7.157 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

hjemmelavede hundekiks hjemmelavede hundekiks

Engang jeg surfede omkring fandt jeg en opskrift på hjemmelavede hundekiks, det fixe var, at de indeholdt noget med nogle rugbrøds rester o.lign. så man kunne få brugt noget af det man havde liggende, men nu kan jeg ikke finde opskriften igen og jeg har tit tænkt på den... er der nogen af jer der har nogle opskrifter eller tips liggende til hjemmelavede hundekiks???

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bygge terrasse for spejderhytte 5.000 kr.
  • USM HALLER disassembly - today! 1.410 kr.
  • montering af sovesofa 800 kr.
  • Replacing smoke alarm battery 375 kr.
  • Sætte lampe op 500 kr.
  • TV mounting / hanging 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hjemmelavede hundekiks
  • #1   21. maj 2009 Hvis du skal af med dit rugbrød, kan du skære det i passende stykker, og riste dem i ovnen.

Det gør jeg.

Så rister jeg dem rigtig sprøde, og bruger dem bare som snacks, ikke ttil træning, da jeg gerne får dem til at knase lidt for meget..

• #2   21. maj 2009 Uh - her vil jeg også lige følge med -
    Jeg har en god opskrift - på leverguf - men er bestemt med på flere ideer smiley

LEVERGUF

Den kræver lidt tid, men ikke meget, kan holde længe, og hunden er tæskevild med det smiley

Ovnen tændes på 200 c, varmluft

Du skal bruge:

1 okse eller svine lever
    1 fed hvidløg
    lidt salt og peber
    havregryn

Alt dette blendes sammen, og havregrynen tilsættes lidt ad gangen, til den opnår et grynet-let glansagtigt udseende.

Derefter smøres massen ud på bageplade med bagepapir på, i en tykkelse af ca. 1 cm.

Bages midt i ovnen, ca. 30-35 min. Og stilles derefter til afkøling.

Dette vil størkne, og kan derefter brækkes/skæres i små bider brug evt. en pizza-slizer til opdeling.

Kan holde sig 1 ½ mnd. tid i dåse.
    Frys evt. resten ned i små portioner, så har du altid en lækker godbids pose ved hånden smiley

ps. kender nogle stykker der har fået Verdens lydisgste og hengivne hund ud af disse guffere smiley

• #3   21. maj 2009 ja det var nemlig noget med ristning af rugbrødet... er bare ikke sikker på den holder at riste ren rugbrød, Newton er lidt kræsen og forkælet så der må være noget der får det til at dufte lækkert så han gider spise dem :). Der er kun én slags rugbrød han gider spise rent og det er også kun når det er frisk....

• #4   21. maj 2009 uhhh lever guf, se DET var nok noget min lille mand ville elske... den skal jeg lige skrive ned og afprøve i nærmeste fremtid:)

• #5   21. maj 2009 Hvad med at dryppe noget olie fra en dåse tun ud over? Eller hvidløg?

Jeg ved ikke om man kan smøre et tyndt lag leverpostej på, og så tørre det sådan. Du kan evt. lave en enkelt først som prøve?

• #6   21. maj 2009 Pøj med det er 99,9 på at han vil elske det smiley

• #7   21. maj 2009 helt sikkert, lidt fiskeolie udover rugbrøddet skal nok gøre underværker, ved ikke hvorfor jeg ikk har tænkt på det noget før. tak begge to for kommentarer, nu skal jeg i gang med lidt forberedelse tror jeg... en af de nærmeste dage vil jeg se om jeg kan kokkerere lidt godbider så, så skal jeg nok vende tilbage hertil om den lille prins ku lide sagerne

• #8   21. maj 2009 Opskrift på hundegodbidder
    Pisk to store eller tre små æg godt sammen. Rør to kopper groft speltmel og to-tre kopper grovvalsede havregryn i. Spæd op med koldt vand, men pas på del ikke bliver for sjasket. Smør massen ud på en bageplade beklædt med bagepapir.

Denne portion passer til en normal bageplade. Skær massen igennem to gange på hver led. Bages ved 175 grader varmluft i 10 minutter. Vend dem derefter og giv dem igen cirka 10 minutter. Skorpen skal være fast, men ikke hård. Tag dem ud og klip dem i aflange stykker. Bag dem igen med ved lavere temperatur. De skal være gennembagte og tørre. HUSK det går hurtigere med ovndøren på klem, da de afgiver meget fugt.

• #9   21. maj 2009 Tun kiks
    1 dåse tun i olie, 250 g. mel, 200 g. sukker, ¾ kop vand, 2/3 kop vegetabilsk olie, ½ tsk. salt
    Forvarm ovnen til 175 ° Bland mel, sukker og salt. Tilsæt tun, vand og olie. Bland det sammen. Rul det ud i 1 ¼ cm. tykkelse.
    Tryk det ud i hundekiks eller småkageforme og bag det i 15-25 min. Køl det ned og kom det i køleskabet.

• #10   21. maj 2009 Hjemmebagte hundekiks.

1 dl. boullion (vand med okseterning)
    2 dl. kogende vand
    3 dl. rugkerner
    4 æg
    150 gr. speltmel
    ca. 6-7 dl. havregryn

Alt røres sammen og æltes. Trilles eller formes som man vil have godbidderne til at tage sig ud. Bages på en smurt plade i 1 time ved 180 grader C. Sluk ovnen og lad kiksene passe sig selv 1 times tid.

• #11   21. maj 2009 Peanut butter kiks

2 kopper groft speltmel, 1 kop hvede spirer, 1 kop peanut butter, 1 æg, 14 kop vegetabilsk olie, ½ kop vand, ½ kop salt.

Rør alle de tørre ingredienser sammen i en skål og tilsæt derefter de andre ingredienser så det bliver til en fast dej.
    Kan evnt. rulles ud i ca. 2,5 cm. tykkelse og skæres i passende stykker og trykkes med en gaffel i vaffelmønster, sættes på bagepapir og bages ca. 15-25 min. Alt efter tykkelse og størrelse. Afkøles og opbevares i krukker/bøtter.

• #12   21. maj 2009 Mikroovnens lette kiks til hunde

3 glas vegetabilsk babymad, ½ kop havregryn

Rør babymad sammen med havregryn, form dem med en teske på bagepapir og pres med gaflen til et gaffelmønster. Bages ved højeste indstilling 2-5 min. Afkøles og opbevares i køleskab.

• #13   21. maj 2009 Til hunde med sarte maver kan man også købe en dåse Z/D og skærer det i passende stykker, derefter i ovnen, nøjagtig som man gør med rugbrødet

• #14   21. maj 2009 1 kop lever
    1 kop gult majsmel
    1 kop vand
    1 knivspids hvidløgspulver

Leveren blendes og afhængigt af, hvor mange kopper lever man får, tilpasses mængden af de andre ingridienser i forholdet som beskrevet i opskriften. Husk ikke at brug stavblender, da den ikke duer til at blende lever med!Ingredienserne blandes sammen. Det hele kommes i en godt smurt bradepande og bages ved 180 grader i 20-25 min.
    Bagefter skæres "kagen" ud i passende godbidsstørrelser. Velegnet til frysning.

• #15   21. maj 2009 Hjerte kræs

En pakke kyllingehjerter flækkes eller skæres i mindre tern. Imens varmes en stegepande op til den er brandvarm. Hæld lidt olie på panden og brun hurtigt hjertestykkerne på den skoldhede panden, så overfladen lukkes. Her efter puttes hjertestykkende i oven ved ca. 100o C. et par timer eller tre.

Holdbarhed: ca. 1 uge i køleskab.

• #16   21. maj 2009 Fiske-strimler

Hvorfor smide skindet fra laksen mv. ud, når man kan lave alle tiders lækre hundeguffere ud af det. Start med at fjerne de store skæl, det er knap så lækkert for hunden at spise dem. Skær derefter skindet i større strimler; de svinder en del under tørringen. Form evt. små kringler mv. af de friske skind. Tørres i ovnen ved ca. 100o C. til de er helt tørre, selve tiden afhænger af størrelsen og fugtighedsgraden på skindet.

• #17   21. maj 2009 Noget lever (noget hakket lever i Føtex i sådan en pølse som risegrød også kommer i).
    Nogle kogte ris (ca. 2-3 grydeskefulde); man kan også bruge bulgur, havregryn eller andet.
    Lidt honning (ca. 2 spiseskefulde).
    Lidt speltmel til at få det til at hænge sammen.
    Blandningen spreder jeg ud på en bradepande (husk bagepapir) og lader den stå i en 130 grader varm ovn i ca. 1 time, hvorefter man tager den ud og skærer den i passende stykker og så kommer den ind i ovnen ved 100 grader i et par timer

• #18   21. maj 2009 Kyllingepølser

En pakke kyllingepølser

Kyllingepølserne skæres i tynde skiver og skæres derefter i halve eller kvarte skiver, fordeles på en bageplade.
    Bag dem v/ 180°C i 1 time og lad dem stå i slukket ovn 1 time mere.
    Kyllingestykkerne "hæver" til dobbelt størrelse og hundene er vilde med dem.

• #19   21. maj 2009 hunde kiks.
    Kog 3 dl. vand med en bouillonterning hæld det varme vand "suppe" over 3 dl. rug- kerner og lad det trække i 15 min. tilsæt da 150 g hvedemel, 250 g havregryn og 4 hele æg. bland det hele godt og lad det hvile i godt 30 min. Brug en ske til at lave små toppe på en bageplade.
    Hundekiksene sættes i ovnen på nederste rille i ca. 45 min. ved 175 grader.

• #20   21. maj 2009 oste hunde kiks
    1 1/2 kop hvedemel
    1 1/4 kop revet ost
    125 g. magarine
    1 fed hvidløg (presset)
    1 knivspids salt
    1/4 kop mælk (måske lidt ekstra)

Riv osten ned i en skål, lad det stå til det når rum temparatur. Rør den bløde magarine i sammen med den presset hvidløg, salt og mel. Tilsæt mælk indtil man kan forme dejen til en fast bolle.

Sæt det i køleskab i en ½ times tid. Rul dejen ud på et bord med mel. Skær i passende godbid stykker, og bag det dem i ovnen ved 190 grader i 15 minutter eller til de er let gylden og faste

• #21   21. maj 2009 Mutters æble bidder
    2½ kop speltmel
    ½ kop majsmel
    1 æble (fint revet)
    1 æg
    1/3 kop rapsolie
    1 spiseske honning
    3/8 kop vand

Forvarm ovnen til 180 grader. Smør bradepanden med olie (eller bagepapir). Bland mel og majsmel i en skål. Tilsæt æble, æg, olie, honning og vand. Rør sammen til det er godt blandet.

Kom mel på bordet (ikke for meget). Rul dejen ud i passende tykkelse. Skær ud i passende godbids form og størrelse. læg dem på den smurte bradepande (bagepapir).

Bag i den for varmede ovn 35 til 40 minutter. Sluk for ovnen lad ovnlågen være lukket i en time (for at de skal blive sprøde.) Opbevar de færdige godbidder i en luft tæt beholder og læg dem i køleskab eller fryseren.

• #22   21. maj 2009 Flattens hundekiks.
    50 g gær
    2 dl kærnemælk
    2 dl suppe
    150 g leverpostej
    500 g rugmel
    150 g hvedemel

Gær og leverpostej opløses i de lunkne væsker, og de 2 slags mel tilsættes. Dejen æltes godt og hæver til dobbelt størrelse. Trilles til kugler ( på størrelse med en golfkugle) og trykkes flade på midten så de får facon som kødben.
    Sættes på en smurt plade og bages i små 2 timer ved 175 grader. Gemmes i dåse. Disse hundekiks er store og rigtig guf.

Kommentér på:
hjemmelavede hundekiks

Annonce