{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Godmorgen Hg :O)
  • #1   17. aug 2009 Skal arbejde! smiley
    Har 2 uger på nuværende arbejde, og så begynder jeg på min nye uddannelse, eller jeg færdiggøre den!! ;D WEEEEEEE

• #2   17. aug 2009 Okay :O)

Ja vi skal en tur i maxi zoo og titte.. Og så skal kæresten på jobcenter, og så skal vi til dyrlæge og have noget til Sammy's beskidte ører. (Kan simpelthen ikke få dem rene).
    Og så skal der sendes pakker afsted (ting fra mine annoncer).
    Og ellers oprydning og rengøring!

Men gud hvor ser vejret kedeligt ud indtil videre... Gab.

• #3   17. aug 2009 Ejj, tror jeg kaster mig over sofaen i et par timer, inden vi skal ud af døren. Simpelthen for fristende! Gg

• #4   17. aug 2009 Jeg ska snart i skole.. Starter i dag :S Et skridt tættere på min uddannelse smiley

• #5   17. aug 2009 jeg har lige kørt den store i børnehave og nu venter jeg på kl bliver 8 så jeg kan ringe til jobbet og mælde barn syg.. har ikke fået et nr men kan ringe på tidligt.. og min den lille ligger med høj feber

• #6   17. aug 2009 Godmorgen alle smiley
    Jeg har ikke været i seng endnu er nervøs for mødet på jobcenteret da jeg har fået ny sagsbehandlere og er nervøs for spørgsmål og snak om min fortid :(.
    Så skal jeg hjem til mor og spille wii med hende :D.
    Så regner jeg med at vi skal have gjort ordenligt rent herhjemme og så skal jeg sove!

Basil har været i haven hele natten og har hygget med at jagte katte væk :P. Han skal have lov at slappe af i dag, efter en hård katte jagt i haven x'D.

• #8   17. aug 2009 Jeg er på kontanthjælp pga jeg har en social angst - så jeg skal i gennem et "program" så de kan hjælpe mig med at komme ud i arbejds miljøet. Jeg har svært ved at omgåes for mange mennersker og får det meget dårligt over det.. Så min mulighed var at sidde uden penge eller komme på kontanthjælp.

• #9   17. aug 2009 Sidder på job..

• #10   17. aug 2009 Godmorgen.....skal på temadag idag og JA...jeg går hjemme da jeg er langtids sygmeldt....men jeg har hverken psykiske problemer, er cola afhængig eller andet "morsomt" :o(

Må tilstå at jeg bliver en smule vrissen over sådanne kommentarer.......det er sku ikke for sjov det her.

Men find et job til mig, hvor man ikke skal bruge sine hænder , så kan jeg også skrive at jeg er på job,i sådan en tråd.

Sorry mit sure opstød

• #11   17. aug 2009 Smilende susie - kan godt forstå dit sure opstød, blev også lidt vrissen over det. Men ja... God dag til dig smiley

• #12   17. aug 2009 Tja jeg er også et af de her mennesker der "bare" går hjemme og fiser husleje af og hygger mig på min sygemelding... Nej ved du lige hvad, bliver lidt pist over at det er sådan man bliver dømt, men jeg vil gerne bytte og så kan du se hvor længe du kan klare min hverdag.

Her til formidag holder jeg hvil og tank op til dagen, evt en smule rengøring af hytten. I eftermiddag skal jeg en tur i hundeskoven og så kommer tøserne hjem.

God dag til alle

• #13   17. aug 2009 Jeg skal til møde på vuc, derefter skal jeg op og købe en bolero og et par sandaler - og så skal jeg pakke, skal snart en tur til østrig smiley

• #14   17. aug 2009 Er på job, men der er ikke en hygende f.. at lave for tiden! Så det er lidt kedeligt... Men så kan man jo lige tjekke hg en gang imellem...

Forresten god dag til alle, både dem hjemme og på job :o)

• #15   17. aug 2009 Ja jeg bliver bare så sur over sådanne holdninger....for det er sku sådan der bliver set på os, der går hjemme af den ene eller anden grund......men bytter MEGET gerne. Er nemlig meget træt af, at blive opfattet som et socialt tilfælle og et andenrangsmenneske.......men husk.....alle kan komme i sådan en situation.

• #16   17. aug 2009 Ayla mit indlæg var ment som respons på stolt muskelhund.
    Det kan godt være min verden nogle gange ser rigtig dejlig ud og det var den også hvis ikke min datter og jeg var syge. Men man må lære at leve med at man har det som man har det og at min datter aldrig bliver som andre, men det er tungt at blive stemplet af den velfungerende del af samfundet.
    Normalt svarer jeg ikke i tråde herinde da jeg ikke gider diskutioner om at putte folk i kasser, men idag gjorde jeg det så alligevel ;o)

• #17   17. aug 2009 Ayla.....det var dette der fik mig op af stolen:
    "De fleste af dem har psykiske problemer og kan ikke arbejde - jeg kan da indimellem tænke mit, når man læser indlæg og ser billeder af velfungerende hjem og mennesker -"

Ikke sikkert du mente det så slemt, men os, som sidder i lortet er bare så trætte af disse fordomme......vi kan sagtens være velfungerende og sygmeldte/arbejdsløse samtidig.

• #18   17. aug 2009 jeg er studerende på aalborg lærerseminarium - på sidste år :o) - og jeg har skema fri hele ugen - så forhåbenlig ringer vikardamen efter mig, så jeg kan komme ud til ungerne!

• #19   17. aug 2009 Stolt muskelhundeejer.......du snakker som du har forstand til.
    Du har ikke den fjerneste ide om hvad mine hænder fejler , så det gider jeg slet ikke bruge krudt på.........og nej...kan ikke sidde på kontor p.g.a mine hænder.

• #20   17. aug 2009 Stolt muskelhunde ejer A
    Undskyld mig, men hvorfor er du sådan efter kontanthjælps modtagere. Det jo ikke alle der er der frivilligt.. nogen har problemer på den ene eller anden måde.

• #21   17. aug 2009 stolt muskelhundeejer...........og jeg sidder netop IKKE og skriver lange indlæg af samme årsag og jeg er ikke på HG hver dag....hvor får du det fra ?.....jøsses ...."gider tilpasse sig".....tror du det er sjovt ??

• #22   17. aug 2009 Jeg har lige ferie i den her uge også... wuhu
    røvkedeligt... når man ikke har nogen hund at lave noget med
    Har fødselsdag på torsdag, så den dag skal bruges på hygge med familien
    Men på fredag skal jeg hente min lille nye hvalp og det glæder jeg mig til

• #23   17. aug 2009 Ayla....forstår godt hvad du mener :o)
    Men uanset hvor rent melet er, så tærer det enormt at blive sat i bås......tror ikke man forstår det, før man selv har prøvet det.

Min mand har sclerose og piskesmæld og er på pension.......på trods af det, så ser folk sku stadig ned på ham og mener at han skal da bare ud og arbejde........man møder bare så lidt forståelse og på et tidspunkt så får man nok.
    Nu er det ikke dig jeg hentyder til, men samfundet :o)

• #24   17. aug 2009 Du må neget undskylde stolt muskelhund, normalt ønsker jeg ikke mine problemer over på andre meeen med dig gøre jeg vist en undtagelse. Hold op hvor det du skriver bare afspejler din alder og din livserfaring.
    Og lige gyldigt hvorfor man er hjemme må jeg give sussie ret, det er tærende at blive sat i bås og ikke være forstået.
    Heldigvis møder man også nogle som en selv herinde og nogle som alligevel fostår.

• #25   17. aug 2009 Stolt du er hermed inviteret til at bruge to dage i mit hus, hvis du klare det uden at få det dårligt så tager jeg sgu hatten af for dig.
    og nej jeg piver absolut ikke og der er nok ikke mere end en håndfuld der kender min reele situation, så det med at pive kan du pakke væk.
    Og hvad folk med fysisk handicap kan kan du jo ikke sætte dig ind i da det er forskelligt fra person til person.

• #26   17. aug 2009 stolt muskelhundeejer......kors hvor er du naiv.
    Tror du man sælger sit elskede hus og lever af sulte"løn" fordi man er hypokonder og ikke gider lave noget ???.....tror du seriøst på det ???

Håber du selv kommer i en situation, hvor du ikke kan arbejde, så kan vi sku snakke sammen igen....

Og til din information så har jeg 2 uddannelser, så det er sku ikke fordi jeg har siddet på min flade.

• #27   17. aug 2009 Stolt muskelhunde ejer A
    At du har været en snylter gør jo ikke os andre til det.
    Men det ikke okay at dømme folk, fordi du var snylter engang. Jeg har psykiske problemer, kan ikke med mange mennesker og skal igennem en del for at komme videre. HAR været på arbejdsmarkedet, men det er jeg ikke mere pga mit problem. Jeg er ikke hypokonder eller snylter (som du var).
    Jeg har været inden for komunen siden jeg var 12 år, og det er min tidligere sagsbehandler som hjalp mig videre til noget som hedder "ny chance" som kan hjælpe mig videre forhåbenligt.

Jeg kan ikke se hvorfor du skal være så bedømmende, for du var en snylter, hvor nogen af disse mennesker i dette emne faktisk har en grund til at gå hjemme.

• #28   17. aug 2009 Stolt muskelhunde ejer A
    Mit liv er fantastisk - jeg har en dejlig kæreste, bor i hus, har en dejlig hund og andre dejlige dyr smiley Lever i bedste velgående..

Så selvom jeg ikke arbejder vil jeg ikke bytte mit liv ud med dit, bare for et arbejde.. For jeg har det sq lige så godt som du, kammerat.

• #29   17. aug 2009 Stolt muskelhunde ejer A
    Jeg vil faktisk gerne lave noget, MEN jeg kan ikke pga min sygedom som er psykisk.
    Jeg mener bare selvom man ikke har arbejde osv kan man stadig have et lige så godt liv som en der har arbejde.

• #30   17. aug 2009 Stolt muskelhunde ejer A -

Det er så nemt at dømme andre.

Fik du det lidt bedre nu ?

Jeg har selv angst, som på sin vis kan være svært at have når man har abejde skole osv, jeg er IKKE hjemmegående og bliver det heller andre pga det, men jeg kan sagtens sætte mig ind i at vi alle er forskellige, og nogle kan klare det, andre ikke.
    Jeg gider ikke sidder og spille stor, og sidde og nedrakke alle andre, bare for at føle at jeg selv er noget mere værd.

• #31   17. aug 2009 OMG en hyggelig morgentråd, der er endt ud i den værste mudderkastning fra en bruger, som er så kynisk, så han træder på dem der er dårligere stillet i det danske samfund end lige ham selv......

Stolt muskelhunde ejer
    Taget din alder i betragtning og din livserfaring op til din alder, er ikke fem potter pis værd.... Du har selv været en snylter i det danske samfund og hvad giver det dig så ret til at sidde og udkommendere alle til at være i samme bås som dig dengang??
    For mig virker du ligefrem stolt af du selv har været en snylter, weehu sikke et fantastisk menneske du er blevet efterfølgende, hvorherre bevares..... At du sidder i eget hus og har et liv, på den måde nu som du har idag, prøv så at tænke på at alle de arbejdende, ligesom dig selv nu, har i sin tid været med til at give dig noget på bordet at spise og du kunne have en tilværelse (i dine snyltedage på det danske samfund)..... Synes dine kommentare er simpelthen usmagelige og den mudderkasting du har startet, ja gør at folk reagere, for der er mennesker som ikke kan gøre for den situation de er havnet i...... Der er noget der hedder medfølelse og forståelse herfor, men disse to ord kender du ikke en drøjt til..... Jeg synes du skal komme igen den dag du er vokset med alderen og med den alder du har nu, lyder ikke ligefrem at det er alderen der trykker, snarere få noget mere livserfaring og viden, før du begynder at stemple samtlige mennesker, som værende snyltere af det danske samfund, bare fordi der er nogen herinde, der kan side og skrive i en godmorgentråd......

• #32   17. aug 2009 Altså nu i snakker livs erfaring osv.. Så må jeg jo egentlig ikke være et hak bedre? jeg er kun 18 år.

TILBAGE TIL TRÅDEN herfra ihvertfald smiley

-Jeg er mega nervøs for hvordan mødet går smiley Men min skønne mor har lige skrevet at det nok skal gå og jeg bare skal tænke på jeg skal tæske hende i wii sport efter mødet smiley Dejligt opmuntrende smiley

Men regner med at vi også tager en tur på stranden med ilderne i dag og måske hunden. For heroppe i nordjylland skinner solen, dog med lidt blæst.

• #33   17. aug 2009
    Stolt muskelhunde ejer A - I det mindste kan hun stave, det kan man jo ikke ligefrem sige du kan. smiley

• #34   17. aug 2009 Stolt muskelhunde ejer A
    Nu hvor du sådan efter andre :)?
    Så måske du skulle tage sammen med stavning, for du staver da helt af helveds til og det jo til grin :-*

• #35   17. aug 2009 HYGGE EMNET ER TILBAGE :-D!

• #36   17. aug 2009 hold da op en børnehave... kan godt være at stolt var meget grov, men i køre da præcis den samme hetz på ham... sikke dog en børnehave...håber i sidder med lige så dårlig smag i munden, som stolt burde ha...

• #37   17. aug 2009 Pia Lyng
    Undskyld hvis jeg ramte dig på livserfaringen, det har ikke været min mening eller jer andre for den sags skyld.... Jeg blev bare lidt pissed off over "Stolt's" kommentarer....
    Men jeg ved fra mig selv, hvornår man ender ud i og have en livserfaring.... Hos nogen kommer den meget sent, men ved andre som ved hvad det vil sige og kæmpe med det man har opnår i givende grad en større livserfaring hurtigere end andre..... Og det har ikke noget med alderen som så..... Det kommer an på hvornår man er blevet voksen inde i en selv...... :)))

(håber i forstår hvad jeg mener)

• #38   17. aug 2009 så er da ikke et hak bedre selv... undskyld, men nøj hvor er i selv grove...

• #39   17. aug 2009 og du er vist den groveste af alle, du er lige så respektløs og modbydelig som stolt... føj

• #40   17. aug 2009 jamen godmorgen da en tråd...

Skræmmende så snævertsynede nogle individer kan være!

Min morgen startede ganske som mandage plejer...

Vækkeuret ringer 5.30, ungerne vækkes kl.6, hundene fodres og luftes, madpakker laves, børn sendes i skole og jeg kører på job... eller planen var at jeg skulle på job, for tror I ikke mit forhjul er punkteret i nattens løb... AAARG altså!

Jeg måtte pænt ringe til chef og kolegaer for at bede dem tage sig af mine dyr fra morgenstunden da jeg ingen steder kan komme! Det stinker altså.

Så nu må kolegaerne løbe hurtigere og dyrene affinde sig med mindre tid.

Til gengæld er hundene glade for at have mig hjemme fremfor at skulle være alene til 15.30

• #41   17. aug 2009 jo jeg har skam fulgt med i tråden... men i er ikke et klap bedre end stolt..

ærligt, det var nogle grove kommentare der blev lukket ud fra stolt...men fordi der er en der kaster med sten gir det vel ikke jer andre ret til det???

• #42   17. aug 2009 nej men vil enlig hellere rammes af en stor sten end 10 små...

• #43   17. aug 2009 ha ha hvor er i bare fantastisk morsomme...
    så blev der modargumenteret mod en man ikke kunne drive ud, så dropper man det bare... halleluja for den lille hekse klike

• #44   17. aug 2009 Chine >>

Takker, også en god dag til dig...

• #45   17. aug 2009 Stakkels Jyder.....

• #46   17. aug 2009 Ah va for en fisk Patricia.....

Altså at en som Stolt vælger at træde på nogen der ligger ned i forvejen gør det jo ikke ligefrem ham til at være et hak bedre end alle samtlige brugere herinde på HG.... Jeg kender rigtig mange som desværre er endt på kontanthjælp eller dagpenge igennem fagforening, ikke bare herinde men ligeså vel ude i det almindelige samfund.... Og det er ikke ligefrem alle som stiller sig op for at være snyltere af det danske samfund..... Der er faktisk rigtig mange mennesker der gerne vil arbejde, men pågrund af manglende erfaringer til at bestige et job, hvor de kræver mere og mere erfaring, pågrund af "krisen", ja så er det ikke nemt..... Nej der skal bare komme en kvalificeret medarbejder ind af døren med sine papirer i orden, også er der en anden medarbejder der må lade "livet" med en fyring, fordi den arbejdskraft denne person besidder er ikke i samme kvalificeret grundlag som den der kom og viste sine kvalifikationer.... Hvor før "krisen" var det svært med at finde kvalificeret arbejdskraft, så alle bare med en smule kvalifikationer kunne betræde et job, og efterfølgende blive oplært til det formål firmaet havde tænkt sig med denne arbejdskraft......

Man skal ikke træde på andre der ligger ned i forvejen, for det gør det ikke bedre for disse folk..... Og hvis man bare har en smule medfølelse og viden i sin bagage på livets landevej, ja så ville man også vide hvornår man skal vare sin mund, rent ud sagt..... Og ja jeg blev harm over Stolts udtalelser, for hvis han selv har været en på kontanthjælp og prøvet det på egen krop, hvad det vil sige og leve på afgrundens rang af fattigdom, ja så ville man ikke udtale sig sådan som han gjorde... Nej der burde man være voksen nok til at kunne sætte sig ind i, hvordan andre medmennesker har det..... Men denne tvivler jeg stærkt på, da han jo selv stolt gør opmærksom på han har været en snylter af samfundet, den får mig mere til at føle denne person har haft mere end rigeligt med penge imellem hænderne, så han har måske aldrig oplevet, hvad det vil sige at leve livet på afgrundens rang til fattigdom......

• #47   17. aug 2009 grete det er slet ikke min mening at forsvare stolt, er enig med dig i at det var at gå over stregen med de udtalelser...me det giver bestemt ikke de andre i denne tråd ret til at hakke på den måde som der bliver gjort...

render selv på sygedagpenge for tiden, og er ved at blive vanvittig, er lige flyttet til jylland og nåede at starte på mit nye arbejde, da jeg havde arbejdet 1½ dag blev jeg påkørt, og døjer nu kraftigt med ryggen.... ville dog hellere end gerne slippe for det, og kunne komme ud og tjene mine egne penge.....men sådan er det nu bare ikke.....

• #48   17. aug 2009 ayla, det er bestemt ikke min mening at forsvare... men at de andre er efter stolt er da på alle måder dobeltmorralskt

• #49   17. aug 2009 om vi er kærester eller ej, er vel sagen uvedkommende... men jo det er vi, men derfor behøves vi vel ikke være enige????

• #50   17. aug 2009 Er det dobbeltmoralsk at føle sig stødt og forsvare sig selv, mod en der kommer med så ekstreme udtalelser?

• #51   17. aug 2009 ayla ja nicolai har slettet sig selv, for der bliver kørt hetz på ham af visse mennesker, fordi han har været ven med en som har raget sig uklar med en herfra... og det forstår jeg til fulde at han har gjort... '

charlotte hvorfor skriver du det så?

åhh sussanne det er vel nok synd for dig....

• #52   17. aug 2009 chevie når det køre som det blev gjort så er det...

charlotte, der sidder virkelig en del herinde som virker som om de ikke gider lave en skid... og der blev jo ikke nævnt nogen navne, s folk må da have følt sig stødt....men det retfærdiggør da selvfølgelig ikke at være nedladende, eller gør det?

• #53   17. aug 2009 sussanne som jeg har skrevet længere oppe er jeg selv sygemeldt på grund af påkørsel, og problemer med ryggen, og ja er meget bange for at det kan komme til at blive noget jeg kommer til at kæmpe med resten af livet...

• #54   17. aug 2009 charlotte den kan jeg ikke finde?

• #55   17. aug 2009 hvad burde jeg vide?

• #56   17. aug 2009 charlotte enig, og vi må da bare håbe de gør et godt job...... nicolai var nedladende, men det var du bestemt os...

• #57   17. aug 2009 charlotte nu sys jeg der er stor forskel på folk som vitterligt ikke gider lave noget og så nogen som ikke kan gøre for at de ikke ar arbejdsdygtige... jeg skal ikke dømme hvem der høre til hvilken kategori, men min fornemmelse siger mig at der sidder en del af de sidste herinde... og det kan man da os tydeligt læse på en del af de indlæg der kommer fra folk i en masse andre tråde....

• #58   17. aug 2009 undskyld min fornemmelse siger mig at der sidder en del af de første herinde...

• #59   17. aug 2009 sussanne det er da nemt at sige, du er da nød til at forklare dig, det andet kan jeg da ike bruge til noget som helst...

• #60   17. aug 2009 hvad er det du vil frem til, jeg er slet ikke med...og at du kommer med sådan nogle små kommentare, kan jeg da ikke bruge til en skid...

• #61   17. aug 2009 Patricia

Som du skriver:
    Skrevet: 17-08-2009 11:48:57

grete det er slet ikke min mening at forsvare stolt, er enig med dig i at det var at gå over stregen med de udtalelser...me det giver bestemt ikke de andre i denne tråd ret til at hakke på den måde som der bliver gjort...
    ____________________________________________________________________________________________________________________

Nej men som jeg skrev i mit sidste indlæg, er der nok en del, som har følt sig trådt på, hvor de i forvejen ligger ned..... Man ved ikke hvordan hver og især deres psyke er, men jeg kan snildt forestille mig at han har ramt dem på et meget ømt punkt, og sådan noget gør ufatteligt ondt, til man så vælger at gå i forsvarsmode, og selv begynder at køre i samme rille retur, for når først en starter hele missæren ja så ruller lavinen og det er klart i mine øjne..... Så jeg forstår ikke, du kan godt se problemet, men synes alligevel det er for meget at folk reagere som de gør??

Altså det er det jeg mener med medfølelse for andre mennesker.... Hvis man har denne form for "gave" og kan sætte sig ind i andre folks situationer, så har man et stort hjerte der rummer rigtig meget kærlighed.....

Hvis du kan svare ja til det ovenstående jeg har skrevet her med medfølelser for andre mennesker, at du sagtens kan sætte dig ind i deres situation (også vel og mærke da du selv går hjemme pågrund af sygdom).... Kan jeg ikke helt forstå du vælger at at sige, at du ikke kan forstå at andre folk vælger at hakke retur pågrund af disse udtalelser han vælger at komme med??

Og at være kærester, behøver man jo heller ikke have samme meninger og holdninger, men man kan lære at leve med dem...... Men man har s** ret til at vide, hvad der er rigtig og forkert, især hvis man har et hjerte der kan vise medfølelser, for andre mennesker der allerede ligger ned, men som ufattelig gerne vil være som dem, der har et fast arbejde og gerne vil tjene sine egne penge.....

• #62   17. aug 2009 Synes det er ærgeligt at folk ikke kan starte pænt op i en tråd og derefter mene at der bliver kørt hetz på dem, fordi folk forsvarer sig mod det der bliver skrevet.

Men det kommer vel an på hvilken side man ser det fra.

Man ligger vel som man har redt. Jeg ville bestemt heller ikke starte pædagogisk ud og have tålmodighed overfor en der sidder og kommer med sådanne antagelser.

• #63   17. aug 2009 jeg kan godt forstår folk kommer op af stolen, men at køre den hetz som der er blevet kørt er bestemt ikke iorden.... og det er jo ikke kun i denne tråd den er blevet kørt...

grete så du mener ikke at hverken mig eller nicolai har medfølelse og kærlighed i vores liv?

ayla, ja rolig nu... du gemmer dig jo også bag en skærm ik?

• #64   17. aug 2009 chevie det er jo ikke kun i denne tråd... lige siden der har været problemr med en gammel ven har der været kørt hetz...

• #65   17. aug 2009 Det ved jeg så ikke noget om, sjældent jeg støder på ham i andre tråde. Men her synes jeg det var ok at sige noget igen.

God dag P.

• #66   17. aug 2009 chevie tror det var de færreste der læste det indlæg hvor han skrev at han godt viste at han havde været grov...

og så er der jo flere måder at sige igen på.. at blande noget ind i det som slet ikke har noget med det der blev snakket om, sys jeg ikke er ok...

• #67   17. aug 2009 det er ok selv at tilføje nogle flere ord til det sidste... ha ha rundforvirret ja tak

• #69   17. aug 2009 ayla, den var os grov den bemærkning, har han skam os fået at vide...

sussanne er slet ikke med på hvad du vil med dine indlæg, je har ikke nogen steder skrevet at i har det sjovt.. men der sidder en del herinde, som kun gør hjemme fordi de ikke gider arbejde, og det pisser mig lidt af især, forijeg er i den situation, hvor jeg for alt i verden hellere ville arbejde end at sidde her med smerter...

• #70   17. aug 2009 knalder med hvem????

• #71   17. aug 2009 Patricia

Det kan da godt være I har kærlighed og medfølelser I jeres liv, men lige pt er det jo ikke blevet bevist i denne tråd..... Det kan være I har det for jeres nærmeste og det er det, det er helt ok i mine øjne, meeeeeen man skal ikke være for snæversynet, for tænk nu hvis man selv står i sådan en sitiuation en dag, som nogen gør herinde..... For det kan ske for alle og enhver, bare se med åbne øjne rundt i det danske samfund.... Altså man kan være udsat for at blive påkørt, man kan være udsat for en arbejdsulykke og man kan være uheldig, at det job man har været i igennem mange år, og lige pludselig kan man ikke udføre arbejdet mere pågrund af slitage på ens egen krop, som gør man må slå bremsen i, eller i værste fald sygemelde sig på længere sigt, fordi ens krop desværre er stået af i utide..... Og måske være heldig og håbe på man vil kunne få en førtidspension, istedet for en masse arbejdsprøvelser man skal igennem, for at systemet skal være helt 200% sikker på at man ikke kan udføre et stykke arbejde på bare et par timer om ugen.....

Og ja hvad med dig selv, du aner ikke selv, hvordan din tilværelse vil se ud om nogen år, det kunne ende med du skulle på en form for førtidspension pågrund af denne ulykke...... Hvordan ville du så have det inde i dig selv, hvis en person valgte og udtale sig akkurat som stolt gør/gjorde i denne tråd til at starte med???
    Ville du mon ikke reagere lidt på samme måde som os andre, når du inderst inde selv ved, at den situation du pt sidder i ikke er din egen skyld, men noget andet/en anden der har været skyld i, at du sidder i denne suppedas som du gør nu, men inderst inde brænder dit hjerte for at selv tjene dine penge, end at blive stemplet som en snylter af det danske samfund???

• #74   17. aug 2009 grete nej men så er forskellen at man ikke selv har valgt det... der blev ikke nævnt nogen navne, og der blev i starten bare spurgt om alle var på kontanthjælp... senere blev den så grov, det vil jeg gi dig ret i, men jeg har ikke noget som helst sted sagt at det nicolai har skrevet er ok, eller at jeg deler holdning med ham,.

• #75   17. aug 2009 charlotte det har jeg så ikke lige fået med

• #76   17. aug 2009 jeg sidder selv i den situation, men jeg føler mig ikke trådt på for jeg ved jeg ikke selv kan gøre for det...

• #77   17. aug 2009 måske man ved aldrig...

• #78   17. aug 2009 Patricia

Ordet kontanthjæp er i manges øjne noget man er på, hvis man vel og mærke ikke har været meldt ind i en fagforening, for enten ville man ikke betale det ekstra om måneden hertil, eller også følte man sig sikker i sin position med sit arbejde..... (Min mand blev fyret efter 3-4 års trofast arbejde i samme firma og havde altid fået ros af sine arbejdskollegaer og fra hans chef, men pågrund af krisen røg han ud med et spark i røven, hverken ham selv eller jeg havde set det komme, han røg på kontanthjælp og med mine dagpenge røg vi ned til at have under 10000kr til os selv om måneden, og det var til alt, regninger, husleje, mad på bordet, og mad til dyrene, ja vi sad stramt i det.... Han er så heldig han har fået sit gamle job retur, meeeeeeen han skal have arbejde i over 1 år med sammenlagt 37 timers arbejde, for at kunne tjene op til dagpenge retten)

Og i mange samfundslag er kontanthjælp et hårdt slående ord, for det er meget belagt med fordomme om at folk ikke vil arbejde og de hellere vil snylte på samfundet, men sådan er ikke alle heldigvis for det da.... Men det er stadig den del af befolkningen der bliver set meget ned til, for fordommende hænger desværre ved.....

Og ja der er mange unge der er på kontanthjælp af den ene eller anden grund..... Men det hjælper ikke at hakke dem oven i hovedet med en spade og fortælle dem hvordan sådan en ser ud..... Nogen kan jo komme fra dårlige vilkår (her tænkes deres bagland fra familien), men som skal have en hjælpende hånd, for at komme over på den anden side og finde lyset i en fremtid som de kan bruge..... Ikke alle og enhver kan blive født med en guldske i rumpen....

• #79   17. aug 2009 grete, nej, men jeg vil så vove at påstå at man ku ha stillet sig selv bedre hvis man havde været i fagforening....

• #80   17. aug 2009 nej men den undskyldning kan man vel i grunden kun bruge hvis man er 18... og ikke har nået at være på arbejdsmarkedet i et år...

• #81   17. aug 2009 så er det vel os deres egen skyld, du kan melde dig ind i en fagforening fra du er 18, og du skal arbejde 1 år.. så medmindre de ikke har arbejdet 1 år, kan det vel kun være deres egen skyld

• #82   17. aug 2009 Patricia

Prøv at tænke på at samfundet havde en rgtig stærk økonomi og arbejdskraft var der ikke nok at få af, derfor endte det med at de stuvede alt op som kunne kravle og gå til firmaernes fordel..... Og ja folk kan selv have været i skyld for ikke at være i fagforening, men der er også nogen der så det som surt tjente penge man skulle af med, og ergo valgte at tage denne gode fra..... Og især mange unge mennesker tænker sådan eller gjorde..... Men i dag er man blevet klogere, men alligevel kræver det 37 timers arbejdsuge i 1 år før man er berettidiget til dagpenge, og dem som arbejder på forskudte timer og som er timelønnende er det jo også en anden snak, for hvem ved hvad dagen bringer af job, hvor man er afhængig af de timer man arbejder er lig med penge på kontoen.....

Og du er på sygedagpenge, og det er fra kommunen, det er ikke din fagforening der betaler dem..... Men de er med til at sætte satsen for hvor meget du er bevilliget... Så du er ligeså som mange andre i det danske samfund på socialeydelser....

• #83   17. aug 2009 grete som du selv siger er det en gode man selv har valgt fra, derfor må man ogs tage konsekvensen... ja jeg er på sygedagpenge fra komunen, men det er kun fordi det skete i arbejdstiden... hvis det havde været almindelig fritid, havde min fagforening sku betale...og ja det er sociale ydelser, men det er skisme ikke mig selv der har bedt om det, men jeg har sørget for at sikre mig selv ved en fagforening, så jeg aldrig kommer på bistand...

• #84   17. aug 2009 nej men der er nok os lidt andre regler når de er fra tyskland...

• #85   17. aug 2009 sussanne det har ikke noget med fordomme at gøre.. men når grete skriver at hendes mand har arbejdet det samme sted i 3-4 år, og så ikke har meldt sig ind i en fagforening, så kan jeg ikke have den store medlidenhed, for det er noget de selv har valgt, jeg har valgt at der bare er nogen ting man ikke kan få fordi jeg vil være i fagforening, og det koster ca 1000 kr om måneden, det er da sure penge, men de skal bare betales, for så ved jeg at jeg får hjælp, hvis jeg en dag står uden arbejde, eller jeg som idag, er sygemeldt på grund af uheld...

selvfølgelig er der nogen der ikke kan gøre for det, men det er da de færreste...

• #86   17. aug 2009 Patricia

DEt er jo heller ikke medlidenhed vi søger, hvor f****** får du den idé fra.... Altså der er nogen ting man bare bliver klogere af og det er det der hedder livserfaringer..... Og ja mærke dem på egen krop, får det til at glide..... Du er heldig du er klog til at vælge fagforening, men tag rundt på div. tekniske skoler rundt om i dagens danmark og du vil få realiteten at se med dine egne øjne..... Ja de unge fravælger fagforening, fordi det koster og de føler ikke de kan få den hjælp hvis de ergo vælger at betale der til.....

Og den situation har jeg vel og mærket stået i, jeg var ved at gå psykisk ned pågrund af en dårlig læreplads, tog kontakt til min fagforening, men pågrund af dette lærested så så flot ud i deres øjne, ja så var det mig den var galt med og ingen kære mor der.... Måtte selv klare mig og finde en anden læreplads, selvom jeg fik div beskyldninger fra både den nuværende læreplads jeg havde og fagforeningen..... Hvor mange lyster så at blive i en fagforening, ikke mange kan jeg sige dig, for man regner jo med de penge man surt tjener (og det er ikke mange skal jeg hilse at sige på lærlingeløn) at få den hjælp og støtte man nu engang er berettidiget med, men som man ikke får alligevel......

HVor sjovt tror du lige det er, at sidde i en situation hvor man vel og mærke er så langt nede at ens kæreste siger stop ellers er det slut imellem os...... Og når man tager kontakt til fagforeningen som skal hjælpe uanset hvad deres klienter (dem der vel og mærke betaler kontigent og al den dur) som bare smækker i, og vælger at sige klar dig selv...... Tænk lige på det..... Ikke alle fagforeninger er hellige....

• #87   17. aug 2009 Hold da op.....tråden har da udviklet sig kan jeg se.....hvor blev knægten af ? :o)

• #88   17. aug 2009 grete nej det kan jeg godt se ikke er en sjov situation at stå i, nu henviste jeg bare til den situation med din mand som du selv skrev, og det kan da kun være hans egen skyld...
    tror nu det er de færreste der ikke får den hjælp de behøver fra fagforeningen,...det er nok uheld at du har stået i den situation du har stået i...

• #90   17. aug 2009 susie, Knægten har slettet sig... det var da en mærkelig måde at spørge på...

• #91   17. aug 2009 de to små, det er jo så din egen opfattelse der siger at det er flovt at være på kontanthjælp...

• #92   17. aug 2009 patricia.....hvordan mærkelig ??

• #93   17. aug 2009 ja man kan da spørge ordentligt istedet for at skrive knægten...

• #94   17. aug 2009 Hmmm....er knægten et skældsord ?
    Tror da godt jeg kunne ha fundet et andet ord...men tror ikke, at du, som hans kæreste, ville kunne lide det.
    For mig at se er han ikke andet end en knægt

• #95   17. aug 2009 ha ha fint fint

• #97   17. aug 2009 nej så kommer jeg på dagpenge, fordi jeg er i en fagforening....

• #98   17. aug 2009 patricia.....du kommer kun på dagpenge hvis du raskmelder dig og det kan du jo kun hvis du er rask.....

• #99   17. aug 2009 hmm det er ikke hvad jeg har fået oplyst... men lige meget hvad kommer jeg ikke på kontanthjælp, da et forsikringsselskab så vil gå ind og dække noget

• #100   17. aug 2009 charlotte, nej det ved jeg faktisk ikke, men håber da jeg kan komme tilbage på arbejdsmarkedet igen, så jeg kan tjene nogen penge, og få brugt min hverdag til noget

• #101   17. aug 2009 Patricia....JEG er også i en fagforening og har været det i 20 år, men smider de mig af sygdagpengene så ryger jeg på kontanthjælp uanset hvad.....medmindre jeg raskmelder mig, men det kan jeg jo ikke når jeg ikke er rask.......og skal man have dagpenge, så skal man være rask og søge alt arbejde.

• #102   17. aug 2009 susie, nu tror jeg os der er forskel på os, i og med, at min er en forsikringssag....

• #103   17. aug 2009 så må jeg jo bare håbe at de kan finde ud af hvad der er galt nårjeg skal til give og starte undersøgelser, så jeg ikke også skla den mølle igennem

• #104   17. aug 2009 Man kan gå på dagpenge fra kommunen ikke fra fagforeningen , når man er syg. Fagforeningen dækker ikke løn ved sygdom

• #105   17. aug 2009 Sikke en trist tråd at læse...

Jeg er egentlig utilfreds med at det er den form for opvækst/holdning til andre mennesker mine skattepenge er gået til.

Tænk på - du ved ALDRIG hvad nummer du selv er i køen

• #106   17. aug 2009 Præsis Karin......man kan aldrig vide sig sikker og så er det ganske dumt, at komme anstigende med den attitude

Kommentér på:
Godmorgen Hg :O)

Annonce