7.461 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 30 Svar

spørgsmål om at pudse vægge op?? spørgsmål om at pudse vægge op??

Hej HG

Jeg købte mit hus for 2 år siden, og NU synes jeg personligt at der skal ske noget. Det er kedeligt, grimt, og forrige ejer har valgt at renovere med upsa hurtig løsninger rundt omkring.

Jeg ville meget gerne have alt tapeten af og alt gammel maling osv. Så står jeg tilbage med en rå betonmur. HVAD gør man så? ØNSKER IKKE tapet igen, da jeg synes det er forfærdeligt grimt.. HJÆLP smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bygge terrasse for spejderhytte 5.000 kr.
  • montering af sovesofa 800 kr.
  • Replacing smoke alarm battery 375 kr.
  • Sætte lampe op 500 kr.
  • TV mounting / hanging 600 kr.
  • Fjernelse af grene og vedbend 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  spørgsmål om at pudse vægge op??
  • #1   4. mar 2010 Alt afhængig af væggenens stand, når tapetet kommer af, så skal der enten spartles eller pudses. På langt de fleste vægge er spartling nok. Du kan vælge at fuldspartle (spartle over alt) eller plette, der hvor der er ujævnheder.

Jeg har efterfølgende malet mine vægge direkte og så sluttet af med et lag sandmaling. Alternativt kan du sætte glasvæv op - det er lidt en smagssag.

• #2   4. mar 2010 eller ved sku ikke om det er beton man kommer ind til eller gammelt puds?? haha smiley har ikke så meget forstand på det.

• #3   4. mar 2010 du kan få dem vandskuret, filset, eller pudset op. herefter kan de males med forankringsgrunder og herefter kan du enten male direkte på, eller hvis væggen er pæn jævn kan du sætte filt på og male det.

det kommer jo an på om du vil havde det stilrent eller lidt rustikt:-)

• #4   4. mar 2010 hmm okay - de ser meget pæne ud væggene indenunder. har pillet af ude i gangen !

• #5   4. mar 2010 Jeg ville jo gerne have det sådan lidt råt og rustikt.. smiley

• #6   4. mar 2010 hvis du vil have det rusitkt og det der sidder på sidder godt fast, så kan du bare få spartlet væggene op med sandspartel og så grunde og male direkte på:-)

• #7   4. mar 2010 når det lyder ikke som noget slemt smiley Det må jeg lige få tjekket op på smiley

• #8   4. mar 2010 det er slet ikke så svært som det lyder, men kræver selvfølgelig lidt teknikker:-)

• #9   4. mar 2010 Det er nemlig slet ikke så svært som det lyder. Det er bare at kaste sig ud i det:)

• #10   4. mar 2010 (link fjernet)

her er en artikel om det:-) kan se der er kommet noget der kan rulles på, i stedet for at spartle, det ser lidt nemmere ud:-)

• #11   4. mar 2010 kan man få sandspartelmasse med farve??? smiley

• #12   4. mar 2010 Kan se i annoncen du linkede til at de anbefaler at filtse, det lyder som en god ide. smiley

• #14   4. mar 2010 Hvor gammel er huse, og hvordan med isolering ???

• #15   4. mar 2010 huset er fra 1900... årstallet fortæller vel lidt om isolering - not good smiley

• #16   4. mar 2010 camilla k - er det, det eneste han har gjort , også bare maling på ? Fed stor stol der står på et af de første billeder ;D

• #17   4. mar 2010 Man kan ikke få sandspartel med farve da det ikke er en færdig behandling. Du skal huske inden du maler at give det forankringsgrunder (noget blåt vand der skal tyndes op 50/50 og smøres på)
    Det er en meget vigtig behandling der gør at man beskytter sandspartlen og det binder. Og så suger malingen heller ikke så hurtigt ind.
    Hilsen en uddannet maler :o)

• #18   4. mar 2010 Karin j - Ja man kan godt rulle snadspartel på. Men man skal alligevel glatte det efter og så er det sindsygt tungt at stå med en rulle med sandspartel på. Og så et det noget dyrere. Man kan ogdå få noget (komave kaldes det i fagsprog) der kan sprøjtes på men der kræver det så en sprøjtemaskine der kan klare det og den koster 75000 og op efter :o)

• #19   4. mar 2010 okay tak for det smiley

Jeg tænkte om du ville skrive en lille rækkefølge på hvordan man skal gøre.?

skal man slibe noget inden, og hvad hvis min hund har bidt langt ind i væggen et sted - skal det så fyldes ud først og med hvad?
    Og hvor mange lag sandspartel? og hvis jeg alligevel skal have nye paneler er det så smartest at pille dem af først?

• #20   4. mar 2010 Var det så ikke en ide, inden i går vider at få noget isolering på vægene,

vi bor i et fra 1845, og vi er næsten færdig med de sidste 3/4 dele af huset,
    burte montere Køkken i stedet for at sidde her.

• #21   4. mar 2010 kan se man kan købe med forskellige slags korn???? hvad vil i anbefale mig.

Man skal lige se sig for, men jeg nægter at betale mig fra det - vil selv gøre det smiley

• #22   4. mar 2010 hvordan fungere det at få ekstra isolering på?

• #23   4. mar 2010 Uha meget lang forklaring. Alt for lang til at skrive :o) men prøver da
    Når tapeten er væk kan man lige tage en spartel og køre hen over væggene da der tit sidder småsten fra pudsen løst og det er meget øv at få i sandspartlen. Store huller skal spartles ud med poly filler da det ikke synker lige så meget og tørre meget stærkt op. Alt efter hvordan du vil have væggen (males direkte, filt, glasvæv eller tapet) skal der højst sandsynligt spartles 2 gange. Med savsmuldtapet kan du nøjes med en gang. Når det hele er tørt kan du gå igang med at slibe alle væggene. Husk det støver meget så en maske ville være en meget god ting. Der kan du så slibe paneler med det samme. Så skal forankringsgrunderen på og husk det er meget tyndt og det løber meget. Men husk også store dråber der får lov til at sidde og tørre så bliver det til synlige knobber. Hvis du ser ujævnheder undervejs kan man altid pletspatle. Bare altid husk at efterslibe. Grunderen skal tørres af panelerne. Og så er du klar til maling eller opsætning af det du ønsker
    Held og lykke med det :o)

• #24   4. mar 2010 okay tak for det smiley

• #25   4. mar 2010 Ang ekstra isolering kan man sætte et lag gips op inden noget andet. Men så er den efterfølgende behanling en helt anden.
    Du skal måske bare lige vide at spartling er noget af det tungeste og sværeste man kan gå igang med. Når vi bliver udlært er det de færreste der kan spartle ordentligt. Det kræver meget øvelse. Eller at man er fandens godt til at slibe :o) God førnøjelse

• #26   4. mar 2010 Du skal have den sandspartel der hedder medium og for din egen skyld så køb en fra en ordentlig malerforretning. Ved godt den er lidt dyrere men de billige er meget svære at slibe i

• #27   4. mar 2010 et lag gibs - giver det noget særligt? smiley

• #28   4. mar 2010 Det er en gipsplade der skal sættes op. Den er isolerende og giver en jævn overflade at arbejde med. Men det skal der nok en tømrer til at sætte op

• #29   4. mar 2010 jep jep har ikke tænkt mig at rode med gibs vægge selv - men jeg vil heller ikke ofre vildt meget på det hvis det ikke giver specielt meget.

• #30   4. mar 2010 Det giver meget. Men du skal nok regne med at ligemeget hvilket vej du vælger at skulle af med 2000 og opefter. Alt afhængig af hvilke matrialer du vælger og hvor mange rum/vægge det er

• #31   4. mar 2010 hmm det må jeg lige snakke med nogen om - kunne godt være jeg skulle gøre det. jeg sidder bare og tænker på hvordan man løser det ved loftet?? For der har jeg sådan en kant hele vejen rundt, så hvis jeg sætter noget op kommer det jo til at se mærkeligt ud....?

Kommentér på:
spørgsmål om at pudse vægge op??

Annonce