457 visninger
|
Oprettet:
Min hund Gizmo {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg har en penkingser på 13 uger .
Som er begyndt at ride op af folk ---- er det normalt ?? eller er den ældre end man har fået vide ..
Hvor gamle er de normalt når de gør det.
Og så er den begyndt at tisse indenfor , lige så snart man har været ude med den og så skider den nogle bestemte steder i huset ..
Hvorfor ????
apr 2009
Følger: 81 Følgere: 83 Hunde: 4 Emner: 200 Svar: 6.862
Giv ham en masse positive oplevelser udenfor, der inkludere en masse lækre godbider og ros.. : )
- Og 13 uger virker for mig tidligt at begynde at påspringe mennesker?
Synes hyppist jeg har oplevet dét kommer ved de 6-7 måneder hvor kønsmodningen er på vej frem.. Det kan dog være et tegn på stress eller dominans - Så hold øje med hans reaktioner og dagligdag?
Uanset hvad er det ikke en opførsel du skal acceptere.. Et bestemt NEJ når han gør det ville være på sin plads : )
...Håber mine svar kan bruges, der skal nok komme mange andre kvalificerede svar i løbet af dagen : )
jan 2008
Følger: 16 Følgere: 16 Hunde: 6 Annoncer: 2 Emner: 53 Svar: 1.883
Det med urenligheden er jeg stort set enig i,,men det med at han humper er altså noget de gør fra helt små,,der var flere fra Ayla's kuld der gjorde det og det helt ned fra 5-6 uger. Tror ikke på at det er hverken stress eller dominans, bare en form for naturlig opførsel :o)
Men jeg ville nu også bremse ham i det :o)
mar 2008
Følger: 77 Følgere: 75 Hunde: 9 Emner: 1.503 Svar: 10.017
apr 2009
Men okay - Så er det jo ganske normalt... : )
apr 2009
- Min Paya startede først på dét da hun kom i sin første løbetid. Shika gjorde det først da Paya gik i løb 2. gang, hvor Shika var ca. 15 måneder.. : )
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 10
aner ik hvordan jeg skal stoppe ham i det ..
Jeg vil ik ha det , blir sur når han gør det
ang hans tisseri og skideri indenfor er det først sket her på det sidste , han elsker at være udenfor og tit svær at kalde ind men derfor gør han det indenfor .
KAN SLET ik få ham ud om morgen det nægter han ..
og sætter jeg ham ud om morgen står han bare og piver og gør ingenting ..
De steder han gør det indenfor er
Foran vores døre og over ved vores leguan´s terrarie
Min hund Gizmo