{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.010 visninger | Oprettet:

regler for "offentlige" geder? {{forumTopicSubject}}

Vi var i dag til konfirmation, og vi var dårligt nok ankommet, da min tante fortæller at der i anlægget ved siden af ligger en meget dårlig ged der er ved at dø og hun mener også der ligget et dødt kid, og vi bliver nødt til at ringe til en dyrlæge.

Jeg går med for at se om der ikke er et telefonnr, til en ansvarlig man kan ringe til, men der står ikke noget. Vi går ind, og heldigvis er det lille kid levende, men mor der har fået to små kid er lettere forvirret, for de følger ikke med hende op ad bakken. Jeg flytter de små ned på et plant område, så de ikke triller rundt igen.

Vi går videre til det syge dyr, der tydelig vis har det meget dårligt. Jeg ringer til vores dyrlægevagt der vil forsøge at finde ud af om de har noget reg. på en ejer.

En times tid senere har jeg lige fået fyldt mad på tallerknen, da jeg ser gederne er løbet ud og på vej ud over boldbanen. Da jeg siger "nu er gederne løbet ud" er min søsters spontane reaktion "så gør dog noget søs". Der er jeg allerede på vej ud, og får kapret min fætter og han findet et par mere, og så går det hen over plænen og får de små udbryderkonger tilbage i indhegningen. De vidste lige hvor de skulle ind.

Da jeg alligevel er derover, tjekker jeg lige til de små kid og morged, de ser ud til at have det okay efter onstændighederne.

Jeg går videre og kan konstatere at den dårlige ged har fået fred for sine lidelser.

Nu er vi kommet hjem, og jeg har forsøgt at få fat på den ansvarlige for de geder, og der er en mand på sagen. Men jeg følger op på det i morgen, for det kan ikke passe at en ged, der befinder sig et sted hvor offentligheden har adgang, kan få kid eller ligge og dø en frygtelig død.

Jeg kører derud i morgen og tjekker hvordan det ser ud, og om den døde ged er fjernet.

Er der ikke en regel om at man skal tilse sine dyr mindst en gang hver dag?

Jeg bliver så harm når folk ikke passer deres dyr, og det var ikke lige sådan jeg havde forestillet en konfirmation skulle udvikle sig.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  regler for "offentlige" geder?
Kommentér på:
regler for "offentlige" geder?

Annonce