{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
521 visninger | Oprettet:

Arbejde med dyr? Hvor? {{forumTopicSubject}}

Hej Alle HG’er.
Landet ligger sådan, at jeg gerne vil være veterinærsygeplejerske, men for at jeg kan påbegynde uddannelsen skal jeg finde en praktikplads.
Men da jeg så var ude og snakke med nogle praktikpladser, sagde de at jeg havde brug for noget erfaring før de kunne bruge mig.
Derefter kontakter jeg flere forskellige dyrehandlere og de siger enten de ikke har brug for nogen eller at man skal være i gang eller have færdiggjort dyrepasseruddannelsen.
Så er mit spørgsmål bare:
Hvor i alverden finder jeg et arbejde hvor jeg får erfaring med dyr, hvor jeg ikke skal have været uddannet dyrepasser?
Jeg har allerede tænkt på frivilligt arbejde, men det sætter desværre ikke mad på bordet smiley
og jeg skal det allerede ved siden af, havde jeg tænkt mig 

Håber i kan komme med nogle forslag eller nogle hjælpsomme kommentar

Mvh
Molise

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Arbejde med dyr? Hvor?
  • #1   17. maj 2010 Landbrugs medhjælper på en gård med dyr...

• #2   17. maj 2010 Du kan måske melde dig somf rivillig på et dyreinternat ?
    Det var i hvert fald en af mine første tanker, og kunne da forestille mig, at i forbindelse med ansøgning til praktiksteder, viser frivilligt arbejde at du virkelig interesserer dig for dyr ?

• #3   17. maj 2010 Karina J
    Som jeg også skriver i mit indlæg,
    så er det noget jeg skal uanset hvad, men det sætter jo ikke mad på bordet smiley
    Og fordi jeg har arbejdet i f.eks. føtex og superbest i omkring 5 år så er det ikke noget jeg har synderlig meget interesse i at begynde i igen.
    Selvom det kan være den sidste udvej :'''(
    hæhæ.
    Ellers tak smiley

• #4   17. maj 2010 Øhm, jeg er ikke helt med på hvad du mener ?

• #5   17. maj 2010 Har du prøvet at indsende en ansøgning til Kbh´s Dyrehospital ?
    Du ville nok ikke kunne komme ind i år, men de gør det sådan, at man evt kan blive ansat et år som fodervagt, inden man bliver elev. Så er man også inde i "husets" rutiner inden man året efter starter op som elev.
    Nu har jeg ikke være inde på din profil, men på Kbh´s dyrehospital ser man helst at eleverne er omkring de 20 år. De optager tre nye elever hvert år.

• #6   17. maj 2010 Jeg har netop sendt en ansøgning til Københavns dyrehospital, og der havde de desværre netop ansat tre. smiley
    og det var netop også her jeg fik af vide at jeg helst skulle have noget mere erfaring indenfor emnet.

Jeg er 19 nu, men bliver 20 til efteråret smiley

• #7   17. maj 2010 Jo, men så send endnu en ansøgning der gælder for næste år..... Så kan du evt. starte derinde som fodervagt når dette års hold af elever starter. Tror det vil være meget svært for dig, at få en elevplads til i år ( starter op i august mener jeg ) nogen steder, så begynd allerde at sende ansøgninger afsted hvor du søger elevplads i 2011.
    I mellemtiden, må du gå den tunge vej og få arbejde der hvor du kan og så samtidig arbejde som frivillig på et internat / kattepension eller ligende.

• #8   17. maj 2010 Ja, det forstod jeg også på dem da de modtager alle ansøgningerne
    mellem august og december året forinden smiley
    Det tror jeg så at jeg vil gøre. Mange tak!

• #9   17. maj 2010 Vil også sige at du kan prøve som landbrugsmedhjælper... Er selv faglært landmand og det er ét rigtig godt arbejde, som giver mad på bordet og oftest lidt ekstra smiley
    Her lærer du én helt masse om dyr, som vil være nyttigt i din efterfølgende uddannelse til veterinær sygeplejeske... Du får bl.a. lov til:
    Vurderer dyrs sundhed og mulige sygdomme, medicinering af dyrene, fødselshjælp (muligvis kejsersnit), korrekt fodring og vandmængde osv osv. Og oftet (i hvertfald i svinebesætninger) får du også lov til at partere døde dyr ... Utrolig indholdsrigt arbejde, og der sker altid nået smiley

Kommentér på:
Arbejde med dyr? Hvor?

Annonce