724 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Gode råd (Rygestop) Gode råd (Rygestop)

Ja Jeg stoppede med at ryge for 3 dage siden, og det går da sådan set meget godt. (Har da ikke røget endnu smiley

Lysten kommer selvfølgelig mange gange i løbet af dagen, og prøver at skubbe tankerne væk, men synes det er meget svært til tider. Det er en kold tyrker, men havde kortet det ned til kun 4-5 stykker om dagen i stedet for 20-30.

Nu er det bare om i har nogle gode råd til hvordan man holder de dumme tanker om at en enkelt smøg ikke gør skade, på afstand? For prøver at ovebevise mig selv om at en enkelt ikke tager skade, men det gør det jo! Så starter man jo forfra.

Desuden er jeg begyndt at spise.. Meget!
Når jeg har spist aftensmad, får jeg jo virkelig lyst til en smøg, der er det som regel værst. Jeg går så en tur eller løber med hunden i stedet for.
Men når jeg kommer ind har jeg jo stadig lyst og så er det jeg æder alt muligt for at holde lysten væk, det er alt fra frugt til slik til mere aftensmad.. Hjælp, vil jo ikke blive overvægtig pga rygestop smiley

Det var en ordentlig omgang ævl, håber der er nogle der har et par gode råd, ellers var det nu meget dejligt at komme ud med det, nu når jeg ikke kan komme ud og ryge min aften-smøg smiley

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af kattenet på altanen 800 kr.
  • Ophængning og tilpasse rullegardiner 1.000 kr.
  • Slå græs 400 kr.
  • montering af senge og kommode 1.967 kr.
  • Havemand til havearbejde. 2.256 kr.
  • Udskiftning af tagplade 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gode råd (Rygestop)
  • #1   11. aug 2011 gåture...

det virkede for mig

• #2   11. aug 2011 Det her har virket for mig:

Undgå nikotin substitut - brug i stedet lakridstyggegummi, lakridsbolcher
    Varm kakao (du kan bare købe light udgaven)
    Afledningsmanøvre - tag fx en kuglepen, og beskriv den (den er blå, der er en fjeder der, der er en knap her etc), når du har gjort dette er trangen ovre
    Gåture - gerne i raskt tempo
    Gulerødder - hav en masse skrællede og klare i køleskabet!
    Lidt sødt snack som fx rosiner, mandler etc
    Rengøring - dans og syng højt, mens du gør rent
    Sjipning
    Skriv dine tanker ned - før en dagbog over dit rygestop
    Skriv ned, hvorfor du gerne vil holde op - hvad er din motivationsfaktor (børn, sundhed, dårlig lugt etc). Lav det som huske kort og tag det frem, hver gang trangen melder sig
    Sørg for at få ros - når man stopper, har man brug for bekræftelse i, at man gør det rigtige, og at man er sej
    Beløn dig selv (det er et meget vigtigt punkt!) - sæt dig selv i udsigt, at når du fx ikke har røget i x antal dage, så må du få den lækre bluse du havde kig på
    Sig ikke til dig selv, at du aldrig mere vil ryge. Nar hjernen ved at sige: "Idag er jeg ikke ryger, men måske ryger jeg imorgen". Så bliver man ikke helt panikslagen!

Vil også sige: Hvor er du sej! Super godt gået! Jeg har været igennem forløbet en del gange - er også faldet i flere gange, og så er det bare op på hesten igen uden at bebrejde sig selv det.

Tredjedagen er den aller aller værste dag! Når du er kommet igennem den dag, hvor de fysiske abstinenser er på toppen, skal du til at arbejde med de psykiske. Akupunktur har været en rigtig god hjælp for mig - specielt i forhold til de psykiske abstinenser.

Kæmpe krammer og tillykke med dit valg!

• #3   11. aug 2011 Heldigvis begynder min skole igen om en uge.
    Det er bare at komme igennem det væreste, hvor man tænker på en smøg konstant..

• #4   11. aug 2011 kan fortælle at undersøgelser viser at det tager ca 30 dage at komme sig over en dårlikg vane, i dit tilfælde rygning..

en dårlig vane skal erstattes af en ny vane, helst en god selvf smiley

og så er der ellers frit valg på alle hylder smiley

• #5   11. aug 2011 Tak for de gode råd. Dem vil jeg straks tage til mig.

Har også bestemt at jeg ikke vil have noget "hjælp" i form at nikotin tyggegummi og lign. Så kæmper det jeg kan med det jeg nu har herhjemme, men det er nogle gode råd.

Det med en belønning har jeg allerede, der bliver lagt penge til side for hver pakke jeg ville have købt, så jeg til sidst har til en rejse eller andet..

Grunden til jeg stopper er at jeg døjer med asmatisk bronkitis som ind imellem bliver meget slem, så det faktisk gør ondt at ryge, og synes ikke det er det værd, bare fordi man er afhængig.

• #6   11. aug 2011 Jeg vil også anbefale tyggegummi eller gulerod/agurkestænger - det er ligeså meget bevægelsen til og fra munden du savner som selve cigaretten - og det medfører at du spiser mere..

Og næste gang du tænker "en enkelt cigaret skader jo ikke noget" kan du se disse to videoer og se om du stadig har lyst til den cigaret smiley

http://www.youtube.com/watch?v=1MF4sCvkAAA&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=lEc-Rsv9pMc&feature=related

• #7   11. aug 2011 Arh føj. nej så går lysten ligesom lidt væk..

• #8   11. aug 2011 kold tyrker

• #9   11. aug 2011 Jeg brugte nikotintyggegummi, og gik på et rygestopkursus og det hjalp RIGTIG meget smiley Det er mit eneste råd, jeg havde ikke behov for andre "afledningsmanøvre" smiley

• #10   12. aug 2011 jeg stoppede med at ryge for 3 uger siden, og det er gået utroligt nemt den her gang (har prøvet mange gange før), men nu er jeg kommet der til hvor jeg kan sige at jeg ikke begynder at ryge igen smiley

Mit råd til dig vil være når du tænker : en enkelt cigaret skader jo ikke, Så skal du tænke om smøgen gør noget godt for dig? Måske vil du tænke at den beroligere dig, men ja og nej for hvis du aldrig havde røget ville du ikke blive beroliget af smøger... Men ja den tager din trang til smøger men kun til den næste trang begynder, og så kører det jo i cirkel igen....
    Du skal prøve at vende det til noget posetivt, som feks jeg fortjener at lade være med at ryge, jeg får et bedre helbred, ihhh alle de penge jeg spare osv smiley

• #11   12. aug 2011 Jeg blev hypnotiseret, det kostede 1000,- og jeg har ikke røget i næsten et år, har heller ikke savnet det på noget tidspunkt. Det er næsten surrealistisk at noget der har fyldt så meget (har røget i 22 år) kan forsvinde så let :o)

• #12   12. aug 2011 Dejligt at se så mange gode råd, jeg vil osse tage dem til mig, når jeg en dag igen gør alvor af at stoppe.
    Jeg har desværre bare temperament og kom til at lade det gå ud over alt og alle i min nærhed og synes det var såååååå synd for mig at jeg ikke måtte ryge, så jeg startede igen. DUMME MIG!!!!!

Men supergodt gået af Jer, der kan stoppe....

• #13   12. aug 2011 På søndag er det en månede siden vi stoppede herhjemme jeg har kun savnet det tre gange da vores hund blev syg og skulle under kniven og da min søn brøkkede begge arme og igen i mandags dag han skulle i narkose og have den ene sat på plads fordi den havde rykket sig ..... mit råd må være og vente med og stoppe til man er helt klar mentalt fordi ellers vil man hele tiden lede efter en undskyldning for og tænde en smøg.... og så inden man holder er det en god ide og lave om i rutinerne jeg har det sidste halve år ikke røget om morgenen lige når jeg stod op eller lige efter måltider.....

Ønsker dig alt held og lykke det er fantastisk og være fri af dem ....

• #14   12. aug 2011 Ups han brækkede selvfølglig

Kommentér på:
Gode råd (Rygestop)

Annonce