3.883 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

modermærkekræft modermærkekræft

Jeg ville høre om der var nogen herinde der kendte lidt til det, gerne egne erfaringer.. Sagen er at jeg for 14 dage siden fik taget en biopsi af en mistænkeligt modermærke, og i dag da jeg skulle havde svar deroppe, har de bestilt tid til mig til Rigshospitalet, da de var bekymrede og ikke kunne udelukke at der var cancer i. Så nu har jeg en tid om 10 dage på Riget, til yderligere undersøgelser og fjernelse af dette modermærke og området omkringliggende.. og jeg blir sgu lidt nervøs..men ved godt jeg burde slå koldt vand i blodet.. nogen der har været igennem det samme??

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle kommode 400 kr.
  • Skifte cover til lampe i loft 500 kr.
  • Utæt afløb i køkken 1.500 kr.
  • Sæt en loftslampe op i udtaget 400 kr.
  • Cykelkæde 475 kr.
  • Tømrer til reparation og ophængning af badeværelses skab 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  modermærkekræft
  • #1   21. sep 2009 Jeg har ikke selv haft det men min far havde 3 gange, hvor det blev fjernet og han blev rask igen. Min bror har haft der 2 gange og er rask i dag, og min mand har også fået fjernet 2 modermærker og er frisk i dag.
    Så bare det opdages inden det har bredt sig er der fine muligheder for helbredelse.
    Men rart er det jo aldrig. God bedring.

• #3   21. sep 2009 Det er heldigvis en kræftform, som ikke er SÅ aggressiv endda, hvis det bare bliver opdaget i tide.

Jeg kender også en, der henover flere år fik fjernet modermærker, men hun var aldrig påvirket af det på anden led end den gene der var ved at få dem fjernet.

Hun døde - 83 år gammel, mæt af dage uden at døden havde noget med kræften at gøre.

• #4   21. sep 2009 jeg har læst mig frem til at der bliver opdaget ca 1200 nye tilfælde hvert år, og at ca 200 af dem dør af det...men jeg veeed godt jeg ikke skal læse om sådan noget hehe..men man vil jo gerne lige have det hele med.. jeg har måske også ventet lige lovlig længe med at gå til lægen..det er en af de ting jeg ikke bryder mig om at vide egentlig....:( Men tak for alle jeres svar..ved godt det først er alvorligt hvis det har bredt sig til de omkringliggende lymfer..men blev bare lidt nysgerrig omkring emnet..da det aldrig er noget jeg har tænkt på før ..
    Nej jeg ved ikke hvor lang tid jeg derefter skal vente på svar...desværre..syns ventetiden er laaang smiley

• #5   21. sep 2009 Hvordan ser sådan et mærke ud??

• #8   21. sep 2009 Mit er opstået, hvornår præcist ved jeg ikke... sidder på hoften/næsten ballen, er på størrelse med en 25 øre, rødt, med en sort plet indeni. Den sorte plet fjernede de med biopsi- og det er nu den røde plet der skal fjernes og tjekkes nærmere, da det sorte ikke var nok smiley

• #10   21. sep 2009 min svigermor og min veninde har begge fået fjernet, veninden 1 gang og det er ca 4 år siden, hun har ikke mærket mere til det. Min svigermor 2 gange, det sidste var kæmpestort 10x3-4 cm der har de også fået det hele med efter de seneste undersøgelser

pøj pøj med det, og godt du har fået en tid så hurtigt:-)

• #11   21. sep 2009 har prøvet det .. pb sendt ..

• #12   29. mar 2010 en update til jer det måtte interessere: det VAR modermærkekræft... et såkaldt malignt melanom. Er blevet opereret 2 gange mere på rigshospitalet-og skal nu "bare" gå til kontrol de næste 5 år deroppe på riget. Så alt vel herfra- selvom man lige skal vænne sig til ordet kræft.

• #13   29. mar 2010 Ja tiden er gået hurtigt...faldt bare lige over indlægget og tænkte jeg ville lave en update smiley Der var jo så mange der var søde og svare osv smiley Men tiden gik lige pludselig så stærkt med det ene tjek,samtale operation osv efter hinanden, så glemte lige alt om indlægget her.

Jamen eftersom det ikke havde nået at sprede sig til lymferne så skal jeg bare komme på Riget til fuldt tjek 1 gang om året de næste 5 år medmindre jeg skulle få et nyt selvfølgelig. Så jeg var heldig smiley

Kommentér på:
modermærkekræft

Annonce