Hvad i alverden skal jeg gøre?(kat) Hvad i alverden skal jeg gøre?(kat)
Vores hankat har alle dage været lidt speciel.
Han er den mest kælne og kærlige, sociale kat - men har også nogle neuroser engang imellem med nogle ting.
For det meste har han og vores hunkat altid elsket hinanden, men engang imellem har han hoppet på hende og bare BIDT hende så hun skreg. Så jeg måtte hen og jage ham væk.
Vores hunkat har altid bare taget ham med et gran salt og ikke stresset over det..
De sidste par år har de dog ikke haft den store kontakt. De sover aldrig sammen mere og vasker heller ikke hinanden mere.. De bor bare sådan lidt under samme tag.
Nu har min hunkat så kommet hjem efter at ha' været væk i 2 mdr.
Hun blev indleveret hos en dyrlæge som så fandt mit tlfnr. via øretatoveringen.
Hun er livstruende tynd, men er nu efter at hun har været hjemme i små 2 uger, så småt ved at være på dupperne igen. Dog er hun stadig EKSTREMT tynd !
Men hankatten hvæser stadig hver gang han ser hende.
Deres mad står på 1.salen og han nægter at gå derop når hunkatten ligger der (Det er ligesom der hun har valgt at hun skal restituere)
Hun er begyndt at komme ned i køkkenet nu igen, men kommer stadig ikke i stuen.
Jeg kan se at hun er trykket/lidt stresset af at hankatten hvæser, men hun bliver siddende bare og kigger på ham når han hvæser, og det er ham der går igen..
Jeg kender min hankat så meget til at vide at han aldrig vil acceptere hende igen.. Det kan jeg mærke på ham efter at ha' kendt ham i så mange år.
Han er fuldstændig på samme måde som en gang for en del år tilbage hvor jeg passede en venindes kat i 6 mdr. Den accepterede han heller aldrig og de boede i hver sin ende af huset i al den tid.
Min hankat er 11-12 år og min hunkat er 7 år...
Jeg indser lige så langsomt at jeg nok må skille mig af med en af dem..
Elsker dem begge højt, men tror at min hunkat nemmest ville omstille sig til et nyt sted.....
Så jeg er begyndt at tænke på at finde et nyt hjem til hende, når hun er normal at kigge på igen. Altså når hun er kommet op den den vægt som hun var på før hun løb hjemmefra/Blev væk.
Men synes også bare det er synd at de så skal gå i en eller anden form for krigszone begge to i den tid det tager at få hende op i vægt igen........
Pænt langt indlæg, men hvad synes i ?
Jeg er selvfølgelig ked af at evt skulle skille mig af med hende, nu jeg lige har fået hende hjem igen. Men synes heller ikke at det er fair overfor nogen af dem, at de ikke har det godt med hinanden...
jul 2008
Følger: 78 Følgere: 70 Hunde: 3 Emner: 99 Svar: 1.285
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.652
Mine forældres katte lever under samme tag, men IKKE sammen..
Kit er gammel og sær, og en meget speciel kat. Lazy er 3 år, og en helt anderledes type kat, mere "katte-agtig" mindre diva.
Kit gider ikke Lazy. Den ene sover på mit gamle værelse, den anden på min søsters. De spiser i hver deres side af køkkenet, med hver deres mad. Dog spiser Kit Lazys rester når hun er færdig, men aldrig før.
Når de skal lukkes ind og ud, skiftes de af. Hvis Lazy er på vej ind, går Kit, og kommer så igen 10 min. efter for at komme ud, når den anden kat er væk. Når Kit står og skal ud, mijaver hun lige tre gange inden hun går ud, for at fortælle Lazy at nu kommer hun.
De kan IKKE enes, men de fungerer. Det er ikke sikkert at alle katte kan finde et system, men de har to kan. De er aldrig i samme værelse samme tid, på nær når de spiser, og de slås eller hvæsser aldrig...
Hvad i alverden skal jeg gøre?(kat)