3.542 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 35 Svar

Rygestop -Kold tyrker el. Nedtrapning? Rygestop -Kold tyrker el. Nedtrapning?

Ja for helvede... jeg vil bare stoppe - men vil ikke at det kun bliver et forsøg og en dårlig erfaring og jeg så ryger igen efter 2 dage:O

SÅ jer der har prøvet enten eller, Jer der har fejlet - hvorfor?, jer der har gjord det - hvordan ?

Kom med jeres guldkorn smiley

Og sidst men ikke mindst, når i får trangen - Hvad gør i så for at få det ud af hoved ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.
  • Ukrudt fjernes 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rygestop -Kold tyrker el. Nedtrapning?
  • #1   21. mar 2010 Nedtrapning holder ikke efter min mening *G*

Har flere gange gået ned på 2 om dagen, men efter 14 dage er det igen langsomt sat op

• #2   21. mar 2010 Du skal tage en kold tyrker smiley , det med at skære ned duer ikke .
    Du skal helt afholde dig fra at ryge bagefter ( at tage en enkelt fesrsmøg kan være fatalt ) taler af erfaring .

Når trangen kommer skal du huske på den kun er kortvarig og ofte forbundet med en tidligere vane , som feks efter maden ... lav noget andet så du bryder vanen og ikke falder i smiley

Jeg er holdt efter 30år som ryger og det er fedt smiley

Held og lykke .

• #3   21. mar 2010 Rene - Og du ryger stadig nu eller ?

Susanne - Hehe ja okay - Så ingen fest rygning eller lign.
    Hmmm.. syntes godt nok det er en hård tanke allerede nu - men for helvede hvor er jeg træt af det

Fandt den her :
    (link fjernet)

• #4   21. mar 2010 Jeg startede på et rygestopkursus, der fik vi sat en dag og et tidspunkt hvor vi skulle stoppe - det gjorde det hele meget nemmere, jeg havde den mening, som de andre også havde med at jeg i hvert fald ikke skulle være den der kom og stadig røg.

Der får man også muligheden for at prøve forskellige slags nikotin erstatning, jeg brugte nikotin tyggegummi i næsten 2 mdr, og så har jeg ikke brugt noget siden.

Jeg kan kun anbefale et rygestop kursus. smiley

- I starten når jeg fik trangen tyggede jeg selvfølgelig tyggegummi - når jeg får trangen i dag, gør jeg ikke noget, det var kun meget kort og det sker ikke ret tit smiley det er næsten 5 mdr siden jeg stoppede. smiley

• #5   21. mar 2010 Ja jeg ryger desværre stadig.

Har de sidste måneder gået og taget tilløb til at stoppe, men skal være 110% indstillet på det, ellers går det hurtigt galt *G*

• #6   21. mar 2010 Kold tyrker... jeg røg 80 om dagen og har ikke røget i over 20 år - det er det eneste der virker...

• #7   21. mar 2010 By Frey.

Ja og husk du kan pludselig lugte meget bedre , dine smagsløg bliver bedre og du puster ikke det halve af hvad du plejer at gøre *GG* .
    Samtidig bliver din kuløt faktisk meget bedre , man ser ikke så grå ud smiley

• #8   21. mar 2010 Og nå ja, må hellere lige tilføje at jeg ikke var 100% indstillet på at holde op med at ryge - det var mere fifty fifty - men kurset sætter gang i motivationen for det. smiley

• #9   21. mar 2010 Hahahah tror faktisk jeg ser lidt grå ud smiley men hvad ved jeg ?

Så kan jeg pludselig lide ting jeg ikke kunne før, eller omvendt ? ARGH ... forvirring !

˜”°*º• Polski Owczarek podhalanski •º*°”˜ . - Puha... var det hårdt for dig ?? Hvilke sådanne , bivirkninger eller abstinenser følte du ?

• #10   21. mar 2010 C K H - hvor meget koster de kurser det, hvor mange gange mødes mand osv ?

• #11   21. mar 2010 Som Susanne skriver bliver du ENDNU mere lækker og smækker af at stoppe smiley :D smiley

Og fordi vi skal gå alle de ture med hundene for at dæmpe din rygetrang bliver du tynd og alt muligt.. det kan kun være godt!...

Jeg stemmer også på kold tyrker..

Har du smøger liggende nu, knækker du dem, gør dem våde, og smider dem UD!

• #12   21. mar 2010 By frey - intet, det er noget kommunen betaler. smiley

Jamen i starten er det engang om ugen .... og efter man så er holdt op med at ryge, så går der 14 dage imellem osv smiley

Du kan spørge på apoteket om de afholder rygestopkursus og hvornår smiley
    Det er super effektivt. smiley

• #13   21. mar 2010 Anja for helvede smiley hahaha
    Kommer du så og er sammen med mig når jeg kravler på mine vægge ??? smiley

• #14   21. mar 2010 hmmm... Men det skal være NU smiley er så utålmodig...

Tror jeg er 95 % afklaret med det... tror der hvor jeg får det svært bliver til fester og efter mad og søvn :S

• #16   21. mar 2010 Frey,
    ja selvfølgelig!...

Bare ikke når der er min vamp-serier :D:D

• #17   21. mar 2010 By frey - så kan du jo prøve at tage en kold tyrker, og så have et rygestop kursus som nødløsning, hvis det går galt. smiley

• #18   21. mar 2010 arrrrrgh, NU vil jeg gerne være i mili. lejr med en OND oberst der giver mig pisk hvis ikke jeg stopper smiley

• #19   21. mar 2010 Ja det var hårdt men havde valget mellem at ryge og miste min stemme - de værste bivirkninger var rastløshed og ikke vide hvor jeg skulle gøre af mine hænder...

• #20   21. mar 2010 Jeg er lige stoppet. Har været røgfri i 19 dage nu. smiley

Jeg var syg og kunne ikke rigtig ryge og så blev jeg rask, men havde hammertravlt i skolen, så i to dage røg jeg kun 1 om dagen. På tredje dagen havde jeg så mange abstinenser, at jeg tænkte jeg lige så godt kunne stoppe, nu jeg var nået til dag 3 i et rygestop. (og jeg ville rigtig gerne stoppe) Det har overhovedet ikke været så svært som jeg troede det ville blive. Det handler bare om at ville. Allerede efter 7 dage er du ikke rigtig afhængig mere, så er det kun vane. smiley Gør det!! smiley
    Jeg tilmeldte mig sms service ved Kræftens Bekæmpelse og synes, at det har været ret godt.

• #21   21. mar 2010 Polski - Okay.... så kan jeg færdiggøre nogle af mine strikke-projekter smiley

• #22   21. mar 2010 Jeg render stadig rundt med smøger i tasken- så tager jeg et aktivt valg med ikke at ryge.

Jeg spiser ca. 1 kg gulerødder om dagen (og alt muligt andet)

• #23   21. mar 2010 Det er møg hamrende svært at stoppe !!! Jeg stoppede selv d 9. januar, de første dage var okay at komme igennem, men så skal jeg da lige love for at"junkien" kom op i min, jeg vil simpelthem møg hysterisk, og blev faktisk helt bange for mig selv..
    Men efter de første 14 dage var overstået, har det faktisk gået okay.. Jeg savner self mine smøger indimellem, mest til rødvin/øl, men nu går der dage imellem jeg tænker på dem !!

Kæmpe held og lykke..

P's jeg anskaffede mig en inhalator, da jeg var sindssyg på 5. dagen, en rigtig go hjælp, som jeg helt kvittede igen midt i februar..

• #25   21. mar 2010 hos meg var det nemt da jeg plutselig hadde fået nok og bestemte mig at næste dag skulle jeg ikke ryge mere, men jeg købte rygeplaster i tilfelle , med bruget de i 3 uger da...

• #26   21. mar 2010 Jeg har nu været røgfri i 5 uger.
    Jeg tog en kold tyrker.

1 uge efter at jeg stoppede, begyndte hunden at halte igen - og for at få råd til mine dyrlægeregninger - ja så blev rygestoppet sgu nødt til at være vedvarende smiley

Det er helt klart den ultimative - enten har du råd til at din hund har et godt liv, eller oss har du råd til dine smøger... Det er ikke så svært at vælge smiley

• #27   21. mar 2010 Camilla A - Ja heldigvis har jeg råd til min hund - Men generalt lever jeg lavt FOR at have råd til hende. Så ja...

Men tak for alle jeres historier og råd osv smiley
    Det er rart

• #28   21. mar 2010 Jeg holdte fra den ene dag til den anden. Jeg tror nedtrapning, det sniger sig langsomt op igen. Man kan ikke stoppe, medmindre man virkelig VIL.. Og vil man virkelig, så skal man ikke fortsætte en smule(nedtrapning..)

• #29   21. mar 2010 < By Frey - Stop med at klag over livet, Nyd Det! >
    Jeg har nu normalt også råd til min hund *S*

Men når man skal finde en masse fler penge i en længere periode (hun skal til kiropraktor jævnligt), så må man jo skære der hvor det er muligt *S*

Og jeg vil altså hellere have noget ordentligt at spise, end jeg vil ryge... No way om jeg vil leve af pasta og ketchup når der er andre udveje *S*

• #30   21. mar 2010 Camilla - Kender det smiley
    Er også ved at spare lidt op til at Zoe skal steriliseres smiley

• #31   22. mar 2010 Nikotintyggegummi har hjulpet mig meget. Jeg har nu været røgfri i 29 dage og det har været utrolig nemt (har røget i 13 år).

Held og lykke smiley

• #32   22. mar 2010 J L
    Hmm, jeg er bare ikke særlig stor fan af diverse nikotinpræparater - jow jow, det er da ikke så usundt - men du blir afhængig af det, og sparer ikke penge...

• #33   22. mar 2010 Camilla A- Man ER afhængig i forvejen, så man bliver det ikke. smiley
    Og jow man sparer massere af penge.

• #34   22. mar 2010 C K H .
    Ja, men du fortsætter din afhængighed.
    Hmm, jeg synes nu absolut de forskellige nikotinpræperater er temmelig dyre...

Man har hver sin overbevisning - jeg blev røgfri efter næsten 10 år ved en kold tyrker. Jeg ville aldrig benytte disse præparater - så vil jeg hellere ryge...

• #35   22. mar 2010 camilla A - ja, men med dem "nedtrapper" man også, så trangen alligevel forsvinder. smiley

De er dyre ja, men ikke i længden - jeg brugte det i 2 mdr, så hvis vi tæller sammen hvad det har kostet, og hvad smøger ville have kostet indtil nu så ... smiley

Men ja, kan man tage en kold tyrker er det jo det bedste, men langt fra de fleste kan jo det.

• #36   22. mar 2010 Nikotintyggegummi indeholder jo kun nikotin. Det indeholder ikke de 4000 andre giftstoffer, som findes i hver cigaret. Ville hellere bruge nikotintyggegummi resten af mit liv end at begynde at ryge igen.
    Det tror jeg så ikke kommer til at ske. Brugte 6 stk dagligt i starten. De sidste 5 dage har jeg ikke haft lyst til dem. Så.. jeg bliver vist ikke afhængig af dem.

• #37   22. mar 2010 J L - jeg stoppede også fra den ene dag til den anden med det. smiley

Kommentér på:
Rygestop -Kold tyrker el. Nedtrapning?

Annonce