{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.171 visninger | Oprettet:

IKK IGEN :O( (Rotter!) {{forumTopicSubject}}

Vi troede at vi efter en stille måned, uden fangst i fælderne, endelig var sluppet af med vores rotter..
(Har fanget 3)...

MEN, i aftes begynder jeg at undre mig...
Jeg gik ud på værkstedet for at vaske tøj og ser at en dåse tapet-klister er blevet væltet på gulvet... Hmm..
Senere går jeg derud igen, for at smide mere vasketøj i maskinen, og er ved at snuble over nogle ting, som pludseligt ligger foran døren, ind til køkkenet.. (De lå der ikke før).
Pludseligt render der en rotte rundt omme i et hjørne.. Føj!
I nat lå der så en lille bitte rotte i en fælde... Det lignte lidt en mus, men jeg tvivler! Er sikker på vi har unger nu også :O(

Træls er det!

Sku lige dele min hygsomme historie. Gg


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  IKK IGEN :O( (Rotter!)
  • #1   30. maj 2009 Yakks, noget skidt..... Tror dælme jeg flyttede ud af huset hvis jeg så rotter indenfor...))o:
    Det er godt nok et klamt og ulækkert dyr....Stakkels jer, håber I får buget med dem MEGET hurtigt!!


  • #2   30. maj 2009 Ad øv! Ikke IGEN..

    Hvor er det nederen.. Kan man ikke bare gasse hele huset??? Eller lægge gift i ost ud eller sådan noget?


  • #3   30. maj 2009 Gg, ja det er sku ulæks!
    Heldigvis kan de ikke finde vej ind til køkkenet og stuen mere!
    Dét var klamt, da de kunne det!
    Der fik jeg en lille "dans" med en rotte.. Føj.

    Vi har havregryn i fælderne.. Det sagde rottemanden var bedst.. Men hvis de dør af gær, var det da også værd at lægge sammen med! For nogen gange spiser de, uden at fælden når at klappe.

    Gift er der lagt i haven, og ved visse huller derude..


  • #4   30. maj 2009 Uh, kender problemet.
    Vi har rotter i vores halmlade.
    Heldigvis har jeg et par jagtglade Jack Russels, og de er virkelig gode til at få gjort en ende på problemet.


  • #5   30. maj 2009 'vores' rottemand, anbefaler spegepølse, som lokkemad i fælderne.

  • #6   30. maj 2009 Snyd.. Enzo er sku ikke hurtig nok.. Og vi har alt for mange ting ude i værkstedet som de kan gemme sig bag. Gg.

    Ej puha.. De er sku ikke så hyggelige.
    Den størte vi har fanget, målte 38 cm.. Bvadr


  • #7   30. maj 2009 Største*

  • #8   30. maj 2009 Karin, mystisk.. Virker det?
    Vores er helt vild med de havregryn...


  • #9   30. maj 2009 Rosiner er også godt. vi fangede 13 på den måde. Vi fik lavet ny kloak og nyt gulv i hele kælderen. så nu har vi ikke nogen mere HELDIGVIS...det er nogle klamme kræ

  • Anne R
    Anne R Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Emner: 29 Svar: 1.101
    #10   30. maj 2009 Du må låne min tæve.

    Hun har adskillige rotter på samvittigheden....

    Og hun er "bare" en Papillon.

    Rotter er modbydelige i privat hus/omgivelser

    Rotter kommer kun pga fødekilde. Den der med, at høns tiltrækker rotter, den holder ik.
    Rotter tiltrækkes af foder. Om det er fra høns, svin, heste, kaniner eller....det er underordnet.
    Foder i tønder, foder ud midt på græsplænen/marken - spise op. Hønsehuse skal hæves fra jorden.

    At fodre vildtfugle tiltrækker ligeledes rotter. Sørg for, at strejferen (den der starter det hele) ikke kan bosætte sig nogensteder.



  • #11   30. maj 2009 Ud over alm. udryddelse er det også ret vigtigt at sikre sit hus for nye indflyttere !!

    - så I må igang med sikring af hus/afløb mm.

    Rottegift er virkelig virkelig noget grimt noget(forhindrer koagulationen af blodet og rotterne dør af indre blødninger), så hvis mna kan finde alternativer er det klart at anbefale.

    Godt nok skal de vilde rotter bare DØ, og det kan kun gå for langsomt, men der er jo ingen grund til at mishandle dem, vel !!


  • Anne R
    Anne R Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Emner: 29 Svar: 1.101
    #12   30. maj 2009 Heidi O

    Nej absolut ingen grund til mishandling - det har du helt ret i

    Men dø må de desværre.

    Forebyggelse er bedre en helbredelse - ellers kan min hund nogle triks.....rotter, kaniner, høns....intet problem...


  • #13   30. maj 2009 Susanne M : Ja, naturligvis skal de dø, hvilket jeg også skrev, men alligevel...der er ingen grund til at mishandle dem, og det mener jeg, man gør ved at give dem rottegift, da de hermed får en grum grum død !!

  • Anne R
    Anne R Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Emner: 29 Svar: 1.101
    #14   30. maj 2009 Levende fælder, og så ud til en hund der ved hvad det drejer sig om. Rotten dør på få sekunder

    Gift - nej tak
    Kraftige smækfælder er ok, indtil man ser et ben i fælden, eller en rotte som sidder og bløder fra næsen/benet


  • #15   31. maj 2009 Susanne M :
    Min mening...hvis man går bare en lille smule op i dyrevelfærd, gælder det i mine øjne ALLE dyrearter !!

    Ja, nogle dyrearter betragter vi som skade dyr(berettiget eller uberettiget), og vi vælger derfor at de skal dø, hvilket i mine øjne er fair nok, sålænge man følger dyreværnsloven(der iøvrigt har mangler), der siger at man, når man selv afliver dyr, skal sørge for at de dør hurtigt og smertefrit.

    Død vha. rottegift er ikke en hurtig og smertefri død, men langsom og pinefuld og igen så fatter jeg ikke at folk, der burde interessere sig for dyrevelfærd overhovedet kan overveje at lade et levende væsen gennemgå, hvad de arme rotter gennemgår, når de forgiftes !!

    Jeg er stadig enig i at vilde rotter skal dø, men mener stadig at man skal opføre sig anstændigt i forbindelse med "udryddelsen" !!


  • Anne R
    Anne R Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Emner: 29 Svar: 1.101
    #16   31. maj 2009 Heidi O

    Det mener jeg også. Respekt for alt levende

    Nogle mennesker mener jo også at fritløbende katte er skadedyr, med det der følger af plageri
    Ik at jeg mener at katte burde løbe frit - det er simpelthen for farligt.


  • #17   31. maj 2009 Vi kender nogle som havde en hund der snuppede en rotte der havde taget gift,desværre kostede det deres hund livet så jeg er glad for mine katte for vi vil ikke tage chancen her

  • #18   31. maj 2009 Susanne M : i mine øjne findes der INGEN undtagelser !!

  • Anne R
    Anne R Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Emner: 29 Svar: 1.101
    #19   31. maj 2009 Min knækker bare ryggen på dem....og så videre til næste rotte. De 2 andre tygger dem så færdig. Babyrotterne æder hun godt nok.

    Hun tog 17 i en kornsilo.

    Og hun er ellers sådan en sød skødehunde-Papillon *S*

    Ik skue hunden på hårene.....det kunne mange nok lære af *ss*


  • #20   31. maj 2009 Nå, ja og i Spanien har de sikkert lignende argumenter/forklaringer for deres mishandling af galgoerne, når deres værnepligt er udtjent...det er så også fair nok eller ??

  • #21   31. maj 2009 Jo, de kan da sagtens sammenlignes...det er begge levende individer, som nogen ikke mener har lov til at leve længere !!

    - begge kan betragtes som sociale, intelligente mm.

    Så hvorfor skulle man ikke kunne drage en sammenligning ??


  • #22   31. maj 2009 rotter spreder sygdom som mennesker kan blive alvorligt syge af

  • #23   31. maj 2009 Muligvis for dig,fordi du bedre kan lide hunde og har en anden indstilling til hundehold end jægeren i spanien !!

    - er sikker på at de betragtes med ligeså stor ligegyldighed/afsky, når deres tid er udtjent, som du gør med rotterne...men ja, herhjemme er det mere "velset" at mishandle skadedyr end hvad herhjemme udelukkende opfattes som kæledyr.

    Der er mange eksempler på, at hunde betragtes som "skadedyr" rundt omkring i verden og når vi hører om, hvordan de behandles, så er det åhhh...så forfærdeligt, men en lille social og højt intelligenet gnaver, må man altså godt mishandle uden at det er synd...

    Har man den instilling synes jeg sg* ikke man har nogen ret til at vrænge på næsen af de folk der rundt omkring i verden mishandler hunde...eller katte for den sags skyld, for i deres verden er de også MEGET lidt værd og betragtes i mange tilfælde også som skadedyr !!

    Tror jeg vil stoppe her, for jeg kan mærke, at jeg begynder at blive rigtig grum indvendig over så stor manglende respekt for levende individer !!


  • #24   31. maj 2009 Sikke en masse debat. Gg.

    Jeg har også oplevet blod ved fælderne osv, fordi der kom blod ud af deres mund og næse.. (AD!).

    Men dø skal de jo.


  • #25   31. maj 2009 Bente N

    Skrevet: 31-05-2009 00:47:39

    rotter spreder sygdom som mennesker kan blive alvorligt syge af

    :::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

    Det er jeg da godt klar over og jge siger heller ikke at vi for alt i verden skal holde liv i dem. Skriver jo netop at jeg er enig i at de skal dø...mener bare at de har ligeså meget krav på en værdig, hurtig og smertefri død, som vi alle mener fx. galgoerne eller andre hunde i lande, hvor de betragtes som sygdomebefængte skadedyr...akurat ligesom rotterne !!


  • #26   31. maj 2009 Heidi, når det kommer til rotter så er de jo meget sundheds skadelige..
    Jeg bryder mig heller ikke om at nogen som helst dyr skal lide...
    Men hellere det, end vores helbred skal sættes på spil.

    Nogen gange rammer fælderne jo desværre bare uheldigt smiley


  • #27   31. maj 2009 Grund til at bekæmpe dem
    Der går store værdier tabt ved, at rotter æder eller tilsviner mængder af fødevarer og foder, men også den beskadigelse af bygninger, som deres gnaven forårsager, kan være kostbar, og kan, når det går ud over el-installationer, endog forårsage ildebrande. Det alvorligste er dog, at de er farlige smittespredere. Med urin og ekskrementer kan de overføre en ofte dødelig sygdom, Weils syge, og der er nok ingen tvivl om, at rotter - og mus - er ansvarlige for en meget stor del af de mere eller mindre alvorlige madforgiftninger, som skyldes salmonellabakterier.


  • #28   31. maj 2009 Jeg er enig i at de skal dø...uenig i hvordan det skal gøres....helt ærligt !!

    - og ja, de KAN være sygdomsbefængte...er det ikke altid(dette er så endnu en fordom)...og hunde betragtes også som sygdomsbefængte skadedyr i nogle lande, men kom det frem at de blev udryddet på lignende måde, så skulle folk, sg* nok komme op på mærkerne.

    Bare se på, hvor mange der græder på fx. galgoernes vegne !!

    Et levende væsen skal respekteres og ikke mishandles...uanset art !!


  • #29   31. maj 2009 Kan ikke forstå at folk kan kalde sig dyreelskere og/eller int. i dyrevelfærd og samtidig have den indstilling, at det er oki at lade nogle dyr dø en langsom og pinefuld død af indre blødninger(rottegift)...eller som andre på papiret dyrevelfærdsforkæmpere,, der synes det er oki at halalslagte uden bedøvelse...

    DET ER DA SELVMODSIGELSER DER VIL NOGET !!


  • #30   31. maj 2009 Hvis vores katte finder en rotte tror jeg ikke den dør med det samme ,men ikke noget man helt er herre over og vil nu heller ikke sammen ligne en rotte med en hund.
    Men jeg fortrækker da også at rotten dør hurtigt men det er atså ikke altid det er sådan


  • #31   31. maj 2009 AD!

    Min kæreste havde lagt den lille unge på en sten i værkstedet, fordi han skal grave den ned i morgen...
    Nu er den VÆK?!?


  • #32   31. maj 2009 Desuden kan de jo sagtens aflives uden at lide, så hvad retfærdiggør, at de uden folk græmmes får lov til at lide...bare fordi det er rotter ??

    Men nok...synes ikke man kan kalde sig dyremenneske og samtidig udvise så stor ligegyldighed for et dyrs lidelser, bare fordi de betragtes som skadedyr !!


  • #33   31. maj 2009 Heidi, faktisk er rotter ved at blive så kloge, at de slet ikke kommer i nærheden af gift... Hvis det er en trøst.
    Fortalte vores rottemand i hvert fald smiley

    Og kan godt følge dig... Det bedste er da at alle dyr bare dør hurtigt, og ikke lider.
    Men i nogle tilfælde kan det bare være nødvendigt med ekstreme metoder, for ens egen skyld. F.eks hvis de ikke går i fælderne.
    Tænk på de familier der har børn, og rotter i huset...


  • #34   31. maj 2009 nej den får de bare hjerte stop af

  • #35   31. maj 2009 AD!

    Min kæreste havde lagt den lille unge på en sten i værkstedet, fordi han skal grave den ned i morgen...
    Nu er den VÆK?!? <<< Jeg væmmes virkeligt....
    De må jo ha taget den??


  • #36   31. maj 2009 Susanne M : det er da ligegyldigt om hunde ikke ødelægger så meget...eller udgør samme sundhedsrisiko, som rotterne(det mener de så de gør i nogle lande).

    Man bør stadig, hvis man bare har lidt følelser i livet, sørge for at deres BERETTIGEDE død er en human død, på lige fod som alle andre dyr...selv vores forkælede vapsere.


  • #37   31. maj 2009 Men jeg kan se at den generelle indstilling åbenbart er, at moral er godt, men dobbeltmoral er dobbelt så godt !!

    - vil seriøst droppe ud nu...kommer aldrig til at forstå at man kan tænke som I gør i denne debat(med nogle få undtagelser indtil videre).


  • #38   31. maj 2009 Æder rotter hinanden?

  • #39   31. maj 2009 fy for fanden! Sidder og blir helt dårlig over jeg ikke ved hvor den døde unge er nu.

  • #40   31. maj 2009 prøv at læse de links der står lige uder vores indlæg

  • #41   31. maj 2009 Ej hvor klamt!



  • #42   31. maj 2009 Susanne M : Har desværre overset din besked om den nye form for gift....tror du har fået skrevet den på et tidspunkt, hvor jeg selv var i gang med at skrive !!

    - det må i så fald være meget nyt...eller meget lidt brugt, da det ikke er meget mere end en måned siden, jeg snakkede med en "exterminator", der fortalte, at de almindeligvis stadig brugte koaguleringshæmmende midler !!

    Men det er da kun godt, hvis der er nye midler på vej, der er mere humane !!

    Det ændrer dog ikke på, at du giver udtryk for tiltrækkelig manglende medfølelse for dyrene til, at jeg ikke ønsker at debatere med dig længere !!



  • #43   31. maj 2009 selvfølgelig skal de aflives på human måde, alt andet viser mennesket som det grimme individ som altid tror vi er overlegne...
    At rotter arbejder som de gør, viser da lige præsis at den er klogere end os, ellershavde vi nok for længe siden overmandet dem ...
    Brug levende fælder og få fat i noget æter - når dyret sovet så knæk nakken på den og så er det ovre.... og be så din kommune om at sætte de nye fælder op i jeres kloark, dem der slår nedad når noget kommer forbi, der er 100 % dødelighed på dem...
    Det er jo også kommunens problem ...

    Men husk - gift - gær og andre babariske metoder ... hvordan ville i have det hvis nogle gjorde det ved jeres hund ...
    Alle levende væsner er lige ....


  • #44   31. maj 2009 ØV hader rotter !
    Husk ikke at gi hunden kødben mv. udendørs uden opsyn el lænk evt. hunden - det er godt nok træls :((


  • #45   31. maj 2009 må sige jeg har svært ved at se 'dyremishandling' i at bekæmpe rotter med gift.

    erfaring viser jo at de yngler som .... rotter. hvis ikke man bekæmper effektivt og med det samme, så er det jo umuligt af få bugt med dem. Vi har været rotte plaget flere gange, kommunen har sat klapfælder på loftet og lagt gift i haven. Der er kun taget én i fælden, og resten er taget af giften.

    Det ville da være dejligt hvis man kunne fange hver enkelt og tage dem til dyrlægen, men det er jo ikke en realistisk tanke.



  • #46   31. maj 2009 Heide O.....giver dig helt ret......rotter er også dyr og dyr skal behandles med respekt. At vi har udnævnt rotten som skadedyr kan den virkelig ikke gøre for. Når de aflives skal det gøres så hurtigt som muligt og med så lidt smerte.
    Håber de der tænker på at aflive rotter med gær og andet afskyeligt, aldrig skal have med aflivning at gøre.


  • #47   31. maj 2009 Vi har også rotter, temmelig mange endda, da vi bor ved siden af en foderstoffabrik. Jeg blev også noget overrasket over at finde vores ene hund med en død rotte for ca. tre uger siden. Vi har pekingesere som jo ikke lige er de hurtigste og mest kendte rottefængere, men alt kan åbentbart lade sig gøre.

  • #48   31. maj 2009 Karin J :

    Hvis der som nogle skriver er opfundet en ny gift, som ikke påfører dem unødig smerte, synes jeg skam det er helt fint....har dog ikke nogen idé om, hvorvidt det størkende blod påvirker dem før dødstidspunktet !!

    Til gengæld synes jeg det er barbarisk og DYREPLAGERI at give dem en gift, der får dem til at forbløde langsomt over 5-6 dage(ofte)

    - den primære begrundelse for at benytte den slags langtidsvirkende gifte på rotterne er, at de er så intelligente, at de hurtigt drager sammenligningen...jeg har spist af dette og av min mave(eller hvor blødningerne starter)...og for de overlevende...han/hun spiste af dette og blev syg...skal ALDRIG selv spise af det !!

    - i mine øjne kan man som dyrevelfærdsminded ikke påføre et levende væsen en sådan død uden selv at være "dømt ude".


  • #49   31. maj 2009 ok, så er jeg dømt ude, det kan jeg bedre leve med end at have huset fuld af rotter. Hele det område vi bor i er rotteplaget, så meget at kommunen har 'skudt' noget ned i kloaksystemerne i hele byen, i håb om at det kan reducere antallet.

  • #50   31. maj 2009 ja, vi må have et korps af dyrlæger, som kravler rundt i kloaksystemet, og afliver dem humant;-)

  • Anne R
    Anne R Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Emner: 29 Svar: 1.101
    #51   31. maj 2009 Købmanden oppe ved mig, aflivede de rotter de fangede i de levende fælder, ved at sænke dem ned i kogende vand med klorin i...

    Behøver jeg at sige, at jeg ringede til Axel fra Alle Dyrs Ret, som straks kom ud.

    Ja rotter er skadedyr, ja de kan ødelægge meget, ja de kan bære på sygdomme, men der er ingen grund til ikke at behandle dem humant

    Og en "sjov" historie

    Min mor fandt en redefuld nyfødte rotteunger juleaftensdag. Hun kunne ik slå dem ihjel på Jesu fødselsdag, så de blev aflivet næste dag......pladderromantiker *S*


  • #52   31. maj 2009 anne r. nej, det lyder bestemt ikke humant at 'koge' dem, og det er ikke i orden, men man har pligt til at være med i bekæmpelsen af rotter, og at ringe til kommunen, som kommer og laver div. foranstaltninger, og så må man gå ud fra, at de benytter de metoder som er mest effektive og det mest humane af alle onder.

    historie: sikken julegave:-)


  • #53   31. maj 2009 I nat er der gået endnu en rotte i fælden.. Jubii ;O)
    (Underlige ting man kan juble over nogen gange.. Hva). Gg


  • #54   31. maj 2009 rotter elsker søde ting, syltetøj, svedsker og lgn.

  • #55   31. maj 2009 Sus, hehe takker. Det er jo det.. Gg

Kommentér på:
IKK IGEN :O( (Rotter!)

Annonce