{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
846 visninger | Oprettet:

Mareridt... {{forumTopicSubject}}

Puha. I nat havde jeg "kun" et mareridt.
Efterhånden har jeg mareridt hver nat og gerne op til to tre stykker per nat. Har det i hvert fald to gange i ugen!
Er bare ved at være så super træt af det. Har jo ikke lyst til at sove længere, når man bliver forstyrret på den måde.

Har I et par gode råd måske?
Plejer at drikke en kop te hver aften, inden jeg sover.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mareridt...
  • #1   30. sep 2009 Ja det er som en ens dag bare bliver helt ødelagt af det, fordi man går og synes det var underligt at drømme.

    Har bl.a. drømt min kammerat var død, kørt over...
    Og at min mor var kørt galt og halvdød af det.


  • #2   30. sep 2009 DU SKAL PASSE PÅ MED AT DRIKKE OG SPISE LIGE INDEN DU GÅR I SENG.

    undskyld caps locken :S

    min x døjede også meget med det i perioder. det samme maridt om igen og igen. om at han var lam og ik ku bevæge sig.

    er du stresset eller presset for tiden? er du bange for at miste nogen?
    hvis du ik har lyst til at svare så er det helt ok *ss* kommer heller ik os andre ved.

    men tit er drømme affald fra dit virkelige liv - som kommer til udtryk når du lukker øjnene.

    min x drøm kom helt klart af at hans farfar fik en hjerne blødning, og kun ku bevæge sine øjne.... da han lå for døden sagde min x til ham... det er sku noget lort det her farfar, og så trillede der en tåre fra hans farfars øje... som min x siger, jeg ved at han jo ikke var lam inde i hovedet... men man glemmer det når han jo bare lå der. han døde dagen efter..

    og det har indvirket meget på min x - at man ligger fanget til sin seng, kan ingen ting ikke engang skrige.


  • #3   30. sep 2009 lavendler i soveværelset og evt i en lille stofpose med lavendler imellem pude og betræk, lad vinduet stå åben sommer som vinter i 1/2 time før sengetid
    det har hjulpet mig:O)


    ps.
    jep det er koldt men så kan man krybe sammen med manden og/eller hundene:O) det er så hyggeligt:O)
    held og lykke


  • #4   30. sep 2009 Har altid lært man ikke må gå sulten i seng, så.. Men spiser mig jo altå heller ikke lige overmæt inden sengetid smiley
    Og te får en til at slappe af jo smiley

    Og Fru A - Jamen altså umiddelbart nej, men kan bare ikke se hvorfor det skulle komme igen ellers. Der må være noget i underbevidstheden jo


  • #5   30. sep 2009 Irene

    du må ikke spise efter klokken 8 og helst ikke drikke koffein holdige drikke lige inden du skal sove heller - dvs. kaffe the cola red bull osv smiley

    de giver uro i kroppen...

    har du prøvet at google dine drømme? for som regel når man drømmer om døden så er det ik fordi det betyder noget dårligt, døden betyder at man siger farvel til noget gammel og hej til noget nyt.

    Kan se du er 19 år, er du igang med noget uddannelse fx?

    da jeg var 19 døjede jeg meget med at jeg drømte mine tænder faldt ud, altså at de sad løst og jeg bare ku hive dem ud :S og det var helt kart et tegn på at jeg var urolig, for at blive voksen og få mere ansvar smiley


  • #6   30. sep 2009 Ja, er i gang med uddannelse.

    Og det med ikke at spise efter 20 synes jeg altså er noget pjat, det kommer jo an på hvornår man skal sove. F.eks. sover jeg først ved midnat mandag og tirsdag.. Og så kan jeg da godt gå ned og spise hvis jeg er sulten kl. 21.
    Hvis jeg sover klokken 22 så spiser jeg vel ca kl 20 sidste gang, tror jeg.

    Har prøvet at sove og være sulten. Så vågner jeg bare med ondt i mave om morgenen. Så synes det kommer an på ens sovetider, om man skal spise.

    Men mine drømme handler om alt muligt. Mest min familie og venner, som dør eller jeg skal nå at redde dem. Som f.eks. at jeg skulle redde min søster ud af vores bil, som var ved at ryge ned på bunden af havet :S Synes det er virkelig skørt.. Og meget irriterende smiley


  • #7   30. sep 2009 Næ, det eneste jeg får er p-piller smiley Og det har jeg fået i nogen år, så det er nok ikke dem. .Hehe.

    samson - Tager det te der er på kanden smiley Ved ikke hvad det lige er haha.

    Og nej drikker ikke rigtig sodavand forresten smiley


  • #8   30. sep 2009 Irene

    så må du sørge for at spise nok til aftens mad smiley


    det er både usundt og giver uro at spise efter kl 20 af den simple årsag at din krop går i sove mode og så forbrænder du ik lige så meget.

    sagt pænt: du tager mere på af det smiley

    det er en dårlig vane at spise så sent, hvis du spør mig smiley

    ved du hvad du skal når du er færdig med din uddannelse?


  • #9   30. sep 2009 Fru A - Ak ja, jeg vil skam gerne tage på, kan jeg bare ikke af en eller anden årsag. Så ville ikke røre mg da. Ville godt tage en 5-6 kg på smiley
    Ja, altså efter hf vil jeg læse på uni i de der 5 år og så en ph.d bagefter. Så ja, ved jeg godt smiley


  • #10   30. sep 2009 Men ja, det er helt klart bare en dårlig vane. smiley

  • #11   30. sep 2009 det lyder på mig som om din krop er i uro når du sover smiley

    så må du prøve at ændre dit adfærds mønster.

    du siger du gerne vil tage 5-6 kg på... så er det altså en meget usund måde du gør det på... i og med du ik forbrænder det du spiser - så sætter det sig på maven, lår og røv som regel (kvinders lod i livet)
    plus alle affalds stofferne ligger og lagre i din krop smiley

    hvis du skal tage på så handler det om at spise mange små måltider i løbet af dagen, sunde måltider og så skal du sørge for at dyrke motion, fordi muskler vejer altså mere end fedt smiley

    trust me er selv ca 6 kg undervægtig og knokler på sagen... den er en lang vej at gå men målet er ikke så langt væk at jeg føler det er umuligt smiley

    Jeg vejede for 4 år siden 49 kg nu vejer jeg 53 kg - ik sån med den forbrænding.

    hvis vi får aften kaffe med kage til ved en 20-21 tiden så sover jeg ekstrem dårligt om natten - vågner gerne 4-5 gange før jeg skal op, og er så helt skæv i ansigtet når jeg møder på arbejde


  • #12   30. sep 2009 Hvorfor er den måde jeg gør det på usund? Har jo slet ikke fortalt hvad jeg gør. Kommenterede såmænd bare, at det med at det var dumt pga. forbrændingen, ikke betød det store for mig som sådan. smiley

    Ja, jeg dyrker motion, ja, jeg spiser sundt og varieret, drikker vand, spiser frugt og grønt og følger generelt de kostråd, der nu findes., med fisk osv. Men det fungerer bare ikke, så jeg vejer nok bare det der er meningen jeg skal, eftersom jeg har vejet det i det sidste års tid, plus minus ½ kg.

    Men ja, min krop er klart i uro, det må den jo være i og med jeg har de her mareridt.. Eller også er det sindet, jeg ved det ikke.


    -Men hvorfor spurgte du til det med uddannelse? smiley


  • #13   30. sep 2009 Irene

    fordi det er usundt at spise inden du lægger dig ned - fordi din krop stopper med at forbrænde og derfor lagre det sig i de forkerte depoter, kroppen arbejder stadig imens du sover for at få det forbrændt - men du hjælper jo ikke til i og med du ligger stille, og derfor er der uro - derfor kan jeg sige det er usundt! det er bedøvende hvad du spiser - sådan er det bare smiley

    grunden til at jeg spurgte til din uddannelse er at det kan være du er stresset, over eksamer, om du har truffet dit rette valg, er du klar til at "blive voksen"

    som jeg skrev før - når man drømmer om død er det som regel farvel til gamle ting hej til nye ting - der fylder i ens hoved smiley


  • #14   30. sep 2009 Maria

    nu ku jeg være fræk og spørge dig om du har problemer med din forbrænding? smiley


  • #15   30. sep 2009 Jo, men troede du forstod det sådan at det kun er den måde jeg prøver at tage på på, og det er det ikke smiley

    Og okay, ja dit bud kan sikkert være fint nok. Om det er de rigtige valg osv., men det kan jeg jo nok ikke gøre så meget ved.. smiley


Kommentér på:
Mareridt...

Annonce