{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
556 visninger | Oprettet:

Diverse med. // Anti despressiver {{forumTopicSubject}}

Ren Nysgerrighed... Synes OFTE at jeg læser herinde omkring folks indtag af diverse anti depressive /psykofarmaca etc...

Tænker om der virkelig er så mange folk ude i livet der tager den slags løbende, - eller om folk der fx tager medicin også ofte opholder sig meget på nettet- om det er den sammenhæng eller...

Nogen der har lyst til at dele deres viden, erfaringer etc ?

Hvad tager i - Og for hvad ???

Ha en dejlig lørdag - Og for den sags skyld fortsat god weekend... ;O)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Diverse med. // Anti despressiver
  • #3   13. jun 2009 Lars / Mie ; Dejligt at du har det bedre... smiler...

Var det som barn du fik medicinen - ( du skriver engang - og kan e at du ikke er så gammel igen - )

• #4   13. jun 2009 Jeg har gennem en periode på 4 år taget antideppere...citalopram 40 mg.

Jeg var ikke deprimeret da jeg startede på dem, men havde fået en sygdom i hjernen, som indvirkede at neurologerne startede mig op i AD.

At de så sidenhen har mere eller mindre reddet mit liv, er så en hel anden snak.

Jeg tror ikke der er en bestemt sammenhæng mellem AD og brug af nettet, men som ofte er det jo folk med depression som tager AD og har man en slem depression er man som oftens sygemeldt, og der er ikke noget som nettet der er en dræber af tid smiley

Men du kan godt regne med at der er flere end du går og tror som er på AD, desværre er der stadig en del tabu omkring sygdomme i sindet, selvom det er blevet meget bedre.

En depression er en fysisk sygdom...det er hjernen som af forskellige årsager ikke producerer nok af et bestemt stof (kan ikke huske hvad det hedder) og AD pilllerne hjælper hjernen op i omdrejninger igen. Desværre kan man ikke se at folk er syge...derfor er det så tabubelagt fortsat smiley

Men det var da faktisk et godt spørgsmål du der stillede!!!!!!!!

Smil fra Maj

• #6   13. jun 2009 Ja nu har jeg været på forskellige former af anti deprisiv med. i lidt over 5 år. Jeg er det man kalder bipolar, elser manio deprisiv. Da denne lidelse er kronisk skal jeg tage med. resten af mine dage. Jeg får lige pt 2 forskellige præperater (zoloft anti deprisiv og Lamotogien styr stemningslejen).

Jeg sidder meget på nettet, da jeg ikke er så god til at omgåes mange mennesker på en gang. Jeg kan nemlig slet ikke tåle nogen former for stress. Derfor bruger jeg nettet til at have kontakt til omverden, uden at skulle have personlig kantakt.

Desuden kan jeg godt lide at læse meget om hunde og deres adfærd, og det bruger jeg også nettet en del til. Da vi også er skrevet op til en hvalp, sidder jeg også oplysninger om racen vi har valgt, for at lære noget mere om den.

Min hund kommer nu ud som han skal, da vi bor i en del af Esbjerg hvor der er meget stille og rolig. Derfor magter jeg også at gå med ham herude, da jeg ikke møder alt for mange mennesker på en gang.

Håber dette kunne give dig lidt svar på dine spørgesmål, ellers er du velkommen til at kontakte mig over pb.

• #7   13. jun 2009 personligt vil jeg sige at der ikke er nogen sammenhæng..

• #8   13. jun 2009 Ville også lige sige at jeg ikke er en af dem som spærre mig selv inde 24/7. Kommer da ud, men ikke i samme grad som "normale" mennesker gør. Der er dage jeg kommer mere ud ende andre dage, alt efter hvordan jeg lige har det. Det kommer også tit an på hvor meget stress jeg lige kan tåle den dag.

• #9   13. jun 2009 Glemte at skrive jeg sidder heller ikke på nettet i døgnets 24 timer. Og tror heller ikke altid det har nogen sammenhæng.

• #10   13. jun 2009 vil da lii tilføje at før jeg fik min medicin var jeg tvunget sengeliggende, men sov det meste af tiden, så der brugte jeg faktisk slet ikke computer.. efter jeg har fået medicin tror jeg ikke jeg er værre eller bedre end alle andre smiley

• #11   13. jun 2009 Maj....

Tænker blot, - at med depression etc følger ofte angst - fobier etc - eller det kan der ihvertfald... og at gemme sig bare skærmen - eller ligefrem opbygge et cyperliv,- kan gøre det rigtig svært at komme igang med / tilbage til det virkelige liv, - Forstår du ???

Oplever både i mit private liv, med folk jeg møder både i cyper og irl, - samt via mit arbejde, - at folk lever et liv i denne verden / bag en skærm, - som begrænser dem voldsomt...

Oplever oggså ofte at folk får udskrevet denne medicin UDEN sideløbende terapi...
    Som du siger er depressioner ofte forårsaget af et manglende stof i hjernen - serotonin - men det er bestemt ikke alle som idagnosticeret til at have en depression der reelt mangler dette stof, - depressioner kan forårsages af MANGE ting, - også udefra kommende faktorer...

Pts dissorder behandles også ofte som depression - og årsagen er absolut ikke den samme, -

Jeg tror ikke på at behandling medicinsk alene kan gøre "DET", - jeg tror ene og alene på at der ikke urde udskrives disse produkter uden tanke på sideløbende terapeutisk behandling...

Er depressionen udelukkende forårsagen af serotonin mangel tror jeg måske at den medicinske behandling er altgørende og kan stå alene -
    Men igen - ingen ved præcis hvad denne mangel kommer af - og det skal vel udredes før man kan sige at medicin kan redde alene...

Blot tanker...

• #12   13. jun 2009 Sorry for tastefejl og manglende bogstaver... har Lo... tastatur, - smiler...
    Håber det skrevne kan tydes...

• #13   13. jun 2009 CECILIA ; Er du tilbudt sideløbende terapeutisk / Psykolog behandling ???

Eller er det noget du har valgt fra ??

I dit tilfælde hvor man kan tyde at du muligvis har en decideret fobi, - ville træning og terapi jo i den grad med stor sandsynlighed gøre underværker for dig og dit liv...

• #14   13. jun 2009 Svarer jeg pludselig ikke er det fordi jeg er kørt i biffen... så er jeg retur senere -

Skriver også gerne privat -

• #15   13. jun 2009 Julie: Jeg fortsår dig udemærket, og oplever præcist det samme som dig mht folk som er på medicin (er selv blevet medicinfri for 4 mdr siden)

Kender folk som lever deres liv bag skærmen, og som jeg kun har kontakt til via computeren, men de havde siddet der alligevel smiley

Men jeg er selv et af de tilfælde som bare fik det kylet i hovedet, uden terapi til at følge op på det... Det har så gjort at jeg nu er startet hos en psykolog, for at få afklaret hele mit sygdomsforløb....ikke kun depressionen, men det hele. Sundhedssystemet sørgede for at jeg blev relativt rask (sygdommen er kronisk men kun medicinkrævende ved et udbrud) men de sørgede ikke for noget som helst terapeutisk til mig.

Men tror at mange med depression osv. har en tendens til måske -selvfølgelig for at slå tiden ihjel - at begynde at leve deres liv lidt igennem computeren, fordi man kan lukke ned for det "sociale" når man trænger til at være alene. Har godt nok aldrig gjort det selv, da jeg har en søn som lige er fyldt seks og han altid har været min første prioritet....syg eller ej.

At jeg idag er meget på nettet er simpelthen fordi hele min familie har "forladt mig" for weekenden. Kæresten er hos sin far og ungerne hos deres andre forældre og jeg har så valgt at rage en eller anden virus til mig, så jeg hoster og sprutter og er faktisk almend ildebefindende idag.

• #16   13. jun 2009 Julie... Broweiler opdrætter !
    Jamen jeg er tilknyttet noget der hedder Effektiv Team, hvor jeg har en psykiatrisk sygeplejerske og en pskykiater. Så ja jeg er i behandling. Prøver også stille og rolig at komme ud blandt mennesker, men ikke mere ende jeg kan klar af gangen. Da det kan ødelægge mig i flere dage efter.

• #17   13. jun 2009 Maj...

Generelt ser jeg heller slet ik noget problem med at bruge internettet - gør jeg jo selv... Med mange gode oplevelser, snakke, etc til følge...

Og en dag man bare er træt og trænger til at slappe af syns jeg det er et godt medie, - jeg har ikke ro til at sidde og se tv flere timer... Bliver rastløs, -
    Her kan jeg søge det info jeg søger - og bidrage med den viden til mit liv som jeg ønsker...
    Og jeg kan holde kontakt med de venner, bekendte og familie der bor langt væk... Hyggeligt...

Men syns også der er langt derfra og til at LEVE gennem nettet - Smiler...

Frygteligt at de har svigtet dig på den måde, - Håber at du får arbejdet sygdomsforløbet godt igennem og kommer fint ud på den anden side...

Smil herfra
    Julie ;O)

• #18   13. jun 2009 Cecilia ; Dejligt at du får den hjælp du har krav på og brug for...
    Glæder mig at høre...

Held og lykke med arbejdet...

• #19   13. jun 2009 Jeg lukker kun mig selv inde, når jeg de dage, hvor jeg ikke er i stand til at omgåes andre mennesker. Som jeg skrev længer oppe kan det variger lidt alt efter hvordan jeg har det. Pga min omgangskreds ikke er særlig stor, bruger jeg også nettet til at snakke med andre.

Pga jeg har oplevet en del igennem mit liv, har jeg meget svær ved at stole på folk og har derfor også sværet ved at få nære venner. Min familie er ikke lige frem forståene overfor mit liv og sygedoms forløb. Derfor har jeg heller ikke den stor kontakt til dem.

• #20   13. jun 2009 Julie... Broweiler opdrætter !
    Mange tak!!

• #21   13. jun 2009 Jeg får også antidepressiver og ingen hjælp. Men jeg har nogle gode redskaber gemt i mig selv. Pillerne er en støtte for mig. Jeg vil hellere selv klare tingene med mig selv.
    Jeg arbejder på fuld tid som pædagog og har ingen problemer med det sociale. Andet end at jeg er mættet socialt, når jeg kommer fra arbejde:-) Jeg har aldrig været sygemeldt p.gr.a. depresssion, for så slemt har det aldrig været for mig. Det er som en krykstok, der lige skal hjælpe mig til at få overskuddet til det kæmpe arbejde, der ligger foran mig indeni mig selv:-))
    Svært at forklare:-)

• #22   13. jun 2009 Jeg får medicin mod depression og angstanfald lige nu. I de perioder hvor jeg har det rigtigt skidt bruger jeg ikke så meget tid foran computeren da jeg ikke kan overskue det.

Efter at jeg begyndte på medicin og har fået det noget bedre er mit forbrug af internet helt klart steget da jeg bedre kan overskue at være "social" her på HG og på de andre sider jeg bruger meget. :O)

• #24   13. jun 2009 Jeg har taget antidepressiv i flere år men gør det ikke mere. De hjalp mig kun begrænset, da jeg også har personlighedsforstyrrelser, som jeg også har været i terapi for. Jeg har så haft bedre held med at arbejde med mig selv og gennem venner styrke min selvtillid m.m. Men jeg er nu på pension og har derfor tid til ofte at sidde på nettet, da jeg heller ikke altid har overskud til at være meget aktiv på andre måder. Det er ikke en virkelighedsflugt for mig, for jeg har et stort netværk af venner og en dejlig kæreste, som jeeg også bruger meget tid sammen med. Det er mere en form for afstressning/afslapning

Kommentér på:
Diverse med. // Anti despressiver

Annonce