Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Fugening af bordplade 1.100 kr.
  • Besværlig lås 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Foder fra Kvickly og Føtex ?
  • #1   15. mar 2010 Det er både 3-5 kg´s poser, det afhænger vist nok af varianten...

• #3   15. mar 2010 OK tak Simba smiley

• #5   15. mar 2010 Ulla - Nu er vi flere der kender i historien bag Sus´ beslutning, - og desuden er der flere hunde som lever ganske udemærket på det billige foder....

• #6   15. mar 2010 jeg kender nu også hunde der levet fint på det billige :).

• #8   15. mar 2010 det er heller ikke bevist nogen steder at det skulle være dårligere..

• #9   15. mar 2010 Næh hvis hunden ingen specielle behov har, skulle den fint kunne leve/overleve på det billige foder.
    Så må det være op til folks pengepung og samvittighed, hvad de fodrer med....;o))

• #11   15. mar 2010 Ulla - hvad er det der ikke passer?

Der er da lavet flere undersøgelser på at hunden får dækket sine behov, ved det billige foder, - hvis der ikke skal tages special hensyn til den....

• #13   15. mar 2010 Min hund har fået optimal Balance fra Coop i flere år indtil jeg skiftede til Fromm. Hun har trivedes fint på det og jeg har ikke mærket nogen synderlig forskel efter jeg skiftede foder, måske bortset fra en anelse mindre afføring. Det var nok min samvittighed der gjorde at jeg ville prøve et andet foder med mere reelt kød i.
    Købte det i 3 kg poser, og der var ofte tilbud, hvis man købte 2 poser.

• #14   15. mar 2010 Hvis hunden trives på et foder, er glad, sund, rask, pæn i pelsen osv., så ser jeg intet problem i at fodre med det billige foder, og slet ikke når det kun er for en periode.
    Men vi er heldigvis forskellige, ligesom vores hunde. Så hvorfor jorder folk på den måde?

• #15   15. mar 2010 Bodil K - ER DET IKKE ?????

jeg har vist set 10 kg foder i lidl til 60 kr ..... skal vi kigge på nogle af de dyre mærker og sammenligne ?

• #17   15. mar 2010 *** Sakki får Luposan, men da jeg er boligløs i 2 uger og lige mangler en sjat at spæde op med når jeg er på turné med vuf og rygsæk, vil jeg helst kun ha en 3 kgs pose og under disse særlige omstændigheder og af praktiske årsager minus bil, blir det foder fra dgl.varebutik.....Stakkels hund ! *GG*

• #18   15. mar 2010 Ulla M - det er absolut ikke pointet i det, det kan du vel også læse dig til.

• #19   15. mar 2010 Sus - Jeg synes uikke du skal have dårlig samvittighed. Jeg ved du altid vil dine hunde det bedste, og så er der altså i mine øjne ikke noget forkert i at købe f.eks. 2x3 kg foder fra Kvickly. Jeg har jo selv fodret med det, fordi jeg havde svært ved at finde 5-600 i budgettet til at købe hundefoder for, og kunne heller ikke hente store sække i bil.

Nu har jeg så mulighed for at låne min kærestes bil og køber 20 kg kaninfoder, hø m.m. og 15 kg Fromm hundefoder samme sted tæt på hvor vi bor (en af min kærestes bekendte, så jeg får rabat) Og uden fast adresse kan man jo ikke så godt få det leveret.

Håber du snart kommer på plads i dit nye hjem smiley

• #20   15. mar 2010 Ihhh... 1000 tak Mie - tro jeg glæder mig VILDT meget ;o)

Min -vittighed er helt fjingfjong hvad dette angår....troede det blev det foder fra Lidl, men med gigt mv. var 5 kg ski mer end mutterfit gg ku klare smiley

• #21   15. mar 2010 sus - nu har jeg ikke hørt din historie.. men synes ikke du skal have dårlig samvittighed :D. kender mange der fodre med det :).

• #22   15. mar 2010 Anita...der er ikk så meget interessant i min historie andet end min stakkels supersunde, velfungerende smuksak blir tvunget til nowet ulæks junkfood i nogle dage...ved god opførsel og succesrig jagt måske en luns raw food smiley

Ps. og Ulla har helt ret...det er folks egen sag, men egentligt slet ikke det tråden gik ud på...pyt skidt ;o)

• #23   15. mar 2010 Bodil K - Det synes jeg faktisk kan have meget meed samvittighed at gøre. Når man ved (eller tror) med sig selv at et andet foder vil være bedre for hunde, men at omstændigheder som f.eks. økonomi, transport o.s.v. sætter en grænse evt. kun i en periode, så kan man sgu da godt have dårlig samvittighed over at man ikke gør det bedste for sin hund.
    Jeg kan også have dårlig samvittighed over at jeg bl.a. ikke har råd til at købe økologisk mad til min søn og mig selv. Men derfor vil jeg både min søn og min hund det der er bedst for dem - inden for det jeg kan byde dem.

• #24   15. mar 2010 Bodil....hvem henvender du dig til....ville være ganske praktisk at vide, måske især for trådstarter....sorry, syns du roder lidt ;o)

• #25   15. mar 2010 jeg har også fodret med Coops billige hundefoder - og han trivedes fint på det.
    smiley

da vi så fik hvalp i huset, valgte vi at fodre med et andet, dyrere, og "anerkendt kvalitetsprodukt" specielt til hvalpe. Derefter valgte vi at fortsætte på voksenfoderet, og det har vi holdt fast i.

Hvis pengene bliver for små, vil vi sagtens kunne finde på at gå tilbage til et billigt supermarkedsprodukt.
    I min verden, er det vigtigst, at de er dækket ind med vitaminer og mineraller - hvad resten af fyldstoffet så er, tja, det er så knap så vigtigt...

• #26   16. mar 2010 Bodil K - jeg synes at dit sprog er meget negativt og fordømmende. Halvdelen af danmarks befolknings hundeejere fodrer med supermarkedsfoder - det skyldes både uvidenhed og økonomi. Og når diverse test godkender samtlige fodertyper i DK til at indeholde det de skal, - mht vitaminer, minieraler mv, - så forstår jeg godt at nogle (mange) vælger den billigste løsning.

• Hanne A
    Hanne A Tilmeldt:
    maj 2019

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 1
    #27   9. maj 2019 Jeg vælger ikke efter prisen men efter indholdet, hvad der er i hvad min hund har behov for og det kan være det samme i om det er et dyret foder eller billig foder. Det har intet med prisen at gøre. Det vigtigste er hvad fodret indeholder og om det lige har det din hund har brug for. Synes det er ekstrem at påstå at det er prisen der tæller om man vil sin hund det godt, det lyder for mig en person der lever meget på luxus. Samt synes jeg også at det er forkert at sige fordi man køber i supermarkede er pga økonomi og uvidenhed gu er det ej, hvis det foder i supermarked indholder det din hund har brug for har det jo intet med uvidenhed at gøre og hvis i fleste skulle vælge at købe foder til jeres hund hvor den dyr og den billig indholder det samme ville flest af jer vælge den billig, så hold op med det har med økonomi og uvidenhed at gøre det er noget være vås at komme med.
    Og før nogen siger noget så hænger jeg i den dyre ende hvad foder angår men ikke fordi jeg ikke kan købe andet til min men ren og skær pga jeg fik en hvalp det havde en rigtig sart mave så jeg er en af dem der pt køber special foder.
    Men som sagt der er ikke noget at skamme sig over hvis det billig foder indeholder det hunden har brug for.
    Men tilbage til spørgsmålet? Det kan jeg da lige undersøge jeg arbejder i Kvickly ??

• Kim J
    Kim J Tilmeldt:
    jul 2018

Følger: 1 Emner: 16 Svar: 678
    #28   9. maj 2019 Man kan faktisk også komme i den situation, at man står med en hund der trives bedst på det billige foder.
    Min tidligere hund endte, efter en hel del forsøg med de "gode" mærker, med at leve af det foder vi alle elsker at hade, nemlig Pedigree Pal. Det var det eneste vi fik prøvet, som han ikke fik tyndskid af.

Kommentér på:
Foder fra Kvickly og Føtex ?

Annonce