{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
473 visninger | Oprettet:

Åh nej! Påkørt rådyr :'( {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg skulle over til Pandora (min halvpart) jeg når lige at køre et par meter hen ad vejen, og så ser jeg bare at der er meget blod på vejen.
Jeg køre lidt og kører forbi noget brunt.
Jeg holder min scooter ind og følger blodsporet, jeg går hen til dyret og ser et rådyr ligge.
Jeg ka se at bagbenet er revet af led og der er helt åbent.
Jeg kigger lidt på den og ved at den er død.
Jeg ringer så til min Mor og siger der ligger en påkørt rådyr.
Imens hun kommer ned til mig, finder jeg en gul nummer plade med masser af blod på.
Min mor tager nummerpladen med og ringer til politien og spørger hvad hun ska gøre ved den.
Hun ska bare aflevere den, de får at vide at der er tale om et dødt rådyr, og vi spørger hvad vi skal gøre, om de kommer og fjerner den...
Men nææ nej, den skulle vi enten lade ligge eller ringe og få falk til at hente den....
Der var bare meegt blod på vejen!
ca. 4-5 meter hen ad vejen...

Jeg blev utrolig såret af at se folk bare kører videre uden at gøre noget, ringer til falk eller andet.

Min far slog nummerpladen op på nettet og fandt ud af at den har haft siddet på en golf fra 1980.
Tænker at det nok har været sådan en Brian igen igen : /
Men man brude da have opdaget det?
Nummerpladen var helt bulet...

Og det mærelige er at Mig, min søster og mor lige havde været i horsens og kom hjem ved 13 tiden og der var ikke noget, og sad inde i køkkenet men har ikke hørt noget sammenstød eller dytten eller bremsende bil :S

Måtte lige dele det med jer!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Åh nej! Påkørt rådyr :'(
  • #1   13. okt 2009 Selvfølgelig har vedkommende da opdaget det.. I ved jo heller ikke om vedkommende har været stoppet og tjekket om dyret er dødt.

Ja, han/hun burde have ringet efter falck selv. Og næh ikke nødvendigvis en Brian type. Min veninde med 2 børn havde en golf fra 89 som sin første bil

• #2   13. okt 2009 Ja, ved jeg!
    Tror self. os at han/hun har haft skubbet den ind til siden, det ligner det nemlig.
    Men det ser ud som om den er påkørt ved høj fart

• #3   13. okt 2009 Hvorfor skulle det være en Brian fordi det er en golf fa 80'erne.. Mane ældre køre faktisk i disse biler, og man af dem lægger sku ikk altid mærke om de banker ind i et rådyr elle ej.. det kunne jo være en kantsten smiley

• #4   13. okt 2009 Hvorfor skulle det være en brian der kører i golf 1 ?
    Hvorfor overhovedet bekymrer sig om hvem der har siddet bag rattet ?

Selvfølgelig kan det ikke undgåes at ligge mærke til sådan et sammenstød, det er normalvis uforskyldt..
    Ingen ved om falck har været underrettet eller føreren har tjekket dyret...

Det er det mindste man kan gøre, at skubbe det ud i siden - så andre ikke påkører...

Trisk oplevelse, men det sker desværre 30.000 gange årligt..
    Du har sikkert ikke kørekort, men man må IKKE udsætte andre bilister for fare ved hård opbremsning for at prøve at undvige et dyr...

Husk at aflevere nummerpladen på stationen !

• #5   13. okt 2009 *men man må IKKE udsætte andre bilister for fare ved hård opbremsning for at prøve at undvige et dyr...*

Øøøhh, nu er det mange år siden at jeg har taget kørekort (sådan ca. 30), men er det ikke kun dyr der er MINDRE end en hund, man ikke må bremse for?

Og så ville jeg iøvrigt gerne se en bil fra 1980........ Sikkert en fin gammel sag inden sammenstødet:-)

• #6   13. okt 2009 mette - sådan var det nu også for 10 år siden, da jeg fik mit kort ... At dyr under hund må man ikke bremse for ... (men bremser nu gerne for et pindsvin også)

• #7   13. okt 2009 Undskylder jeg overeagerede (:
    Var bare chokeret.
    Men nummerpladen bliver afleveret snarest.
    Politiet sagde at vi bare skulle komme med den når vi havde tid

• #10   13. okt 2009 Ja, men kun lige i kanten aaf vejen...

Kommentér på:
Åh nej! Påkørt rådyr :'(

Annonce