778 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Linda L
Linda L
Følger: 2 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 103

Er simpelthen så rasende og skuffet... Er simpelthen så rasende og skuffet...

Ja, jeg har min bror på 21 boende for tiden, og han respekterer os bare ikke en meter. Han bruger en halv time i badet, lader sin strømslugende pc stå tændt døgnets 24 timer, sviner en masse opvask og sætter en hel maskine over for 3 håndklæder! Han har sin kæreste af en teenage tøs rendende hver weekend og så efterlader han hende til og med her, mens han selv drøner på arbejde - er det ok?

Ja, jeg ved snart ikke.

Han har fået lov at bo her i nødstilfælde, fordi han stod uden bolig meget pludseligt(længere historie)og nu virker det sgu som om han tror, han ejer det hele her. I sidste weekend skulle jeg nærmest tvinge ham til at gå ud og kigge på lejlighed, så han kunne kom ud herfra. Han gider ikke engang at sidde og kigge/lede efter lejlighed af egen fri vilje - jeg er måløs!

Her for 5 minutter siden fik jeg en sms(ja, en sms) om at hans kæreste kom her i aften - igen! Kæft jeg er ved at være hidsig.

Den lille vil også gerne have sit værelse tilbage - han er lidt træt af at sove hos moar, og moar er lidt træt af ikke at få sovet ordentlig om natten.

Helt ærlig, så fortryder jeg, at jeg gav ham lov til at bo her, men hvad gør man ikke for sin familie.

En skuffet storesøster, som ikke aner, hvad hun skal stille op.

Afspil videoAfspil video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Kørsel af hund 300 kr.
  • Montering af låge på opvaskemaskine 800 kr.
  • Køb 4 x “SPARRIS” pudebetræk 40 x 40 cm i denne farve og send med posten 350 kr.
  • Udskiftning af tæret vandrør 600 kr.
  • Hej! Jeg søger hjælp til at få sat loftlamper op i stuen og soveværelset. Kan du hjælpe med det – og hvad vil det cirka koste? Venlig hilsen Rahma 800 kr.
  • Samling af 2 kommoder 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er simpelthen så rasende og skuffet...
  • #1   18. sep 2009 Kan godt forstå din vrede .
    Men du må jo sige at han skal få fingeren ud og lede efter noget at bo i ellers ryger han ud - ved det lyder hårdt men det kan ofte hjælpe på at han kommer igen .

• #2   18. sep 2009 jeres hjem, jeres regler og hvis han ikke kan finde ud af det så er det ikke hos jer han skal bo... forstår godt din vrede

• #3   18. sep 2009 Ååååh jo, jeg har skam haft fat i nakken på ham... men han glemmer det, der bliver sagt til ham. Aftaler kan han heller ikke overholde.

• #4   18. sep 2009 Giv ham en opsang og sig han må se og finde et andet sted og bo inden for 1-2 mdr, og bed ham så om og betale en rimelig husleje hvis han ikke allerede gør det.

• #5   18. sep 2009 Så må der jo være nogen konsekvenser .. hvis han ikke forstår hvad du siger

• #6   18. sep 2009 Jeg har bedt ham betale kr. 1500.- pr. måned - er det for meget ?

Jeg har bedt ham finde noget hurtigst muligt, men han synes ikke at det han finder er billigt nok - helt ærlig, han må jo tage det han kan få. Han kan jo altid finde noget bedre. Og det er ikke fordi han ikke har råd, får det har han.

• #7   18. sep 2009 Pælsmionster - Vi spiser aldrig sammen, han kommer sent hjem(og larmer af helvede til, når han kommer hjem efter 22, hvor vi andre som regel er gået i seng.)... årh det er belastende altså...

• #8   18. sep 2009 Gå ind på en side hvor de lejer boliger ud, print en masse ud, aflever det til ham og sig at han må finde noget NU, dit barn skal have sit værelse igen.

Eller må du true med at huslejen stiger - hvilken den burde gøre eftersom kæresten også opholder sig der tit - jeg gætter på at hun spiser med osv.

• #9   18. sep 2009 Vi har haft min mands lillebror boende i 9 mdr. indtil han blev færdig med sin uddannelse. Vi aftalte på forhånd et symbolsk beløb i husleje og han fik at vide at han ville få nogle faste pligter. Han havde blandt andet en fast mad dag og så skulle han sørge for at holde trappen op til hans værelse, samt værelset rent og pænt, samt et af badeværelserne. Derudover ville vi gerne vide hvis der skulle holdes fest lidt i forvejen. Det gik bare så fint og der var bare ingen problemer. Havde han kørt samme show som din lillebror, så var han røget ud i løbet af en uge. Det skal du simpelthen ikke finde dig i det der.

• #10   18. sep 2009 Det er jo nok nemt , billigt og bekvemt at bo hos storesøster *ss* , havde det været mig ville jeg nok hjælpe ham ivrigt med at finde en anden lejlighed......hvis du ikke allerede gør det smiley

• #11   18. sep 2009 Jeg har fundet rigtig mange lejligheder og sidder lige nu også og kigger. Men der er sjovt nok altid et eller andet galt. Hmm.... Og så er det man sidder og er bagklog, og ville ønske man aldrig havde fået ham indenfor døren.

• #12   18. sep 2009 Ja, jeg er sgu nok for god af mig :0(

• #13   18. sep 2009 Nu har jeg fået én til sms(ufatteligt med de sms'er) - han skal ud at se på en ny lejlighed i morgen..... så nu krydser jeg bare fingre!

• #14   18. sep 2009 Du skal helt sikkert bare ikke lade stå til, han er sgu nød til at tage ansvar for sig selv. Jeg holder også på den med hårdt mod hårdt.

• #15   19. sep 2009 Hvis man ikke vil høre, så må man føle. Bestil et værelse til ham på et vandrehjem, så kan han flytte derhen indtil han finder noget andet. Når der ingen konsekvens for brudte aftaler er, så fortsætter det bare.

Så UD med ham, han har misbrugt dig og kan ikke selv se det.

• #16   19. sep 2009 Alle jer med rådene: Hvad med at bestemme jer? Altså, enten skal have tusindvis af regler, såsom mærkelige kom-hjemtider og den slags. Eller også skal han betale husleje.

Hvis man betaler husleje og dermed er en reel lejer, bør man da ikke underlægge sig den slags..

Jeg synes også du skal tage en snak med ham, om at du ikke er glad ved at hans kæreste er der uden ham. Men han er jo nok vant til at efterlade hende hvor han bor, så det virker naturligt. Og hvad er der galt i at han sender dig sms'er?

• #17   19. sep 2009 Skik følge eller land fly.

Jeg tror du skal sætte en deadline for hvornår han skal være ude igen. Lidt ligesom en fremlejet kontrakt. Der er også en dato for hvornår man skal fraflytte. Det kan være det motivere ham til at kigge efter sit eget.

Og med hensyn til kæresten, ja så ville jeg nok sige til brormand, at jeg ikke gider hans kæreste rendende i lejligheden og han må tage på besøg hos hende i stedet.

• #18   19. sep 2009 Hvis ikke han taget den lejlighed, så sæt husleje/kost/el/vask mm. til det samme som han skulle betale i lejligheden, sæt hans opvask i hans seng, det samme med vasketøjet, så tror jeg han letter måsen.

vi gjorde det med vores den yngste, hun bor hjemme (18 år), så flyttede hendes kæreste ind, og det var samme problem, dog overholder de vores regler om hjemkomst, spisetider mm.

når de havde spist på værelset og bare sat opvasken ud på kontoret, så røg det i sengen, og hvis de kom op med det, og bare satte det på bordet, så fik det lov til at stå, til de selv fjernede det. På trappen er sat en seddel på hvert trin: har, I , slukke, for lys, pc. tv, playstation. så husker de det:-))

de er så lige i forhåbentlig sidste fase af 'den midlertidige sindsyge' som melder sig i puperteten, så vi håber på bedre tider:-))

Kommentér på:
Er simpelthen så rasende og skuffet...

Annonce