4.470 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 49 Svar

Har du campingvogn - så hjælp mig lige Har du campingvogn - så hjælp mig lige

I dag har jeg fået den idé, at det er en campingvogn, vi lige står og mangler, så jeg er begyndt at kigge annoncer på dba. Men jeg aner INTET om camping, så kan du ikke være sød at hjælpe mig lidt i gang?

Det jeg HAR tænkt på er, at jeg vil have en med et toilet, hvor man ikke kommer i kontakt med indholdet når det skal tømmes og så har jeg læst mig til, at det vil koste ca. 100 kr. om måneden at have den parkeret - udover det er jeg på bar bund både mht hvad man skal være opmærksom på ved selve købet og hvad man skal regne med af løbende faste udgifter samt hvad det sådan ca. koster at være afsted i den i forbrug.

Så please - del dine erfaringer

/Marianne

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Justering af TV der er hængt op for lavt 400 kr.
  • Hovede Rengørring og folde tøj 350 kr.
  • Utæt wc x 2 1.400 kr.
  • Ophængning af gardiner og persienner 1.800 kr.
  • Elektriker 400 kr.
  • Bygge terrasse for spejderhytte 5.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Har du campingvogn - så hjælp mig lige
  • #1   22. jan 2010 Hvad er "kasette toilet" f.eks.? Og er størrelsen på vandtankene standard eller hvor stor en tank, vil man have?

Hvor ofte skal de til syn og hvad koster det?

• #2   22. jan 2010 Find først ud af hvilket behov du har, helårs eller kun til sommerbrug. Der er nemlig campingvogne som er ekstra isoleret og med centralvarme.

Køb en vogn hvor alt kan køre på 12 Volt og gas. 220V er kun til nytte, hvis man altid har adgang til strøm.

Skal det være med faste senge i den ene ende. Skal der være varmt vand, gulvvarme og centralvarme, eller blot koldt vand og gasovn.

Skal der fortelt med, eller kan I undvære det.

Man får hvad man betaler for. Begynd med at besøge forhandlere, og se hvad der er af campingvogne, og så ender det nok med at du finder en.

• #3   22. jan 2010 Ja, vi har haft campingvong i snart mange år.
    Er det en i vil kører med eller en der skal stå fast om sommeren?

• #4   22. jan 2010 De skal kun synes når I køber den.

• #5   22. jan 2010 Gitte
    Når det kører på 12 v tager man så strømmen fra bilen eller har man et eller andet batteri/generator med sig? Ja undskyld, hvis det er et virkelig dumt spørgsmål, men jeg ved som sagt ingenting smiley

Brug hjernen
    Den skulle være til at køre med og jeg vil tro, det fortrinsvis ville blive om sommeren

• #6   22. jan 2010 Gitte
    Skal den aldrig synes igen, hvis man kører med den?

• #7   22. jan 2010 Tænk på hvor meget jeres bil må trække med.
    Vi har en rimelig ny og betaler 2500 i forsikring om året og vægtafgift på knap 500 2 g årlig.

• #8   22. jan 2010 Brug hjernen
    Hvor meget vejer den så? Og hvad menes der når de i annoncerne skriver egenvægt og samlet vægt?

• #9   22. jan 2010 Nej skal kun synes ved ejerskift.
    Gør jer selv den tjeneste og få den gastestet hvert 2-3 år. De er farligt og lade være.
    Når i køber så forlang at den er gastestet inden køb eller for max et år siden.
    Prismæssig , kik på hvad i får med i handel. Tilbehør som bord stole mm.
    Undersøg der ikke er gammel gæld i vognen.

• #10   22. jan 2010 Egenvægt 1050 total 1400.kg Vores

• #11   22. jan 2010 Egenvægt er den vægt den har som den står uden kopper , tallerkner og hvad men eller stopper i vogner , totalvægt er den vægt den max må veje efter man har fyldt i den.

• #12   22. jan 2010 Jeg ville gå ud og kigge på vogne og så lave en seddel med hvad man gerne vil have der skal være i vognen, hvad er vigtigt for jer.
    Køjeseng
    rundsiddegruppe
    dobbeltseng
    køleskab o dens str
    enkeltsenge
    fortelts str eller ingen skal det være markise

der kommer vist messer i Herning og Bella med campingvogne her kan man se de nye modeller, er det en brugt så må i ud til forhandler, se hvad i kan li og evt finde en der brugt ikke ret gammel og spare mange penge i forhold til nyprisen.

De nyeste vogne har jo kasette toilet og man kommer ikke i "berøring" med det, nogen har seperat skølletank hvor der skal skøllevæske i andre skyller med vand fra rentvandstanken, Jeg syntes de er nemt nok at tømme bare der ikke er bummelum i, har vi en aftale om i familien at vi gør på det offentlige toilet.

god fornøjelse

• #13   22. jan 2010 Brug hjernen
    Gammel gæld, hvordan undersøger man det. Nu bliver jeg da helt nervøs

Jeg kan også se i annoncerne, at fugt er et tilbagevendende emne. Er det noget, man skal gå langt udenom, hvis de har haft det?

• #14   22. jan 2010 Laila
    Jeg vil gerne kunne putte bummelum i toilettet også, så det lyder som om, det er et kasettetoilet, jeg går efter? Tømmer man det så på campingpladserne med en slange eller hvordan?

• #15   22. jan 2010 Undersøg med gæld på tinglysningskontoret.
    Fugt. Ja jeg ville gå langt uden om en vogn med fugtskader. Selvfølgelig vil der være lidt fugt i en vogn der står udendørs men der må ikke være over 20 % fugt. Køb evt en fugtmåler måling af fugt i træværk og mål i gaskassen, ved vinduet og døre. Eller bedst forlang og få den testet hos en forhandler og se papirene på testen.

• #16   22. jan 2010 Brug hjernen
    Har du nogen som helst idé om hvor mange kilo 2 mennesker har brug for at kunne fylde i sådan en vogn? Det ville jo være lidt surt, hvis man pludselig ikke kunne medbringe en ekstra pose ris og kiloene løber vel hurtigt op

• #17   22. jan 2010 Sikke klog jeg bliver :), det er nogle rigtig gode ting, I skriver

• #18   22. jan 2010 Tja, vi har godt 250 kg frivægt da vi har mover på. Og vi har ingen problemer med vægten til os to og foder til to hunde i tre ugen.
    Og vi har rigeligt af både tøj, mad til de første dage, mm. Dog bruger vi engengskopper mm en del af tiden.

• #19   22. jan 2010 på campingpladsen er der indrettet et udslagskumme hvor man tømmer.

På kasetten er der en knap som man tager undertrykket med. når man så har tømt så skyller man efter med en vandslange, lader lidt vand blive i bunden og så skal det blandes med kasettevæske som kan købes i camping butik eller i Matas evt. eller store supermarkeder.

køber du privat eller i butik tror jeg helt sikkert der med i prisen vil være en gennemgang af vogn og hvordan den virker smiley

• #20   22. jan 2010 hvis i kun er to mennesker, er sådan en vogn som den jeg har haft, super fin, der var en rund sidde gruppe i begge ender, som begge to kunne laves til en dobbeltseng, vi havde den ene fast som seng og den anden som sidde gruppe, vores toilet var hvor man trak toilet tanken ud, fra siden af vognen, og så hældte man det ud, uden at se indholdet af tanken.. Vores fortelt var 2.5 meter, og det er fint hvis man ikke skal ligge fast, og har børn.. Vi har en datter og vores vogn var lige en tand for lille, men super fin :o) den skal gas og fugt testes inden i køber den, og så er det ellers bare ud og se på en masse forskellige vogne for at finde ud af hvad der passer bedst til jer

• #21   22. jan 2010 Jeg vil dog råde jer til og købe vong ved en forhandler, når i er 1. købere. De er nemmere og tale reklamationstid med end mange private.
    Hvis i skal op om natten så kik på enkeltsenge, så i ikke skal kravle over hinanden om natten.

• #22   22. jan 2010 og vores havde en total vægt på 1100 kg, jeg savner min hyggelige vogn :o(

• #23   22. jan 2010 og fortelt er en god ting der følger med, det kan godt være en halv dyr ting at købe ved siden af..

• #24   22. jan 2010 Brug hjernen
    Nu siger du, at i har mover på, men så glemmer du vist, at det aner jeg ikke hvad er :D. Er det også noget, man gerne vil have? Mht sengen skal jeg bare ligge yderst, så er der ingen problemer smiley

Laila
    Haha, ja jeg håber, da, man lige får en gennemgang. Ellers skal Jens nu nok hitte ud af det, men det var mere for at danne mig et billede af, hvor besværligt, ulækker, dyrt osv det er før jeg skal komme med den helt store salgstale for mit nye projekt i morgen smiley

RIP Minnie
    Det lyder meget smart, at man ikke behøver at pakke det hele sammen hver dag for også at kunne sidde ned.

Vil der ikke altid være bad på campingpladserne? Jeg forestiller mig ikke, det er specielt nødvendigt at køre rundt med

• #25   22. jan 2010 En mover er en el dims der kan slås til hjulene så du ved hjælp af en fjernbetjening kan køre vognen på plads. Det kan være lidt tungt og skubbe vognen ind på plads når den skal plaseres på campingpladsen.
    Vi er glade for vi har fået en på, men har da klaret os uden i mange år. Så vent med den til i ved om i er campister eller ej.

• #26   22. jan 2010 RIP Minnie
    Hehe, det lyder som om, du også skal ud og se på campingvogn i weekenden nu :). Jamen jeg forestiller mig også, at det bare kan blive SÅ hyggeligt. Og at det er meget nemmere med hunden end hvis man skal bo på hotel/leje sommerhuse osv.

• #27   22. jan 2010 Brug hjernen
    Årh, det lyder ellers smart. Jeg tror, at sådan noget ekstraudstyr også kan være med til at vække campinginteressen hos Jens :D. Men hvis man bare kan få den på sidenhen er der selvfølgelig ingen grund til at starte med det

• #28   22. jan 2010 jo der er både bad og wc på pladserne, vores vogn fx havde vi ikke varmt vand i, og heller ingen bad, dog syntes vi det var lidt ærgeligt uden det varme vand, men sådan en tank kan man købe for ca 800 kr og selv sætte i vognen.. Nogen campingvogne er der en fast dobbeltseng i den ene ende, og så fast rund sidde gruppe i den anden, og de er altså super fede syntes jeg personligt, dem uden rund sidde gruppe sidder man bare ikke lige så godt i, så er der også nogen hvor wc ligger ved siden af soveværelset og hvor der så er bruse kabine i, der kan håndvasken være uden for wc'et.. Men hvis i fx gerne vil have et tv med, hvilket kan være super rart til de lidt grå og triste dage, så er en tvhylde altså guld værd.. Dem vi kender som har cv har altid brugt mest tid i deres fortelt, og der er en gas ovn også super god at have, man kan få nogen som både har varme blæser og kan køre på gas, sådan en havde vi selv, og den blev brugt flittigt :o)

• #29   22. jan 2010 vi solgte vores vogn i sommers, vi havde den fast stående på roskilde camping og fik den ikke rigtig brugt som vi gerne ville, og det bliver nok ikke i år vi for en ny.. Men vi skal klart have en campingvogn igen på et tidspunkt :o)

• #30   22. jan 2010 http://www.dba.dk/sprite-classic-es-500-97/id-63996314/

Hvad med sådan en her, ser det ikke meget fint ud eller er der noget, jeg fuldstændig overser? Har ikke tænkt mig at købe lige den, men for at få en fornemmelse.

• #31   22. jan 2010 Ja, den er smart. Sjovt og sidde i vognen med fjernbetjening og så eller køre vognen på plads. De andre campister kikker lidt når vognen køre rundt uden de kan se dig.

• #32   22. jan 2010 Brug hjernen
    Jeg sidder her og klukker helt ved tanken - kan lige se Jens for mig med sin fjernbetjening, han ville ELSKE det smiley

• #33   22. jan 2010 Camping er rigtigt fedt, det bliver I glad for smiley

• #34   22. jan 2010 Den ser ikke tosset ud, men undersøg lige hvad i må køre med efter jeres bil. Der er ji en vægt i max må køre med.

• #35   22. jan 2010 Camilla
    Det tror jeg også. Kan godt lide, at man kan flytte sig lidt og må erkende, at jeg er blevet for gammel og magelig til telt

Brug hjernen
    Ja alt det skal vi også have styr på. Tror nu, den står for en udskiftning i nærmeste fremtid, men jeg skal have tjekket, hvor meget vi må have på de typer biler, vi går og overvejer og så skal vi have tænkt over, om vi vil indrette vores bilkøb efter campingvogn eller omvendt.

• #36   22. jan 2010 I skal gå ud og se på en masse forskelling vogne,ind og sidde i dem kigge på dem og bare spører løs hos en forhandler.Vi havde en meget stor en men vi havde den osse liggene fast og kørte ikke med den.
    Skriv ned hvad i har brug for så kan i sammen finde noget der kan passe til jeres behov.Vi solgte vores da vi begynte at kigge efter hus,vi savner vores rigtig meget og håber på en dag at få en vi kan køre med ..

• #37   22. jan 2010 det er jo en smags sag, jeg syntes ikke det er den smarteste løsning for sidde gruppe(r) men ja tag ud og kig, og se hvad i falder for

• #38   22. jan 2010 (link fjernet)
    Vi har lige købt denne model, dog med andet betræk.

• #39   22. jan 2010 Gitte
    Ja, det tror jeg helt sikkert noget af weekenden skal bruges på

RIP Minnie
    Ja, det er jo lidt svært at forestille sig før man har været afsted og set, hvilke behov man har. Måske skulle vi i virkeligheden prøve at leje én en weekend og se. Jeg forestiller mig, at hvis vi er i vognen vil jeg enten side ved bordet og spise eller ligge på sofaen og læse og Jens ville nok sidde ved bordet og rode med sin computer og så ville den jo være fin nok, men måske opfører vi os helt anderledes når vi kommer afsted.

Brug hjernen
    Dén ser godt nok fin ud :). Jeg har lige fortalt Jens om moveren og han trak da på smilebåndet, så jeg tror, vi har en åbning. Så skal vi "bare" have undersøgt alt det praktiske og økonomien

• #40   22. jan 2010 brug hjernen, super fin vogn, min onkel har noget lignende, den er de rigtig glade for :o) næste gang vi skal have en, skal det være med rund sidde gruppe/dobbeltseng og så med køje seng til vores datter..

• #41   22. jan 2010 marianne, ja se det er lige netop når man godt kan lide at ligge og læse fx i sofaen det er rart det er en rund sidde gruppe, for der er lidt mere plads en når det er de to aflange sofaer, men ja ud og lur nogen af, og det lyder ikke helt dumt at prøve at leje en i en weekend for at se hvordan i har det og hvor meget plads i har brug for :o)

• #42   22. jan 2010 nå jeg vil gå i seng, og sikkert drømme mig langt væk på camping ferie :o) og held og lykke med jagten på jeres vogn

• #43   22. jan 2010 RIP Minnie
    Drøm sødt og mange tak for input smiley

• #44   22. jan 2010 Vi har haft campingvogn en del år nu og ligger så fast med den....det er vores lille sommerhus og bruger den rigtig meget.
    Vi har et gammelt øg som denne:
    (link fjernet)
    Vi købte så nyt telt sidste år til kun 6000,- da det var sidste års farver....hvilket jeg er total ligeglad med :o)

Men når du skal ud og kigge på vogn, så skal du kigge grundigt efter fugt, da en vogn som er utæt kan blive total ødelagt og helt ubrugelig.
    Løft hynderne og kig i rummene under, læg mærke til hvordan den lugter indeni, kig efter skjolder på vægge , loft, bag hynderne, under vinduerne og omkring loftvinduet.....mærk også gerne efter på væggen disse steder om den virker "svampet"

Ellers så vil jeg bare sige....tag ud og kig og lad endelig være med at kæbe en dyr og helt ny vogn før i er sikre på, at camping er noget for jer. Vi har et par venner som købte en ny...havde den i 2 år og solgte den og mistede 50000,- på den....de taber hurtigt i værdi

• #45   22. jan 2010 Hvis du vil se så har jeg lige lagt nogen billeder ind i et album af den vi havde....hold fast hvor jeg savner den... Hihi

• #46   23. jan 2010 Smilende Susie
    Ja, det med fugten kan jeg se er et issue på rigtig mange af dem. Det er da egentlig underligt at man ikke kan lave dem ordentligt tætte. Campingvogne er vel ikke ligefrem en ny opfindelse

Gitte
    Du må vist også ud og finde dig en ny vogn smiley

• #47   23. jan 2010 Vi købte vores i sommer hos en forhandler i Kr. Såby uden for Roskilde.

Det er en Knauss Azur Royale fra 1999. Vi gav 50.000 kr. for den og der er følgende i den:
    Enkelt senge i 200 cm længde (sjældent de er så lange)
    Rundsiddegruppe
    Toilet og baderum
    Varmt vand
    Central varme (dette betyder at der ingen gasovn er inde i selve campingvognen, der sidder et gasfyr i kassen foran, det giver varmen og varmt vand)
    Gulvvarme
    Selvfølgelig med et godt indrettet køkken
    Plads til TV (som vi ikke har endnu)

Vi har ingen fortelt, men den fastmonteret markise, som trækkes ud og sidestykker sættes på. Det er smart for os, da vi ofte camperer i forbindelse med udstillinger.

Derudover har min mand sat solceller på taget, så vi helt kan undvære 220 Volt. (dog kan vi så ikke trække en alm. kaffemaskine og en føntørrer). Men en kæmpe fordel, da alt andet kan køre på 12 Volt. Vi har eftermonteret 2 batterier i vognen af absolut den bedste kvalitet. Derfor er det vigtigt at det hele kan køre på 12 Volt, for varmen kommer via gasfyret.

Vi synes at vi har fået rigtig meget for pengene og forhandleren har virkelig ydet en perfekt service og har givet mange råd og vejledning. Vi bor så også meget tæt på, ca. 5 km derfra.

Så det kan lade sig gøre at få en god vogn for små penge.

• #48   23. jan 2010 Pas på med markiser. De flyvet let rundt ved et forkert vindpust. Vi har måttet redde to campingvogne i sommerferien fra større skader da markisen lettede. Med risder i vognene til følge.
    Køb evt et deltelt istedet. De står langt mere sikkert og er kun ca halv størelse af et normalt fortelt. Delteltet kan man sagtens sidde i og være beskyttet for den værste blæst og regn, og man kan køre fra det opsat. Markisen bør man være mere forsigtig med og køre fra, da et vindpust kan få dem til og krænge over og dermed ridse vognen.

• #49   23. jan 2010 Det har vi aldrig oplevet, og da vi var af sted i en weekend hvor det næsten stormede, så havde vi en stormbardun hen over markisen. Når vi kører, så er den lukket inde i en pose, hvor der er stop i hver ende, så den ikke kan flytte sig.

Kommentér på:
Har du campingvogn - så hjælp mig lige

Annonce