{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
959 visninger | Oprettet:

boet i hus i 1år! {{forumTopicSubject}}

Ja, nu har jeg rent faktisk boet i mit hus i et år smiley
Satme glad for at være flyttet på landet fra ishøj.
Så nogle af jer der tænker på det, så GØR det!

Ting jeg har fået lavet på mit hus i år

Entre.
2 nye døre i korrekte højde inkl. Karm
Nystøbt gulv med 220mm flamingo isolering, 6mm galvaniseret armeringsjern.
Mat sorte italienske klinker styrke 5
Alle vægge banket ned, og pudse korrekt op igen. Påført glasvæv.
Murbue ud til køkkenet.

Mangler : Lister

Køkken
Støbt korrekt nyt gulv med 6mm galvaniseret armeringsjern.
Alle vægge banket ned og pudset op igen på ny, spartlet.
Sorte fliser på væg mellem bordplade og overskabe.
Mat sorte italienske klinker styrke 5

Mangler : lækker lys træ bordplade
Sort granit vask
Glasvæv på alle væggene
Lister
Ny loftbeklædning
Maling

1 sal.
Isoleret med 100mm i den uisoleret del.
Banket væk ned og fået lavet et lækkert vinkel værelse
Revet gamle vægge ned og sat gips og dampspærre op.
Lagt lækkert lyst ask gulv (mangler lige et par kvm)

Mangler, Alt for meget smiley

samtidig med en 60 timers arbejds uge.

Næste år burde der gerne blive lavet mere .


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  boet i hus i 1år!
  • #1   5. dec 2009 Planer for 2010
    Sandblæst facaden.
    Filset facaden.
    Nye sålbænke under alle vinduer
    3 nye vinduer.
    Nye tagrender.
    Hulmurs isolering!

    Andre som lige har fået hus som evt har gang i lidt projekter ?
    eller som har haft hus i lang tid og gang i projekter smiley


  • #2   5. dec 2009 Hold da fast du har haft travlt.. smiley ja der er meget at lave vi har osse kun haft hus i 1 1/2 år og har da osse lavet en lille smule men der er hele tiden noget der burte laves..
    Har du dit hus inde på boliggalleriet..


  • #3   5. dec 2009 STORT TILLYKKE!

    Jeg er sleeeet ikke misundelig på dit lækre hus smiley

    Men det ser da ud til at du allerede har en god plan for næste år.. Så ved du hvad der skal bruges tid på..

    Og sååå slemt er Ishøj da ikke, var glad for at bo der smiley


  • #4   5. dec 2009 har boet 23år i ishøj, har intet imod det, derfor er det stadig dejligt at være kommet på landet smiley

    og nej er desværre ikke på bolig galleri, kan være jeg opretter det når jeg får fat i et ordenligt kamera smiley


  • #5   5. dec 2009 Jeg lavede osse en liste sidste år men den holdt ikke helt da vi fant gulemyre under vores gulv i stuen og det hele skulle rives op og lægges nyt,gudskelov tog ejerskiften den..ja så var de jo osse lige i køkkenet det opdagede vi i år så køkken og gang blev osse revet op og lagt nyt..ja så kan man jo ikke sætte et 20 år gammelt køkken op så vi købte et nyt og satte op,og bryggersdør fik vi osse,den er så først kommet op her for 2 uger siden da der var vildt lang vente tid på den.Nå ja så var der råd i vores store vindue i stuen så det fik vi osse nyt af...

  • #6   5. dec 2009 Vi har lige købt for 4 mdr siden. Vi satte nyt køkken ind, nye lofte,og gulve i hele huset, nyt tapet og maling over alt. Haven blev også lavet, så den passer til os og vores børn. Vi mangler nye vinduer og døre, det kommer til sommer, vi skal bare ha´sparet sammen til dem;-)

    Held og lykke med projektet.


  • #7   5. dec 2009 Og hov, der går lidt tid inden jeg rykker i hus.. Det bliver først i 2010 eller 2011... Der er lige nogle lejligheder der skal afvikles først smiley

  • #8   5. dec 2009 gitte jaaa, man opdager ALTID lige et eller andet. total skod smiley

  • #9   5. dec 2009 og alt koster penge smiley og laver man et budget, så læg 15% oven i smiley

  • #10   6. dec 2009 Haha ja vi havde heller ikke lige regnet med at vi skulle sætte nyt køkken op før om et par år..men så det jo godt mit drømmekøkken var fra Ikea så det blev ikke så slemt..men slemt nok når man er ny hus ejer for pengene for satme hurtigt ben at gå på... smiley

  • #11   6. dec 2009 Har desværre ikke plads til drømme køkkenet. men det bliver der i det næste smiley det kan du være helt sikker på !

  • #12   6. dec 2009 vi købte i 2000 en gård der skulle laves helt i stand ,,nu her i 2009 mangler der stadig alt alt for meget,,,vi har givet lidt op desværre......

  • #13   6. dec 2009 Lavet i år:
    Revet alt ned på førstesalen under taget, sat isolering op, rykket spær og hanebånd, lagt gulv, sat gips op, lavet el, spartlet, sat døre i, lavet rum til badeværelse så nu skal vi tapesere og så kan vi rykke op oven på.
    Til næste år skal vi lave badeværelse på førstesalen, sat ny trappe op, lave gulvvarme i køkkenet, have nyt køkken, lave bryggers og på et tidspunkt når pengene er til det skal vi have bygget huset ud så vi får dobbelt så meget plads at bo på...


  • #14   6. dec 2009 Er der allerede gået et år?

    Det lyder rigtig fedt Mark smiley Man skal nok også være lidt gør-det-selv mand, lyder det til smiley


  • #15   6. dec 2009 Gitte: Hvordan foregår det når man køber køkken fra Ikea?? Vi har lige købt andel og den skal også sættes i stand fra A-Å..
    Måler man bare sig køkken op og tager ud og vælger de ting man vil have så de passer i ens mål??


  • #16   6. dec 2009 Tuming HOLD DIG FRA IKEA.

    Vi købte køkken hos IKEA. Vi fik dem til at tegne køkkenet, sådan som vi gerne ville have det. Vi bestilte og betalte samme dag. Sælgeren sagde til os, at hvis vi selv ville tage nogle småting med hjem, kunne vi spare 700 kr i fragt. (fragten ville ellers ha´ været 1700 kr) Vi sagde ja tak til det tilbud. Da vi kommer til vareudleveringen, får vi tre fladvogne læsset op i 1½m højde. Vi havde så knap 600 kg med hjem. Tre dage efter kom fragtmanden med låger og vandhane, samlet vægt 116 kg. Jeg var tosset og klagede hos IKEA, vi fik den besked at vi bare selv kunne ha´ kigget på ordresedlen!
    Da vi skal sætte køkkenet op, opdager vi at vi har fået en skuffesektion i stedet for et skab, hvilket vi kører ud og betiller en låge i stedet for skuffefronter. Den kommer så med fragtmanden, fragtfrit, for man skal ikke betale fragt for låger, får vi afvide. Jeg ringer endnu engang til IKEA, for at høre hvorfor vi så har betalt 1000 kr i fragt for de andre låger. Vi får beskeden at det er fordi vi også skulle have en vandhane med. Dvs. at vi har givet 1000 kr i fragt for vandhanen.
    Vi sætter køkkent op, hvilket er rimelig nemt med deres kliksystem osv. Da vi er næsten færdige opdager vi at vi har to låger for meget til underskabene, har fået 9 pakker hængler i forkert størrelse og har fået en forkert låge til et af overskabene. Den var 12 cm, men skulle være 32 cm. Vi kører igen ud med det og bestiller en ny låge. Her får vi afvide at der ikke findes låger på 32 m, men vi kan få en på 30 eller 35 cm! Jeg ringer igen til Ikea og får afvide at vi kan få en skuffefront i den størrelse, så kan vi selv bore ud til hængslerne. Vi bliver nød til at sige ok til det, da vi jo mangler den låge.
    Da vi skal save ud til vaske opdager vi at den er lige så bred som bordpladen, hvilket gør at den ikke har noget at hænge i og at vandhanen ikke kan være der. Vi kører atter til IKEA for at bytte vasken.
    Nu passer vores køkken endelig sammen.
    Efter to dage går lyset i emhætten ud. Vi tjekker selvfølgelig pærerne, men de virker fint i andre lamper. Igen ringer vi til IKEA, som beder os ringe til producenten. De fortæller os, uden at have set emhætten, at den reservedel vi skal bruge først kommer i uge 52. Efterhånden hænger IKEA os langt ud af halsen, så min mand ringer til IKEA og går ret meget amok. Vi får derefter lov at bytte emhætten i stedet for at vente 4 mdr på en reservedel.
    Vi handler aldrig i IKEA igen!

    Det var vores lille historie om et IKEAkøkken.


  • #17   6. dec 2009 Det er altså lidt hyggeligt, synes jeg. Vi fulgte jo hele din proces da du skulle funde huset, og selv beslutningen om at gøre det - og nu har du været der et år.

    Sådan lærer man folk at kende på afstand, når man er et sted som her ;o)

    Tillykke med det - dejligt du har nået så meget.


  • #18   6. dec 2009 Hov - vores projekter.. Uh, vi har utallige.

    Vi bor i et stort hus fra 1900, der sidst blev renoveret i 70'erne.

    Vi har boet her i snart 6 år, og har ikke nået rigtig meget. Lige nu er der stilstand i projekterne på grund af økonomi, men vi håber da, at vi får mulighed for at genoptage det hele.

    Vi HAR nået:
    skifte gammelt halmfyr med nyt
    Hulmursisolering
    skifte halvdelen af vinduerne og få en ordentlig dør i vores baggang
    Revet et værelse ned efter bi-angreb.
    Lavet helt nye kliniklokaler i en udebygning - fra tomme værkstedsrum til tip top nyt og lækkert.
    Fået lagt gulv i et par rum.

    Vi mangler:
    Isolering, isolering, isolering. Hele krybekælderen og hele loftet.
    Skiftet alle cellutexvæggene ud med gips - og der er MANGE.
    Bygget nye rum op på loftet
    Ordnet fuger på både hovedbygning og udebygninger.
    Skiftet hovedør og halvdelen af vinduerne
    Lavet badeværelse
    Lavet soveværelse
    Istandsætte den ene stue, så den atter kan bruges
    Få sat brændeovn i den anden stue og på 1. sal.
    Få perlesten i hele gårdspladsen
    Og så videre, og så videre... der er et TON af projekter på sådan et gammelt nedlagt landbrug :o)


  • #19   6. dec 2009 Vi har boet i vores hus 1 1/2 år nu, det er sku dejligt, flytter aldrig i lejlighed igen... aldrig.

    Syntes det er hyggeligt at gå og renovere sit eget hus i sit eget tempo og få det lige som man gerne vil have det, har fået lavet følgende på de 1 1/2 år vi har boet her..:

    - Nye vinduer i hele huset med Super lavenergi glas+ varme kant og lydglas.
    - Nye solbænke i sink.
    - Nye yderdøre + karm
    - Nye Indv. Døre + karm
    - Nyt HTH Køkken (Væltet væg indtil stuen,(køkken/altum))
    - Nyt Plankegulv i Køkken.
    - Nyt gipsloft i køkken.
    - Malet og tapeseret hele huset.
    - Udskiftet alle stikkontakterne til LK Fuga Softline
    - Lavet fem ekstra stikkontakter i køkken.
    - Afslebet trægulvet i hele huset, og har sæbebehandlet det.
    - Lagt klinker i forgang, baggang viktualierum.
    - Bord i baggang samt tilhørende underskabe.
    - Nyt badeværelse + Gæste toilet.
    - Lavet strøm i garagen.
    - Gang bro og afsætningsplads på loftet.
    - Lys på loftet.
    - Strøm og lys i garage og skur.
    - Malet gulv i Garagen.
    - Hundegård
    - Haven er blevet fræset op inkl. træer, bede.. og sået græs.
    - Sten vold i hjørnet af haven med bålplads.

    Mangler følgende..

    Ny indkørsel.
    Ny Terasse
    Nye trappetrin til huset.
    Nyt stakit over til nabo.
    Ny hæk til den anden nabo.
    Udskiftning af fuger i garagen.
    Udskiftning af fuger i hus.
    Udskiftning af radiator ventiler.



  • #20   6. dec 2009 Vicki: Okay det var da noget af en historie at læse :S sådan troede jeg slet ik at de var smiley hmm men kan man ik gå ind i en kvik så og giv dem mål og sige hva man gerne vil have og de så giver en pris?

  • #21   6. dec 2009 Tumling: Vi lavede selv en tegning inde på deres hjemmeside og sad og fant det vi ville have og printede den ud og tog der ud og så på det hele og bestilte det så..vi har ingen problemer haft og alt passede som det skulle.Vi hentede alt selv da min mand køre lastbil til hverdag så det var ikke noget problem.Vi fik hele køkkenet med elementer ovn,opvaskemaskine,køleskab..alt for 35.000 kr..jeg har aldrig fortrut det og er meget glad for det..du kan se billeder af det i mit album.. smiley
    Men bare man er på mærkerne og chekker alt 2 gange så er det bare at komme igang du spare mange penge.. smiley


  • #22   6. dec 2009 Vi gav 26.000 for vores køkken. Det kunne vi ha fået for 21.000 hos kvik, fandt vi ud af bagefter, da vi overvejde at pille det hele ned og smide tilbage i nakken på dem.

  • #23   7. dec 2009 Nat: Takker det vil jeg straks kigge på smiley

Kommentér på:
boet i hus i 1år!

Annonce