. Jeg ønsker dig al mulig held og lykke, og håber ikke du skal igennem ligeså meget som jeg skulle.

• #55   17. maj 2009 Hmm ja...
    Hvad sker der egentlig hvis man ikke magter at møde op?
    Stopper de så ens kontanthjælp, eller? For det er da det sidste man har brug for.

Og mange tak smiley

• #56   17. maj 2009 For mit vedkommende fik det ikke konsekvens for kontanthjælpen, fordi jeg bare efterfølgende fortalte, at jeg ikke engang var istand til at ringe og melde afbud (jeg har også lægedokumenteret søvnforstyrrelse). Jeg sagde til dem at hvis jeg var oppe og igeng, kunne jeg også møde, men hvis ikke, kunne jeg heller ikke ringe afbud. Det måtte de så acceptere, fordi det er en af mine lidelser.

• #57   17. maj 2009 igang, skulle der stå.

De kan ikke uden videre indeholde din kontanthjælp. Du skal have en skriftlig advarsel først. Men stadig er det vigtigt så vidt muligt at overholde de aftaler man skal møde til i forhold til sagsbehandleren og arbejdsprøvning, m.v.

• #58   17. maj 2009 Okay..
    Nu har jeg nemlig også det prob at jeg virkeligt sover dårligt, når jeg har det dårligt.. Enten drømmer jeg om de ting jeg skal huske, skal op til osv, eller også er det mareridt.. Så føler mig faktisk udmattet idet jeg står op, og går tit i seng igen, lidt senere og snupper et par timer under dynen.

• #59   17. maj 2009 Du er nødt til at fortælle både din læge og sagsbehandler alle de problemer du har, og de skal tage det alvorligt. Hvis ikke din sagsbehandler tror dig, kan han/hun henvise dig til en speciallæge på kommunens regning. De er bare ofte så træge, fordi de ved at nogen prøver at udnytte systemet, hvilket bare gør det sværre for os, der virkelig har brug for reel hjælp.

• #60   17. maj 2009 Ja... Men jeg synes faktisk det er for dårligt at sagsbehandleren kan virke skeptisk.. For det er tydeligt at se hvor dårligt jeg har det med disse ting.. Tror jeg faktisk også hun indså lige pludseligt.
    Må bare håbe der med tiden vil være forståelse NOK, så jeg kan komme i bedring, og samtidigt have fred og ro til at fokusere på netop det. smiley

• #61   17. maj 2009 Gab. ku være man sku trippe op og finde sengen :O)
    Sov godt. Tak for råd osv folkens. Nat nat

• #62   17. maj 2009 Jeg vil også snart ramme dynen - skal til konfirmation kl 13 .

Pia, jeg har desværre også erfaring for, at psykiske lidelser ofte ikke bliver accepteret som værende reel sygdom og handicap. Jeg håber du møder forståelse på din hårde vej gennem systemet og ønsker dig al mulig held og lykke med det.
    Er der mere du har lyst til at spørge om eller bare vil ud med må du meget gerne sende mig en pb.

Sov godt og nat nat herfra smiley

• #63   17. maj 2009 nogen for pension på det sociale og andre på grund af sygdom, min erfaring siger at får man det på det sociale går det rimelig nemt og hurtigt, mens det derimod tager lang tid med den sygdomsbetingede da alle arbejdsmuligeder skal være afprøvet

Kommentér på:
Førtidspension

Annonce