{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
603 visninger | Oprettet:

dit bedste tips! {{forumTopicSubject}}

inspireret af luksusfælden, vil jeg gerne høre, hvordan du gør for at holde styr på de penge du bruger til mad osv om måneden...

altså har du en mappe, hvor du kommer alle dine bonner i, og hvad gør du for at holde styr på det osv ?

eller har du noget helt andet du gør, som bare virker rigtig godt for dig?



jeg søger råd, fordi nu er jeg træt af, måned efter måned, at stå der med 14 dage til 3 uger tilbage af måneden og sige: "vi har noget der ligner 200-300 kr tilbage til mad til resten af måneden" bare fordi vi måske gerne ville have noget lækkert mad en enkelt gang a la et stykke reel kød i stedet for det hakkede vi ellers får......


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  dit bedste tips!
  • #3   26. apr 2010 Jeg har tre konvolutter hængende på en opslagstavle med overskrifterne:
    Mad
    Bil
    Hund
    Her smider jeg bonnerne i og så kan jeg se hvor de mange penge ryge hen.


  • #4   26. apr 2010 Vi her en seperat konto til mad, med der til hørende dankort. Så overfører vi et fast beløb, så jeg ved hvad vi har at bruge af om ugen. Vi laver madplaner og gemmer bon'er så har vi lyst til meget ekstra den ene uge kan vi justere den næste.

    Her fungerer det ret godt!!


  • #5   26. apr 2010 Vi har også seperat konto til maden. Vi har så hver vores dankort til, og der bliver sat et dertil indrettet beløb ind på kontoen hver den første i måneden.

  • #6   26. apr 2010 .En god idé kunne være at lave en madplan til 1 uge ad gangen, så I ved, hvad I skal have at spise og dermed hvad I skal have handlet.
    Handle stort ind, så I har til 1 uge ad gangen, da det er dyrere at handle lidt hver dag for der kommer som regel lidt ekstra i kurven når man nu alligevel er der.. smiley


  • #7   26. apr 2010 det med Dankort til en madkonto tvivler jeg stærkt på, at vi kan administrere...

    har ofte overvejet, at hæve madpengene og dele dem op i uger, men kæresten kan ikke lide at have penge liggende, hvis der nu skulle komme indbrud, og lan sagtens følge ham i det.

    det er altså også rarest, at vi hver især har penge på hver vores kort, så hvis der fx er tilbud i Bilka i Hundige, kan jeg lige bede kæresten om at handle det ind på vej hjem, da han kører med toget forbi hundige hver dag...

    vi ville gerne have en lille bog, hvor vi kom bonner i, og skrev op, hvad vi har brugt på hvad, men vi ved ikke rigtigt, hvordan det skulle fungere.

    nu så jeg så i Luksusfælden i dag, at de havde et ringbind med plastiklommer til bonner og så havde hun en farvet seddel med nogle beløb skrevet på. jeg kunne ikke nå at se hvad der stod, men ville gerne prøve det system, for at holde styr på vores penge...


  • #8   26. apr 2010 ulla m - jeg kunne muligvis godt bruge dit råd, men så gøre det to eller gange, fordi vores køleskab og fryser ikke er særlig stort...

  • #9   26. apr 2010 Misja, Kiwi, og Carlos !

    det med at justere fra uge til uge, det er da en rigtig god idé...

    det vil jeg prøbe at indkøre her...


  • #10   26. apr 2010 og ja... så er en madplan nok også vejen frem... selvom jeg er i tviv om jeg kan udføre selve planen...

    men det kunne være, jeg skulle prøve at gennemtvinge det i bare en enkelt uge for bare at prøve det...


  • #12   26. apr 2010 I kan jo prøve at lave madplaner hver uge i en måned og så se hvordan kontoen ser ud. hvis der nu er et dejligt lille overskud bliver man måske bidt af det og vil fortsætte det smiley

  • #13   26. apr 2010 Og ja, en madplan kan spare dig for mange penge i længden. På den måde kan du købe en pakke salat og hvis du ved du kun bruger halvdelen til hvert måltid, så kan du planlægge at i skal have salat to gange den uge. Såp ryger der ikke noget i skralderen. *S*

  • #14   26. apr 2010 jeg prøver at lave en madplan smiley

    må vist lige høre, om der er nogle der har nogle opskrifter på billige og nemme retter i en ny tråd smiley



  • #15   26. apr 2010 Vi har en øvre grænse for, hvad vi må give for et måltid aftensmad til to. Det er lige nu sådan, at vi kan købe kød ind for max 30 kr. pr dag og meget gerne mindre end det.
    Og så skal er ikke alt for meget hurlumhej til ved siden af..


  • #16   26. apr 2010 det var også en god ide... desværre har vi ikke nok penge til at kunne gøre det, for hvis jeg står og mange pålæg og kun har 20 om onsdagen, så kommer der et problem...
    vil hellere selv administrere det smiley

    men når vi får penge nok til det, er det absolut en mulighed jeg kraftigt vil overveje....


  • #18   27. apr 2010 Hold da op, jeg kan godt se vi spiser småt. Vi har 2000 på madbudgettet om måneden. En gang imellem ryger der så lige 500 ekstra ind, men så er det også til mad og andet husholdning.

    Jeg har en kuvert pr måned hvor bon'erne kommer i. Der kan jeg så hvis jeg synes gennemgå kvitteringerne for måneden og strege over med en farve, hvad vi har købt af usunde og unødvendige ting. Guf, brugskunst osv er nemlig for lommepenge her, men det sker der ryger lidt i kurven.

    Jeg handler en gang stort ind, hvor der handles til hele ugen. aftensmad mælk frugt osv. Og så har jeg ca 100 kr, til overs hvor der i løbet af ugen kan købes lidt småting, hvis vi lige mangler et eller andet, skal bruge mere pålæg, mælk el. lignende.


  • #19   27. apr 2010 Kød køber vi ofte billigt i store pakker og kommer i fryseren i portioner, gerne hvis der er noget på tilbud fordi holdbarheden er ved at være overskredet-

  • #20   27. apr 2010 Ulla, det er heller ikke meget - men pengene er ikke til mere ;o)

    Vi kan jo så købe en kylling til 40 kr. og spise af den i to dage, og sådan er der heldigvis også andre slags kød, der er andet end hakket oksekød, der kan trækkes ud på flere dage.



Kommentér på:
dit bedste tips!

Annonce