1.662 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Bule i arm efter bid Bule i arm efter bid

Måtte for en uges tid siden skille et par hunde ad, som var oppe og slås. Den ene kom i farten/forvirringen til at bide mig i armen. Der gik ikke hul, men jeg har fået et mega blåt mærke - så indvendigt hul på en blodåre gik der i hvert fald.
Det blå mærke er i aftagende, men jeg kan mærke lige omkring hvor biddet sad, at der en bule inde i armen.
Burde jeg måske gå til lægen med den bule eller mon den forsvinder af sig selv ???

Nogen som har nogen erfaring på det ??

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hylde mursten 500 kr.
  • Rådgivning støbning gulv 205 kr.
  • Rengøring af hel lejlighed 900 kr.
  • Hand curtain rail on ceiling 400 kr.
  • Afhente mindre fældet nåletrå 1.000 kr.
  • Ophæng af ting 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bule i arm efter bid
  • #1   21. nov 2009 Jeg har en bule på låret......... Jeg blandede mig også i mine 2 daværende goldens "kamp"........ Den bule har jeg endnu og hundene blev aflivet (dog af alderdom...*GG*) for 5-6 år siden:-)

Men er du i tvivl, så få lige lægen til at kigge på det?

• #2   21. nov 2009 Hmm - En gang for mange mange mange år siden blev jeg tråd på den ene arm af en hest. Jeg måtte gå til ultralyds-behandling af armen for ikke at få men.
    Derfor tænker jeg lidt, at det måske kunne være effektivt på denne bule her, selv om den ikke er større end 2-krone cirka.

Men det kan selvfølgelig være at den forsvinder af sig selv - som sagt er det kun en uges tid siden.

• #3   21. nov 2009 Det lyder som en blodansamling........... Jeg ved ikke om ultralyd kan hjælpe, for det har jeg aldrig prøvet i den forbindelse:-)

• #4   21. nov 2009 Tror jeg spørger en af lægerne på afdelingen på mandag.

Ellers må jeg jo ringe til min egen læge.

• #6   21. nov 2009 Næh - måske ikke. Men bryder mig nu ikke helt om det smiley

Hvis der skal gøres noget, så skal der jo nok ikke gå for længe for så kan det blive for sent.

• #7   21. nov 2009 jeg blev for mange år siden sparket af en hest lige over min knæ skald, og fik en kæmpe bule, samt blåt mærke selvfølelig.. Der fik jeg også sådan noget ultralyd ting der, fordi det blå mærke ikke ville forsvinde.. I dag har jeg dog stadig bulen, hvilket jeg er super ked af, for det ligner jeg har et knæ over mit knæ.. Så gå god idé at få gjort noget ved det, med det samme hvis den skal forsvinde.

• #9   22. nov 2009 Gizmo
    Når der kommer et blåt mærke, jo så er der gået hul på en blodåre, men hullet lukker jo sig selv igen efter kort tid. Blå mærker er blodudtrækning smiley

Og jeg tror nu heller ikke at lægen kan fjerne knuden, men måske ultralyd da det kan nogle ting. Men jeg må jo høre en læge ad og evt. hvor længe jeg skal regne med der går til den evt. er væk.

• #11   22. nov 2009 Hul / sprang - er det samme for mig *smiler* Fakta er at jeg et kæmpe blåt mærke samt denne bule, som er øm.

• #13   22. nov 2009 Det er helt OK at du er lidt nørdet nu *smiler* det skal der også være plads til ind imellem smiley

Da skaden er sket for en lille uge siden, så vil skadestuen ikke have noget med mig at gøre. Og den indre blødning er jo også stoppet, det blå mærke er på retur, selv om det stadig ser farligt ud.
    Det er mere knuden indeni der hvor der er bidt der bekymre mig lidt, men som sagt må jeg spørge en læge på mandag.

• #15   22. nov 2009 jeg har også en bule ved håndleddet, der hvor jeg blev bidt af min tæve - tror det er fra selve slaget jeg fik, da hun hakkede mig - må indrømme, at det tog mig 3 dage at tage mig sammen at komme til behandling, hvilket blev vagtlægen - bulen er bleven mindre og jeg er ikke blå og gul mere på indérsiden af armen ............. men bulen er øm - tror dog, det går over med tiden ? så mon ikke det samme med dig ?

Kommentér på:
Bule i arm efter bid

Annonce