{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Borderline
  • #1   5. jun 2009 Har haft en veninde, der var det.

Men fandt et link, hvor du kan læse mere:
    http://www.borderlineforeningen.dk/content/view/62/53/

Og hvis du googler borderline komer der er masse hjemmesider frem.

• #2   5. jun 2009 Jeg har googlet borderline mange gange og har læst og læst. Synes bare det der står er meget generelt. Kan ikke rigtig bruge det til så meget.

• #3   5. jun 2009 Min veninde ved/vidste det ikke.
    Hun er ikke min veninde mere, da hun har været voldelig over for mine børn,,

• #4   5. jun 2009 Hvis jeg skal sige noget om hende, så var hun charmerende, opmærksomhedskrævende og manipulerende.

Men det er da mit indtryk, at borderline kan komme til udtryk på forskellig måde og i forskellig grad..
    Og som Cath siger, hvis man er i behandling, er der vel ikke nogle specielle hensyn.

• #5   5. jun 2009 jeg tager sku ikke hensyn til cath hun er en pers som alle ander og hvorfor ikke aktseptere dem som de på ligefod som alle ander

• #6   5. jun 2009 Jannie L: Jeg synes, du skal opføre dig overfor vedkommende, som du gør overfor alle andre mennesker. Det gør jeg i forhold til dem, jeg kender, der har borderline.
    Nogle gange synes jeg dog, at det kan kræve, at man er lidt overbærende - og det er faktisk nemmere, når man kender forklaringen på, at en person nogle gange måske ikke opfører sig så hensigtsmæssigt.
    Andre gange har jeg været lidt konfronterende, men det er så også personer, som er bevidste om deres diagnose og hvad den indebærer.

Cath: Det er jeg ked af at høre - får du nogen behandling?

• #7   5. jun 2009 sådan er det jo susanne ved det selv jeg har 2 drenge der har ADHD og de forguder moster cath

• #8   5. jun 2009 cath:
    Håber behandlingen hjælper dig.
    Hvad er ptsd, hvis det er ok, jeg spørger?

• #9   5. jun 2009 cath har da en nin de kan da låne til prøvekanin så slagter de kære unger mig

• #10   5. jun 2009 Min svigerinde har det, hvilket har resulteret i at jeg ikke længere har kontakt med min bror og ikke har haft det i et år, fordi hans kone syntes at jeg og min mor er det ondeste onde. Hun er dog ikke i behandling og er i fornægtelse overfor det.

• #11   5. jun 2009 Skal man bare være overbærende hele tiden? Skal man ikke sætte grænser for personer med denne diagnose? Skal man prøve at forklare dem hvad der er forkert og hvad der er rigtigt? Eller skal man bare lade dem styre det hele selv?

Hun er lige kommet i behandling.

• #12   5. jun 2009 min den ene er resedere samt adhd og dysaitri sprog

• #13   5. jun 2009 Hun er 22..

Inderst inde ved hun godt, hvad der er rigtigt og hvad der er forkert, men hun glemmer det bare - hver dag. Efter hun har fået diagnosen mener hun at hun kan opføre sig som det passer hende, da hun jo har en sygdom, der gør, at hun ikke kan gøre for det.

• #14   5. jun 2009 Nåh..
    Ja, min ældste datter har ADHD, OCD og Tourettes syndrom, men heldigvis er hun næsten vokset fra det.
    Der er dog stadig en del medicin, hun ikke kan tåle pga. tourette.

• #15   5. jun 2009 Hvordan man skal opføre sig har alle mulige eksperter alle mulige råd om, og man får noget vidt forskelligt at vide alt efter hvem man henvender sig til. Der findes dog mange pårørende foreninger: bedre psykiatri. Jeg kan også anbefale at tage mod det tilbud der findes for pårørende om at få tilskud til psykolog hjælp, så man selv kan få nogle redskaber til at tackle det.

Problemet er bare at det så nemt kan gå galt ( i hvert fald hvis man ikke er i behandling) og at en borderline (så vidt jeg har erfaret) enten opfatter en som fantastisk eller forfærdelig.

Det er dog kun min erfaring med denne ene, så du skal ikke tage mine ord for pålydende

• #16   5. jun 2009 jannie det ska nok komme har da overlevet mit møde med cath for mange år siden og hun har sku hunget ved lige siden

• #17   5. jun 2009 nogle har foreslået at man skal være som teflon og lade alt prelle af: alle beskyldninger, alle fordømmelser, men det kan være svært og jeg mener ligesom Cath at man skal have ret til at sætte grænser. Der er så bare nogle der ikke kan klare at få sat grænser og så bliver man skubbet væk smiley

• #18   5. jun 2009 Jeg har en kusine i starten af 20'erne som har borderline.
    Læs om det her.
    http://www.borderlineforeningen.dk/

• #19   5. jun 2009 ØV ØV sus du kom først i dag til at kalde cath for skat

kender det med at bruge sit handcap for det gør min den lille osse han er ikke på ritalin endnu men han bruger det meget til daglig

• #20   5. jun 2009 (link fjernet)
    Her er min kusines hjemmeside hun skriver lidt om det.

• #21   5. jun 2009 Jeg har gjort mig lidt de samme erfaringer - enten er man hadet eller også er man elsket - sat sådan lidt på spidsen. Men jeg har nu også ind imellem sagt ting, der ikke er blevet taget ilde op, for jeg vil også forbeholde mig min ret til at sætte grænser. Men har dog oplevet, at personen har taget tingene meget nært og kan spekulere på en lille detalje i dagevis. Det kan så blive taget op næste gang man snakker og vedkommende kan snakke i timevis om denne lille ting. Og så har jeg nogle gange måttet sige, at jeg ikke orker at snakke om det mere.

• #22   5. jun 2009 Men Susanne, kan du ikke gøre noget ved det? Hvem er "de" i denne sammenhæng?

• #23   5. jun 2009 Okay.. mange tak for alle jeres svar. Jeg blev faktisk lidt klogere.
    Ved godt vi skal acceptere, at hun har diagnosen og at hun derfor er lidt "anderledes". Meget af det hun siger, skal vi bare "overhøre". Men rart at vide, at vi ikke skal acceptere, at hun bruger sin diagnose som undskylding for at opføre sig uhensigtsmæssigt.

Kan en person med borderline som hovedregel ikke varetage et 37 timers job?

• #24   5. jun 2009 her er det den lille der er hår ved hans bror og hader ham meget

• #25   5. jun 2009 ups vi viste jo godt at du er stætig

• #26   5. jun 2009 Jeg ved at min kusine for hjælp økonomisk for hun kan ikke arbejde 37 timer. om hun i det hele taget kan arbejde ved jeg ikke men hun gør det ikke.

• #27   5. jun 2009 Cath
    Men det er vel ikke udelukkende pga. borderline diagnosen du er blevet tvunget til pension? Du har jo også andre diagnoser.

Hvis man udelukkende har borderline.. skal man så ikke afprøves på arbejdsmarkedet for at se, hvad man kan klare? Selvfølgelig med specielle hensyn.

Hun er på kontanthjælp og er i praktik i Netto som aktivering. Efter hun fik diagnosen borderline, har sagsbehandleren uden videre givet hende lov til kun at arbejde mandag, onsdag og fredag (mener det er 4-5 timer hver gang). Det mener jeg jo ikke at man bare kan. Det kommer hun jo hellere ikke videre ved. Hun bliver vel nødt til at have en form for afklaring ift. hendes situation.

• #28   5. jun 2009 Hun har ikke svært ved at erkende det. Hun er bare glad for at have fået en diagnose. Det har på en måde givet en afklaring i hendes liv. Hun har altid gerne ville fejle noget for at få opmærksomhed. Hun har altid ønsket at få briller, bøjle på tænderne, brække arm/ben osv osv.

Vi har bare fattet minus af hendes opførsel siden hun var lille. Der har været flere psykologer inde over gennem hendes opvækst, men ingen kunne finde en årsag til hendes opførsel.. udover at hun blev moppet i børnehave/skole.

• #29   5. jun 2009 Du er godt nok også hårdt ramt. Mange tak for alle dine gode svar. Nu vil jeg i seng. Godnat

Kommentér på:
Borderline

Annonce