En brokketråd..... {{forumTopicSubject}}
Hmm, jeg har bare lige brug for at komme ud med det... Vi har i længe været klar med vores "børnenavne" til når det skal være...
Min kærestes kammerat skal være far i næste mdr, og de ved det blir en dreng ... Vi har for nogle måneder siden snakket om navne osv til en fest, var halvsnildret og fortalte om mit drengenavn.... Hmm, gør jeg ellers aldrig....
I går var han så forbi og min kæreste spurgte ud af det blå omkring navn.
SURPRICE SURPRICE... Knægten skal sgu ha mit drengenavn.. Ved ikke om det er mig den er gal med, men jeg blev helt underlig.. Er bare så ØV over, at jeg muligvis har givet dem ideen osv, samtidig er jeg måske liiidt bitter..
Er jeg helt tosset eller hva??
jun 2009
Følger: 34 Følgere: 22 Hunde: 7 Svar: 541
så det kunne jeg jo ikke helt hedde så nu hedder jeg bare kristine til mellemnavn
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 75 Svar: 615
Det var jo vores navn og nu er det bare noget øv, at vi ikke kan tage det alligevel...
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 243 Svar: 15.314
Jeg kan da finde et andet navn :o)
Men nej, jeg fortæller heller inden de nye navne jeg tænker på, så deres 2. barn (en dreng) endte med et meget lidt kønt navn. Så pigen var heldigere :o)
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 243 Svar: 15.314
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 75 Svar: 615
I har nok ret, er bare nød til, at trække på skuldrene og så ligge hovedet i blød - finder nok et nyt navn der er meget bedre.
"Jeg lyder virkelig heeelt viildt fornuftig ;o)
maj 2009
Følger: 18 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 74 Svar: 946
men der jo ikke så meget at gøre
en af min fars bekendte mødte han dengang og skulle lave noget arbejde med ham og hans kone var gravid med en pige min far fortalte så at han havde en datter og der har jeg vel været omkring 2 år fyren spurgte så hvad jeg hed og han blev sku så vild med mit navn at han altså måtte kalde sin datter Sara
det syntes jeg var lidt sjovt da jeg fik historien fortalt som 13 årig at det var en tøs på 11 der hed sara fordi jeg gjorde det
nov 2008
Følger: 1 Emner: 96 Svar: 402
Jeg er gravid i øjeblikket og vi taler heller ikke om "vores" navne - vi har kun lagt os fast på et pigenavn, så vi mangler endnu at finde på et drengenavn (vi vil ikke kende kønnet på forhånd).
Jeg har det dog sådan, at hvis vi finder to supergode navne, så gemmer vi dét navn, vi ikke får brug for og håber at vi får brug for det senere.. Skulle nogle af veninderne vælge at kalde deres børn "vores" 2. navn, så vil det ikke afholde mig fra at bruge det alligevel.
Hvis mine søskende skulle finde på at bruge det, vil jeg dog ikke gøre det. Jeg synes der er stor forskel på, om det er to kusiner/fætre, der vil have noget med hinanden at gøre resten af livet (måske?) og "bare" en venindes børn (her vil børnene jo højst sandsynlig kun have noget med hinanden at gøre til de er omkring 13-14 år og ikke længere gider med, når forældrene skal besøge venner).
Så i mine øjne kunne du godt bruge navnet alligevel - hvis du har lyst naturligvis?
dec 2009
Følger: 13 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 73 Svar: 2.606
Min mors fætter har så fået børn (ca. 15 år efter jeg blev født), de fik først en pige. Hun kom til at hedde Camilla, okay fint fint. Efter 3 år får de så en lille dreng også.. Hvad mon han hedder?? Han hedder nemlig Kasper.
jeg synes da det er rigtig sjovt når vi mødes at de hedder det samme som os. Og har altid været spændt på om de ikke fik sig et barn mere så jeg kunne finde ud af om det blev en dreng der skulle hedde patrick som min yngste bror hedder.
Men om en veninde tog "mit" navn ville jeg være ligeglad med, og jeg fortæller også gerne "mine" navne til dem der spørger. (der er nemlig ikke særlig mange der gerne vil have en Aviaja)
En brokketråd.....