{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.886 visninger | Oprettet:

Veterinærsygeplejerske uddannelsen {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.
Jeg sidder midt i en DOSO (Den oblikatoriske selvvalgte opgave) og jeg overvejer meget at tage på veterinærsygeplejerske uddannelsen efter 10 klasse, da der står på hjemmesiderne at adgangskravene er at man har afsluttet folkeskolen. Men jeg har bare hørt, at det er svært at komme ind, og at nogen mener at man skal tage en HTX uddannelse for at komme ind. Så jeg ville høre nogle af jer evt. uddannede veterinærsygeplejerske eller andre med kendeskab til dette, om hvad I mener der er bedst?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Veterinærsygeplejerske uddannelsen
  • #1   21. okt 2009 Det er så godt som umuligt, at komme ind på uddannelsen, eftersom dyrlægerne hvert år får 100'vis af ansøgninger om praktikpladser, og de har jo kun plads til 1-2 stykker, som jo tilgengæld skal være der i 3 år.

Det er så godt som ingen der kommer ind direkte efter folkeskolen eftersom dyrlægerne helst vil have folk som på en eller anden måde kan bidrage med noget, eller har noget erfaring. Det aller bedste er, at have noget specifikt erfaring med arbejdet, men ellers så er det at have en gymnasiel uddannelse også et plus, men ikke nok til, at man nødvendigvis får en plads.

Man skal virkelig skille sig ud for at komme i betragtning...Jeg har selv opgivet for længst, selvom det er min drømmeuddannelse! :O)

• #2   21. okt 2009 Mange tak smiley
    Man jeg opgiver ikke så let! smiley

• #4   21. okt 2009 Jeg opgav også først efter 2-3 år, men jah.. Opgive måtte jeg smiley held og lykke med det..

• #5   21. okt 2009 Danille: Hvorfor måtte du opgive?

Maria: Jeg vil gerne være vetrinær sygeplejerske efter gymnasiet. jeg har snakket med en dyrlæge, og en vetrinær sygeplejerske, der hvor min hund kommer. Og de siger at det bedst du tager en ordentlig ungdoms uddannelse inden hf, gymnasiet, hh noget i den grad. De tager kun 65 elever ind om året, og tager derfor de bedte de kan få, og at hvis der kommer en med en studenter hat, som har noget erfaring og modenhed, og en fra 10 klasse, ja gæt så hvem de vælger?

vil helt klart anbefale du får nogle flere år til at studere

ved du hvad en vetrinær sygeplejerskes job er? for mange misforstår det

• #6   21. okt 2009 Mette K
    - Af den simple årsag, at det ikke har været muligt at få en praktikplads, og på et eller andet tidspunkt må man jo videre i livet, med en anden uddannelse smiley

• #7   21. okt 2009 Danielle: Puu ha håber jeg ikke sker for mig..

skal allerede til at søge nu, selvom jeg kun er 2.g.. så jeg skal ud og kører nogle ture, syntes det bedre at dukke op og aflevere ansøgning

• #8   21. okt 2009 Danielle: Puu ha håber jeg ikke sker for mig..

skal allerede til at søge nu, selvom jeg kun er 2.g.. så jeg skal ud og kører nogle ture, syntes det bedre at dukke op og aflevere ansøgning

• #9   21. okt 2009 Jeg vil være det ;-D.... men arbejder også på en bad ass ansøgning

• #10   21. okt 2009 Mette K
    Krydser fingre for dig smiley Det er en hård kamp!

• #11   21. okt 2009 Ikke for at virke mega narcissistisk

Men mener jeg har nogle gode kvalifikationer.. flot Mette klap dig selv på skulderen

• #12   21. okt 2009 Jeg læser til veterinærsygeplejerske. Man skal bare blive ved at prøve og ikke være for kritisk hvor i landet man vil hen. Det er en god ide at tage en studenter eksamen inden man påbegynder denne uddannelse. Så kan man bedre følge med i undervisningen når man er på skole.
    Så lad være med at give op hvis dette er dit drømmejob smiley
    Held og lykke.

• #13   21. okt 2009 jeg søgte 8 steder, før der var bid. evt. tag noget relevant arbejde først.

• #14   21. okt 2009 God tråd smiley
    Jeg har også tænkt mig at søge ind på uddannelsen, når jeg om 1½ års tid er færdig med min BA i engelsk & marketing.

Jeg vil også råde dig til at tage en ungdomsuddannelse. Det er virkelig godt at have de erfaringer. Jeg ved at det også er godt derefter at få noget relevant arbejde i fx et par år.

• #15   22. okt 2009 Det kan godt ske i har ret i at det er svært og at man måske behøver en studenterhue først og erfaring.
    Men jeg har arbejdet i butik i 1½ år og arbejdet på en hundepension i 3 år og gået til ridning i 7 år og så har jeg haft hund, kat, kaniner og æsler siden jeg var lille. Så jeg har lidt erfaring med kunder og dyr.
    Men hvilket gymnasium ville i så foreslå mig? HTX, HHX, STX osv?

• #16   23. okt 2009 STX - ville jeg foreslå.

Rigtig godt at du har arbejdet på en hundepension, det er et kæmpe plus og at du har stor kendskab til heste.

Det har heller ikke kun noget at gøre med erfaringer, men også af modenhed. Selvom du sikkert føler dig moden nu, så giver en ungdomsuddannelse også en del erfaringer, samt ansvar.

• #17   24. okt 2009 Mange tak smiley
    Men altså man bliver meget moden af at gå på efterskole, siger folk, og jeg går lige nu i 10 klasse på Ringe fri- og efterskole. Så det modner mig da lidt smiley
    Og ang. heste så har jeg også taget 2 ridemærkeprøver hvor man lærer hvordan hesten trives.

Kommentér på:
Veterinærsygeplejerske uddannelsen

Annonce