{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.384 visninger | Oprettet:

Nogen der kender til kæbesmerter {{forumTopicSubject}}

Hej HG

Jeg har lagt syg med influenza siden søndag nu, men er dog i bedring og tager afsted igen i morgen.
Jeg er ikke så tilstoppet mere og har ikke ligeså ondt i halsen mere, men lige fra søndag nat har jeg haft smerter i kæbeleddet, og det vil simpelthen ikke gå ordenligt væk. Det var væk igår aftes, og da jeg stod op i morges, men nu er det der igen, og det er enormt ubehageligt.

Jeg har aldrig prøvet noget lignende, så aner ikke hvad det kan være.

Når jeg søger på det kommer der kun en masse frem om tænder, men der er intet problem der, så det kan jeg ikke bruge til noget.
Det sidder i selve leddet, og trækker lidt op ad, og giver et enormt ubehag når jeg bruger leddet til f.eks at tygge.
Sommetider forsvinder det, hvis jeg lige har spist, og derfor brugt kæben, for kort tid efter at komme tilbage igen.

Nogen der har prøvet noget lignende, og eventuelt ved hvad det kan være?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nogen der kender til kæbesmerter
  • #1   17. sep 2009 Vil gætte på noget kæbe-hule-betændelse. Det kan man vist få fuldstændig ligesom bihule-betændelse og pandehule-betændelse smiley

• #3   17. sep 2009 Det snakkede min kære moder også om igår, men så vidt jeg kan se, så sætter smerten sig ved kindbenet, og det her sidder direkte i leddet /-:

• #4   17. sep 2009 Har du lagt forkert så kæben har været skuppet til en af siderne?
    eller måske har du lagt og spændt i kæbemusklerne?
    Prøv at stikkefingerne lidt ind i øret og hold let fremad, gab så langsomt op og i, kan du mærke et "knæk"?

Har det været det samme hele ugen??

• #5   17. sep 2009 Jeg kan godt mærke et knæk? smiley

Jamen det har været det samme hele ugen, dog har det stilnet lidt af i små perioder på en times tid for derefter at komme igen. Og nogen gange har smerterne været stærkere end andre..

Jeg tænkte også selv i starten at jeg nok bare havde spændt i kæbemusklen, men forstår bare ikke hvorfor det ikke bliver bedre så. Det burde jo være løjet af efter 5 dage, men det bliver bare ved med at være det samme

• #6   17. sep 2009 Jeg kender til kæbesmerter - også funktionelle smerter, som jeg kan fornemme, at du tænker det er.

Har smerterne generelt været stærkest om morgenen?

• #7   17. sep 2009 Ikke generelt nej. Nogen morgener har det været ekstra slemt at vågne op med, men nogen eftermiddage eller aftner har været ligeså slemme. Smerten er værst når jeg bruger leddet, men kan stadig fornemme ubehaget når jeg slapper helt af der.

• #8   17. sep 2009 Jeg synes du skal prøve at tage til din tandlæge, så kan han/hun undersøge kæben og musklerne omkring. Han/hun kan også mærke om "knækket" i kæben er noget der kan have noget med smerterne at gøre..
    Det kan jo være svært at sige når man ikke lige kan se og mærke, ville kunne komme med mange diagnoser, der har samme symptomer. Men synes mest det lyder til at du enten har overanstrengt muskulaturen eller lagt forkert. Men det kan jo være noget latent, altså hvis du altid har tygget forkert sammen men så at smerterne føst kommer nu..

• #9   17. sep 2009 Jeg er enig med Laila i, at det vil være en god i de at få en tandlæge til at kigge om der er nogle mekaniske forstyrrelser i kæbeleddet.

Der kan være meget, der påvirker bidfunktionen, og det første der skal udelukkes er, at der er mekanikken ;o)
    Er det udelukket kigger man på funktionsforstyrrelserne, der faktisk alene kan være stressbetinget hårdt sammenbid. Det kan give voldsomme smerter, der forplanter sig til ikke bare resten af kraniet, men også i nakken og i ryggen.

• #10   17. sep 2009 Du må et smut forbi lægen, det kan jo være mange ting...

Og nu kan smerte jo godt "vandre" forbi du syntes det gør ondt ét sted, jamen så behøver det ikke være der den er opstået...

Men det er kun lægen som kan svare på det....

• #11   17. sep 2009 Kan være noget betændelse.
    Det kan gøre afsindigt ondt, og smerterne kan løbe ud i overkøbe, underkæbe og kindben.

Kommentér på:
Nogen der kender til kæbesmerter

Annonce