{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
803 visninger | Oprettet:

Førtidspension {{forumTopicSubject}}

Hej!

Dette emne, har godt nok ingenting at gøre på hunde galleri, men håber at en eller flere søde hunde mennesker kan svare på mit spørgsmål smiley

Min mor flytter kommune (Farsø til Skive) - og mennesker i min familie siger, at ved at foretage en flytning, så vil hun miste sin førtidspension??
Jeg har tjekket på www.borger.dk, men synes ikke jeg kan finde det præcise dilemma..

Mvh Sara smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af lampe 500 kr.
  • Montering IKEA kommode 400 kr.
  • En badeværelsesdør der skal være 1-2 cm kortere 1.350 kr.
  • Elektriker: Lægning og tilslutning af ca. 5-6 m2 elvarmemåtte. 2.200 kr.
  • Klipning af hæk 2.000 kr.
  • Trække strøm til vaske- og opvaskemaskine. Ledninger skal ikke fræses ind men kan gemmes bag elkabler. Herudover tilslutning af komfur jf. stik. 4.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Førtidspension
  • #1   26. jun 2013 Nej det vil hun ikke. Min mor er førtidspensionist og hun har flyttet kommune en del gange. Aldrig mistet den.

• #2   26. jun 2013 hendes førtids flytter med hende hun skal bare flytte sin folke register og resten kommer af sig selv smiley

• #3   26. jun 2013 Okay, mange tak for svar.

Jeg fortæller det ligeud, at min mor før førtidspension grundet psykiske lidelser. Er der nogle, som skal underrettes om flytning? F.eks. gammel kommune el. andet?

• #5   26. jun 2013 Jeg kan ikke i min vildeste fantasi forestille mig, at pensionen skal revurderes.. Måske hvis den er "tids begrænset" .
    hvad der godt kan tildeles, men hvis hun har fået varig pension, så vil den følge hende, uanset hvor i landet hun flytter hen.

• #6   26. jun 2013 Hvis hun er tilknyttet DPC, skal hun nævne for dem at hun flytter, så se kan sende henvisning til DPC i den nye kommune smiley

Men nej, pensionen mister hun ikke.

• #7   26. jun 2013 De må ikke frataget hende pensionen.
    Hun skal give besked i gammel og ny kommune. Det vigtigste er den gamle.

Hvis hun modtager nogen form for hjælp. Støtte person, Hjemmehjælp. Boligsikring whatever skal de søges i ny kommune.

Boligsikring kan de ikke nægte hende hvis hun er berettiget.
    Men alt andet vil de sandsynligvis revurdere.

Jeg har for eksempel mistet min hjemmehjælp efter flytningen. Men har fået tilkendt støtte person.

• #8   27. jun 2013 Tak for svarerne smiley Det er til stor hjælp.

• #9   27. jun 2013 Hvis man har fået tildelt pension efter "de nye regler" så kan kommunen faktisk godt revurdere ens pension.
    I 2003 stoppede man for muligheden for at tildele livsvarig garanteret pension og kommunen kan nu, hvis den skønner at der er så stor en forbedring i ens erhvervsevne at lønarbejde kan komme på tale, tage ens sag op igen.

Men det gør de ikke på grund af en flytning, der bliver man bare overført.

Men alle andre tilskud skal der søges om igen, og så må den pågældende kommune vurdere om hun er berettiget.

• #10   27. jun 2013 Min mor har ikke valgt at få sin pension efter de nye regler, hun fik valget smiley

Hun får også invalide tilskud oveni, ved ikke hvad det kaldes, skal det søges igen så????

• #11   27. jun 2013 aner ikke hvad invalide tilskud er og Google syndes ikke at være til stor hjælp.

Men en rette snor er, at alt hun får, som skulle ansøges om før hun fik det (undtaget selve pensionen) det skal der ansøges om igen

Kommentér på:
Førtidspension

Annonce