1.495 visninger
|
Oprettet:
Ideer til gode bøger {{forumTopicSubject}}
Jeg mangler nogle ideer til nogle nye bøger.
Jeg har lige færdiggjort uendelige verden af Ken Follet.
Og til dem der endnu ikke har læst Jordens søjler og Uendelige verden kan jeg kun sige at de må igang ASAP.. Det er nogle tykke moppedrenge som er lige så spændende som de er tykke.
Men hvad nu - hvad skal jeg gå i gang med - min verden er helt tom efter at have "befundet" sig i 1300 tallets England:-)
Del dine bedste bøger - ældre som nye - jeg mangler nemlig inspiration..
Jeg har været i gang med Hulebjørnes klan - den virker lidt tung - men er det kun starten??
jul 2008
Følger: 18 Følgere: 11 Hunde: 2 Emner: 28 Svar: 461
Duma Key, Blaze & Puls.... Men det kræver nok, at man er vant til at læse King´s bøger ellers er de nok bare mærkelige....
Desuden er nogle af mine favoritter også Koontz´s Odd Thomas bøger... Super gode...!
jan 2008
Følger: 16 Følgere: 16 Hunde: 6 Annoncer: 2 Emner: 53 Svar: 1.883
Alle mine hunde er opkaldt efter mennesker i bøgerne,,så spændende synes jeg de er :o)
jul 2009
Følger: 11 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 95 Svar: 2.269
Men det kommer jo an på hva man er til. Jeg kan anbefale 'Sjæletyven' - Kan bare ik huske hvem der har skrevet den, men den er utrolig spændende og handler om en kult..
jan 2008
jan 2009
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 31 Svar: 249
jun 2005
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 26 Svar: 343
Leif Davidsen: den ukendte hustru
Camilla Läckberg: isprinsessen, prædikanten, stenhuggeren, ulykkesfuglen og tyskerungen
Sarah Blædel er os super
Alle krimier som jeg syntes er spænende og slet ikke til at ligge igen.
Mit liv som geisha er os vildt spændende.
jan 2007
Følger: 33 Følgere: 31 Hunde: 6 Emner: 139 Svar: 3.532
Hvilken genre er du ovre i?
Der er jo oss sådan en serie som Kvinden der husker (lidt i stil med Hulebjørnens klan, skrevet af Linda Lay Schuler)
Hvis du vil over i noget fantasy, så kan jeg varmt anbefale Abhorsen (af Garth Nix), Eragon (a Christopher Paolini), Det gyldne kompas (af Phillip Pullman), Vølvens datter (af Saga Borg).
Artemis Fowl er helt sikkert oss værd at læse, sjældent har jeg grint så meget af en bog
jul 2009
Følger: 11 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 95 Svar: 2.269
apr 2008
Følger: 36 Følgere: 38 Hunde: 2 Emner: 273 Svar: 3.146
1: Det gyldne kompas serien
2: Dan Brown bøgerne. Eks. Da Vinci Mysteriet, Engle og Dæmoner, Morderrisk bedrag.
3: Tempelridder serien: Tempelriddern, Vejen til Jerusalem osv.
4: Vølve serien, eks. Vølvens datter, vindens øje osv.
5: Ringenes herre SELVFØLGELIG og diverse andre tolkien som Hü¨rins børn og hobitten osv.
Erik menneske søn serien a 4 bind.
6: Prins Faizals ring af Bjarne Reuter.
7: Dinosaurens fjer af Sissel-JO Gazan.
8: Skammer serien.
9: Artemis Fowl serien.
10: Abarat af Clive Barker.
11: En vampyrs bekembelser osv. af Anne Rice
12: Hannibal, Ondskabens Øje og Den Røde Drage.
Ja og kunne fortsætte er nemlig bog fanatikker =)
okt 2008
Følger: 1 Emner: 95 Svar: 329
Laura - der er lavet en film om Hulebjørnens klan.. Det er vel snart 20 år siden jeg har set den - måske man skulle finde den på biblioteket igen.. Tvivler på at Block buster har den:-)
Krimier har jeg ikke gjort ret meget i. Steven King slet ikke - hans film er simpelthen ALT for creepy til mig så jeg har troet at bøgerne var ligesådan..
Marian Keys synes jeg er god - det er sådan de hersens chicklet - nå ja og så Sophie kinsellas bøger om Shopaholicen..
Jeg sluger beretninger som virkelighedens verden råt - Jane Aamund har jeg været igennem. John Grisham har jeg læst et par stykker af. Sol over Kabul eller Drager over Kabul eller hvad pokker de nu hedder - fantastiske bøger
Men noget ala Jordens søjler og Uendelige verden ville være helt perfekt. Men de blir svære at stikke:-)
nov 2007
Følger: 76 Følgere: 111 Hunde: 6 Emner: 552 Svar: 4.179
Men er du til krimier, kan jeg anbefale forfatterne Liza Marklund, Sara Blædel, Anne Grue og Elsebeth Egholm
aug 2006
Følger: 15 Følgere: 14 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 435
Wilbur Smith har også skrevet nogle spændende feks "elefanternes sang"
Marian Keyes "sushi for begyndere" er da rigtig god.
okt 2008
Den handler om en families kamp mod fattigdom, sult, pest og et ulideligt præstestyre der spænder ben. Om krige der skal udkæmpes og kærlighed der bliver ved med at vokse trods umulige odds... FANTASTISKE BØGER:-)h
okt 2008
Jeg går straks igang med at lede efter Kvinden der husker..
Begge bøger er skrevet af Ken Follet. Den første er Jordens Søjler og den anden er Uendelige Verden.. Jeg fandt min i Kvickly i paperback til 199 - Uendelige verden var endnu ikke udkommet i paperback (primo august) så jeg måtte ryste op med slanterne og give 400 for den. Men den var hver en øre værd.. Biblioteket havde simpelthen for lang ventetid på begge bøger - adskillige uger..
maj 2008
Følger: 28 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 374 Svar: 2.882
og der vil jeg varmt anbefale de 3 prinsses bøger: prinsessen, prinsesse sutana, prisesse sutanans kamp, alle med samme personer, hun er virkelig en kvinde som kæmper for kvinders ret i saudie arabinen, og en kvinder som ikke finder sig i alting..
Men ellers andre af virkelighedens verden, de bøger har i hvert fald sat sit præ i mig
jan 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 29 Svar: 903
okt 2008
jan 2008
Men kender i ikke godt det med at man har læst en bog og ser den efterfølgende på film,,og man bliver bare SÅ skuffet fordi de slet ikke får hele essensen med ?
Der vil jeg sige at hulebjørnens klan på film slår alle skuffelser,,,desværre,, Da der jo ikke er ret mange talte ord med i bogen, er der næsten ingen dialog i filmen. (de taler så meget mere i filmen end realistisk er iflg. bogen )
Så kender man ikke bogen er det svært overhovedet at se en handling i filmen, og kender man bogen er filmen næsten en latterlig parodi.
Håber ikke jeg ødelægger det for nogen, men den er ikke værd at se, slet ikke hvis man skal inspireres til at ta hul på bogen :o) Jeg købte den fordi jeg samler på film, og tænkte at den MÅTTE jeg da bare ha',,,men uhhh ;o)
jan 2008
jan 2007
Følger: 33 Følgere: 31 Hunde: 6 Emner: 139 Svar: 3.532
Hulebjørnens klan skal helt klart IKKE ses på film...
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.634
jeg er selv helt vild med "Lykkens Datter" som er min suveræne yndlingsbog!!
Hun har jo også skrevet Åndernes Hus som bestemt også kan anbefales. Og så har jeg for nyligt fået Inez - min sjæls veninde, som er samme genre som det andet hun skriver.
Så er der Anne B. Ragdes trilogi som starter med Berlinerpoplerne.
En bog som virkelig har taget mig med storm er Middlesex af Jeffrey Eugenides! Den er fandme genial, og jeg kan bestemt anbefale den..
Den handler om en græsk tvekønnet pige som vokser op i Detroit i tresserne.. Den er virkelig god, og kan klart anbefales...
Derudover vil jeg også foreslå serier som Det Gyldne Kompas-trilogien og den slags.
Ideer til gode bøger