545 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 26 Svar

Starte på en frisk Starte på en frisk

Jeg sidder og tænker på om man skulle rive sine rødder op med roden og købe hus i Jylland (bor pt. i Køge), langt væk fra familie og venner... Ikke at jeg har noget imod hverken familie eller venner, men kender i ikke det at man har lyst til at starte på en frisk og starte helt forfra?

Er der nogen af jer der har tænkt på at gøre det og evt. HAR gjort det?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning og tilslutning af lamper 2.500 kr.
  • Lampe opsætning 2.000 kr.
  • Møbler 5.000 kr.
  • Kan i hænge de her op og fixe det her rod? 600 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Klargøring af væg til nyt køkken 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Starte på en frisk
  • #1   20. feb 2010 Jeg er flyttet 250 km væk fra min familie og venner.

Heldigvis havde jeg skaffet en smule netværk inden jeg flyttede, for det er nemlig det, der er det sværeste.

Det er ikke kun en dans på roser at rykke alting op med rode - og det er ikke alle, der kan holde til det og må flytte tilbage.

Jeg selv bliver nok her resten af livet.

• #2   20. feb 2010 Jeg tænker på det samme. Det er bare MEGET langt at flytte væk fra alle og alt jeg kender. Det er det der holder mig tilbage

Pudsigt nok, bor jeg også i Køge *S*

• #3   20. feb 2010 Hvor er det sjovt, jeg har lige siddet på nettet og kigget huse i Jylland..

Det er satme fristende at rive op og flytte..

Når man kigger på priserne er det jo i den grad en gevinst..

men ja.. tror ikke jeg har nosserne til det..

• #4   20. feb 2010 jeg flyttet fra Norge til Danmark når jeg vat 18 år , og det gikk da helt fint , var egentilig kun på ferie i 3 -4 mnd , så mødet jeg jo selfølgelig en mand hehe , og så dro jeg hjem og pakket osv og flyttet til DK ... kendte jo kun ham der nede , men fik da et netverk af venner også med tiden...

men det blev skjeldent besøg af familie da alle sammen bodde i Norge , men det syntes jeg var ok , de kom nu i sommerfeirene på besøg da... så har man jo skype som man kan tale sammen gratis smiley

• #5   20. feb 2010 Min familie bor på Lolland/Falster, jeg flyttede til Kbh, men brød mig ikke om det og flyttede så til Odense efter brud med min daværende kæreste, netop for at starte på en frisk med nyt hjem, nye venner, ny uddannelse... Og jeg bliver på Fyn!!! Det kan til tider være lidt trist at være væk fra familien, men jeg besøger dem jo i ny og næ... At flytte til Fyn og starte forfra var det bedste jeg har gjort.. der har været mange op og nedture, men jeg har fundet det sted hvor jeg høre til smiley Havde jeg ellers ledt efter længe...
    Men nogle gange kan man stadig godt have lyst til at rejse væk i en periode smiley

• #6   20. feb 2010 og ja , jeg hadde meget problemer med at forstå Dansk , så jeg talte engelsk i starten hehe , ...

• #7   20. feb 2010 Åh ja tænker også tit på at starte på en frisk......

men der er altså også lige nogle overvejelser der kommer med i købet.....

• #8   20. feb 2010 Maria, det er også det fynske, der har indfanget mig... ;o)

• #9   20. feb 2010 Skulle jeg, skulle det nok også være nu.

Jeg er arbejdsløs lige nu. Og vi er bare mig, Luna og katten Oliver.. Så tiden er der jo, hvis man også kan finde noget arbejde

Fyn ville nu heller ikke være slemt, og der kender jeg alliul en del smiley

• #10   20. feb 2010 Jeg har tit overvejet at flytte langt væk. Mine favoritsteder er fyn og sverige - hvorfor ved jeg ikke ;D
    Men er en kylling, så bliver nok her i Aalborg.

• #11   20. feb 2010 Har boet 21 år på Sjælland, og det var ikke af "egen fri vilje" at jeg flyttede herover. Jeg blev udsendt som konsulent og skulle være her på øen i 33 måneder. ½ år efter fulgte min mand så efter mig, da han kom hjem fra en langfart på det store have. Siden da er vi aldrig kommet hjem igen, selvom vi altid siger at vi skal hjem til Jylland når vi skal derover en gang imellem.

Har familie både på Sjælland og selvfølgelig i Jylland. Har erfaret at der er dobbelt så langt fra Jylland til Sjælland end der er den anden vej. Det er ikke meget vi har haft af besøg fra Jylland i de 23 år. Men vi tager gladeligt til frokost og eftermiddagskaffe nord for Aalborg hvor vi tager bilen og ned over Fyn på en og samme dag. Det er næsten halvvejen til Østrig, men det gør vi gerne for at se vores familie.

Har bare altid undret mig over at der er sååååå langt fra Jylland og til Sjælland.

• #12   20. feb 2010 Jeg tror jeg faldt for Fyn fordi det er lidt "bonderøvsagtigt".. Folk er virkelig ende på jorden herover i forhold til Kbh... Der er ingen jag og stress og de siger hej ved kassen i supermarkederne smiley Det blev jeg helt forbløffet over efter at have boet 1½ år i kbh hvor de bare så sure og tvære ud hehe....

• #13   20. feb 2010 Gitte M:
    Ja jeg har faktisk også tænkt over det samme... Det er utroligt så langt der er til Fyn fra Lolland når det er mine venner/familie der skal på besøg hehe...

• #14   20. feb 2010 Hehe Gitte, ja det er da også mystisk

• #15   20. feb 2010 Maria, jeg kommer fra det Nordsjælland og HOLD da op, hvor det er trist at gå i forretninger deroppe.

Her i området er folk så nærværende, og det åndsvage HEJ i kasserne er SÅ betydningsfuldt. Man bliver set, de kigger en i øjnene og ved, at man er der.

På Sjælland eksisterer man ikke - og helt generelt er folk bare drønsure.

Nix, giv mig en god fynbo, det ved man hvad er. De er altså generelt bare nemmere at være sammen med ;o)

• #16   20. feb 2010 Har i øvrigt den samme observation - MEGET langt fra Sjælland til Langeland, hvor jeg bor... SLET ikke så langt fra Langeland til Sjælland...
    Og prisen er det ligesådan med.

MEGET dyrt fra Sjælland til Langeland, men ganske tåleligt fra Langeland til Sjælland. (Heldigvis får vi god støtte ind i mellem - TRODS alt ;o) )

• #17   20. feb 2010 CH:
    Lige præcis... de er SÅ kolde i Kbh synes jeg (ikke for at fornærme kbh'ere herinde :-s)... men jeg følte overhovedet ikke jeg var velkommen i netto altså... De kunne bare ikke komme hurtigt nok af med én igen...

• #18   20. feb 2010 *CH* - hvad syntes du var det sværeste ved at flytte så langt væk? Var det så vis nettet du så havde fået dig et netværk eller var det gennem arbejde?

Jeanette og Luna - det er faktisk sådan jeg også har det. jeg er nemlig også arbejdsløs pt. og føler også at hvis jeg skal gøre noget drastisk, så skal det være nu! jeg sidder faktisk lige nu og kigger på huse i Nykøbing Falster. Det er godt nok ikke Jylland, men det ville være fint nok til mig, for det ville stadigvæk være lidt sjælland.

• #19   20. feb 2010 Jeg tror aldrig vi kommer tilbage, men Jyde med stort J vil jeg altid være. Det kniber så lidt med at huske den jyske accent i sproget. Det er kun min mand der stadigvæk er en stor "bonderøv" eller så tager han bare ikke andres sprog ind end sit eget. Men på hans arbejde har de fundet ud af at den bonderøv er helt fin.

CH, så hør lige denne her. Hvor finder du en Jyde i København. Du finder det største firma i byen og spørger efter den administrerende direktør = en jyde.

Jeg har også altid sagt at jeg er blevet sendt herover, fordi Sjællænderne ikke kunne finde ud af at bygge en bro og en tunnel, der skulle jyder til, for at holde folkene i gang med at arbejde.

• #20   20. feb 2010 Vil lige sige at Nyk. F. altså godt kan være temmelig kedelig... (kommer selv der nede fra og har familie der nu)... Så tror jeg Jylland ville være hyggeligere... smiley

• #21   20. feb 2010 Jeg er opvokset på lolland/falster. Men søstre og resten af familien bor omkring og i kbh. Jeg selv valgte at flytte til århus. Og jeg har ikke fortrudt det et sekund. Nu bor jeg med kæreste, har barn og læser på sem.

Jeg savner da at man bare lige kan mødes med søstre til frokost en onsdag og liiige besøge moar en lørdag. Men sådan er det bare. Tilgengæld kommer de jo så på besøg i et par dage og omvendt. Og så er telmore et godt mobilselskab hvis man snakker meget smiley

Det er "nemt" nok at finde nye venner osv hvis man starter på at læse. I starten arbejdede jeg - og ingen af mine kollegaer blev venner.
    Men nu har jeg venner som er lige så tætte som de "gamle" der bor i kbh.

Nogle gange skal man ikke være så bange for at kaste sig ud i noget nyt smiley

GO for it! smiley

• #22   20. feb 2010 ja flyt i alle her til Fyn, det kunne være så hyggeligt :o)

Hehe jeg vil nu gerne til Jylland. Hvorfor det ved jeg ikke rigtigt. Men har altid bare gerne villet til Jylland

• #23   20. feb 2010 Nykøbing Falster er ret kedeligt.. Ligesom Maria S så kommer jeg derfra og har familie dernede..

Smut i hellere til Jylland eller fyn. Fyn er fin som man siger smiley Min ældste søster bor i svendborg. Hvis jeg skulle flytte her fra århus engang så ville det blive til fyn. Men der er er så pokkers dyrt at købe hus!

• #24   20. feb 2010 Maria, jeg synes det stort set er alle steder på Sjælland kulturen er sådan. Jeg kommer sjældent i københavnsområdet, men ser det stort set hver gang jeg er på den anden side af storebælt ;o)

Nina - det sværeste..... det var nok at flytte langt væk fra mine venner og fra min søster, som jeg var MEGET knyttet til. At flytte væk fra min niece, som jeg ikke kunne følge så tæt som jeg havde gjort, og siden en anden niece, der kom til.
    Ud over det, synes jeg ikke det har været svært.
    Netværket var et, der var dannet i en periode, hvor min mand arbejdede hernede og jeg tog herned ind imellem.
    Siden har vi så udvidet vores netværk, specielt gennem vores hundesport ;o)

Heldigvis har jeg ikke stort behov for at se folk hele tiden, så selvom vi de første år var en del mere hjemme end vi er nu, så var jeg ikke ensom. Min familie kom jeg næsten tættere på via internettet.

Og en positiv bivirkning har været, at jeg aldrig er involveret når familien skejer ud.. DET er dejligt. Men det betyder da også, at jeg er den sidste der får vigtige nyheder at høre ;o)

• #25   20. feb 2010 CH:
    Jeg kender ikke til andre steder på Sjælland end kbh, men kunne godt forestille mig det... synes faktisk også mange gange det er lidt det samme på Lolland/Falster hvor jeg kommer fra.. Det er heller ikke alle steder de siger hej dernede når man handler ind...
    Jeg synes bestemt det er en fornøjelse at gå ud og handle, bare pga det lille hej... Kan altså virkelig gøre meget...

• #27   20. feb 2010 Jeg er flyttet fra Bogø til KBH NV for 1 år og 3 måneder siden - Meget stor forskel og meget langt fra de gamle syns jeg ;')
    - Jeg er simpelthen en kylling må jeg indrømme, vi bliver altså på Sjælland!
    Jeg vil gerne flytte lidt ud på landet igen - Næstved eller Køge måske (ja eller Bogø/Vordingborg?)? : )
    Men nu må vi se, min kæreste er kok og det er i KBH det hele sker i dén branche.. Så vi må jo nok vente nogle år før vi flytter sydpå igen smiley

Kommentér på:
Starte på en frisk

Annonce