{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.138 visninger | Oprettet:

Problemer med naboens hund {{forumTopicSubject}}

Jeg bor i et rækkehus-kompleks og har boet her i ca 15 år, dog i forskellige lejligheder her, da jeg er flyttet i mindre hver gang, at en af pigerne er flyttet hjemmefra.
Her hvor jeg bor nu, har jeg aldrig været glad for at bo. Jeg bor med børnefamilier på begge sider, og ja de skal være her osv osv, men der er ikke blevet taget meget hensyn, Det har været bumpen og hoppen i gulvet, og væddeløb med elefanter hver eneste dag. Til den ene side, har det været med skrigende skolebørn fra kl 6 om morgenen.

Jeg har været skrevet op til en ny lejlighed i en helt anden by, helt andet boligselskab siden 2019

Så skulle den ene nabo flytte med sine børn og jeg tænkte, åh nu kan det være jeg kan holde det ud, men der kom en yngre dame med sin alarmhund smiley

Det gik nogenlunde i starten, og jeg begyndte at kunne holde ud at være her. Jo jeg kunne høre den, men ikke noget jeg ikke kunne leve med. Så startede hun på arbejde, og så skal jeg love for, der kom andre boller på suppen. Der er kun ro når hun er på arbejde, eller de sover. Ellers gør den i et væk smiley

Vi har en for og baghave, og den har gennemgang til begge steder når hun er hjemme. Den render fra den ene have til den anden og gør. Hvad hun arbejder med ved jeg ikke, men hun kommer hjem ved 2 tiden om natten, og så bliver hunden også lukket ud, og så starter den.
Ja, så er jeg jo vågen.
Udover at jeg vågner, så har jeg desværre efter et traume, udviklet en grim angst. Jeg vågner med et sæt, og mit hjerte hamre som en vanvittig og smerter brager gennem kroppen, og en vild tinitus går i gang. Der går minimum en time før jeg har ro nok på, til at jeg kan forsøge at sove igen-

Problemet er, at jeg er ikke den bedste til at tage kontakt til naboen og sige noget. Jeg er SÅ bange for det eskalere.

Hvad ville i gøre? Tage snakken med hende ( og hvordan vil i starten den ) eller sende en klage ind til boligselskabet?
( ved godt der vil komme forskellige meninger )


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Problemer med naboens hund
  • #1   24. aug 2021 Jeg ville smide et anonymt brev i postkassen med en klage over gøen, især om natten..

    Hvis det ikke virker, ville jeg klage til boligselskabet.


  • #3   24. aug 2021 Den tanke havde ikke lige strejfet mig og ved ikke helt hvad jeg tænker om det.
    Vil det ikke lidt være det samme som at sende en klage til boligforeningen? Det kan jo også gøres anonymt.

    Har kun sendt en klage i alle de år jeg har boet her. Vi må ikke have kat, kun hund. Det var der så en der havde. Meldte det ikke før, at jeg 2 gange havde den inde i stuen og Albert ville plukke den. Så turde jeg ikke mere.

    Men jeg er desværre en der ikke vil have så meget ballade, og lader det æde mig op i stedet for smiley

    Har hørt fra en, at andre i vores række også er generet af det, men de har heller ikke gjort noget


  • #5   24. aug 2021 Nej det syntes jeg ikke..

    Boligforeningen kan jo (hvis der er flere end dig der har klaget) smide hende ud, det kan et anonymt brev trods alt ikke smiley


  • #6   24. aug 2021 Jeg tror jo altid på det bedste i folk, og vil til enhver tid tage den direkte. Bortset fra, at jeg jo så belært af egne erfaringer har lært, at jeg kan tage grueligt galt smiley

    Så jeg ville (med min oprindelige tanke om det gode i folk) skrive et brev, og forklare om dine udfordringer, og hvad hundens gøen gør ved dig, og så underskrive det med navn. Og forklare, at du har det svært med den direkte konfrontation, og derfor vælger brevet. Og så aflevere det personligt i døren ved naboen.

    Men efter egne oplevelser med at folk kan være idioter, hælder jeg til samme løsning som de andre - et anonymt brev, eventuelt med kopi til boligforeningen.

    Jeg var eksploderet, hvis min nattesøvn skulle spoleres af en gøende hund smiley


  • #7   24. aug 2021 Jeg vil tænke over det i skriver.

    Jeg har mine naboer mere i mit liv, end min egen familie smiley
    Det ødelægger alt og bare jeg ser at bilerne er hjemme, så bliver jeg sur og ked af det.

    Den galper vildt meget. Jeg tror en del af det er snak, men hun beder den kun om at holde op, når hun ikke selv gider høre på det.

    Og det er vanvittigt hårdt at blive vækket sådan om natten. Pga mit traume har jeg det rigtig svært i forvejen, og så har jeg 0 i overskud uden ordentlig nattesøvn

    Jeg tager rigtig meget hensyn til mine naboer ( også for meget nogen gange), så jeg kan jo slet ikke forstå at man med normal tankegang, synes det er okay at hunden gør sådan.


  • #8   24. aug 2021 Øv, føler med dig.
    Min genbo hund er sommetider ved at drive mig til vanvid, og den er ikke ret slem i forhold til det du oplever.

    Jeg ville ikke skrive et anonymt brev, men skrive hvem det er fra.
    Hvis ikke hun sørger for at få ro på hunden efter brevet, ville jeg klage til boligselskabet.
    Jeg ville så se, om de andre naboer er med på en klage, for de er vel lige så træt af den larmende hund.


  • #9   24. aug 2021 Jeg ville skrive et pænt, ikke anonymt brev. Anonyme breve har jeg det selv så stramt med.
    Forklar at hunden er til gene, uden for mange dikkedarer og uden at skælde ud.
    Vi på HG kan jo hjælpe med at forfatte det, hvis du har brug for det. smiley


  • #10   24. aug 2021 Jeg havde også startet med et brev i postkassen - for mig ville det ikke betyder så meget om der var navn på eller ej, jeg ville blot på en pæn og sober måde fortælle at det er generende at hunden gør midt om natten og ikke gå videre ind i hvorfor osv - det kræver sgutte traumer e.l. at blive generet af natlig larm, så den del ville jeg ikke dele - så er det jo pludselig dig der kræver særlige hensyn og ikke hende der gør noget forkert (og sådan synes jeg bestemt ikke det er).

    Hvis ikke det hjælper, så havde jeg sendt en klage afsted til boligseskabet


  • JT
    JT Online Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 7 Følgere: 7 Emner: 24 Svar: 306
    #11   24. aug 2021 Jeg havde banket på hos naboen. Stille og roligt forklaret hende, at hendes hunds gøen vækkede mig om natten, nær hun kom hjem fra arbejde. Hvorfor smide anonyme breve i postkassen eller klage til boligselskabet, inden, st der er forsøgt en dialog med naboen. Det kunne jo være, at hun var til at snakke fornuftig med.

  • #12   24. aug 2021 Jeg kan egentlig godt følge Michelles forklaring og hælder nok også i den retning. Du behøves ikke udlevere dig selv over et problem, som helt 100% er hendes. Hunden er voldsomt generende med dens gøen og endda også om natten - der skal en advarsel til.
    Men det kan jo sagtens skrives på en venlig og ikke-fingerpegende måde, selvom det selvfølgelig ikke garanterer, at modtageren er en af dem der kan forholde sig til kritik..

    Om det skal være anonymt eller ej er måske mest op til din egen tryghed og hvad du er mest komfortabel med. Jeg kan godt se logikken i begge dele. Men jeg ville personligt være så træt og vred af at få et anonymt brev, så man ikke engang kunne indgå i en konstruktiv dialog med hinanden - men det er selvfølgelig også helt ude af proportioner som du beskriver det med din nabo..
    Og ja - start helt klart hos hende, og tag den så evt. til boligselskabet bagefter.


  • #13   25. aug 2021 Tusind tak for alle jeres svar

    Jeg vil se om jeg kan grifle et eller andet ned. Jeg har forsøgt at være large for selvfølgelig skulle hunden have lov at falde til osv. Men det er jo kun gået den anden vej

    I nat har vejret været med mig, så de sad ikke ude i nat da hun kom hjem smiley


  • #15   25. aug 2021 John - men hvis man ikke kan få sig til at banke på og tage den face to face, så er man jo nødt til at finde på noget andet... medmindre du mener, at så må man bare leve med det

  • #17   25. aug 2021 Jeg har altid kunne tage den face to face for andre, når det kommer til mig selv, lader jeg mig hellere æde op.
    Jeg har valgt at skulle flytte, dog også lidt andre årsager, men vil gerne kunne holde ud at bo der indtil da.

    Jeg ved at andre også er trætte af det, men de gør jo heller ikke noget.


  • #19   25. aug 2021 John - Hvis det er mig du hentyder til, så er jeg altså ikke et orakel smiley

  • #20   25. aug 2021 Jeg ville nok tage " tyren ved hornene " .... og vade ind til naboen kl. 2.00 om natten ... ( iført natbukser og "nat strittende hår" og bede naboen om at få sin gøende hund til at holde mund , da du faktisk gerne vil sove om natten .

    PS: ... Hvis det ikke virker , ville jeg købe et kæmpe "TRUT-HORN ... ( sådan eet man bruger til fodboldkampe ) ... stille mig i haven og TRUTTE højlydt og længe , når naboen gerne vil sove .... smiley smiley smiley


  • #24   25. aug 2021 Staff..
    Kunne du kontakte nogle af de andre generede, og I så samme kunne lave en skrivelse. Få har lyst til at stå alene og være bussemanden.


  • #25   25. aug 2021 #20 hvis du viste hvor tæt jeg har været på, at råbe ud af vinduet at nu er det fandme nok!!

    Vi er 6 rækkehuse i forlængelse af hinanden. Den første af husene er også meget generet og vi taler lidt sammen privat også. Hun har sagt, at vi kan gå til hende sammen. Det har jeg bare tænkt, om det ville være voldsomt for hende. At vi pludselig stod der og bankede på.
    Hader mig selv for, at tænke på hende før mig selv, men ja mig i en nøddeskal.

    De andre i rækken taler jeg ikke voldsomt meget med, medmindre jeg bare lige render på dem.

    Det er så ondsvagt at jeg ikke tør gøre noget, men det bunder helt sikkert også i min psyke lige nu.
    Men som min ældste datter sagde, så kan det være røv lige meget om naboen synes jeg er et fjols, for jeg vil jo flytte alligevel.


  • #27   25. aug 2021 Nu er det jo bare lige det .... at hvis man flytter p.g.a hundegøen ... larmende børn ... mus eller rotter i huset ...... Så ved man jo ikke hvad man flytter hen til ?
    Det kunne måske være meget værre der hvor man flytter hen ... end hvor man bor nu . smiley

    Man kan ikke altid flytte fra problemer ..... Så hellere tage problemet Kl. 2.00 om natten og få det overstået ... smiley


  • #28   25. aug 2021 Isabelle, du har fuldstændig ret.
    Jeg er jo bange for, at det ville eskalere.

    Tro mig jeg har undersøgt meget nøje hvor jeg vil flytte hen. Har talt med flere derude, og området. Jeg har fået tilbudt flere lejligheder derude, men det er et helt bestemt område jeg ønsker. Jeg køre ofte dertil og går i komplekset. Det er så dejligt.
    Jeg fik faktisk den helt rette tilbudt i april men pga opsigelse i min egen og presset på overtagelse, så kunne jeg slet ikke håndtere det i mit hoved. Så jeg takkede nej smiley

    Det har jeg fortrudt så inderligt


  • #30   25. aug 2021 Jeg bor i rækkehus.

    Ca 8 huse herfra bor der en stor lab. Den brøler nærmest, altså det er meget højt. Sidste forår gik jeg ned til hende og fortalte at jeg kunne høre hendes hund nede ved mig. Det ragede hende en høstblomst.
    I løbet af sommeren væltede det ind med klager over den, og en enkelt havde endda selv lagt et brev i hendes postkasse. Der blev også klaget over løs hund.
    Ud over at den larmer, lod hun den også rende løs, med den forventning om at alle kunne lide den. På trods af at der bor både voksne og børn der er bange for hunde, var hun ligeglad.
    Det stoppede stadig ikke, og til sidst kom hun i beboerklagenævnet, hvor hun fik en betinget lejekontrakt. Hun måtte ikke gå løs med hunden i boligområdet, og hunden måtte ikke gø mere end man kan forvente i et boligkompleks med mange hunde.

    Hun holder den da i snor nu- næsten det meste af tiden. Den gør lige meget som før.
    Hun er total ligeglad og tror der bliver kørt hezt imod hende, hun kan desværre ikke selv se, hvor meget hendes hund chikanere andre.

    Nu har hun heldigvis valgt at flytte frivillig, og der tælles dage til den 1. september.


  • #31   25. aug 2021 Tak Isabelle smiley

    Jeg gad også godt, at andre ville sige noget her. Men vi strækker den åbenbart alle sammen. Jeg ved godt det er dumt, for vi bliver bare mere irriteret.



  • #33   25. aug 2021 Haha perfekt billede Isabelle smiley

  • #34   28. aug 2021 åh det er så¨træls ... vi bor selv i rækkehus, dog ejerboliger så ingen forening at klage til ..

    vores nabo fik for 1½ år siden en omplacerings hunde, virkelig sød, men alene hjemme kan den ikke være ... dengang gøede den stort set uafbrudt alle de 5-7 timer den var alene når de gik på arbejde ... vi tilbød at hente den ind de dage der var de værste og vi have en tid hvor det fungerede, så kom corona og derefter er der en hjemme på barsel derinde, så det har kun været når de skal noget i fx weekender den gør, men den gør det tilgengæld også fra de kører til de kommer hjem, om de ikke vil spørge os igen eller hvorfor aftalen er væk ved jeg ikke ... idag har de være væk fra ca kl 10.30 og den har sunget seranader flere gange i timen her frem til kl 18, så har der været stille men nu er den startet igen ... har lige skrevet til hende og hun svarer der er nogen hjemme senest 19.30 og de beklager .... men for hulen, en lørdag hjemme med en gående hund 8 timer inden ved naboen, det er altså mega træls ... frygter for den dag barsel er slut ..


  • #35   28. aug 2021 Åh det er frygteligt. Håber de gør noget ved det. Jeg forstår ikke at folk bare lader stå til.

    Jeg talte med en af de andre i rækken i går og han nævnte det selv. De bor til hendes anden side. Han synes det var lige så svært at sige noget.
    Men nu ved jeg at jeg ikke er alene om det, og så kan vi gå sammen en dag.


  • #36   28. aug 2021 den her hund lærer aldrig at være alene, tror den er 6 hvis ikke 7 år snart, og jeg frygter for den dag hun skal tilbage på job, mens jeg selv fx går ned i tid senest til januar og dermed kommer til at være mere hjemme, hver dag gider jeg så heller ikke have den ...

  • #37   28. aug 2021 Ej Hanne det bliver jo skrækkeligt!

  • #38   28. aug 2021 Der er jo faktisk lovgivning om støjende, så hvis ejerne er helt udenfor rækkevidde og ikke forstår at der faktisk er synd for hunden kunne jeg nok godt finde på at kontakte politiet, når det er på den måde, dagligt og vedvarende.

  • #39   28. aug 2021 ja det er træls ... må se hvordan det bliver, men vi forsøger at være gode naboer, og har faktisk godt naboskab, så som udgangspunkt vil vi hellere være en del af løsningen end øge problemet, så må se om ikke vi kan komme tilbage til der er en nøgle så vi kan hente hunden når hun er tilbage på job ... de har 4 børn og selvom det som skrevet først fik hunden for 1½ år siden så kan jeg ikke få mig selv til at skabe problemer hvis det kan undgås ... hunden havde boet hos en ældre dame inden, og havde nok aldrig været alene, og den er mega sød, og kan sagtens komme overnes med mine to tøser, så håber vi finder ud af en løsning ...

  • #40   28. aug 2021 Hanne - selvfølgelig bør andre løsninger prøves først, og jeg gætter på ejerne også selv finder det frustrerende. Synes det er super sødt af jer at hjælpe med pasning.... men det er jo, som du også selv skriver længere oppe, ikke en holdbar løsning at passe hver gang de er på job.

    Så helt klart prøve at snakke med,dem osv først... så må de jo overveje at betale sig fra pasning e.l. Men er de slet ikke villige til at finde en løsning, der ikke inkluderer at hunden står og gør/hyler halve og hele dage, så ville jeg altså overveje anmeldelse.. ikke mindst fordi det også er synd for hunden.


Kommentér på:
Problemer med naboens hund

Annonce