Arbejde med dyr? Hvor? {{forumTopicSubject}}
Hej Alle HG’er.
Landet ligger sådan, at jeg gerne vil være veterinærsygeplejerske, men for at jeg kan påbegynde uddannelsen skal jeg finde en praktikplads.
Men da jeg så var ude og snakke med nogle praktikpladser, sagde de at jeg havde brug for noget erfaring før de kunne bruge mig.
Derefter kontakter jeg flere forskellige dyrehandlere og de siger enten de ikke har brug for nogen eller at man skal være i gang eller have færdiggjort dyrepasseruddannelsen.
Så er mit spørgsmål bare:
Hvor i alverden finder jeg et arbejde hvor jeg får erfaring med dyr, hvor jeg ikke skal have været uddannet dyrepasser?
Jeg har allerede tænkt på frivilligt arbejde, men det sætter desværre ikke mad på bordet
og jeg skal det allerede ved siden af, havde jeg tænkt mig 
Håber i kan komme med nogle forslag eller nogle hjælpsomme kommentar
Mvh
Molise
feb 2008
Følger: 36 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 76 Svar: 4.076
dec 2008
Følger: 33 Følgere: 29 Hunde: 2 Emner: 117 Svar: 3.471
Det var i hvert fald en af mine første tanker, og kunne da forestille mig, at i forbindelse med ansøgning til praktiksteder, viser frivilligt arbejde at du virkelig interesserer dig for dyr ?
mar 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 14 Svar: 39
Som jeg også skriver i mit indlæg,
så er det noget jeg skal uanset hvad, men det sætter jo ikke mad på bordet
Og fordi jeg har arbejdet i f.eks. føtex og superbest i omkring 5 år så er det ikke noget jeg har synderlig meget interesse i at begynde i igen.
Selvom det kan være den sidste udvej :'''(
hæhæ.
Ellers tak
dec 2008
Følger: 33 Følgere: 29 Hunde: 2 Emner: 117 Svar: 3.471
aug 2008
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 127 Svar: 3.614
Du ville nok ikke kunne komme ind i år, men de gør det sådan, at man evt kan blive ansat et år som fodervagt, inden man bliver elev. Så er man også inde i "husets" rutiner inden man året efter starter op som elev.
Nu har jeg ikke være inde på din profil, men på Kbh´s dyrehospital ser man helst at eleverne er omkring de 20 år. De optager tre nye elever hvert år.
mar 2010
og det var netop også her jeg fik af vide at jeg helst skulle have noget mere erfaring indenfor emnet.
Jeg er 19 nu, men bliver 20 til efteråret
aug 2008
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 127 Svar: 3.614
I mellemtiden, må du gå den tunge vej og få arbejde der hvor du kan og så samtidig arbejde som frivillig på et internat / kattepension eller ligende.
mar 2010
mellem august og december året forinden
Det tror jeg så at jeg vil gøre. Mange tak!
sep 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 3 Emner: 34 Svar: 258
Her lærer du én helt masse om dyr, som vil være nyttigt i din efterfølgende uddannelse til veterinær sygeplejeske... Du får bl.a. lov til:
Vurderer dyrs sundhed og mulige sygdomme, medicinering af dyrene, fødselshjælp (muligvis kejsersnit), korrekt fodring og vandmængde osv osv. Og oftet (i hvertfald i svinebesætninger) får du også lov til at partere døde dyr ... Utrolig indholdsrigt arbejde, og der sker altid nået
Arbejde med dyr? Hvor?