{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.997 visninger | Oprettet:

En historie om koen {{forumTopicSubject}}

Skolepigen forklarer, at hun har været på landet i sin sommerferie, og at hendes lærer nu har bedt eleverne om at skrive en stil, om det de holdt mest af i deres sommerferie, og da pigen godt kan lide koen, har hun altså skrevet en stil om den.

Koen er et husdyr… men den kommer også uden for huset, og den lever navnlig på landet. Men den kommer også ind til byen, men det er kun når den skal dø… men det bestemmer den ikke selv.
Koen har 7 sider… den øverste side – den nederste side – den forreste side – den bagerste side – den ene side – den anden side – og den indvendige side. På den forreste side sidder hovedet, og det har den for at hornene kan have noget at sidde fast på. Hornene er af horn, og er kun til pynt, de kan ikke bevæge sig, men det kan ørerne, de sidder lige ved siden af hornene.
Koen ser ud af to huller foran på hovedet, de hedder Ko-Øjer. Koens mund kaldes en Mule, det er nok fordi den siger MUUHH! På den bagerste side sidder halen… den bruger den til at jage fluerne væk med, så de ikke falder ned i mælken, og drukner…
På den øverste side – og på den ene side – og på den anden side – er der kun hår… de hedder kohår, og de har altid den samme farve som koen…
Den nederste side af koen, er den vigtigste side for der hænger mælken, og når malkepigen lukker op for hanerne, så løber mælken ud. Når det tordner, så bliver mælken sur…men hvordan den bliver detm har jeg ikke lært endnu-

Koen har fire ben de hedder ko-ben og kan bruges til at trække søm op med. Koen spiser ikke ret meget, men når den gør det, spiser den altid to gange…
De fede køer laver tygmælk, og når koen har dårlig mave, laver den ost. Osten er der huller i…men hvordan den laver hullerne, har jeg ikke lært endnu.
Koen har en god lugtesans… man kan lugte den langt væk.
Koens ”hvalpe” hedder kalve. Kalvenes far hedder oksen, det gør koens mand ”okse”. Oksen laver ikke mælk og er derfor ikke noget pattedyr.
Den mest almendelige ko-sygdom hedder ko-lera og hvis det er en hunko, der har de, hedder det ko-lorine…
Manden der fanger køerne, hedder en ko-fanger.. og når der er mere en otte køer sammen hedder det ko-loni…
Nogle køer graver dig ned i jorden…de hedder Gravkøer og de lever mest i byerne.
Ko-fangerens medhjælper hedder ko-lega.
Koen kan også lave ko-kager, men dem har jeg ikke smagt endnu.
Når koen bliver gammel, dør den og så bliver den slagtet, så hælder man mælken i papkartoner, som man så kan købe ved købmanden. Koens fire ben bliver sendt hen til en snedker, som så bruger dem til en ko-mode… og den har som regel samme farve som koen.
Så man kan se, at koen er et nyttigt dyr, og derfor holder jeg så meget af koen..

Vores lærer roste min stil så meget, at hun sagde ”Jeg har aldrig set noget lignende”


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  En historie om koen
Kommentér på:
En historie om koen

Annonce