naboens hund glad for mig!!! {{forumTopicSubject}}
heej alle læser. håber virkelig i kan hjælpe mig med dette problem.
---
mine naboer er jo ejer af Sara. Dengang Sara skule hentes var jeg med over på samsø for at hente hende. Så sov jeg med hende om natten.
Men fx. idag er hun begyndtat blive så glad for mig at være gang jeg kommer over bliver simpelhent så glad at hun næsten ikke kan styrer sig.. (dejligt)
Men hun følger mig i hælene og ser op til mig istedet for at kigge på sin ejer. Hun nænner ike et eneste blik til sin ejer. Hendes ejer synes virkelig det er ufair. Hun bliver næsten "sjalu" (staves).
når jeg så skal hjem igen står hun ved døren og "græder" ellers går hun ud til havelågen og gør.
Jeg tror hun føler lidt sådan at hun midster et medlem af flokken, men det er bare et gæt?
hjæælp!? hvad skal jeg dog gøre for at hun ikke er så glad for mig?
synes det er synd for hendes ejer.
OBS. det skal lige siges jeg går tur med hende min. 1 gang om ugen og leger med hende. Hendes ejer kan ikke være så aktiv (løbe og tumle rundt) fordi hun har haft kræft.!
nov 2007
Følger: 14 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 82 Svar: 1.936
Det er pænt af dig at hjælpe din nabo mens hun har været syg, men min erfaring er at hunde har det med at knytte sig til dem der træner med dem.
Derfor ville jeg anbefale din nabo at lave nogle flere øvelser sammen med hunden. Og så kan det være at du også skal prøve at begrænse hunden lidt i dens overvældende glæde ved at se dig. Forstået på den måde at du kan vente med at klappe/hilse på den indtil den er faldet lidt ned. Du kan også træne afsked med den på samme måde som når man træner alene hjemmetræning med at komme og gå en masse gange…
okt 2007
Følger: 43 Følgere: 108 Hunde: 3 Emner: 452 Svar: 2.852
jeg venter også med at sige hej til Sara er faldet ned og slapper af men det er umuligt. hvis jeg igorender hende så bider hun mig i foden eller hælen.
nov 2007
Når du ankommer stiller du dig med ansigtet ind i et hjørne med ryggen til hunden. Hvis den bider/napper dig for at få opmærksomhed bør du prøve at lade som ingenting. Hvis den taget så meget fat at det gør ondt siger du bestemt nej og skubber den væk. Bagefter stiller du dig tilbage i hjørnet og venter. Det er en langsommelig affære, hvor man føler sig pænt dum, men det gælder om at blive ved indtil den har forstået princippet. I starten vil det sikkert være sådan at når den så endelig er faldet ned og du hilser, så hidser den sig op igen, og så er det tilbage til dit hjørne
At træne farvel er lidt mere lige til, du skal nemlig komme og gå en masse gange
Du starter med at hunden skal være afslappet og gerne koncentreret om noget andet hyggeligt (ikke leg) end dig. Så tager du dit overtøj på. Hvis hunden allerede reager negativt her begynder du med at tage overtøj af og på en masse gange indtil den simpelthen ikke reagere mere. Så begynder du at gå ud og ind af døren. Du skal ikke blive længe væk og hvis hunden reagere negativt går du for hurtigt frem. Når den så har vænnet sig til det kan du begynde at trække tiden udenfor døren. Igen hvis hunden reagere bliver du væk for længe.
Til sidst burde hunden have lært både at hilse og sige farvel på en pæn måde. Når du træner bør du ikke lave nogen scene ud af hverken det ene eller andet. Så forstærker du nemlig kun den uønskede adfærd
Held og lykke! Og husk at holde ud
aug 2006
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 28
Har trænet min hund på nøjagtig den måde du beskriver og han klarer det så flot.
Nu vil jeg bare gerne have at han ikke bliver urolig i løbet af dagen, mens vi er på arbejde... Har du nogle gode ideer til hvordan man gør det?
nov 2007
Det var vel nok dejligt at høre… Ja det har jeg. Det jeg gjorde – især i starten var at starte med at gå en god gåtur, så hunden var træt. Når vi så kom hjem ventede jeg omkring 15-20 minutter før jeg gik. En gåtur kan være med til at stresse hunden lidt op, så jeg foretrækker at give hunden tid til at falde til ro igen inden jeg går.
Når jeg går lukker jeg hunden inde i et lille rum som f.eks. soveværelset eller gangen. Grunden til at rummet ikke skal være så stort er (efter hvad jeg har læst) at de er bange for store rum. Personlig tror jeg ikke rigtig på at de er bange, men mere at der er så mange ting de kan holde øje med at de ikke helt kan finde ro.
Når jeg så går, fjerner jeg hendes legetøj fordi det kan være med til at stresse hunden, og min erfaring er at en hund der er stresset ødelægger ting
Jeg kan godt finde på at efterlade godbidder gemt rundt omkrig så hun kan gå og hygge sig med at finde dem hvis hun keder sig. Jeg efterlader dog aldrig ben da jeg er bange for at hun skal få en bensplint galt i halsen.
Hvis din hund ikke er så gammel kan du også give den noget der dufter af dig som f.eks. en brugt trøje.
Noget andet du kan gøre er også af sætte et videokamera så du kan se hvad din hund laver når den er alene. På den måde vil du kunne se om din hund er urolig, og om det skyldes f.eks. at den keder sig eller at postbudet kommer forbi.
Håber du kan bruge mine ideer til noget
Held og lykke!!
aug 2006
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 28
Det med de små rum har jeg også hørt. Det skulle være noget med at de ikke føler sig sikre, da de ikke føler de kan dække deres ryg ordentligt.
Det med legetøjet har jeg godt nok ikke hørt. Har hørt at de max må have 3 stk legetøj, for ellers bliver de stressede, men ikke at de slet ingen burde have.
Men det er nogle super gode råd du er disket op med... Tusind tak for det..
nov 2007
Grunden til jeg fjerner alt legetøj er nok også at min hund hurtigt kommer og at køre, og hun kan have svært ved at falde ned igen... Hvis det ikke er tilfældet for din hund, så skal han selvfølgelig bare have alt det legetøj han kan magte
Problemet med hunde er jo at de er så forskellige, så hvad der virker for en er ikke sikkert virker for en anden... Hvis din hund ikke har så let til stress, så kan du også efterlade nogle andre små opgaver til den hvor den kan bruge hjernen... Du kan putte godbider i et viskestykke og rulle det sammen eller slå knuder på. Du kan gemmegodbider under en pasticskål. Du kan fryse godbider ind i en istrening... Du skal bare være meget forsigtig med om det er ting hunden kan komme til skade på når den er alene...
Det var så lidt
naboens hund glad for mig!!!