574 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

forvirret og ærgelig? forvirret og ærgelig?

Hej alle.
Grunden til jeg skriver herinde, er for at få nogle råd omkring hvad jeg kan stille op.

For ½ år siden blev min veninde (18år) gravid, hun fik en abort, og jeg støttede hende hele vejen igennem - om hun så ville beholde det eller ej.
Det er så sket at hun er blevet gravid yderligere 3 gange siden og jeg har stadig været der for hende, støttet hendes beslutning og hjulpet hende igennem tiden efter, siddet oppe om natten og snakket med hende, hvor jeg skulle i skole dagen efter.
Hun bor sammen med sin kæreste, de har været sammen i 2 år, men han nægter at bruge kondom - fordi at han så ikke kan mærke noget.

Jeg har fortalt ham hvad konsekvensen kan være ved at blive ved med at få aborter, men han er ikke til at trænge igennem, har endda sat mig ned med dem begge og snakket med dem, og fortalt min mening.
Min veninde kan ikke tale p-pille eller mini-piller og der er ikke råd til andet prævention.
Jeg har tilbudt at hun kan låne nogle penge af mig indtil hun begynder på job igen, men hendes kæreste nægter hende at låne penge af ham.

Her for en uge siden fandt hun ud af at hun var gravid igen, og ville igen have en abort, jeg sagde til hende at jeg meget gerne ville støtte hende, men at jeg ikke kan blive ved med at skulle kører hende på hospitalet og bruge hele natten flere gange om ugen på at snakke med hende, da jeg ogs¨har en kæreste, lejlighed, hund og uddannelse jeg er igang med.

Det jeg fik ud af det, var at jeg ikke var en god veninde, når jeg satte andre ting højere end at hjælpe hende igennem endnu en abort.

Jeg holder meget af hende og vi er meget tætte, men jeg føler mig magtesløs!!!

Hvad skal jeg dog gøre???

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Cykel lås 400 kr.
  • plæneklipperservice Klippo Comet SE 1.000 kr.
  • Havemand til at flytte jord 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  forvirret og ærgelig?
  • #1   14. aug 2009 ups.. nægter hende at låne penge af mig *

smiley

• #2   14. aug 2009 Du skal, som i dette tilfælde, tænke på dig selv...Nu har du været der alle de andre gange, og har hun lært noget af sine uheld...niks...

Så må de sgu ta' sig sammen og finde en beskyttelse af den ene el. anden art...
    .....eller hun må klemme benene sammen, når kæresten bliver kærlig, indtil han har fået lært at ta' kondom på...

Det er noget svineri, at bruge abort som "prævention"....

• #3   14. aug 2009 Ja, undskyld men jeg havde for længst givet hende 10 spark i r----, en ting er at hun ikke ejer nogen som helst form for moral, men i mine øjne er det der foregår der da helt hen i vejret og hvor i alverden er hendes læge i det her, for det kan da ikke passe at det offentlige, dermed du og jeg og alle andre skal betale for deres prævention ved brug af abort. Hun burde steriliseres.

• #4   14. aug 2009 Puha, kan godt forstå det er svært for dig... det er jo skruen uden ende..

Men din venninde burde få en anden kæreste der respektere hende, for det der er simpelthen noget svineri.

Synes det er så søreligt, der er så mange der kæmper med at ikke kunne få børn, og hun får den ene abort efter den anden.

Kan du ikke forklare hende at du selvfølgelig er der for hende, men at hun mindsker sine chancer for at få børn hver gang hun får en abort(men det er jo m´nok noget i den stil du har sagt til hende)

Synse du lyder til at være en god og furnuftig venninde... Hun burde bare lytte til dig!

;o)

• #5   14. aug 2009 Hmm abort er sgu da ikke prævention. Ham kæresten burde da have et spark i klokkeværket, når han nægter at bruge kondom, det er trods alt ikke ham, der skal lægge krop til de aborter, som både er fårdt psykisk, men også kan gøre sådan at hun ikke kan få børn senere. Sikke en torsk.
    Jeg ville ikke kunne leve med sådan en mand.

Synes at det er flot, at du har stået ved hendes side alle de andre gange, og kan godt forstå at grænsen er nået. Fejl kan være gode nok, hvis man lærer af det, men det lader det ikke til, at de gør.
    Og ja, som de andre skriver, så er det egentlig hende der lider det største tab, ved at miste dig, folk idag har mere end nok i dem selv, og du har gjort hvad du kunne.

Du kan jo prøve at vise dem tråden:-)

• #6   14. aug 2009 Ja rigtig god ide at vise hende tråden...

• #7   14. aug 2009 Kæresten kan få valget mellem vasektomi eller at stikke hende nogle penge til en Implanon, nuvaring, pessar, spiral el.lign

Eller også kan han rende og hoppe.

• #8   14. aug 2009 Helt ærligt så synes jeg ikke du kan gøre ret meget mere end du allerede har gjort. Hun er heldig at have en veninde som dig, at hun så ikke lytter når du kommer med råd, synes jeg er hendes fejl.

Noget andet, hvad med at råde hende til at finde en anden kæreste? For en kæreste der ikke kan se hvor skidt det er for hendes krop med så mange aborter, men som hellere selv vil ha nydelse - er da efter min mening ikke en der er værd at samle på...

• #9   14. aug 2009 Det er jo enkelt - ingen prævention, ingen sex. Så må manden selv vælge.

Jeg er ret sikker på, at han kan mærke mere med kondom end hvis hun nægter ham sex.

Det er en urimelig brug af ressourcer og i den grad med manglende respekt for liv, at de lever som de gør.
    Og hun pålægger manden ansvaret, når hun har rigeligt med valgmuligheder selv.

Jeg synes de bør skamme sig. Og jeg kan GODT forstå, du siger fra.

• #10   14. aug 2009 Citat: *Jeg er ret sikker på, at han kan mærke mere med kondom end hvis hun nægter ham sex.*

Loooooooool

• #12   14. aug 2009 det lyder som hun har fået rigtig mange aborter og hospitalte må da sige stop på et tidspunkt, er der ikke noegt med at man kun må få 2 aborter for ellers risikerer man at blive steril??
    så hun risikerer jo bare at lægen siger stop og at hun bliver nød til at føde barnet.
    selv om det ville være synd for et barn at være uønsket på den måde.

• #13   14. aug 2009 Abort er ikke præventation

Pas godt på dig ♥

• #14   14. aug 2009 Jeg synes du skal foreslå din veninde at få en p-stav eller spise p-piller, så længe ingen af dem er smittet med kønsygdomme og de er monogame, bliver de ikke syge og heller ikke gravide.

• #15   14. aug 2009 Det er ikke for at antyde noget som helst.
    Jeg kender jo slet ikke det par.. men...
    Det lyder lidt som den "gamle sang"...... " Det var min egen skyld - Jeg skulle ikke have gjort ham vred. Han var nødt til at slå mig. Han elsker mig jo"
    Måske er det i virkeligheden noget af det samme hun har brug for hjælp til at komme ud af ?

Hvis det bare er sløseri, så er det noget forbandet svineri.. det kan gøre mig SÅ arrig med den manglende respekt for liv.. Både din venindes og det liv hun får fjernet.

Hvis kæresten ikke vil bruge beskyttelse pga. nedsat følsomhed, så må han jo have klippet strengene.. Så kan han "skyde løs" alt det han vil uden at det skal gå ud over kærestens krop og psyke

• #16   14. aug 2009 Hold kæft en idiot!! Hun skal da sparke ham ud, så er der ikke flere problemer. Hvad fanden tror han?!!! At få en abort bare er lissom at tage beskyttelse bare bagefter??
    Ej undskyld, men det gør mig satme sur.. Han ødelægger sin kærestes krop fuldstændig, fordi han ikke mærker nær så meget når han bruger kondom. Han skulle satme skamme sig! Han sku efter min mening af skåret det hele af dernede!!

Undskyld min vrede. JEg synes du er en rigtig god og fornuftig veninde. Men tror din veninde skal have proff hjælp til at indse at hun skal væk fra den her fyr.

• #17   14. aug 2009 Hvorfor er der ikke nogle myndigheder eller andet ind over. Hun må da snart være registreret på sygehuset som storforbruger af abort. Der må være nogen andre end dig til at skride ind.

Du er ikke en dårlig veninde, det er hun. Hun udnytter dig 100% og tror at det bare er lige noget der skal overstås. Sådan virker verden altså ikke.

Jeg kan godt forstå at du har svært ved at blive ved med at tage med hende, det går jo direkte imod din moral og etik.

Lad hende være, og se så hvem der evt. kommer kravlende tilbage. Hvis hun ikke gør, så er hun ikke en veninde i det lange løb.

• #18   14. aug 2009 Det er noget forb.... svineri din veninde og hendes kæreste har gang i!!

Hun må f... lære at knibe de lår sammen indtil de har lært lidt om blomsten og bien. Og kæresten - han skulle have et spark så hårdt, at han slet ikke havde lyst de næste mange måneder!

• #19   14. aug 2009 selvom man ikke kan tåle p-piller, så kan man tåle en p-sprøjte, den bruger jeg selv ...
    150 kr hver 3 måned, har de ikke rådtil det, så må de squ holde sig fra sex...
    Der burde indføres bruger betaling på abort efter "3 forsøg" ligesom barnløse selv må betale til sidst ..
    Hvorfor bliver det belønnet at slå små fostre ihjel, hvorimod man ikke får ubgrænset hjælp til at lave børn ??

Nå, tilbage til din venninde - synes du har sagt det rigtige, men forstår ikke hvad det er hun synes er så hårdt at i skalsnakke om det hele natten, hun bliver jo ved ...
    Prøv at foreslå hende at få babyen, og så bort adoptere den - der er masser af par der gerne vil give en lille dansk baby et hjem - som ønskebarn ..

Kommentér på:
forvirret og ærgelig?

Annonce