Gode råd (Rygestop) Gode råd (Rygestop)
Ja Jeg stoppede med at ryge for 3 dage siden, og det går da sådan set meget godt. (Har da ikke røget endnu
Lysten kommer selvfølgelig mange gange i løbet af dagen, og prøver at skubbe tankerne væk, men synes det er meget svært til tider. Det er en kold tyrker, men havde kortet det ned til kun 4-5 stykker om dagen i stedet for 20-30.
Nu er det bare om i har nogle gode råd til hvordan man holder de dumme tanker om at en enkelt smøg ikke gør skade, på afstand? For prøver at ovebevise mig selv om at en enkelt ikke tager skade, men det gør det jo! Så starter man jo forfra.
Desuden er jeg begyndt at spise.. Meget!
Når jeg har spist aftensmad, får jeg jo virkelig lyst til en smøg, der er det som regel værst. Jeg går så en tur eller løber med hunden i stedet for.
Men når jeg kommer ind har jeg jo stadig lyst og så er det jeg æder alt muligt for at holde lysten væk, det er alt fra frugt til slik til mere aftensmad.. Hjælp, vil jo ikke blive overvægtig pga rygestop
Det var en ordentlig omgang ævl, håber der er nogle der har et par gode råd, ellers var det nu meget dejligt at komme ud med det, nu når jeg ikke kan komme ud og ryge min aften-smøg
feb 2007
Følger: 56 Følgere: 53 Hunde: 4 Emner: 138 Svar: 1.134
det virkede for mig
jun 2010
Følger: 21 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 71 Svar: 595
Undgå nikotin substitut - brug i stedet lakridstyggegummi, lakridsbolcher
Varm kakao (du kan bare købe light udgaven)
Afledningsmanøvre - tag fx en kuglepen, og beskriv den (den er blå, der er en fjeder der, der er en knap her etc), når du har gjort dette er trangen ovre
Gåture - gerne i raskt tempo
Gulerødder - hav en masse skrællede og klare i køleskabet!
Lidt sødt snack som fx rosiner, mandler etc
Rengøring - dans og syng højt, mens du gør rent
Sjipning
Skriv dine tanker ned - før en dagbog over dit rygestop
Skriv ned, hvorfor du gerne vil holde op - hvad er din motivationsfaktor (børn, sundhed, dårlig lugt etc). Lav det som huske kort og tag det frem, hver gang trangen melder sig
Sørg for at få ros - når man stopper, har man brug for bekræftelse i, at man gør det rigtige, og at man er sej
Beløn dig selv (det er et meget vigtigt punkt!) - sæt dig selv i udsigt, at når du fx ikke har røget i x antal dage, så må du få den lækre bluse du havde kig på
Sig ikke til dig selv, at du aldrig mere vil ryge. Nar hjernen ved at sige: "Idag er jeg ikke ryger, men måske ryger jeg imorgen". Så bliver man ikke helt panikslagen!
Vil også sige: Hvor er du sej! Super godt gået! Jeg har været igennem forløbet en del gange - er også faldet i flere gange, og så er det bare op på hesten igen uden at bebrejde sig selv det.
Tredjedagen er den aller aller værste dag! Når du er kommet igennem den dag, hvor de fysiske abstinenser er på toppen, skal du til at arbejde med de psykiske. Akupunktur har været en rigtig god hjælp for mig - specielt i forhold til de psykiske abstinenser.
Kæmpe krammer og tillykke med dit valg!
sep 2007
Følger: 15 Følgere: 14 Emner: 20 Svar: 319
Det er bare at komme igennem det væreste, hvor man tænker på en smøg konstant..
feb 2007
Følger: 56 Følgere: 53 Hunde: 4 Emner: 138 Svar: 1.134
en dårlig vane skal erstattes af en ny vane, helst en god selvf
og så er der ellers frit valg på alle hylder
sep 2007
Har også bestemt at jeg ikke vil have noget "hjælp" i form at nikotin tyggegummi og lign. Så kæmper det jeg kan med det jeg nu har herhjemme, men det er nogle gode råd.
Det med en belønning har jeg allerede, der bliver lagt penge til side for hver pakke jeg ville have købt, så jeg til sidst har til en rejse eller andet..
Grunden til jeg stopper er at jeg døjer med asmatisk bronkitis som ind imellem bliver meget slem, så det faktisk gør ondt at ryge, og synes ikke det er det værd, bare fordi man er afhængig.
aug 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 19 Svar: 271
Og næste gang du tænker "en enkelt cigaret skader jo ikke noget" kan du se disse to videoer og se om du stadig har lyst til den cigaret
http://www.youtube.com/watch?v=1MF4sCvkAAA&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=lEc-Rsv9pMc&feature=related
sep 2007
nov 2008
Følger: 13 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 194 Svar: 1.732
aug 2008
Følger: 7 Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 446 Svar: 3.685
jul 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 10 Svar: 257
Mit råd til dig vil være når du tænker : en enkelt cigaret skader jo ikke, Så skal du tænke om smøgen gør noget godt for dig? Måske vil du tænke at den beroligere dig, men ja og nej for hvis du aldrig havde røget ville du ikke blive beroliget af smøger... Men ja den tager din trang til smøger men kun til den næste trang begynder, og så kører det jo i cirkel igen....
Du skal prøve at vende det til noget posetivt, som feks jeg fortjener at lade være med at ryge, jeg får et bedre helbred, ihhh alle de penge jeg spare osv
okt 2009
Følger: 14 Følgere: 12 Hunde: 6 Emner: 51 Svar: 2.249
okt 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 138 Svar: 2.087
Jeg har desværre bare temperament og kom til at lade det gå ud over alt og alle i min nærhed og synes det var såååååå synd for mig at jeg ikke måtte ryge, så jeg startede igen. DUMME MIG!!!!!
Men supergodt gået af Jer, der kan stoppe....
apr 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 37 Svar: 806
Ønsker dig alt held og lykke det er fantastisk og være fri af dem ....
apr 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 37 Svar: 806
Gode råd (Rygestop)