2.409 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 26 Svar

Katteavl gået for vidt !!! Katteavl gået for vidt !!!

Der er mange ekstreme hunderacer, men der er dælme også nogle fuldstændigt langt ude katteracer efterhånden...

Der er Munchkins : http://www.bullwrinkle.com/Assets/cat_breeds/Munchkin.jpg

Og Sphinx katten :
(link fjernet)

Og igår i et program i fjerneren om evolution af katteracer så jeg at de så har krydset de to racer og har skabt "Bambino'en" :

http://www.pictures-of-cats.org/images/bambino-willie.jpg

Stod af ved de to andre racer, men denne er da helt langt ude..
Fjern kattens pels OG dens ben.. Hvad er der snart sjovt ved at være kat mere ?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Forhave + have 1.500 kr.
  • Klipning af hæk 2.000 kr.
  • Hækklipning 1.600 kr.
  • Græsslåning 350 kr.
  • Hjælp til fjernelse af ukrudt i forhaven 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Katteavl gået for vidt !!!
  • #1   17. dec 2009 Fy for satan!!

Giv mig en kat med pels og lange ben, tak!

• #2   17. dec 2009 Den sidste der ser jo direkte syg ud

• #3   17. dec 2009 puha efterhånden som jeg åbnede dine link blev jeg helt bange for at åbne den sidste.....og mine anelser slog til...hvordan går den kat?

• #4   17. dec 2009 Syns det er galt!

• #8   17. dec 2009 Føj, hvor er de grimme alle.

• #9   17. dec 2009 Har fundet en video af en Munchkin der går. Sådan går bambinoen også..
    Som man ku' forvente. Det ligner en almindelig kat der går på albuerne :

http://www.youtube.com/watch?v=uT1-nHugeZA&feature=related

Faktisk så synes jeg at det ligner måden en menneske-dværg går på.

• #11   17. dec 2009 Stine det program så jeg osse igår aftes..det var stygt at se som hun avlede det frem på dem ..virklig synd.

• #12   17. dec 2009 Det er fanme et svineri.....Fy for pokker.
    Hva sker der for nogen mennesker!!

• #13   17. dec 2009 Tror måske godt man kan regne med, at de billeder bare er fusk ? Men pænt er det godt nok ikke

• #14   17. dec 2009 Natascha -
    Nej de er ikke fusk, der findes faktisk katte der ser sådan ud.
    Så dem som sagt i et program om katterace-evulotion på DR2 sent igår aftes.

• #16   17. dec 2009 Jo de var rigitge nok.. og øjnene på den hårløse med lave ben..de var så store at det så sindsygt ud..
    Jeg syntes måske det er ok at de laver de hårløse det er der nogen der kan få meget glæde af pga. allegi men at begynde at lave mutanter ved at blande de for forskellige racer på den måde er forkasteligt.

• #17   17. dec 2009 Sphynx er nu meget normal, og en rigtig dejlig kat minder lidt om den race jeg har som hedder en cornish rex :o)
    men jeg vil give dig ret i at det er at gå for langt med de to katte på de to andre billeder

• #18   17. dec 2009 Jeg syntes osse Rexèn kan være utrolig smuk.. smiley
    Kan faktisk godt lide Sphynxèn osse...men den får jeg aldrig manden med på..haha

• #19   17. dec 2009 Synes bare at en kat burde ha' sine lange ben til at hoppe de 2 meter op i luften og lande elegant på skabet, hvis den har lyst..
    En kat er jo kendt på sin smidighed og en lavbenet kat er godtnok hæmmet.
    Altså den er jo sikkert ligeglad, den kender ikke til andet - Synes bare at det er så unødvendigt.

Men ja det er jo nok lidt ligesom Corgi'en.. Og den har jeg endda overvejet skal være min næste hund. Men dog skal jeg først opleve flere i levende live, på tæt hold, for at være sikker på at de ikke er hæmmede af de korte ben - inden jeg beslutter mig helt.

Men man er nok bare ikke vant til sådanne ekstremer hos katte (Bortset fra den klassiske med Perseren selvfølgelig )
    Synes at en Sphynx er et frygteligt afskyeligt dyr at se på, og kan ikke forstå hvorfor dyr bliver avlet til ikke at ha' pels på kroppen, men den har sikkert heller ikke noget imod det, for regner ikke med at ejere af disse katte alligevel lader dem komme udenfor...
    Men stadigvæk...

• #20   17. dec 2009 en tanke kom da jeg så den der munchkin... hva helved gør den når der lander over 5 cm sne?... den ka jo ikke bunde! :S

• #21   17. dec 2009 jeg syntes sku det er dyreplægerri. at avle sådan nogle katte..
    har ikke noget imod den uden pels . men de andre er simpelhen for meget!. hva har ejeren tænkt sig at gøre hvis den bliver jagted af en hund. ej hvor er det bare for meget

• #22   17. dec 2009 faktisk skulle en munchkin være en helt naturlig mutation og uden nogen fare for rygproblemer eller hæmmelse af fart når de løber. de er så blevet avlet videre på, da det ikke er en race der ligefrem lider specielt meget mere end en normal huskat... :S
    altså hvis jeg husker rigtigt. har sat og læst en del om dem, da mange diskutere om de kattes helbred.

• #24   18. dec 2009 *no name.......

jeg har intet imod de hårløse.
    men jeg har fandme noget imod at man avler katte med så korte ben!. det syntes jeg er noget svineri!!!!!.
    og det tredje billed med den hårløse med korte ben. burde være blevet aflivet... den har normale bagben men korte forben!.
    hvordan skal en kat kunne leve naturligt hvis den ser sådan ud.?

• #25   18. dec 2009 Det kan godt nok ikke hidse mig op smiley

Synes den første er vanvittigt charmerende... Kan ingen forskel se på denne, og så corgien. Og mig bekendt lider corgien sgu ingen nød ved de korte ben.

Den hårløse synes jeg er grim, men jeg kan ikke se at det skulle være synd, eller på nogen måde anderledes end en kinesisk hårløs hund.

Den sidste bryder jeg mig ikke om, udelukkende pga. bagbenene. Det ser ikke særligt langsigtet ud, må jeg sige...

Men de to andre, kan bestemt ikke hidse mig ud smiley Tværtimod er jeg blevet lidt hooked på den første

• #26   18. dec 2009 Line m..

hva vil du gøre den dag du ser din kat bliver jagted af en hund, og det ikke kan flygte ligeså hurtigt som de andre katte med normale ben?:
    og så ender det med at du ser den blive dræbt..

• #27   18. dec 2009 Hvem siger den ikke kan løbe stærkt nok, til er kunne komme væk fra en hund, når nu du gerne vil tænke i de baner? smiley

For at sammenligne med corgien - den er sgu hurtig, selvom den har korte ben. Vidst er nogle store hunde med lange ben hurtigere end den i længden, men så er den til gengæld hurtigere i skarpe vendinger, i sving, og på korte strækninger.

• #28   18. dec 2009 syntes bare at det er dyreplægeri. og hvis man skal havde sådan en hund, så burde det være en indendørs kat...
    og man kan se på billed 3 hvor galt det er gået i blandingen. den går sikkert som en spasser.

• #29   18. dec 2009 Rikke - vi er enige om billed 3, det synes jeg også er at gå for vidt.
    Men billed 1 kan bestemt ikke forarge mig smiley Jeg synes edn er kær.

• #30   18. dec 2009 prøv at tænk på, hvis dens ejer kommer til at forkæle den for meget med skinke osv.. så ender det med at den ikke kan gå hvis den baré tager en lille smugle på

• #31   18. dec 2009 Hvis og hvis min r.. var spids smiley

Kommentér på:
Katteavl gået for vidt !!!

Annonce