{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
392 visninger | Oprettet:

Hund med pelspleje {{forumTopicSubject}}

Hvorfor anskaffer man sig sådan en, når man ikke holder hundens pels?
Et sted i nærheden sælges æg fra stalddør. Jeg henter en gang imellen æg der.
De har den skønneste New foundlænder , men men men. Rører man ved den kan man dårligt få fingrene ud af pelsen igen på grund af filtre.
Det er desværre ikke et enkelt tilfælde. Men møder problemet af og til.

Men for h...... hvor er det synd.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hund med pelspleje
  • #1   9. maj 2010 Jeg fatter det heller ikke..
    Man ved hvad pleje der hører med inden man køber - for det har opdrætteren da forhåbentlig fortalt om! Så kommer det vel ikke bag på én, at hvis man i en periode ikke kan overkomme det selv, så må man betale sig for at få andre til det. Og det inden det er synd for hunden!

Ejeren ville jo heller ikke elske at gå rundt med hår, denne ikke måtte hverken vaske eller børste i måneder..

• #2   9. maj 2010 hvis ikke man gider holde pelsen - så klip den dog ned...

der er ikke noget mere smertefuldt for en hund end at gå med store duller i pelsen.

da vi fik pingeling måtte jeg køre ham på dyrehospitalet og få ham i narkose som det første også ordne hans pels der - det sad som et helt tæppe rundt om ham.
    idag klipper jeg ham kort i numsen - ikke fordi jeg ikke gider at børste. men fordi han på hans natteture får en masse grandgrene i pelsen og slæber grene efter sig.

• #3   9. maj 2010
    Jeg forstår heller ikke sådan noget, men måske for dårlig information fra opdrætterens side.

• #4   9. maj 2010 Evi N -
    Så kunne man selv have spurgt opdrætter... Samtlige af mine hvalpekøbere til det ene kuld jeg indtil videre har haft, spurgte selv hvor meget pelspleje der er påkrævet til racen -også folk der har haft hunde før, bare af andre, men også langhårede racer smiley

• #5   9. maj 2010 Jeg forstår det heller ikke. Hvis man virkelig ikke gider pelspleje finder der mange gode korthårsracer.

Forstår så heller ikke dem der anskaffer sig en langhårshund for udelukkende at klippe den helt ned - hele dens liv. Men det er self bedre end at lade den gro til.

• #8   9. maj 2010 camilla -- det har du ret i--- jeg har ofte overvejet at afholde et kursus i bundredning og fif til lettere vedligeholdelse..

• #9   9. maj 2010 Tja, kurser. Men tror i virkelig folk ikke ved at en langhåret hund skal børstes igemmen. har selv haft en langhårs hund, hvor pelsen filtrede sammen for et godt ord. Hende klippede jeg med jævne mellenrum. ( Lunte)
    Jeg ved også god new foundlænderes kræver meget pelspleje, men så anskaf dog en hund med mindre pelspleje.

• #10   9. maj 2010 jeg får nogle pomsere ud til børstning osv -- og min erfaring er at nej -- folk ved faktisk ikke hvordan de skal holde pelsen..

Kommentér på:
Hund med pelspleje

Annonce