Operation X: Pels på vrangen Operation X: Pels på vrangen
Operation X: Pels på vrangen:
Hold op, hvor jeg håber der mange mennesker der ser denne udsendelse i morgen og får en rigtig dårlig smag i munden. Hvor er det dog forfærdeligt, at sådanne ting kan få lov at forekomme - også herhjemme i DK..
Operation X: Pels på vrangen
Chokerende forhold på danske pelsdyrfarme.TV 2 | tirsdag d. 27.10 20:00 - 20:50 [98027]
Mink med store åbne sår og ræve med bylder og manglende ben. Det er blot nogle af de overtrædelser af dyreværnsloven, som dokumenteres, når en dyreværnsforening besøger 32 pelsdyrfarme rundt om i landet med et kamera. Optagelserne giver de videre til "Operation X", som på baggrund af denne dokumentation undersøger, hvordan dyremishandlingen kan få lov at foregå.
jul 2009
Følger: 11 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 95 Svar: 2.275
Det lyder fryteligt... Jeg kan desværre simpelthen ik tåle at se sådan noget...
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 418 Svar: 31.287
-idisse ting vil jo betyde at pelsene ikke kan bruges.
Og så må jeg indrømme at måden hvorpå man er kommet i besiddelse af disse optagelser, ikke er noget jeg finder i orden, selvom jeg synes det er fint der kommer fokus på pelsindustrien (igen)
okt 2007
Følger: 40 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 201 Svar: 4.807
Som regel er pelsen det eneste der blir passet på sådanne steder :S
maj 2004
Følger: 13 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.040
okt 2006
Følger: 59 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.902
feb 2006
Følger: 35 Følgere: 36 Hunde: 5 Emner: 761 Svar: 4.807
jan 2008
Følger: 6 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 183 Svar: 2.625
Der findes også kenneler og katterier hvor der sker umenneskelige ting
Værre er det, at en flok tumper, der kalder sig dyrevenner lukker minkene ud
maj 2004
Følger: 32 Følgere: 33 Hunde: 3 Emner: 152 Svar: 1.317
Men de fleste danskere er jo godt klar over hvordan det foregår, så jeg tror ikke denne udsendelse forbedrer situationen.
Og så synes jeg på ingen måde det er acceptabelt den måde TV2 er kommet i besiddelse af videoerne, og resulterer nu i at minkene skal undersøges..
Jeg synes også det er ganske forfærdeligt når aktivister slipper sådan nogle mink fri. Har simpelthen så svært ved at sætte mig ind i, at man kan mene de er bedre stillet i sådan en sitation.
okt 2006
Selvfølgelig er der steder dyrene ikke behandles godt nok - og helt fair der kommer fokus på disse avlere! Endelig smid dem på forsiden af ekstrabladet! Og luk lortet ned!
Men at dømme et helt erhverv på det, hvor mit indtryk er at langt størstedelen virkelig behandler dyrene fint - det synes jeg ikke om
Og så skulle man fandme have et rap af en kæp, når man lukker et ikke hjemhørende rovdyr ud i den danske natur... Men død og kaos til følge for både minkene og naturen i området!
jan 2007
okt 2005
Følger: 14 Følgere: 20 Hunde: 3 Emner: 17 Svar: 429
jul 2006
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 114 Svar: 491
Jeg ved at hvis ikke dyrene bliver passet som de skal så ses det på pelsen. Og nu er det jo pelsen avlerne skal leve af så det er i avlernes interrese at dyrene bliver passet optimalt.
Men jeg vil da se programmet. Og så håber jeg selvflig også at operation x også har besøgt nogle steder hvor tingene er i orden.
maj 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 97
Der er INGEN sammenhæng mellem dem og de tumper, der lukker mink ud.. Lad vær med at beskylde folk for noget, de aldrig ville gøre!
jan 2007
Men bortset fra det, så stresser det da i høj grad dyrene at der er indbrud på stedet, så det gør såmænd ikke sagen bedre.
Og indbrud er ulovligt -så er jeg sådan set ligeglad med hvem menneskene bag er. De er kriminelle og burde spærres inde
maj 2007
Jeg vil meget gerne se noget dokumentation på dine udtalelser, før du bare beskylder uskyldige for forbrydelser! Anima holder sig indenfor lovens rammer på alle måder!!
maj 2004
Følger: 32 Følgere: 33 Hunde: 3 Emner: 152 Svar: 1.317
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.736
Men der kan nok findes meget grimme billeder alle steder herhjemme, hvor der er dyr indblandet, se bare på hvilke billeder der af og til dukker op, når det drejer sig om hundehandlere..
Det skader så ikke der kommer fokus på sådan noget, hvis man kan ramme de få brodne kar, der desværre findes i alle brancher
okt 2006
Jeg siger ikke tv2 vidste det ville ske - men politiet har selv udtalt de ikke er i tvivl om der er en sammenhæng..
mar 2008
Følger: 7 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 34 Svar: 464
Jeg synes de røvhuller der er brudt ind burde spærres inde. deter dybt kriminelt at trænge ind på andres ejendom!
Mange steder tror jeg da hellere end gerne landmændene ville vise deres farm frem hvis man kom og bankede på døren og spurgte pænt om man måtte se det - det er den eneste rigtige måde at gøre det på! Fatter ikke hvordan man kan få sig selv til bare at lave indbrud, men sådan er der jo åbenbart nogle mennesker der er opdraget.
Det er soleklart for mig at hvis dyrene mishandles skal der gøres noget, men jeg er samme opfattelse som Ginne at jeg tror minkavlerne i D gør utrolig meget for dyrenes ve og vel. Er spændt på at se hvor slemt det er, for tror at medierne kan blæse sådan noget helt vildt op. Hvis et enkelt dyr har et sår, kan de få det til at se ud som om alle har det. Håber bare Danmarks befolkning også ser på det med lidt kritiske øjne!
mar 2008
jan 2007
Er helt enig i at det er noget svineri. Hvor går grænerne, hvis det pludselig er legalt at bryde ind på minkfarme, blot fordi man har et kamera i hånden og TV2 holdene udenfor?
Og problemet er jo netop at INGEN er blevet spurgt forinden. Jeg har ofte set operation X, og har aldrig oplevet at folk ikke er blevet spurgt om de vil udtale sig/lukke dem ind osv (ok, meget meget vedholdende, men det synes jeg osse er helt fint), så hvorfor er det anderledes fordi det er en minkfarm?
Hvad er det der får TV2 til at mene at lige netop til DENNE udsendelse er det ok at lave indbrud mm.
mar 2008
Jeg tænker også hvad bliver det næste?
Tror dem der har været udsatte for det må føle på samme måde som folk der er belevet udsat for indbrud i hjemmet. Det er folks private område. Tror det må være rigtig ubehageligt. Ville slev føle det samme hvis jeg fandt ud af nogen havde været brudt ind i grisestalden derhjemme, selv om man ikke har noget at skjule. De er noget så velkommen hvis de spørger først, og jeg vidste de ikke lige havde været i en anden besætning. Der er altså noget indenfor dyreverdenen der hedder karantænetider...
Og hvad med alle de test de nu skal igennem for sygdomme, fordi uindbudte har været inde, og man ikke har haft chancen for at tjekke dem inden.... synes det er langt ude at de fleste synes det er ok at det er gået til på denne måde - hvad sker der i folks hoveder?
jan 2007
Gå dog hen og bank på døren -det gør almindelige anstændige mennesker altså. Og faktisk bliver man da oftest lukket ind, hvis man spørger pænt.
Det er jo absolut osse i minkavlerens interesse at vise sin besætning frem, hvis han selv mener den er i orden.
Men jeg forventer da at se de samme få billeder med skadede dyr i aften. For det er jo dem der sælger. Og så skidt med at det faktisk drejer sig om meget få dyr der er problemer med.
JA der skal gribes ind hvis der foregår overtrædelser af dyrværnsloven. Og helst med det samme.
Men faktisk er det jo noget der undersøges, og de folk der siden optagelserne, har været ude at besigtige farmene, har jo altså ikke rigtig kunnet finde de der helt forfærdelige forhold som der tales om.
jul 2009
Følger: 58 Følgere: 54 Hunde: 3 Emner: 48 Svar: 911
og hold kæft hvor er jeg pisse sur lige nu!. tænk at nogle mennesker kan være sådan!. og pogrammet er ingen gang færdigt endnu!!!!!!!!!!!!!! UHHHHHHHHH . jeg er simpelhend rasende!.
maj 2007
Husk at smutte forbi www.forbydminkavl.dk
Operation X: Pels på vrangen