Hvad er mine muligheder- hjælp tak Hvad er mine muligheder- hjælp tak
Har lige brug for lidt gode råd- er fuldstændig lost
Sagen er den at jeg for 14 dage siden mistede min bedste ven i hele verden, han hængte sig selv, hvilket er en meget tramatisk oplevelse for mig, og jeg er stadig fuldstændig knust. Jeg er oven i det her, 3 dage efter hans død blevet opereret på Rigshospitalet hvor de har fjernet et modermærke og noget udenom fordi der mener der er kræft i. Det får jeg svar på i morgen, men alle de her ting ISÆR hans død har kørt mig fuldstændig ned. Jeg orker intet, og har ikke været i skole siden han tog sit eget liv. Jeg har derudover en del fravær i forvejen, da jeg har været til en del forundersøgelser på RigsHospi og hudlæge grundet " kræften" og nu er jeg jo bare ENDNU mere bagud, og det stresser mig også sindssygt
Nu overvejer jeg så at starte forfra igen til januar på de HF fag jeg tager, så jeg får en ny start og begyndelse der, og har tid til at pleje min sorg og de frygtelige tanker omkring hans død osv
Men så mister jeg jo min SU, dvs jeg ikke kan betale min husleje, skal kommunen gå ind og hjælpe her?
Undskyld hvis der er så mange spørgsmål, men har ingen anden familie end min mor, og hun bor helt i spanien, så jeg har lige brug for nogle gode råd.. :!!
jan 2006
Følger: 47 Følgere: 44 Emner: 137 Svar: 5.810
Derudover må du have en studievejleder, henvend dig dér og forklar din situation, de kan råde dig rent studiemæssigt.
Mht til din sorg... så kan du få tilskud til psykologsamtaler hvis din læge henviser dig, igennem kommunen er du også berettiget til 3-5 samtaler uden beregning.
Det gør mig virkelig ondt at du står i den situation, jeg ved hvor uoverskueligt livet til tider kan være... det er så uretfærdigt.
Mange tanker...
jan 2008
Følger: 14 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 4 Svar: 153
Føler med dig i den svære og trælse tid du står i.
Du må jo være sygemeldt nu og hvis ikke du er det er det det første du skal se at blive, snak med dem om det på sygehuset evt. de har som regel også en socielrådgiver tilknyttet, Eller gå til din læge og få det hele snakket igennem med Hende / ham, de fleste læger vil i dit tilfælde give dig en læge erklæring, det bedste for dig ville være at være på sygedagpenge så du får tid til at komme dig, få plejet dig selv lidt, der er ikke lang tid til 1 jan. så synes det lyder som en god ide at holde en pause og så starte på en frisk derfra.
MEN i den tid du er sygemeldt skal du sørge for at du kommer ud og får noget socialt sammen med andre evt. aftenskole, hundetræning ja alt det der får dig ud af døren, så du får andre input ind i din tilværelse og ikke helt lukker dig inde, det er vigtigt.
De bedste og største trøste knus til dig
Hvad er mine muligheder- hjælp tak