{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.005 visninger | Oprettet:

bogstavelig talt noget lort... {{forumTopicSubject}}

ja sønnen og jeg har været syge et par dage, i dag var han så tilbage i dagplejen, og der havde intet været med ham... men så her lige før sætter jeg ham på køkkenbordet og skal smøre et stykke brød til ham...

så hører jeg lige den der pruttelyd, og det bliver bare ved og ved... det er så voldsomt at det der tyndmave kravler ud af toppen af hans bukser mens han sidder der og der danner sig en stor sø af meget tynd bæ udover køkkenbordet... han måtte så ind under bruseren og spules og derefter i badekar og jeg måtte så ud og vaske køkkenbord af og sætte en maskine tøj over..

Nu sidder han i sengen(min) og ser disney sjov...

nu vi er det, har i nogle gode råd mod virkelig tynd mave... det er en dreng på 2år vi snakker om, så at fylde ham med alt muligt medicin osv. er vidst ikke en løsning... men hvis i har forslag til hvad der ellers stabiliserer mavsen tager vi imod med kyshånd.. har hørt at mælk og bananer skulle være godt??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  bogstavelig talt noget lort...
  • #1   26. mar 2010 Du skal passe på at han ikke dehydrerer det er nok det vigtigste ville finde et apotek og købe noget revolyt de kan sikkert også finde noget til børn som stopper dårlig mave

• #2   26. mar 2010 Jeg mindes ikke at mælk skulle være godt for tynd mave. men banan virker ganske rigtigt stoppende. Et universalmiddel, da mine børn var små, var revne æbler, De skal rives fint og virker ret hurtigt.
    God bedring

• #3   26. mar 2010 Revet æble og ristet brød har jeg hørt smiley

• #4   26. mar 2010 det med mælk er vidst noget min far har fortalt mig, han er sygeplejerske, men har ikke arbejdet som det i over 10år, så kan jo ære han husker forkert..

æbler har vi desværre ikke hjemme, men det vil jeg fluks hente imorgen... ristet brød, vi har ikke noget brødrister??

og så må jeg købe lidt cultura også??

Har lavet noget saftevand til ham, som han drikker... til dagligt får han kun vand, så saftevand er jo lidt mere lækkert, og det plejer at virke når han er syg og ikke vil have vand...

men puha nu håber jeg ikke jeg får samme tur med maven....

• #5   26. mar 2010 Ja som de andre siger, revet æble, brød og bananer.. Og så har jeg altid fået camille-te lige meget hvad jeg fejlede.. smiley
    God bedring med lille-manden..

• #6   26. mar 2010 drikk kartoffelmel blandet med vand... det hjalp når min familie hadde omgangsyken....

• #7   26. mar 2010 og så håber jeg selvfølgelig at han er hurtigt ovre det igen... da jeg får det så skidt hver gang han er syg... det er aldrig sjovt, når ens børn har det skidt smiley

• #8   26. mar 2010 Han hænger lidt, men følger med i disney sjov... men han er helt sikkert ikke sig selv... han plejer at hae alt for meget krudt til bare at sidde stille...

men han drikker lidt saftevand... og så putter han op af mig

• #9   26. mar 2010 okay det vil jeg prøve smiley

• #10   26. mar 2010 Stakkels lille pus da. Men ja giv ham banan. Det hjælper. Og god bedring til ham.

• #11   26. mar 2010 Hæld en smule salt i saftevandet også så han både får vand, sukker og salt for at forhindre dehydreringen. Og her er det også colaen kommer ind i billedet (da det er vand, sukker og salt) så om det er det ene eller andet er lige meget :o)
    Der skal rigeligt vand i. Både i saften og også hvis han får sodavand da for meget sukker kan forværre diarréen og øge væsketabet særligt hos børn.
    Appelsin- og æblejuice er også godt :o)

Han skal drikke 100-120 ml. mellem hver tynd afføring.

Det er rigtig nok at mælkeprodukter er gode, Dog skal de være syrnede :o)

Og ja så må du have fat i revet æble, banan og appelsin til bettemanden i morgen.

Banan og appelsin indeholder nogle af de vigtige salte som man mister hvis man har diarré.

God bedring med ham :o)

• #12   26. mar 2010 Vi har lidt bananer og clementiner herhjemme... og det med salt i saften vil jeg prøve, og så vil jeg se til at han drikker så meget imellem han kommer af med noget... dejligt med nogle gode råd, når man ikke er vant til at stå med et barn med virkelig dårlig mave smiley

tusind tak allesammen smiley

• #13   26. mar 2010 Ikke mælk, men syrnede mælkeprodukter. Rigtig cola er godt. Desuden skal bananen være i den grønne ende af skalaen før der er stoppende effekt. Revet æble, men ellers ikke for meget frugt, da sukkeret trækker væske ud i tarmen og øger diarréen. Kogt vand og lidt kogt ris og kylling er også godt - og stoppende. Havregrød og maizenagrød har også en stoppende effekt.

• #14   26. mar 2010 tror da også bare det er mig der har hørt med et halvt øre da han har snakket om mælk, mon ikke han har sagt syrnede mælkeprodukter... Dejligt med en masse råd, så ved man da at der er mere at prøve hvis noget ikke virker...

har lige taget hans temperatur og han har 38,2... så det er heldigvis ikke så voldsomt... men holder øje med om den stiger

• #15   26. mar 2010 Og du kan riste brød i ovnen, det gør min kæreste, virker lige så fint, bare hold øje med det hehe

• #16   26. mar 2010 Nu har jeg godt set, at Sanne har skrevet det, men jeg får lige lyst til at gentage og understrege, at giver man cola, så må man ikke bruge ren cola.

Det skal fortyndes 1 til 4 med vand.

Kommentér på:
bogstavelig talt noget lort...

Annonce