{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
436 visninger | Oprettet:

PINLIGT at gå tur! {{forumTopicSubject}}

Hejsa!!
Sofus har aldrig rigtig kunnet gå pæn i en snor.. men nu er det da helt galt.. han tænder helt af hvis vi møder en anden hund.. for slet ikke at snakke om hvis der kommer en bil som han flyver efter og vil jagte.. (han har INGEN respekt for biler)... og når vi går normalt så trækker han bare så vildt at han er ved at kvæle sig selv...

Og jeg syntes det bliver værre og værre.... Hvad skal vi gøre.. hjælp ØNSKES snarest...
Bortset fra at gå ture så er han den mest eksemplariske hund... han er dejlig nem osv.. men når vi skal går vender han 180 grader og jeg kan slet ikke kende ham!!

Rita

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  PINLIGT at gå tur!
  • #1   13. apr 2006 Hej,
    Har du tænt på at prøve at gå til hundetræning?

• #2   13. apr 2006 Vi har gået til hvalpe træning... og vi har også 100 gange prøve den der med at jeg går med ham også så snart han trækker vender jeg om og går modsat og når han så trækker der går jeg modsat igen osv.... og det virker også SÅ fint i haven.. men så snart vi kommer ud på "ukendt" område er han bare VÆK og hører INTET!

• #3   13. apr 2006 hvad så med begynder træning? hvor han skal lære at gå ved dit ben, stop op, kald på ham (med godbid), gir ham den ved dit venstre knæ, for det er på din venstre side han skal gå (i forhold til trafik så han går inderst). De første gange, troede jeg aldrig rasmus ville lære det, da han er vant til at gå i linesnor, og altid bare går der ud af. Man han elsker pølser, og har fundet ud af at dem får man kun, hvis man går pænt...

• #4   13. apr 2006 jeg er på hold med en beagle hund, og ja, træneren sir der er meget arbejde med den....og det kan man også se ejeren har, hunden er bare kær, men trækker og trækker....tålmodighed

• #5   13. apr 2006 Kender godt problemet...Apollo køre helt op når vi møder andre hunde..DET ER VILDT PINLIGT. Vi har fået at vide hos en hundepsykolog, at vi skal øve kontaktøvelser med ham, så vi kan få ham på andre tanker når vi møder andre hunde. P.t. har det ikke hjulpet ret meget, men vi træner stadig ;O).

Han trækker også en del, så vi købte en halti han kan få på når vi går tur og det har hjulpet meget......

• #6   13. apr 2006 Sanne>> hvad er en halti???!

Julie>>> *LOL* jeg må le.. jeg tror sgu ALDRIG jeg har set en bil før han har fundet ud af den kommer... han ved den kommer også Vroooom.. Jeg tror egentlig ikke han trækker for at trække.. han er bare foran og går hurtigere end mig og har snuden i jorden stort set hele tiden... en alm. sele... har du evt. 1 link??!

• #7   13. apr 2006 Julie>> yep det er det med duftenede. for jeg føler mig overbevist om at det med at snøvse længere og længe fra mig indtil snoren er HELT ude er fordi han snøvser og overhovedet ikke ænser mig!

Vi vil egentlig gerne gå til træning.. men det er hverdagaftenen her i sommerhalvåret og der er jeg på arbejde smiley (og det med en masse andre hunde distraherer ham også... ihvertfald til hvalpe træning.. de andre hun havde noget større interesse end mig)

Og nogle gode kontakt øvelser?? (den der med at jeg har en god bid og han skal sidde også kigge på mig og jeg skal holde hans kontakt længst mulig kan han godt hjemme i stuen.. men når vi kommer ud har jeg altså ikke interesse ret længe...!

• #8   13. apr 2006 Rita...Apollo kan også holde kontakt hjemme, men så snart han ser en anden hund så er det slut og så er det lige meget hvad jeg har at byde på....Så jeg kan godt følge dig.
    Jeg tror bare at man skal blive ved med at øve (selv om det nogle gange godt kan være lidt svært at tror på det lykkes en gang) og så en dag er den der bare lige pludeselig, han er jo heller ikke så gammel endnu.

Halti er en grime som Julie også skriver.....V har fået at vide den ikke giver de samme belastningen på hans hals som et halsbånd -ja og så gør den altså også en stor del til at han ikke trækker så meget mere.

Kommentér på:
PINLIGT at gå tur!

Annonce