{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.238 visninger | Oprettet:

hvad fanden gør jeg lige.DYRLÆGE {{forumTopicSubject}}

jeg har modtaget en regning fra en dyrlæge af
hvor der står han har været ude og tjekke div. ting på en pony ved navn zylwester og jeg har ingen hest eller pony og har aldrig brugt denne dyrlæge..

-denne pony er så min "gamle" venindes .. en jeg er meget uvenner med.. hun har så bestilt dyrlæge i mit navn til hendes pony uden a snakke med mig om det..
jeg har prøvet a ringe til dyrlægen men han siger jeg skal tage snakke med hende..
og hun tager ikke telefonen og besvare heller ikke mine smser....

hvad gør jeg ?jeg gider da ikke betales hendes dyrlæge

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvad fanden gør jeg lige.DYRLÆGE
  • #1   8. jun 2009 du tager personligt ud til hende!!!!! og så beder du hende om at droppe det fis og hun betaler den regning eller du går til politiet med sagen!!!!

• #2   8. jun 2009 Det var da virkelig usmageligt, det gør man sgu ikke smiley
    er selv død hamrende uvenner med min far, men ville da ikke sende dyrlægeregninger til ham af den grund smiley ..
    Ved ikke om man evt. kan snakke med politiet for du skal da under ingen omstændigheder betale den regning!
    Hvor meget er den på?

• #3   8. jun 2009 Hvis du ved hvor hun har ponyen opstaldet, kunne du måske gå til ejeren af stedet og se om du kan få bevis på, at det er hende som er ejeren af ponyen, hende som har ansvaret for ponyen.
    Kan du få det, så kan du fremlægge det til dyrlægen og bede ham sende regningen til ponyens ejer.

• #4   8. jun 2009 Du må jo sige til ham at regningen er sendt forkert og at du ikke ejer en hest af dette navn. Længere er den vel egentlig ikke ?

Ved godt at det måske er lettere sagt end gjort, men det er jo fakta ! Sig til ham at han gerne må komme ud og se hvor du bor,,og så må han jo kunne huske at han ikke har været der. Hvad der ligger af stridigheder imellem dig og din tidligere veninde er jo i princippet ikke noget der kommer ham og sagen ved.
    Nægt at betale den og sig at han må opsøge den rette ejer på hestens nr. (eller hvad de nu har sådan nogle heste ?) eller også må han køre til adressen igen og ad den vej skaffe navnet på den rette ejer !

Held og lykke med det :o)

• #5   8. jun 2009 det faktisk at stjæle en persons identkitet på en måde.... og det da så usmageligt... jeg prøved det med min mor... hun lånte penge på nettet via alle min e prsonlige oplysninger som hun jko havde... og vupti havde jeg en gæld på 7000 kr!

• #6   8. jun 2009 Jeg ville tage kontakt til dyrlægen igen -det kan ikke være dig der skal besvære dig med at ordne noget som helst med eks-veninden, når det er dem der sender regningen til den forkerte.

hvis jeg bestiller dyrlæge til min hest og giver dem navnet "åse hansen" (blot et eksempel), så er det jo heller ikke nogen som helst Åse Hansens hovedpine, uanset om jeg kender hende eller ej.
    Det er deres kunde -og dermed deres problem.

Så tag kontakt til dem igen, send regningen tilbage, og sørg så i øvrigt for at gøre det klart over for dem at du ikke er hesteejer, og intet har med denne pony at gøre, så det må de så selv finde ud af

• #7   8. jun 2009 Ring til politiet. Hun har lavet identitetstyveri og det er bund ulovligt

• #8   8. jun 2009 Du kontakter selvfølgelig politiet, da brugen af dine personlige oplysninger er strafbart.
    Samtidig kan du få en specifikation over adressen denne pony er opstaldet og er blevet tilset af dyrlæge, hvis det ikke står i regningen.

• #9   8. jun 2009 Jeg ville også melde det til politiet - da det er strafbart det hun har foretaget sig

• #10   8. jun 2009 Maria - uanset hvad de er blevet uvenner om, så er det altså ikke i orden at lave en strafbar handling som denne

• #11   8. jun 2009 Du ringer til dyrlægen og siger at regningen er sendt forkert. Det er ikke din pony! og hvis dyrlægen ikke godtager det, må du gå til politiet, for det er faktisk bedrageri. Ponyen må vel være registreret i ejers navn, og det kan dyrlægen få oplyst.

Surt med sådan en "veninde". Håber alt går godt med det hele.

• #12   8. jun 2009 Det er vel sagen uvedkommenden hvad striden består af.
    Man må have knald i låget, og sådan noget skal ikke bare gå ustraffet hen. Har man gjort sådan noget en gang, er det sansynligt vedkommende gør det igen.

• #13   8. jun 2009 sagen er vidergivet til inkasso
    og dyrlægen siger jeg bar skal betale
    politiet siger jeg skal tage kontakt til hende og dernæste dyrlægen men det hjælper ikke:(

jeg har prøvet a tage u til hende hun åbner ikke..

• #14   8. jun 2009 Så må politiet jo tage kontakt til hende, finde ud af om det er hendes hest.

• #16   8. jun 2009 Hun har lavet dokumentfalsk - hvilket er yderst strafbart! Ring til dyrlægen igen, hvis ikke han/hun vil gøre noget ved det, ja så tag kontakt til politiet.

Jeg har en kammerat der stod til ½års fængsel for at have købt et stjålet klippekort til 110kr - det straffes HÅRDT !

• #17   8. jun 2009 Åndssvag dyrlæge.
    Sig du gerne vil mødes med ham så han kan se, at du ikke er den person, han tilså hesten 'sammen med' ..

• #18   8. jun 2009 Står denne pony opstaldet samme sted som bopælen ?

• #19   8. jun 2009 HVad er det for noget pjat at politiet ikke vil tage sig af sagen, ind til dem personligt med regningen og sig at du ikke forlader politistationen før de har fundet ud af noget. FÆRDIG

• #20   8. jun 2009 Hvordan er sagen videregivet til inkasso ?

• #21   8. jun 2009 miss
    fordi jeg ikke betaler den
    så ha dyrlægen send den til
    inklasso
    så har fået brev der fra

• #22   8. jun 2009 Så skal du virkelig se at komme op på politistationen, for det kan ikke være rigtigt at du skal hænge på hendes regninger.
    Håber dælme din tidligere veninde fortryder det smiley

• #23   8. jun 2009 Hvis den allerede er sendt til inkasso, så ville jeg stå på politistationmen i morgen.. med dokumentation.

• #24   8. jun 2009 Har du givet dyrlægen besked om, at du ikke ejer hesten, før han sendte regningen til incasso? Du skal kontakte politiet igen. Du kan jo ikke stå for nogen regninger, når du ikke ejer hesten - eller gjorde det da dyrlægen tilså den. Din ex-veninde burde stå til en straf.

• #25   8. jun 2009 Ja, det kunne være du skulle overveje om du ikke skulle have hest.
    Hun ville nok glo lidt din "veninde" hvis du gik afsted med hesten.

• #26   8. jun 2009 Maria - det der kaldes selvtægt det du har i tankerne - og det er også strafbart

og jeg kan ikke anbefale at man gør sig selv kriminel, pga andres tåbelige tendenser

• #27   8. jun 2009 "The One & Only"Charlotte H - TAVLEMAFIAEN :
    Selvfølgelig er det ikke den rigtige måde at gøre det på, men det kunne være sjovt at se "venindens" ansigt hvis man gjorde det og specielt når hun er så led at tilkalde dyrlæge til hesten i en anden persons navn.
    Det er bare for lavt uanset hvor uvenner man er.

• #28   8. jun 2009 "The One & Only"Charlotte H - TAVLEMAFIAEN : Hvorfor er det selvtægt? ^o) Hvis hun skal betale regningerne der kommer på dyret, er det vel også hende der ejer det? Og når politiet ikke gør andet, end at bede hende om, selv at få fat i "veninde" selvom det ikke lykkes. Hvad mere er der så at gøre, når politiet ikke tager sagen seriøst og gør noget ved det?

• #29   8. jun 2009 Tjeaz -uanset hvad veninden gør elle rhar gjort, så er det strafbart at tage hendes hest. Så jo det er selvtægt.

Men jeg forstår ikke at dyrlægen ikke godtager det når du siger at hesten ikke er din.
    -de opretter jo hesten i deres system, inkl evt chipnr/brandmærke eller hvad den nu måtte have. Og det skulle gerne kunne tjekkes via landskontoret for heste.

Uanset så kan det aldrig være dig der skal rode noget ud med veninden. Du har et udestående med dyrlægen -ikke med din veninde. Altså må dyrlægen selv finde ud af at få penge fra din veninde, det er ikke di tproblem.
    -dit eneste problem er at få ham/hende til at fatte at regningen ikke er din, og det kan jeg virkelig ikke forstå skal trækkes sådan i langdrag.

Men trop på på politistationen. Tag regningen med, og forklar dem situationen, samt at du har kontaktet dyrlægen, samt forsøgt at kontakte veninden, uden at finde en løsning.
    Nu må de så tage affære.

• #30   8. jun 2009 og hvad så med regningen som trådstarter hæfter for, samt rykkergebyrer mv... ?

• #31   8. jun 2009 jeg er ret sikker på at denne hest/pony er registreret

så den står jo nok i hendes navn, og det kan hurtigt udvikle sig rigtig dumt

derfor ville jeg holde mig til den rette side af loven, som den eneste af de to veninder - og lave en skriftelig anmeldelse af det hun laver

• #32   8. jun 2009 maria -øøøh nej?

• #33   8. jun 2009 Michelle -strid kælling og med i tavlemafiaen !: Hvad hvis hesten ikke er chippet? Det er intet krav.

• #34   8. jun 2009 No name
    Tror aldrig det har været trådstarters hest !

• #35   8. jun 2009 Tjeaz -så er de ofte brændemærket eller på anden vis registreret. De fleste heste der bruges til konkurrencer er reg på den ene eller anden måde, idet hestepas er nødvendigt ved alt andet end klubstævner.

Og derudover er det at tage nogens hest stadig selvtægt, uanset om hesten så er reg eller ej.

• #36   8. jun 2009 maria -nåååh jeg vidst eikke lige det var dig;o)

• #37   8. jun 2009 Det siger jeg skam heller ikke at det er. Men det var da en midlertidlig løsning, hvis politiet ikke vil tage sig af sagen. Det burde da ikke være rigtigt at hun kommer i inkasso for en regning for en hest hun aldrig har ejet. Og ang. chippen siger jeg det blot, da min egen pony hverken er chippet eller brændemærket, så dertil er der ikke rigtigt noget at gå efter.

• #38   8. jun 2009 Uanset m man så ved at hesten ikke er registreret, så stjæler man den altså ikke... punktum
    -det burde slet ikke være til diskussion uanset hvor dum veninden så er:o(

Hvordan ville i selv have det, hvis jeres hund bleb stjålet pga en uoverensstemmelse med en veninde. De fleste af os er altså ganske glade for vores heste, og derudover så har hesten altså heller ikke godt af sådan at blive flyttet rundt med, blive fodret med forskelligt foder osv.
    -og så er den i øvrigt ikke nem at slippe uset afsted med.

Så burde den del vidst være afdiskuteret;o)

• #39   8. jun 2009 Giver dig fuldstændig ret Michelle -strid kælling og med i tavlemafiaen ! Men synes bare heller ikke det kan være rigtigt at hun skal ryge i inkasso for en hest hun ikke har, samt at politiet ikke agter at gøre noget ved sagen.

• #40   8. jun 2009 Michelle -strid kælling og med i tavlemafiaen !
    Det var foreslået i sjov, ingen grund til at tage det så alvorligt.
    Selvfølgelig vil trådstarter ikke stjæle hesten, det er da logik. Hvad pokker skal hun med den, det er jo bare ekstra udgifter og dem har hun jo lige p.t. rigeligt af med den dyrlæge-regning.

• #41   8. jun 2009 Anne -men Tjeaz fortsatte med at se det som en mulighed;o)
    Tjeaz -man ryger ikke bare sådan i inkasso for en regning der ikke er berettiget. Jeg har på et tidspunkt fået regninger fra et tlf-selskab som jeg ikke havde abonnement ved. Efter det røg videre til inkasso, skulle jeg bare bevise hvornår mit abonement var opsagt (kunne faxe opsigelsen ind) og så blev kravet slettet.

Så hvis hesten beviseligt tilhører en anden, skulle inkasso såmænd nok droppe kravet.

Ikke desto mindre synes jeg det er vanvittigt det overhovedet skal ryge så langt.
    Dyrlægen burde jo før eller siden have indset deres fejl, og sende regningen til rette ejermand.

• #42   8. jun 2009 Anne

Da ikke hvis hun tager den med vidersalg for øje. Nå, men jeg synes altså hellere ikke at tyveri er en mulighed - pigen skal meldes for fusk

• #43   9. jun 2009 Hende der ejer hesten må også have skrevet under på en kontrakt for opstaldning, der hvor hesten står. Så har de jo dok. for at hesten er hendes. Det kunne du måske få en kopi af og vise dyrlæge, politi eller inkassofirmaet.

• #44   9. jun 2009 ¤ Søster McFluff ¤I
    Ikke at den snak høre hjemme her, men selv om hun tog hesten for at sælge den videre, så ville hun stadig have udgifter i forbindelse med hesten, den skal jo være et sted indtil den er solgt.

• #45   9. jun 2009 Hej.
    Jeg tror jeg ville tage kontakt til en advokat. Tage alle papire med ind til advokaten, og fortælle ham/hende hvordan sagen hænger sammen.
    Du kan jo evt. undersøge om du kan få retshjælp fra feks dit forsikringsselsskab inden.
    Det gode ved advokater er nemlig at de er gode til et skrive "truselsbreve" idet rigtige sprog, de kan fortælle dig lige præcist hvordan du står i denne situation og kender/eller kan slå reglerne op.
    Ulempen er at det kan tage meget lang tid inden en sådan sag er overstået, men jeg ville helt klart gøre det.
    Held og lykke med det, og håber du får skovlen under hende "veninden" :o)
    Hilsen Anja

• #46   9. jun 2009 Det er jo selvfølgelig en udvej, nu hvor hverken dyrlæge eller politi vil tage dig seriøst :o)

• #47   9. jun 2009 Lisa - har du på noget tidspunkt været ejer af den pony?

• #48   9. jun 2009 Det er da simpelthen ufatteligt at det kan komme så langt ud !!!!!
    Men nogle go'e råd i andre er kommet med,,,måske lige med undtagelse af selv at hente hesten,,he he ;o)
    Håber det hele går i orden og at hende lorte eks veninden ender med at få en dårlig smag i munden.

Kommentér på:
hvad fanden gør jeg lige.DYRLÆGE

Annonce