{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
831 visninger | Oprettet:

faldt i søen {{forumTopicSubject}}

dagen startede så godt vi gik i botanisk have med hundene og de løb rundt og legede, vi er ca 1 meter fra søen og pludselig drøner maya afsted for at fange fugle der lettede fra et træ, og jeg råber stop til hende men ser så at hun ikke kan stoppe hun glider lige ud i søen og jeg skriger højt hjælp går helt i panik ,maya prøver at komme op af vandet men kan ikke og hun ryger flere gange under vandet, 2 mænd der er ved at fælde træer kommer til,, jeg løber ud på isen nogle steder meget tynd is men er ligeglad skal bare have maya op, hun havde sin jakke på og den er tung når den blir våd måske derfor hun ikke selv kunne komme op eller fordi kløerne ikke kan holde fast i isen, jeg får fat i halsbåndet og hevet hende op og hun får så micki jakke på , vi skynder os hjem til kæresten han bor tæt på hvor vi bor i den her uge, og maya ryster af kulde hun blir tørret,nusset,pakket ind i tæpper og så sover hun de næste 2 timer helt væk er hun, micki løb ud efter maya som om han ville hjælpe hende :O) men pyha det var en slem omgang jeg kunne have mistet hende, bare det blik hun sendte mig flere gange da hun lå i vandet og ikke kunne komme op , jeg kom til at græde så bange blev jeg, hvad har jeg lært af det... jo at de skal have snor på når det er vinter på den her måde og i nærheden af vand, skulle bare lige ud med det. pas på jeres vuffer derude,der kan hurtig ske noget selvom man ikke regner med det...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  faldt i søen
  • #1   9. feb 2010 Sikke en skræmmende oplevelse.

Virkelig noget jeg også frygter.

Heldigvis kan Kia stoppes i en spontan handling verbalt men frygter stadig at jeg en dag ikke er obs. nok for hun elsker vand.
    Dog har hun jo større chance for at klare sig end dine små vovser der ikke har pels til disse breddegrader :o)

Godt du fik hende op !!

• #2   9. feb 2010 sanne, ja det var frygtelig at se hun bare gled hen af isen hun prøvede at stoppe men kunne ikke. selvom din bedre kan klare sig ville den osse være mega bange , bare hun ikke får underlivs betændelse nu tror du det?

• #3   9. feb 2010 bean... tror botanisk have har hakket det halve af isen i søen op , for den anden halvdel var der is på og der var masser af fugle og ænder og det kan maya ikke stå for, men vi var jo rimelig langt væk fra søen da hun pludselig så de skide fugle og løb, skal jeg tage til dyrlæge imorgen med hende tror i? hun virker ikke syg kun meget træt

• #4   9. feb 2010 Uhh ved det ikke. Kan være der ingen følger kommer eller der kan komme nogle hvis hun fx. fik vand i lungerne kan hun få lungebetændelse etc. Men hvis du er bekymret så bestil en tid til tjeck ved Dr. Dyr. Det vigtigste er du fik hende op.

Glemmer ikke den bokserhvalp som gik gennem isen og druknede i en sø for nylig foran dens ejere = 2 børn ...

Kia er vant til at bade og dykke. Også her om vinteren men jo hun ville nok blive bange. Håber dog ikke hun ville panikke. Hun er normalt meget meget modig ang. sådanne oplevelser.
    Men ligesom dig ville jeg også være ligeglad med at blive våd. Ville prøve at smadre isen hele vejen ud til hende så hun kunne svømme ind ellers ville jeg hente hende ...

Ville gøre alt mens jeg ville tude øjnene ud af hovedet (tror jeg). Kan også være jeg ville være iskold og automatpiloten ville træde til (er vant til krisesituationer i mit arbejde og har nødhjælpsudstyr bag i bilen til både sommer og vinter) ...

• #5   9. feb 2010 tak sanne. jeg ser lige hvordan hun har det imorgen, maya gik hellere ikke i panik underligt nog for hun er ikke så glad for vand, man kunne bare se hvordan hun kiggede på mig og så kæmpede hun igen for at komme op, føler mig så ringe lige nu som hundemor jeg stod stille lige da det skete og råbte helt vild, istedet for bare at løbe ud med det samme, de 2 mænd der kom til råbte de nok skulle hjælpe hvis jeg osse faldt i, er temmelig angst for søer men det gik over da jeg så min lille pige ligge der, og sjovt nok du siger det med hvalpen der druknede den tænkte jeg netop på da det her skete, godt du har en hund der er vant til vand, men det nok noget andet i det is kolde vand vi har lige nu

• #6   9. feb 2010 bean. ja jeg håber osse hun klarer det uden men, ja det var virkelig frygtelig at se sin lille hund forsvinde under vandet og micki prøvede virkelig at redde maya han gøede og hoppede rundt om hende og jeg råbte bare gå væk til micki og til ginger min chi hun var osse med, og de løb selvfølgelig med mig da jeg løb ud på søen ik, kunne lige se de osse faldt i, tænk jeg er stadig i chock over det hyler for ingenting lige nu.

• #7   9. feb 2010 Du var i chok så du har gjort hvad du kunne ved at råbe på hjælp !! :o)
    Du er en god hundemor.

Havde der ikke været nogen i nærheden og du var røget i og ikke kunne komme op ville det hele værre meget meget værre. Ikke risikoen værd da et menneskeliv til enhver tid er vigtigere end en hunds .. Men uhh den knude din fortælling giver i maven. Så du må være endnu mere påvirket.

Ja temperaturen lige nu er godt nok kold og mange minutter vil ingen hunde vist holde til. Kia får heller ikke lov at svømme mere end få minutter af gangen i denne kulde og hun får ikke lov at være ude når hun er våd !!

Men tør er hun jo ude mange timer dgl. :o)

• #8   9. feb 2010 Uhh ja de ville jo hjælpe.

Men frygtelig hvis de også var røget igennem. Få det snakket igennem og græd bare.

Chokket skal nok fortage sig hen af vejen men giv dig selv lov til at reagere. Det er helt normalt. Nus dejligt med dine hunde. De er uskadte :o)

• #9   9. feb 2010 Uha, sikke da en grim oplevelse. Kan godt forstå du blev bange. Men godt Du/I reagerede så hurtigt og fik hende op i en fart.

Jeg troede også alle søer var godt frosset til for tiden. F.eks. skøjter de på Skanderborg sø, som bliver fejet og kontrolleret af kommunen. Men ja, det kan jo være de hakker huller for at fuglene (ænder, svaner o.s.v.) kan overleve.

Ja min ville også sagtens kunne klare en ordentlig dukkert i munusgrader, men måske heller ikke selv kunne komme op.

Jeg tror ikke du skal være bange for sådan noget som underlivsbetændelse, når I har været så hurtige til at få hende op og varmet hende. Men sikke da en forskrækkelse.
    Ja vi må passe ekstra på... Og tak for advarslen. Pøj pøj med det hele fortsat smiley

• #10   9. feb 2010 puha,,jeg har også maridt om de søer med is på og mit maraidt blev din oplevelse,,,så godt det endte godt og du fik hende op
    hold godt øje med hun ikke får en slem gang lungebetændelse vandet er så koldt

• #11   9. feb 2010 Det var dog en grim oplevelse. Godt I fik hend op.

Men må man godt have hunde med i Botanisk Have?? Jeg troede det var forbudt, derfor er vi ikke taget derind om sommeren, hvor der ellers er så smukt.

• #12   9. feb 2010 tusind tak til jer allesammen, må indrømme jeg langt fra er over det bare jeg tænker på det blir jeg helt ked af det og bange, maya har hostet lidt i formiddags men det er stoppet nu, og har talt med dyrlægen han sagde jeg skulle holde øje de næste par dage om hun blev sløv men han mente hellere ikke der blev noget, han syntes så jeg skulle gå en tur derned med snor på maya for at se om hun reagerede på at komme derned igen så hun ikke blev alt for bange for vand efter den oplevelse, men ærligt jeg tør ikke gå derned igen ikke lige nu, jeg er en kylling, jeg må indrømme jeg ikke aner om hunde må komme i botanisk have jeg er på besøg ved min kæreste i den her uge han bor ca 12 min fra botanisk have derfor gik vi derned, maya har hængt meget på skødet idag det ligner hende ikke, men nok oplevelsen, endnu engang tusind tak til jer med jeres trøstene ord det hjælper meget kh gitte

Kommentér på:
faldt i søen

Annonce