Frigørelsesattest? Frigørelsesattest?
er der ikke nogle kloge hoveder der kan forklare mig hvad det vil sige hvis en arbejdsgiver skriver under på sådan en? Jeg synes ikke jeg kan gennemskue det ud fra det der står på blanketten...
Jeg skal til jobsamtale på tirsdag, hvor det kun er 30,5 time om ugen og ville godt kunne supplere det med dagpenge op til de 37 timer, og ved ikke om mine chancer ville blive betydligt forringet hvis jeg forlangte det til en jobsamtale:(
Jeg er helt på herrens mark her synes jeg;)
mar 2008
Følger: 77 Følgere: 75 Hunde: 9 Emner: 1.503 Svar: 10.034
dec 2005
Følger: 4 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 208 Svar: 836
jul 2005
Følger: 61 Følgere: 53 Hunde: 5 Emner: 715 Svar: 10.618
dec 2005
jul 2005
Følger: 61 Følgere: 53 Hunde: 5 Emner: 715 Svar: 10.618
dec 2005
dec 2005
mar 2008
Følger: 77 Følgere: 75 Hunde: 9 Emner: 1.503 Svar: 10.034
i princippet kan en hver slå sig op som akasse så fremt de overholder de kritierer der er på området..
maj 2006
Følger: 105 Følgere: 99 Hunde: 6 Emner: 704 Svar: 8.219
I dag er det "arbejdsgivers" marked, fordi vi er inde i en krise. Så jeg ville nok være "taknemmelig" for at der trods alt er job at få. Hvis det var mig der skulle til samtale, og vidste det var 30,5 timer, så ville jeg end ikke nævne det med frigørelsesattest ved jeres første møde. Det kan godt give et forkert indtryk af dig. Hvis du ikke kunne "nøjes" med disse timer, så havde du nok sagt nej tak til samtalen.
Så længe du ikke kender arbejdsgivers baggrund for hvad de gør, så vil jeg mene at du skal se tiden an, og se hvad der sker.
Pøj, pøj.
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.736
Men de kan sikkert findes, bare dybt åndsvagt at tage en , der er i job og smide videre til næste job, fremfor at tage en af dem, der intet job har.
Dengang jeg var på sådan en, var gyldigheden 1 år
nov 2004
Følger: 62 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 881 Svar: 10.783
Nedenfor finder du hvad der er skrevet på arbejdsdirektoratetshjemmeside om supplerende dagpenge og frigørelsesattest.
Supplerende dagpenge
Hvis du bliver delvis arbejdsløs eller begynder at arbejde på deltid, kan du måske få supplerende (arbejdsløsheds)dagpenge.
Er du selvstændig erhvervsdrivende, og driver du din virksomhed som hovedbeskæftigelse, kan du ikke få supplerende dagpenge.
Frigørelsesattest
Hvis du har et opsigelsesvarsel over for din arbejdsgiver, kan du kun få udbetalt supplerende dagpenge, hvis din arbejdsgiver udsteder en såkaldt ”frigørelsesattest”. Et opsigelsesvarsel kan være fastsat i lov, kollektiv overenskomst eller en aftale.
Hvis du har et opsigelsesvarsel, skal du aflevere en frigørelsesattest senest 5 uger efter, at du er begyndt på arbejdet, hvis du vil have supplerende dagpenge fra ansættelsens første dag. Hvis du ikke afleverer attesten inden 5 uger, kan du først få supplerende dagpenge fra den dag, hvor a-kassen modtager attesten.
Hvis du først får brug for frigørelsesattesten efter et stykke tid, regnes 5-ugers fristen fra det tidspunkt, hvor du har brug for frigørelsesattesten for at få udbetalt supplerende dagpenge. Det kan være, fordi du først bliver omfattet af et opsigelsesvarsel efter 3 måneder. Det kan også være, fordi du efter en periode med to deltidsjob, mister det ene job og derfor søger om supplerende dagpenge til det andet job.
Du kan få supplerende dagpenge i 30 uger inden for 104 uger.
For at kunne få supplerende dagpenge skal du også opfylde de øvrige betingelser for ret til arbejdsløshedsdagpenge.
Hvis du arbejder mere end 29,6 timer i en uge, kan du ikke få supplerende dagpenge for den uge. Det vil sige, at hvis du er ledig mindre end 1 dag (7,4 timer) i en uge, kan du ikke få supplerende dagpenge.
nov 2004
Følger: 62 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 881 Svar: 10.783
# Som fuldtidsforsikret kan du optjene retten til en ny periode med supplerende dagpenge ved at arbejde over 30 timer i hver uge i 26 uger inden for 52 uger.
# Som deltidsforsikret kan du optjene retten til en ny periode med supplerende dagpenge ved at arbejde i 26 uger indenfor 52 uger med mindst den samme arbejdstid som den gennemsnitlige ugentlige arbejdstid, du havde, før du blev ledig.
Frigørelsesattest?