5.298 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Ansøgning Ansøgning

Jaa nu har jeg forsøgt at skrive en ansøgning til et job som vågen nattevagt til et bosted for voksen med autisme..

"Jeg er en ung, frisk pige på 21år, bosat i Hobro. Jeg bor alene, dog sammen med min hund, som jeg bruger en del af min fritid på.

Jeg er altid glad, smilende & fyldt med godt humør.
Jeg har siden maj 2008 arbejdet i hjemmeplejen. Da jeg har boet de sidste knap 3år i vestjylland, har mit arbejde lagt i hhv Esbjerg & Varde. Her har jeg både har gået inde på plejehjem og kørt rundt til borgerne i deres egne hjem.

I 2009 flyttede jeg til Nordjylland og har her arbejdet både som personlighjælper & i hjemmeplejen. Arbejdet som personlig hjælper er meget psykisk hårdt, men jeg kan slet ikke beskrive hvor meget det lærer en om livet.

I de knap 2år jeg har arbejdet i sundhedsfaget har jeg arbejdet med følgende: Personligpleje, PEG-pleje, Trakestomi-pleje, Stomi-pleje, Kath.pleje, Demens, handicap, Misbrug og de mere almindelig ting en hverdag hos en borger byder på.

Min fremtidsplan er at blive assistent, efterfulgt af Sygeplejerske.

Grunden til at jeg søger dette job er, at jo mere jeg kender til sundhedsfaget jo mere vil jeg gerne lære. Jeg ser jobbet som en mulighed for personlig udvikling samt et større kendskab til et af fagets vigtige områder."

Lyder det fuldstændig hen i vejret??

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bygge terrasse for spejderhytte 5.000 kr.
  • montering af sovesofa 800 kr.
  • Replacing smoke alarm battery 375 kr.
  • Sætte lampe op 500 kr.
  • TV mounting / hanging 600 kr.
  • Fjernelse af grene og vedbend 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ansøgning
  • #2   9. feb 2010 Tusind tak:-) Det var sødt "sagt":-)

• #3   9. feb 2010 Syntes du har det med der skal. Dog ville jeg starte med
    Hvorfor du søger denne stilling og hvad du vil bruge stilling til. Her til videreuddandelse
    Din erfaring
    Dig selv, hvem er du
    Ellers en flot ansøgning Held og lykke.

• #4   9. feb 2010 FIn ansøgning. Det om dig selv og din hund skal komme til slut i ansøgningen og ikke først. Først skal der stå hvorfor du søger stillingen og hvad du kan tilbyde, det skal alle ansøgningen indeholde i starten...

• #5   9. feb 2010 Jeg synes, det er en god ansøgning. Dog ville jeg nok udelade sætningen om, at det er psykisk hårdt at være personlig hjælper, det får i hvert fald mig til at tænke på, om du er psykisk robust nok til at arbejde med autister. For det er om noget krævende...

Hvis jeg var dig, ville jeg også læse en masse om målgruppen (autister) og fortælle lidt i ansøgningen om, at jeg interesserer mig specielt for denne målgruppe, fordi..... Altså målrette ansøgningen lidt mere.

Og så lige et spørgsmål, som egentlig ikke direkte har med din ansøgning at gøre: Søger de virkelig én uden pædagogisk baggrund?

Held og lykke!

• #6   9. feb 2010 Det ser godt ud smiley

Men jeg har lidt kosmetiske rettelser smiley

Mellemrum mellem 21 og år i linje 3. Ikke & men og i linje 5. Igen mellemrum mellem 3 og år i linje 6. Der er et "har" for meget i linje 7. Personlig hjælper i 2 ord samt og istedet for & i linje 9. Igen mellemrum mellem 2 og år og personlig pleje i linje 11

sygeplejerske i linje 15 skal være med lille s

Håber ikke du tager det ilde op, det er bare sådan noget, der skriger mig i øjnene.

Derudover ville jeg skrive ligget istedet for lagt i linje 7, men jeg er sjællænder smiley

Og jeg har taget linje-tal i forhold til hele dit indlæg smiley

• #7   9. feb 2010 Takker:-)

Jamen det ved jeg faktisk ikke?? der står os i ansøgningen at de søger en hjælper eller en med pædagogisk udd, en da jeg snakked med hende og hun hørte om min erfaring sagde hun at jeg gerne måtte sende en ansøgning:-)

• #8   9. feb 2010 Jeanette: tusind tak.. nej det går skam ikke noget, havde slet ikke tjekket den for "kosmetiske fejl"

• #9   9. feb 2010 Jeanette: linje tal??

• #10   9. feb 2010 Jeg gik også kun ind i selve indholdet ;o) Men Jeanette har ret..

Du må da meget gerne opdatere os, - det er rigtig spændende ;o)

• #11   9. feb 2010 Ja altså min linje nr 3 f.eks er 3. linje i dit indlæg.. Ikke 3. linje i ansøgningen smiley

• #12   9. feb 2010 Lagt kan ikke bruges, der skal stå ligge. ;o))

Så vil jeg ændre denne sætning "Her har jeg både har gået inde på plejehjem og kørt rundt til borgerne i deres egne hjem. " til "Her har jeg både arbejdet som udekørende hjælper, samt i plejeboligerne på hjemmet".

• #13   9. feb 2010 Sådan her kan en ansøgningsindhold osse se ud.

------------------------------------------------------------------------------------------

Ansøgning vedr. den ledige stilling som social- og sundhedsassistent

Under henvisning til jeres annonce i Dagbladet d. 09. februar 2010 søger jeg hermed den ledige stilling som social- og sundhedsassistent.

Jeg søger stillingen, fordi I stiller det krav, at man skal kunne lide at arbejde med demente og deres pårørende. Det har jeg altid gået højt op i. Desuden kan jeg til fulde tilslutte mig jeres værdier. Specielt har jeg lagt mærke til, at I lægger vægt på omsorg og medmenneskelig.

De ønskede kvalifikationer inden for demensområdet har jeg tilegnet mig igennem min nuværende ansættelse som hjemmehjælper ved Frederiksberg Kommune. Under henvisning til jobannoncen vil fremhæve følgende kvalifikationer (eksempel herpå):

· Jeg har kendskab til og holder af at arbejde med demente mennesker og deres pårørende.
    · Jeg er fagligt velfunderet og deler ajourført viden med team og samarbejdspartnere.
    · Jeg arbejder målrettet og problemløsende.
    · Jeg har overblik og kan tilrettelægge eget arbejde.

Igennem min mangeårige beskæftigelse inden for arbejdsområdet har jeg opnået en yderst relevant erhvervserfaring i forhold til jobbet hos jer.

Mit fremtidige job ser jeg som indeholdende et rigeligt mål af både personlige og faglige udfoldelsesmuligheder, hvilket vil være i overensstemmelse med min person.

I vil hurtigt finde ud af, at jeg er en medarbejder, der besidder overblik, humoristisk sans, rummelighed, og har et åbent væsen.

Både fra min uddannelse og min beskæftigelse har jeg erfaring for, at jeg netop er god til at bevare overblikket og være produktiv - selv under pres.

Igennem min uddannelse som social- og sundhedsassistent, der er kombineret med min erhvervserfaring fra arbejdsområdet som hjemmehjælper, har jeg fået en ballast, der gør mig særdeles egnet til det ledige job som social- og sundhedsassistent.

---------------------------- ELLER ------------------------------------------------

Angående: Opslået ledig stilling, set på jobnet’s hjemmeside,
    som omsorgsmedarbejder til bosted.

Jeg læste Jeres stillingsopslag med stor interesse og det lyder rigtig tiltalende med samværet af de demente beoer hvor man spiller spil, hygger, går ture og hvad der ellers må være behov for, hvilket er lige mig. Endvidere er jeg fleksibel overfor de nævnte forfaldne arbejdsopgaver i annoncen.

Herudover er det et stort plus for mig, at I søger en ny kollega uden uddannelse, som I tilbyder oplæring, da jobbet hos Jer vil være mit første arbejde indenfor omsorgsområdet.

I vil hurtigt finde ud af, at jeg er en medarbejder, der er rummelig, imødekommende og udadvendt med et lyst sind.

Desuden har jeg af natur et stort omsorgsgen og er empatisk anlagt.

En af mine helt store styrker er min evne til, at sætte mig lynhurtig ind i nye opgaver samt bevare overblikket og være produktiv - selv under pres.

Jeg osse mig selv som en medarbejder der har stor respekt for forskelligheder og ligeså har gode samarbejds- og kommunikationsevner.

En ansættelse hos jer vil være det bedste, der kunne ske for mig, så derfor vil jeg ringe Jer op i næste uge med det formål at træffe aftale om en gensidigt orienterende samtale.

----------------------------------------------------------------------------------------

Pøj-Pøj

• #14   9. feb 2010 Kvalifikationer og uddannelse skal først. Det er det du skal sælge dig på, og hvis ansøgningen ikke lige fanger, så ryger den i bunken over afslag.

Personlige forhold og andet kommer længst nede i ansøgningen inden man slutter af.

• #15   9. feb 2010 tak skal I have, allesammen:-)

• #16   9. feb 2010 Elsker min prinsesse - Jeg har også kun en kosmetisk ændring .... Du skriver "Trakestomi" , men det hedder og staves "Tracheostomi" (læs: Hvis det er vi tænker på det samme - respirator stomien) ...

Kommentér på:
Ansøgning

Annonce