1.886 visninger
|
Oprettet:
Veterinærsygeplejerske uddannelsen {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen.
Jeg sidder midt i en DOSO (Den oblikatoriske selvvalgte opgave) og jeg overvejer meget at tage på veterinærsygeplejerske uddannelsen efter 10 klasse, da der står på hjemmesiderne at adgangskravene er at man har afsluttet folkeskolen. Men jeg har bare hørt, at det er svært at komme ind, og at nogen mener at man skal tage en HTX uddannelse for at komme ind. Så jeg ville høre nogle af jer evt. uddannede veterinærsygeplejerske eller andre med kendeskab til dette, om hvad I mener der er bedst?
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.644
Det er så godt som ingen der kommer ind direkte efter folkeskolen eftersom dyrlægerne helst vil have folk som på en eller anden måde kan bidrage med noget, eller har noget erfaring. Det aller bedste er, at have noget specifikt erfaring med arbejdet, men ellers så er det at have en gymnasiel uddannelse også et plus, men ikke nok til, at man nødvendigvis får en plads.
Man skal virkelig skille sig ud for at komme i betragtning...Jeg har selv opgivet for længst, selvom det er min drømmeuddannelse! :O)
jun 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 3
Man jeg opgiver ikke så let!
feb 2009
jun 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 168 Svar: 1.127
Maria: Jeg vil gerne være vetrinær sygeplejerske efter gymnasiet. jeg har snakket med en dyrlæge, og en vetrinær sygeplejerske, der hvor min hund kommer. Og de siger at det bedst du tager en ordentlig ungdoms uddannelse inden hf, gymnasiet, hh noget i den grad. De tager kun 65 elever ind om året, og tager derfor de bedte de kan få, og at hvis der kommer en med en studenter hat, som har noget erfaring og modenhed, og en fra 10 klasse, ja gæt så hvem de vælger?
vil helt klart anbefale du får nogle flere år til at studere
ved du hvad en vetrinær sygeplejerskes job er? for mange misforstår det
feb 2009
- Af den simple årsag, at det ikke har været muligt at få en praktikplads, og på et eller andet tidspunkt må man jo videre i livet, med en anden uddannelse
jun 2009
skal allerede til at søge nu, selvom jeg kun er 2.g.. så jeg skal ud og kører nogle ture, syntes det bedre at dukke op og aflevere ansøgning
jun 2009
skal allerede til at søge nu, selvom jeg kun er 2.g.. så jeg skal ud og kører nogle ture, syntes det bedre at dukke op og aflevere ansøgning
jun 2009
feb 2009
Krydser fingre for dig
jun 2009
Men mener jeg har nogle gode kvalifikationer.. flot Mette klap dig selv på skulderen
feb 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 130
Så lad være med at give op hvis dette er dit drømmejob
Held og lykke.
sep 2005
Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 591 Svar: 7.971
aug 2009
Følger: 9 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 15 Svar: 306
Jeg har også tænkt mig at søge ind på uddannelsen, når jeg om 1½ års tid er færdig med min BA i engelsk & marketing.
Jeg vil også råde dig til at tage en ungdomsuddannelse. Det er virkelig godt at have de erfaringer. Jeg ved at det også er godt derefter at få noget relevant arbejde i fx et par år.
jun 2009
Men jeg har arbejdet i butik i 1½ år og arbejdet på en hundepension i 3 år og gået til ridning i 7 år og så har jeg haft hund, kat, kaniner og æsler siden jeg var lille. Så jeg har lidt erfaring med kunder og dyr.
Men hvilket gymnasium ville i så foreslå mig? HTX, HHX, STX osv?
aug 2009
Følger: 9 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 15 Svar: 306
Rigtig godt at du har arbejdet på en hundepension, det er et kæmpe plus og at du har stor kendskab til heste.
Det har heller ikke kun noget at gøre med erfaringer, men også af modenhed. Selvom du sikkert føler dig moden nu, så giver en ungdomsuddannelse også en del erfaringer, samt ansvar.
jun 2009
Men altså man bliver meget moden af at gå på efterskole, siger folk, og jeg går lige nu i 10 klasse på Ringe fri- og efterskole. Så det modner mig da lidt
Og ang. heste så har jeg også taget 2 ridemærkeprøver hvor man lærer hvordan hesten trives.
Veterinærsygeplejerske uddannelsen