1.252 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Gå på trapper? (hvalp) Gå på trapper? (hvalp)

Hvornår må hvalpe gå på trapper? Altså ikke bare et par trin, men rigtige trapper?

Jeg har en golden vaps på 9 uger, og bærer ham op og ned, når vi skal ovenpå. (Der ligger soveværelset).
Og da han snart runder de 10 kg, er det altså en smule tungt. Gg... Men hvornår kan man begynde at lade ham gå op og ned selv? Nu tænker jeg på hofter osv.. Efter sigende må de jo ikke den slags som hvalp?

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengør altan for alger 500 kr.
  • Hækklipning 1.500 kr.
  • Oprette stikkontakt. 500 kr.
  • Samling af Ikea opbevaringskombination 1.500 kr.
  • Samling af Ikea Pax skab ned Hasvik skydedørslåger 200x201x66 1.000 kr.
  • køleskab bipper 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gå på trapper? (hvalp)
  • #1   14. jun 2009 Og nu må jeg hellere bære ham med i seng, for ellers falder jeg i søvn i sofaen snart. Gg

Tjekker tråden i morgen på et tidspunkt :O)

• #2   14. jun 2009 Pia: Vil tro det er det samme som jeg fik af vide med min. -Nemlig at man skulle vente til han var et år. ca.
    Men kan godt se det er svært med en stor hund som sin:( hehe
    Ved ikke om folk så vænner hundene til at sove i stueetagen.

God weekend smiley

• #3   14. jun 2009 Kia på 4 mdr. har fået lov og gå på trapper, men kun når det er absolut nødvendigt. Vi har soveværelse i kld. og hun går nu selv op og ned, men kun morgen og aften. Ikke på andre tidspunkter.
    Men som hvalp af en race der har problemer med HD ville jeg lade den sove nedenunder og først starte med trappet tidligst som 6 mdr.

• #4   14. jun 2009 hunde bør ikke gå på trapper før den er 1 år

• #5   14. jun 2009 Tror jeg vil gøre som dig Tina..
    For det ville simpelthen være synd at lade ham sove alene hernede...
    Han har meget brug for at være tæt, når han sover.. Enten på os, eller kæresten's hund. Det er tydeligt at se :O)

En anden ting er at min gamle hund slet ikke turde gå på trapper, fordi han ikke blev vænnet til det.. Det var også en skidt ting.

• #6   14. jun 2009 Medmindre jeg kan få kæresten til at bære ham det næste års tid.. Griner

• #7   14. jun 2009 du have lokket kærsten pia:-)) er han skøn din lille nye vuffer??

Da jeg var en del yngere,,ca 18 havde jeg en belgisk hyrdehund hun blev båret op og ned af trapper i hele hendes liv:-))...jeg syntes det var værst ned af trappen så man kunne måske deles om trappe tjansen

• #8   14. jun 2009 Jeg ville gøre som Tina......

Bære så længe som muligt og så kun lade hunden gå op og ned ved sengetid..... Men 10 kilo er jo ingenting.......*GG*

• #9   14. jun 2009 Skån dens hofter så langt tid som muligt. Vi bar vores hund til den var 7 måneder.

• #11   14. jun 2009 Jeg bærer stadig rundt på Meegò herhjemme, han er 8 måneder og 19 kilo tung. Det må man jo tage med, og sikke nogle overarme jeg har fået mig! *g* Han for så småt lov selv nu, fordi vi kun har 5-6 trin op til lejligheden.

• #12   14. jun 2009 jeg står og skal muligvis flytte i lejlighed hvor der er trapper, der kommer jeg da til at bære min "lille" vuffer på 25 kg hver gang han skal ud og tisse, sådan er det bare, men jeg vil ikke tage chancen

• #13   14. jun 2009 Min bulldog er næsten 2 år, og det er først her for et par måneder siden hun er begyndt at gå op af trappen. Hun bliver stadig bårret ned, men hun vejer heldigvis også kun 23 kg..-))

Hun kommer aldrig til selv at gå ned af trapper..

• #14   14. jun 2009 Gg, tak for jeres svar.
    Er godt man har et mandfolk i huset der også kan bære, for jeg synes allerede det er lidt hårdt smiley
    Vores trappe er dum at gå på.. (Smale trin).

Og jep, det går super med ham, tak ;O)
    Han har intet ødelagt, og er rigtig skrap til at stoppe med at bide i forbudte ting, idet man ber ham om det. Han er faktisk utroligt nem... Så vi har godt fat i opdragelse, så det forbliver sådan smiley
    Det er den rene fornøjelse.. Især fordi jeg kun har prøvet at stå med en probem-hund i stor stil, før jeg fik Sammy.

• #15   14. jun 2009 Bær ham så længe som muligt, og prøv at få Jonas til det.
    Hvis du en aften er alene hjemme, sker der intet ved at han selv går op, men på turen ned kan det virkelig belaste leddene, så der skal han helst bæres i min. et år..

• #16   14. jun 2009 Og hov! Hvis vi skal gå på fremmede trapper går bassen helt i panik, og tør ikke (især ikke når man kan se igennem) og så må jeg bære hende!

En 25 kg. tung hund op på 3. sal for svage mig er TUNGT!

• #17   14. jun 2009 Anja, jeg havde samme prob med Simba.. Dét var ikke fedt.
    Han vejede 45 kg næsten. Haha...

• #18   14. jun 2009 Jeg ved godt man råder til at undlade trapper min. til de er 1 år eller helst helt udvoksede, men min har gået på trapper fra den var 8 uger. Bor i 4 plan, så der er 7 trin mellem hvert rum. Men hun er også noget af en badutspringer og har altid hoppet frivilligt op og ned af trapper, over hegn, træstammer, havemøbler o.s.v. Krydser fingre for at det ikke giver problemer senere. Hun er nu 4½ .

Kommentér på:
Gå på trapper? (hvalp)

Annonce