{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Plastik kirugi
  • #1   14. mar 2010 det har jeg hørt man godt kan .

• #2   14. mar 2010 nogle ting kan man - har man feks et meget skæmmende ar, så kan man - så det kommer helt an på hvad det er.

• #3   14. mar 2010 Kommer an på hvad det er...

• #4   14. mar 2010 Jeg har fået det, men skulle først tabe mig 20 kg og så fik jeg lavet mine bryster mindre...

• #5   14. mar 2010 jeg vil gerne have lavet et brystløft.., men det er så grænseløst dyrt....

og jeg er virkelig ked af mine bryster, og det hæmmer min udfoldelse

• #6   14. mar 2010 tro du skal snakke med din læge .

• #7   14. mar 2010 okay vil jeg gøre...,, syntes bare det træls det er sååååå dyrt.. Tak ;-D

• #8   14. mar 2010 Tror ikke man får tilskud til et brystløft.
    Men held og lykke med det:)

• #9   14. mar 2010 det tror jeg godt nok ikke!:..

jeg har en kollega der var i en ulykke sidste sommer, og derfor fik et stort og meget tydeligt ar i panden og mellem øjnene, da hendes ansigt nærmest blev flået op..

Det skal hun selv betale.. Hun tager en del ekstratimer mens hun sparer sammen til at få kosmetiske operationer..

• #10   14. mar 2010 Jo det kan nu godt være du kan få det gjort gratis, men det er noget du skal snakke med din læge om, men det skal være noget galt,
    jeg kender 3 som har fået gjort.

• #11   14. mar 2010 altså jeg tror sku godt du kan.. om ikke andet så kan du hvertfald få en gastris bypass (den deler de jo ud til alle efterhånden!!!) derefter kan du jo så sige du er ked af det hænger :). så kan du nemlig godt..
    men kan ikke helt se hvorfor det er STATENS problem folk ikke kan leve med deres bryster.. altså hvis staten betaler vil jeg også gerne have lavet mine større ... det vil næsten alle da..

• #12   14. mar 2010 må jeg spøger hvordan du har fået hjælp til det
    ditte

• #13   15. mar 2010 Ej jeg må indrømme at hvis man kan få betalt større bryster, og hvis du (når jeg kikker på dine billeder) kan få rettet dine bryster. Så synes jeg faktisk der er noget galt..

• #14   15. mar 2010 Anita: tror da bestemt ikke at næsten alle vil have større bryster, hvis staten betalte. Jeg har født 5 børn og ammet tilsammen i næsten 8 år - men jeg har bestemt ikke tænkt mig at få gjort noget ved brysterne - heller ikke hvis staten betalte. Har ingen ambitioner om at få en kunstig krop - heldigvis har jeg en kæreste der er helt enig - han bryder sig slet ikke om fornemmelsen af kunstige bryster .

• #15   15. mar 2010 min læge vil gerne indstille mig til operation for mindre bryster, men det kræver vægttab først, så før det sker bliver der ikke gjort noget.. jeg har dårlig ryg , så det er ikke for syns skyld.

• #16   15. mar 2010 Jeg fik også lavet mine bryster mindre for 10 år siden - på statens regning. Men det var pga. kronisk hovedpine som kom sig af de spændinger jeg havde i nakken/ ryggen pga "vægten" fortil... smiley

Så vidt jeg er orienteret, så afhænger det hele af hvorvidt det påvirker dig i hverdagen - altså om du kan få en hverdag til at fungere, og naturligvis afhænger det også af hvad det er du ønsker at få gjort noget ved...

• #17   15. mar 2010 Min mor har fået lavet bryster.
    Hendes var efter 4 børn helt væk, og det gik hende meget på psykisk, så hun fik lavet sine uden selv at skulle betale en kr.

• #18   15. mar 2010 Jeg har en veninde der fik lavet sine bryster. både løft og silikone. Hun var rigtig ked af sine og overbeviste lægen om at det påvirkede hende psykisk, så staten betalte det hele.
    tror hun skulle have sluppet 60.000kr hvis hun selv skulle have betalt.

det er ca 2 år siden nu og hun var 18 år da hun fik operationen.
    Hun måtte dog vente næsten 1 år. Hun blev godkendt da hun var 17år, men hendes læge anbefalede hun først fik det lavet når hun fyldte 18. Så 5 dage efter sin fødselsdag blev hun opereret smiley

• #19   15. mar 2010 nu vil jeg lige sige jeg aldrig har skrevet jeg skal have lavet mine bryster større??????

• #20   15. mar 2010 Prøv at kigge på den her tråd smiley

http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=385473

I Odense kan man få det betalt, hvis man opfylder visse betingelser - og så er der 2 års ventetid...

• #21   15. mar 2010 Mette K

Nej de var nu bare for at give hele historien smiley hun fik løft OG silikone fordi de ikke var ens i størrelsen. Men man kan også Kun få løft smiley

• #22   15. mar 2010 Jeg fik både løft og reduktion, og det var på statens regning så det kan man sagtens, man jeg skulle som sagt først tabe mig, da det også havde en del af skylden, men det kan du godt....

• #23   15. mar 2010 Jeg kan forstå når det giver sundhedsmæssige problemer. Men ellers nej. Hvis det virkelig betyder så meget for en, så kan de fleste vel også betale for det selv.

Ja jeg ved godt det er en lidt streng holdning måske. Men jeg har det bare svært med at andre skal betale for det. Det er bryster for pokker.

• #24   15. mar 2010 alle kan da overbevise deres læge om at ens bryster påvirker dem psykisk.. og så få staten til at betale.. der er noget helt galt synes jeg..

• #25   15. mar 2010 Dem der så mine bryster før de kom under kniven kan virkelig godt forstå mig, jeg lignede en som har fået 4 børn, har ingen børn, havde problemer med og vise mig over for min kæreste, holdt mig væk fra svømmehal og andre steder hvor der var mange mennesker og man skulle bade sammen...
    Men døjede også med rødme og irretation under brystet især når der blev sommer...
    Gjorde mega nas!!
    Plus er frisør og stå meget op, og kunne godt mærke det var mange kilo og bære rundt på, og det ville have givet mig en mere sart/dårlig ryg på et tidspunkt....
    Så var virkelig glad for jeg kunne få det gjort....

• #26   15. mar 2010 kan bare ikke se det er statens problem?

• #27   15. mar 2010 Min mor fik det tilbudt efter hun havde tabt sig knap 60 kg, og havde fået fjernet skind på ben og arme, men hun valgte at sige nej, fordi du kan få nogle meget grimme ar. Og hendes de hænger virkelig meget. Hun har også ammet 4 børn + det store vægttab, så er der ikke meget tilbage.
    Så det kan godt lade sig gøre.

• #28   15. mar 2010 nej det er korrekt.. men alligevel kan jeg bare ikke se at det er statens problem..

• #29   15. mar 2010 ditte - forstår ikke du så siger ja til det hvis du godt kan se det er helt forkert og at systemet er forkert sat sammen..

• #30   15. mar 2010 Ditte: du skal overhovedet ikke føle dig truffet her....! Jeg betaler gerne med mine skattepenge til, at også DU skal få det bedre med dig selv... smiley

• #31   15. mar 2010 det er da meget muligt du ikke ejer 35000 til det.. men jeg ejer heller ikke lige 15000 til en hund som kan hæve mit selværd men derfor betaler staten sku ikke smiley

• #32   15. mar 2010 Anita F - Det er sq da overhovedet ikke det samme med en hund! Du får sq ikke højere selvværd med en dyrere hund?
    Hvis man har utroligt dårlig selvværd pga. ens bryster f.eks. hænger enormt, så kan du faktisk ende med at få en depression, som vil koste staten flere penge end en operation til 35.000 kr.

• #33   15. mar 2010 mette - okay den var grov... så du synes at fordi jeg har en depri og angst er jeg dyre for folk der skal have lavet deres bryster ..
    og jo.. det er da ligesom man føler sig bedst tilpas med at have noget smart og dyrt tøj på. så ville jeg da også føle mig bedst tilpas hvis jeg fik en flot og dyr hund smiley

• #34   15. mar 2010 maria - er så enig!

• #35   15. mar 2010 Det kunne man engang. Idag kan man ikke engang få tilskud til permanent hårfjerning, selvom man har skægvækst i ansigtet. Det skyldes at det er blevet så moderne at lave både det ene og det andet, så man har svært ved at sætte en grænse.
    Man kan f.eks. få reduceret bryster, hvis de er belastende for ryggen, fedtsugning i nogle tilfælde, og ellers brystimplantater efter fjernelse p.g.a. canser o.s.v.

Jeg kan f.eks. ikke få fjernet uønsket hårvækst med tilskud (og har aldrig selv haft råd), selvom det har været meget psykisk belastende for mig siden jeg var ca 18 år.

• #36   15. mar 2010 Miemiv - skrammende.. skulle da mene det er mere træls end at en pat hænger lidt mere end den anden.. BØJLEBH længe leve!

• #37   15. mar 2010 Anita F... Det kan godt ske det er mere skræmmene end det andet for dig, men prøv tænk hver gang du slipper brysterne løs så remmer de navlen, plus du kan ikke løbe selvom du har en sports bh af de dyre mærker men dine patter hopper op og ned som sindsyge.... Og det gør ondt...
    Plus når du har sex med manden ligger dine bryster enden ude imellem armen eller du slå ham i hovedet eller dit eget hovede alt efter hva stilling.....
    Plus hver gang du skal gøre en bh skal du op og offer 400 kr og derover for du kan finde noget i din str, man kan ikke bare gå i HM eller hunkemøller....
    Så for mig blev det en psykisk belastning og jeg var flov og dybt hæmmende af det.... Så man kan ikke stille op hvem det er værst for, for det er så individuelt....

• #38   15. mar 2010 Mia A.. Nu er der heller ikke nogen her i tråden der siger at en brystreduktion ikke er i orden, for store bryster kan jo skade ryggen og giver hovedepine og den slags.

Der hvor folk sætter spørgsmålstegn er når de skal laves større på statens regning, jeg har endnu aldrig hørt om nogen der har fået hovedpine af for små bryster og min mening er vil man have større bryster mp man selv betale de 35- 40.000 kroner det koster.

• #39   15. mar 2010 Mia - ja det er rigtig træls.. men kan stadig ikke se det er statens problem.. man kan ikke engang få ryddet sne i danmark. men bryster de giver de simpelthen væk som jeg ved ikke hvad.. det synes jeg er dybt skuffende, at ens skatte penge skal gå til det..
    har veninder der har fået lavet bryster.. men de har SELV betalt.. synes faktisk (kan ikke huske hvem der skrev det) men at det er forkert at få overbevist sin læge om man har de iihhh åhhh og arg så dårligt med sine bryster at staten skal betale for at få dem lavet.. samfunds nasseri..

• #40   15. mar 2010 Bl.a. det at det er så svært at vurdere hvad der er tilstrækkeligt psykisk belastende for den enkelte har gjort at vi ( bl.a. sådan nogen som dig Mia og jeg) ikke kan få tilskud. Med den kultur vi har idag, hvor alle unge piger får det dårligt hvis de ikke ligner fotomeodeller eller holywoodstjerner, er der ikke grænser for hvor mange piger der kommer med påskud om dårlig psyke o.s.v. fordi de synes deres bryster er for små eller de har små deller på maven.
    Det er i mine øjne en syg tendens, som går ud over folk som reelt har et problem.

• #41   15. mar 2010 miemiv - helt enig.. derfor jeg synes det er samfunds nasseri når folk sidder og ynker til deres læge fordi de ikke ligner tyra banks..

• #42   15. mar 2010 Mandau -Jo det synes Anitta det er:-)
    Jamen der er vi så forskellige jeg kender da også folk som har fået afslag af deres læge, men nu mente min læge bare at det var slemt så jeg kunne gå vider med det til plastik kiroisk afdeling...
    Og det er jeg så glad for, og har det meget bedre i dag....
    Synes da også det er skrækkeligt at folk skal vente og vente, men sådan er det jo nu nok når der skal være skattelettelser, så skal man jo spare et sted.... Så den rige dansker kan få flere penge til sig selv og vi andre ik kan mærke en skid, men der bliver bare dyre daginstutationer (staves) lærer bliver fyret for der ikke er råd til dem mere, de ældre sidder med sig slev i flere timer også får hun lige besøg af en sosu hjælper i 5 min også må hun skynde sig ud af døren for og nå hendes arbejde... Men sådan ender det med når vi har et samfund som vi har....

• #43   15. mar 2010 Mia jeg kender flere der har fået lavet det samme som dig på statens regning og det synes jeg personligt er helt ok, for de var syge/ eller på vej til at blive det fordi de havde så stor vægt på brysterne, at det var begyndt at give rygskader. Men jeg mener tilgændgæld at vil man have større bryster så må man selv have fat i muldvarpen.

• #44   15. mar 2010 Mandau.... Giver dig fuldstændig ret smiley

• #45   15. mar 2010 der kan jeg så ikke se forskellen på om de skal være større eller mindre..
    jeg vil da gerne have større bryster er bestemt ikke tilfreds med min d skål.. men er sku klar over jeg skal betale selv :). men synes bare ikke det er det statens penge skal bruges på når vi har gader og stræder der ligner LORT...

• #46   15. mar 2010 Det er da rigtigt at dem der har penge nok kan få lavet større bryster, ansigtsløft etc. hvis de vel betale selv, hvorimod andre må "lide" med at de ikke ligner Afrodite fra naturens hånd, men sådan er det jo med alt. Vi med få penge kan heller ikke gå rundt i dyrt modetøj med dyre Guccitasker, køre i fede biler eller bo i smarte lejligheder/store villaer - som reelt også er statussymboler, ligesom en flot krop og store bryster efterhånden også er.

Hvis div. skavanker påvirker en person meget enten fysisk eller psykisk skal der være mulighed for at søge offentlig hjælp. Men der skal så også være et dokumenteret grundlag for støtten, og det som personen er nødt til selv at gøre for at "kompensere" for genen, skal der også tages hensyn til, f.eks. indenfor reglerne om hjælpemidler.

• #47   16. mar 2010 Ditte: ØHM der var altså ingen ironi i mit indlæg - jeg mente det altså helt alvorligt.... !!!!

• #48   16. mar 2010 Ditte: Kunne da ikke drømme om at være ironisk med sådan et indlæg hvis du læste mit indlæg længere oppe kan du se at jeg allerede HAR fået lavet noget....

• #50   16. mar 2010 ditte - så staten skal betale fordi du synes dine bryster er for SMÅ??

• #51   16. mar 2010 Ulla: Fuldstændig enig..!!

• #53   16. mar 2010 Jeg sidder her og bliver total harm over at mine surt optjente skatte penge går til at give kvinder større bryster! Det kan jeg slet slet slet ikke have!!!! Vil du have større bryster må du sku selv arbejde og sparre op til dem.

Jeg kan forstå dem der får operationer af sundhedsmæssige årsager. Som dem der får dem mindre pga rygproblemer fx. Der kan man også sige indirekte at det nok spare samfundet penge, fordi denne så ikke skal sygemeldels pga smerter.

Men det andet der, det gør mig godt nok harm!

• #54   16. mar 2010 Du betaler jo ikke til at kvinder for lavet større bryster? Det er jo netop til kvinder der skal have lavet dem mindre eller hvis det går hende psykisk på. Min veninde fik ikke lavet sine bryster fordi hun ville have dem store. Men fordi de ikke var ens i størrelse og form og det har generet hende i mange år i sådan grad at hun nægtede at gå på stranden eller finde sig en kæreste af frygt for han skulle opdage det.

Selvom jeg da hjertens gerne ville have et par skåle større, tror jeg bestemt ikke min læge ville sende mig videre i systemet når der ikke som sådan er andet galt med dem, end at de ikke er en dd smiley

• #55   16. mar 2010 Nicoline, læs venligst hvad Ditte skriver. Hun skal have lavet større bryster for mine penge... "vil bare orienterer om at mine bryster hverken hænger, er af forkert form eller stritter hver sin vej. De er blot for små!"

Blot for små er hvad jeg skal betale til... Hvad du skal betale til....

• #56   16. mar 2010 Årh jeg er på nettet på min telefon og den kan ikke vise alle indlæg. Så trækker jeg min bemærkning tilbage. smiley de må du undskylde. Så vidt jeg var orienteret var det kun hvis der var noget galt, eller hvordan man skal sige det, at staten gav tilskud.

• #57   16. mar 2010 Nicoline, nemlig og i sådanne tilfælde ville jeg synes det var fair. Men en operation fordi man bare ikke er tilfreds det synes jeg bestemt ikke skal være samfundets last.

• #58   16. mar 2010
    Camilla, der giver jeg dig helt ret. Synes bestemt det er ok at man bliver opereret og får tilskud af staten hvis det er noget det generer. Min storesøster fik løftet øjenlåg fordi de påvirkede hende meget, hun havde ondt i øjnene hen af aftenen og hun kunne ikke gå med kontaktlinser. Kender også en der fik lavet sine bryster mindre fordi hun fik rygproblemer allerede som 16 årig. Men måtte vente til hun var 18 fordi operationen er så "hård"
    Det har jeg intet problem med mine skattepenge går til. Men synes ikke det er fair at fordi man har små bryster så kan man bare få dem lavet på statens regning.
    Så kender jeg da mange der gerne vil have lavet større bryster på statens regning.

• #59   16. mar 2010 Nicoline, lige præcis. Så kommer der mange mange mange brystoperationer til. Mens børn, ældre og handicappede i samfundet ikke kan få tilskud til noget som helst... De får rengøring hver 3 uge kun, i 45 min. Mens andre så kan rende rundt og strutte med deres bryster :S det er sku et skørt samfund

• #60   16. mar 2010 ja altså så vil jeg fandme også have lavet større bryster når det alligevel er mine egne skatte kroner:)

• #61   16. mar 2010 Ja, så vil jeg ski da også have større bryster *G*
    - spøg til side. Jeg har rent faktisk altid haft ekstremt små bryster som slet ikke passer til min krop, og har også været enormt generet af det. MEN det var da aldrig noget jeg ville belemre staten med.
    - Jeg har det sådan, at hvis jeg vil have lavet større bryster, så må jeg da selv punge ud - også selvom min selvtillid lider under det..

Kommentér på:
Plastik kirugi

Annonce