Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Let rengøring 500 kr.
  • Toilet løber 3.400 kr.
  • Græsklipning 1.370 kr.
  • Græsslåning 500 kr.
  • Fjerne bed støbt i cement 4.200 kr.
  • Akkustikpaneler i entré 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  3 min grødris?
  • #1   19. dec 2009 hmm jeg har set dem i super best i dag

• #4   19. dec 2009 min venninde købte dem idag dag vi var i bilka holstebro - men de smager da træls..

Ta en gryde med det ris i du skal bruge, dæk det med vand ...
    Bring det i kog og put mælken i ....
    Rør nu HELE tiden til det koger, og sluk for kogepladen ...
    Vent til det er faldet til ro, og læg låg på ..

Vent 30 min og rør i det engang imellem...

Så har du lavet risengrød der ikke er brændt på .... :--)

• #6   19. dec 2009 Jeg bruger også sengen :o) Koger det i 30 min på komfuret og stiller så gryden med låg ind i sengen og pakker en dyne omkring og så tager det 30-45 min hvis man bare lader det stå.. De der minut nogen skulle smage sååå dårligt...

• #7   19. dec 2009 Eller rettelse... For de 30 minutter på komfuret er fra mælken er kommet i gryden, til det koger og det hele er mens jeg rører mindst hver 5 minut...

• #9   19. dec 2009 ja jeg har dem sku da egentlig stående herhjemme fra sidste år.. Jeg lavede det en enkelt gang men det var altså ikke godt.. Lad mig lige høre, hvor meget mælk putter i i sammen med vand? Jeg er en totalt spade til at lave risengrød, så har opgivet det helt.

• #10   19. dec 2009 jamen for mig brænder det altid på i starten... sådan helt sort i bunden, og det er næsten ligegyldigt om det er på blus 12,3,4 eller 5 det kører på.. aner ikke hvad jeg gør forkert...

• #12   19. dec 2009 meto: husk nu at sige at sengehopperi er forbudt i morgen smiley

• #13   19. dec 2009 Det skal stå på rimelig svag varme, jeg har kun 1-2-3 på mit komfur og den står på 1 til 1 1/2 og rører bare ofte...

• #16   19. dec 2009 Min mor lavede det også altid på den måde da jeg var lille..

Risotto hvordan laver man det??

• #17   19. dec 2009 Jeg bruger PAMA grødris og følger opskriften på pakken. DOG koger jeg, som foreskrevet, risen op på vand, tilsætter mælk og i det øjeblik det koger, slukker jeg for kumfuret og lader gryden stå med låg på. Efter ½ time går jeg ud, skruer helt op på højeste blus. I det sekund, der kommer en bobbel (få minutter), slukker jeg og lader det stå. ½ time efter er det færdigt:-) Ingen brændt risengrød. HURRA!!

Rådet har jeg fået af en kok:-)

• #18   19. dec 2009 ahh okay.. troede risotto var med almindelig ris

• #20   19. dec 2009 ahh så blev jeg så meget klogere smiley

• #22   20. dec 2009 1 l. Mælk
    175 g. grødris
    lidt salt.

Jeg starter med, at skylle risene under rindende vand i en sigte, og stiller dem til afdrypning.

Mælk bringes i kog. Risene hældes i og de koger ved lav varne( kun så det lige holdes ved kogepunktet.) I ca 25 min. Til risene er nok.
    Tilsæt lidt salt, og rør i gryden ca 5 min. til grøden er tilpas tyk.

Så er grøden færdig uden den brænder på.

• #23   20. dec 2009 Man kan også koge risengrød i microovnen, der brænder det ikke på, men det går ikke hurtigere end, at lave det på komfuret.

Jeg koger somregel risengrøden op....mens jeg står og rører rundt hele tiden. Det er faktisk nemmest, at bruge en palet til panden til, at røre me, for den er flad i enden, så man bedre kan skrabe bunden og komme over det hele.
    Når det koger så meget, at risengrynene danser (bobler op i overfladen), så sætter jeg gryden over på et andet blus, som jeg sætter på det aller laveste trin....og så rørrer jeg bare i det en gang imellem.
    Grunden til, at jeg skifter blus, er fordi det tager lang tid, før temperaturen kommer ned, hvis det altså ikke lige er gas, man koger det på.

Kommentér på:
3 min grødris?

Annonce