{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
773 visninger | Oprettet:

Gode ideer til aktivering {{forumTopicSubject}}

Da jeg er gået lidt kold i ideer til aktivering af Molly, søger jeg nogle gode ideer til noget mentalt arbejde smiley til både vores ture men også nær vi inde smiley
Hun får 3-4 gåture dagligt vi går ca 10 - 25 min. Pr tur, vi træner dagligt tricks og ind i mellem gemmer jeg godbidder rundt i huset eller i håndklæde/ aktiverings bold smiley

Alle ideer modtages med et tak på forhånd smiley smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gode ideer til aktivering
  • #2   20. jan 2016 Jeg træner rigtig meget stillingskift, når vi lige har lidt krudt, der skal brændes af om aftenen eller hvis vi er på tur og finder os et sted uden det store at byde på ift. naturlige udfordringer.
    På tur bruger jeg så ellers netop de naturlige udfordringer til at lave lidt "parkour" a.k.a. balancetræning. Eller jeg lægger nogle godbidder ud specifikke steder og så skal hun søge sig frem til dem (husk at tæl hvor mange, så hunden ikke søger unødigt længe og ikke opnår succes).
    Indenfor har jeg også forsøgt mig lidt med the-søgning, men indtil videre er det ikke kommet meget længere end at the-posen ikke må være for langt væk, ellers ryger interessen smiley


  • #3   20. jan 2016 Balancetræning et en god ide, da jeg lige pt har nogle træstammer liggende på mit bosted smiley
    The søgning lyder godt, men er faktis lidt tvivl i hvad det er smiley


  • #4   20. jan 2016 Nye sjove tricks kan man aldrig lære for mange af smiley
    Det kan både være med og uden redskaber, fx bakke, sid pænt, rydde op, kramme en bamse, hente eller finde genstande, almindelig lydighed (kan også laves indedøre).


  • #5   20. jan 2016 Vi bruger mest pølsetræ og the-søgning. Louie elsker at finde the!

  • #6   20. jan 2016 The-søgning smiley

    hav en bunke små godbidder på et bord.
    Vis hunden thebrevet og sig dygtig-giv en godbid.
    Gør det mange gange. Hvis hunden begynder at sætte næsen hen til thebrevet kan du gå videre.
    Sæt kommando på. eks. : Find theen.
    Gør som før nogle gange med komando.

    Vis hunden at du lægger thebrevet på en stol ca. 1 meter væk. Giv komando : find theen. Hvis hunden går hen til theen på stolen roser du meget, giver guffer og måske leger lidt. Det der er god belønning for din hund.

    Gør det et par gange

    Sæt hunden af i feks. køkken og gem theen et nemt sted i stuen. Theen skal ikke være skjult eller pakket ind endnu. Feks på en hylde i snudehøjde.

    Hent hunden og "klargør" den ved feks. at holde en hånd på bringen af hunden og send den afsted med en :find theen komando.

    Hvis hunden har svært ved det kan du hjælpe den ved at anvise hvor hunden skal søge.
    Gå baglæns og vis med den hånd som er nærmest det sted som skal søges. start lidt væk og arbejd dig frem til det rigtige sted.


  • #7   20. jan 2016 Tak må prøve the søgning smiley

Kommentér på:
Gode ideer til aktivering

Annonce