978 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 32 Svar

sort arbejde. Holdninger sort arbejde. Holdninger

Hvad er jeres holdninger til sort arbejde.

på den ene side, snyder man jo staten, og alle andre i dette land.

Min personlig holdning er, at har man et fuldtidsjob, og betaler sin del som staten forventer. og man så laver lidt lomme penge ved siden af, kan ikke få mit pis i kog.

men folk på bidstand, med 20 timer om ugen sort ved siden af, tja, det sys jeg til gengæld er svineri smiley

Hvad er jeres holdning.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Beskæring af buske/træer 1.000 kr.
  • Opgravning af kirsebærlaurbær 3.000 kr.
  • Opvaskemaskine reagerer ikke/ingen lys i display 1.400 kr.
  • Hækklipning 2.800 kr.
  • Klip hængelås op 205 kr.
  • Blocked toilet 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  sort arbejde. Holdninger
  • #1   14. nov 2009 Den ene form for snyderi er ikke bedre end den anden
    Snyd er snyd og der er ikke forskel på om man har arbejde eller ej

• #3   14. nov 2009 Er sådan lidt dobbelmoralsk med det.

Hvis man laver et par timer sort af og til, så synes jeg ikke det er så slemt,

Men basere man sin levestil på det og indregner f.eks 10-20 timer sort hver uge, så synes jeg det er forkert, uanset om man er på bistand eller ej

Men som sagt er sgu lidt dobbeltmoralsk med det

• #4   14. nov 2009 Min holdning:

Sort arbejde er ikke i orden!!

• #5   14. nov 2009 Jeg kan ikke se, hvorfor det er at snyde mere, når man er på kontanthjælp i forhold til, hvis man er i arbejde..
    Det giver jo det samme udfald i den anden ende....

Jeg er dybest set imod sort arbejde, men forstår udmærket folks bevæggrunde for at gøre det.
    Jeg forstår også, hvorfor det er tiltrækkende med lidt udvidede vennetjenester og synes nok i bund og grund, at det er fint med en bagatelgrænse.

• #6   14. nov 2009 Har det ambivalent med det, eftersom reglerne er så dårligt opridsede.

F.eks. er det ikke ulovligt, at gå tur med en hund, og så uventet få en 50'er for det når man kommer tibage. Tilgengæld vil det næste gang være ulovligt, eftersom man forventer de 50,- kr.

Vennetjenester, hvor man en enkelt dag lige hjælper med at male eller lignende, for en lille beløb eller en tjeneste en anden gang kan ikke bringe mit kog i pis.

• #7   14. nov 2009 EJ !! Sg* da ikke mig kog i pis

Mit pis i kog skulle der self stå.. *GG*

• #8   14. nov 2009 Rene , Der er vi sq nok enige smiley

Ch. når man er på bistand yder man ikke til staten .
    Et fuldstids arbejde er hvad staten regner med man har, Så der får de den forventede skat ind de skal bruge.
    Og laver man så laver lidt rengøring et par timer hver søndag, som er en ydelse man alligevel aldrig ville få en prof til at gøre, da man burde gøre det selv, sys jeg er ok smiley

Som rene siger, nok dobbeltmoralsk

• #9   14. nov 2009 Mark, jeg kan ikke se forskellen.

Den ene undlader at betale X antal kr. i skat om måneden, og den anden undlader at betale X antal kr. i skat.

Det er ikke i orden ligegyldigt hvem, der gør det - den arbejdende engel eller den slemme kontanthjælpsmodtager.

(Kontanthjælpsmodtagere betaler i øvrigt også skat).

• #10   14. nov 2009 Ok, Lad mig omformulere.

Den ene får penge af staten, og betaler en del af det staten giver, til staten.
    Den anden for sin løn af sin arbejdsgiver, og betaler det staten forventer smiley

i min verden er der stor forskel smiley

• #11   14. nov 2009 Ch, lyder som om du begynder at tage offerrollen med kommentare som : den arbejdende engel eller den slemme kontanthjælpsmodtager.

Man skulle næsten tro det var en kamphunde debat smiley

• #12   14. nov 2009 Mark Blom

du er gal på, der bliver betalt skat af kontant, pensioner med mere

• #13   14. nov 2009 Mark - ikke nogen offerrolle herfra (jeg modtager ikke kontanthjælp). Det var egentlig affødt af din opstilling af de to yderpunkter ;o)

Men pyt, det er ikke vigtig.

Det, der er vigtigt for mig er, at ingen snyder systematisk. Om det er en, der tjener godt med et fornuftigt arbejde og som skal have lidt ekstra i kassen, eller en, der ikke tjener så meget og skal have lidt ekstra i kassen gør ingen forskel for mig.

Systematisk snyd er systematisk snyd .- og så er jeg ligeglad med, hvor meget vedkommende spytter i fælleskassen. De snyder den for penge begge to.

• #14   14. nov 2009 har samme holding som rene...

• #15   14. nov 2009 Har man arbejdet x antal år og betalt 12.000 kr. i mdr. til staten i skat og så ryger på bistand i en periode så mener jeg ikke man nasser på staten. Man bruger vel i 1. omgang de penge man selv har smidt i kassen ...

• #16   14. nov 2009 Enig med CH

• #18   14. nov 2009 Gizmo: Det ved jeg godt ... Men det er alles penge. Ikke de riges

• #19   14. nov 2009 Har samme holdning som dig Mark.

• #21   14. nov 2009 I love my Miniature Pinscher

Godt at høre der er nogen der er enige smiley

• #23   14. nov 2009 man må sige at nu hvor en stor del af danmarks befolkning får udført og udfører sort arbejde, at det er imponerende så få der er herinde, ser ingen skam i at bruge eller udføre sort arbejde, pengene ender alligevel i statskassen

• #24   14. nov 2009 Så længe det er vennetjenester, så har jeg ikke noget imod det. Min far lavede engang noget strøm på en rideskole og vi fik så til gengæld skoet vores heste.
    Min ridelæres mand var beslagsmed.

• #26   14. nov 2009 Så længe det er vennetjenester, så har jeg ikke noget imod det. Min far lavede engang noget strøm på en rideskole og vi fik så til gengæld skoet vores heste.
    Min ridelæres mand var beslagsmed.

men det mister staten os penge på hvis man skal se det med de negative briller på .

rideskolen skulle ha betalt din far, som så skulle ha betalt skat af det, og i skulle ha betalt dem, der så skulle betale skat af indtægten smiley

• #27   14. nov 2009 Jeg er sådan set ligeglad med om folk arbejder sort... kan ikke hidse mig op...

• #33   14. nov 2009 jeg kan intet galt se i at tjene lidt sorte penge engang imellem .

• #34   14. nov 2009 bare se på 80procent af alle kuld til salg her inde . = sorte penge

• #35   14. nov 2009 Hvis alle arbejder sort er det jo lig med et samfund, hvor der ganske enkelt ikke betales skat.

Det findes jo her og der - Saudi Arabien, eksempelvis.

Hvis vi ønsker et samfund, hvor vi har adgang til en del gratis goder, så må vi jo bidrage så godt vi kan.
    At nogen en gang imellem tjener tusind kr. på at sætte vinduer i eller skifte udstødning på kammeratens bil, det kan jeg ikke helt hidse mig op over.
    Men hvis nogen systematisk arbejder med en fast høj ikke-indberettet bi-indtægt, så kan jeg godt blive olm - jv. vores forpligtelse til at bidrage, som alle dem der kan, bør gøre.

• #36   14. nov 2009 Syntes sort arbejde er okay.. er selv tømrer, men har dog ikke lige behov for at lave sort arbejde. OG som mark siger hvor mange herinde opgiver at de har solgt 8 hundehvalpe til 5000kr stk til skat INGEN... Dem som tror at de gør er naive

• #37   14. nov 2009 hold nu op fordi der er en der laver lidt sort arbejde engang imellem for at tjene lidt extra det kan jeg ski ikke ha ondt i røven over og det går danmark sku ikke ned over .

• #38   14. nov 2009 Så længe sort arbejde ikke er ens primære indtægtskilde, ser jeg ikke noget problem i det.
    Hvis skattesystemet ikke var så dybt latterligt, ville der heller ikke være så meget sort arbejde. Da jeg i sin tid var håndværker og arbejdede røven ud af bukserne og kun havde en friweekend hvert halve år, blev jeg straffet af systemet fordi jeg ydede den berømte ekstra indsats.
    Det samme blev min kone. Hun røg også for år tilbage i topskatten med en månedsløn på 21.000. Men i kraft af hendes ekstra indsats og 70-80 timers arbejde om ugen steg skatteprocenten.

Ydermere tror jeg også på at sorte penge sjældent ryger på opsparingen, men primært bliver brugt på forbrug og dermed er med til at holde hjulene i gang.

• #39   14. nov 2009 ja nemlig keld de bliver helt sikker brugt på at få lidt extra mad og sådan smiley og det er da ok

• #40   15. nov 2009 Det kommer da an på hvilken varer man så køber for de ekstra penge, man tjener når man arbejder sort....Er det danske eller udenlandske....
    Hvis vi vil have et velfærdssamfund med alle de ydelser vi har herhjemme, så koster det kassen og vi må alle være med til at betale gildet. Det hjælper jo ikke hvis alle " bare " tjener lidt sort ved siden af, Lidt over halvdelen af dk´s befolking er registreret som arbejdsstyrke, skal vi sige 3 mill. hvis bare halvdelen tjener 200 kr om måneden sort, så gå den danske stat glip af skat af 300 mill om MÅNEDEN

• #41   15. nov 2009 MARK BLOM

Er enig med dig .;)

• #42   15. nov 2009 Keld Simon B

God pointe smiley og er enig .

Kommentér på:
sort arbejde. Holdninger

Annonce