{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  En jæger.
  • #1   15. jun 2009 Synes ærlig talt du skulle bruge dit "krudt" på at hegne dine dyr ordenligt inde i stedet for at skyde løs på naturens vilde dyr.
    Lise


  • #3   15. jun 2009 Øv sgu da. Nogle gange skal man være mere end almindeligt opfindsom, hvis mn skal oversliste ræven..

    Du kan evt. sætte fælder op og se om de går i. Men husk lige at tjek om det er sæson for ræve, inden du får nogen til at skyde. Det ville være rigtig ærgerligt, hvis den havde hvalpe som så skulle sulte ihjel


  • #4   15. jun 2009 Jeg er udmærket godt klar over hvor snu ræven er, men forskellen på ræven og os er at vi er endnu mere snu end den. Det er muligt at hegne inde så selv ræven ikke kan komme til fuglene (det er der masser af mennesker der gør).

    Skyde løs???.....er det ikke det Anton søger en jæger til?


  • #5   15. jun 2009 Jeg kan varmt anbefale en strømførende tråd rundt om hønse/andegård. Sæt den omkring 5 cm over jorden og sørg for, at der er rigeligt strøm i!

  • #8   15. jun 2009
    Helt almindelig hundetosset L..........Tak jeg har ikke behov for nogen til at skrive hvad jeg mener....det kan jeg fint selv.
    Når jeg skriver "skyde løs" så er det fordi det er det jeg mener jægerne gør.

    Jeg synes det er en kedelig tendens at folk ikke tager ansvar for de dyr de anskaffer sig. Når man har fugle bliver man nødt til at beskytte dem ordenligt. Det gøres ikke ved at skyde ræven i mit univers, men ved at hegne ordenligt ind.

    Vi vil gerne have at folk tager ansvar for deres hunde, det gælder altså også når man har fugle.

    Lise


  • #10   15. jun 2009 Nej Lise, Jeg søger ikke en jæger, til at " skyde løs "
    Og nu er alt jo som det plejer at være her på HG.
    Man bliver sat i bås, som en der ikke vil tage et ansvar, uden at man kender hele hirstorien, men det er jo ikke første gang der sker på HG.

    Ja jeg skrev " En jæger " er det nu endsbetydende men det er en med på 2 ben ? ? ?.

    Men ræver er jo en jæger, ligesom de 3 katte vi har til at gå løs,
    Alf og Borris er jo også rovdyr der dog kan tæmmes til en vis grænse,
    og de jager ikke vores ænder

    Nu er det jo ikke et lille stykke på 7 x 7 m vi har til vores ænder,
    vi har hegnet hele haven ind, og der er næsten 300 m rundt, med strøm i top og bund,

    men det er slukker for tiden pga. at der er kommet en lille hvalp mere i familien, men hvis nu jeg ikke hade slukket for det pga. af den ny hvalp, så var jeg jo bare blevet beskyldt for at være dyremishandler,
    er det beder ? ? ?

    Og ja det kan da godt være det var en fejl, men der skal jo også tagen hensyn til en lille ny hvalp.

    vi har da før været oppe om natten fordi Borris har været urolige,
    der har før været en æling som er kommet væk fra flokken,

    inden jeg går i seng er noget af det sidste jeg gør, er at kikke ud til vores dyr, der plejer ikke at være noget,
    men for 3 år siden var der en aften, hvor jeg var gået i seng men Marie ville se en film, der kom hun og kalte på mig først på natten, Borris hade gået rundt et stykke tid, og der var slet ikke ro på ham,
    hvad går man så ?,
    Ja så står man op og går ud og ser til sine dyr,
    af en eller anden grund, var der en ælling som ikke kunne komme op af vandet, og der var ikke meget pip i den mere,
    og hvad så ?,
    ind på køkkenboret men en papkasse et håndklæde i bunden, et stk meget våd ælling og en vamelampe hængt op i en køkkenlåge,

    Lise. Hvorfor har du hund ? ?.

    Vi har hund for hyggen skyld,
    og jeg ser ikke frem til den dag hvor livet er slut for dem,

    vi har også ænder for hyggen skyld, vi nyder da at se på dem, og efter vi har fået dem er der ikke mange sneglei haven,
    når det fryser skal de have vand flere gange dagligt, og det selv om at det er piv snestorm,
    der kan hundene sku snart få gjort det de skal ude, så vil de ind igen, der kan man godt springe en gåtur over, men jeg skal ud til ænderne,

    Det mener jeg bestemt er at tage andsvar.

    og husk, krig kan jo føres på flere måder.





  • #11   15. jun 2009 Ja Mikkel er snu, men jeg ved du er god ved alle dine og andres dyr,så nu må du lave et lille hegn til de små ællinger, har du flere tilbage?


  • #12   15. jun 2009 Anton S.
    Du skriver selv "En jæger" som overskrift, hvilket jeg og to andre har tolket som du har brug for sådan en (de tilbyder ligefrem at komme ud og skyde ræven).

    Til sidst i dit meget korte indlæg, hvor vi ikke får den lange forklaring du senere skriver, skriver du:

    "Så nu er der dømt krig"

    Hvis det blot er mig der har misforstået din tråd og har sat dig i bås som uansvarlig, må du meget undskylde.

    Jeg kan se at du går op i dine dyr og prøver at passe på dem, og det tager jeg hatten af for. Der er andre i samme situation som dig, så måske var det en ide at de kom på banen med gode råd til hvordan du fremover undgår det blodbad der er sket i nat, uden at det går ud over de vilde dyr vi gerne skulle kunne leve sammen med.

    Håber du finder en løsning på dit problem.
    Hilsen Lise.


  • #13   15. jun 2009 P.S. Hvem er det egentligt du dømmer "krig" imod?

Kommentér på:
En jæger.

Annonce