803 visninger
|
Oprettet:
Førtidspension {{forumTopicSubject}}
Hej!
Dette emne, har godt nok ingenting at gøre på hunde galleri, men håber at en eller flere søde hunde mennesker kan svare på mit spørgsmål
Min mor flytter kommune (Farsø til Skive) - og mennesker i min familie siger, at ved at foretage en flytning, så vil hun miste sin førtidspension??
Jeg har tjekket på www.borger.dk, men synes ikke jeg kan finde det præcise dilemma..
Mvh Sara
jan 2009
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 258 Svar: 1.860
aug 2008
Følger: 6 Følgere: 14 Hunde: 5 Emner: 159 Svar: 1.575
apr 2013
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 6
Jeg fortæller det ligeud, at min mor før førtidspension grundet psykiske lidelser. Er der nogle, som skal underrettes om flytning? F.eks. gammel kommune el. andet?
jun 2013
Følger: 32 Følgere: 431 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.042
hvad der godt kan tildeles, men hvis hun har fået varig pension, så vil den følge hende, uanset hvor i landet hun flytter hen.
sep 2008
Følger: 12 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 309 Svar: 1.753
Men nej, pensionen mister hun ikke.
jun 2010
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 104 Svar: 5.016
Hun skal give besked i gammel og ny kommune. Det vigtigste er den gamle.
Hvis hun modtager nogen form for hjælp. Støtte person, Hjemmehjælp. Boligsikring whatever skal de søges i ny kommune.
Boligsikring kan de ikke nægte hende hvis hun er berettiget.
Men alt andet vil de sandsynligvis revurdere.
Jeg har for eksempel mistet min hjemmehjælp efter flytningen. Men har fået tilkendt støtte person.
apr 2013
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 67 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.939
I 2003 stoppede man for muligheden for at tildele livsvarig garanteret pension og kommunen kan nu, hvis den skønner at der er så stor en forbedring i ens erhvervsevne at lønarbejde kan komme på tale, tage ens sag op igen.
Men det gør de ikke på grund af en flytning, der bliver man bare overført.
Men alle andre tilskud skal der søges om igen, og så må den pågældende kommune vurdere om hun er berettiget.
apr 2013
Hun får også invalide tilskud oveni, ved ikke hvad det kaldes, skal det søges igen så????
jun 2010
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 104 Svar: 5.016
Men en rette snor er, at alt hun får, som skulle ansøges om før hun fik det (undtaget selve pensionen) det skal der ansøges om igen
Førtidspension