{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
606 visninger | Oprettet:

Artroskopi ? {{forumTopicSubject}}

Som nogle af jer måske ved er jeg kommet til skade med mit knæ for 14 dage siden. Igår var jeg ved en ortopæd ( av for filan) og han har nu indstillet mig til en artroskopi ( kikkert undersøgelse af knæet) med evt repration af menisken. Han sagde, at hvis menisken skulle syes/klipses fast hedder den 6 uger med don joy uden støtte, men jeg glemte at spørge hvor længe jeg skal være sygemeldt, hvis der IKKE skal laves noget, altså bare en simpel artroskopi??? Er der nogen der ved det??

Min mor har for nylig selv fået lavet én og hun sagde hun fik af vide hun skulle være sygemeldt i 14 dage indtil trådene var taget ud af de små snit de laver.... Jeg har været det hele igennem da jeg var ca 14-15 år, men det kan jeg slet ikke huske, det er jo mange mange år siden ;o)
Grunden til jeg spørger er, at jeg har en chef der ikke er helt forstålig over min skade, jeg er blevet mr skannet og har et svar der beskriver alle de skader jeg har derinde, hun har selv adgang til at læse det, da jeg arbejder på en røntgen afdeling. Den er endda sket på arbejde, så nu er jeg gået med til at komme delvis sygemeldt tilbage fra imorgen, hvilket jeg gruer meget for. Jeg føler mig slet ikke klar til at gå så meget endnu og jeg får stærke smerter og hævelser, hvis benet bliver belastet for meget. Jeg kan stadig ikke køre bil, så jeg skal gå et stykke til bussen og igen når jeg står af. - begge veje, så bare det i sig selv........
Nå, det blev lidt langt. Mit spørgsmål var jo bare hvornår jeg kan forvente at starte igen på arbejde efter en normal artroskopi?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Artroskopi ?
  • #1   19. maj 2010 Det er meget individuelt med tiden det tager efter kikkert opr eller undersøgelse.
    Jeg har netop været på Viborg Privat hospital med begge mine knæ. I dec. blev det første renset op og "pudset" for dårligt brusk og i marts fik jeg det samme gjort ved det andet knæ.. Den første gang var jeg sygemeldt i 14 dage og sidste gang kun en uge..
    Der var så også forskal på hvor medtaget mine knæ er / var.
    Held og lykke med både opr. og job!


  • #2   19. maj 2010 jeg skal ind og have lavet sådan en i dag, her kl 13, og lægen der sagde at jeg skule være syg en 2-3 uger, og hvis han fandt noget i mit knæ, skulle jeg regne med ca 5 ugers sygdom.

  • #3   19. maj 2010 og hvis du er kommet til skade på dit arbejde har du husket at melde det som en arbejds skade? du skal ikke finde dig i hun presser dig tibage på arbejde, for det kan i sidste ende gøre at din skade bliver værre.
    du må holde på din ret i at være syg derhjemme, og ellers så må du have din læge med ind over.


  • #4   19. maj 2010 Tak for svar, viste jeg kunne regne med HG :o))

    R.I.P Minnie: Ja, det er meldt både hos arbejdsskadestryrelsen og ved min egen forsikring, da jeg har en heltids ulykkes forsikring. Idag vil jeg lige kontakte fagforeningen om det skal meldes der....

    Imorgen vil jeg prøve at tage på arbejde pga et meget vigtigt møde. En slags eksamen på det jeg har brugt det sidste års tid på. Det vil jeg gerne deltage i. Desuden er jeg temmelig træt af at gå hjemme og vil meget gerne igang igen, men som sagt er jeg bare meget nervøs for det. Jeg har dog besluttet mig for, at hvis det går helt galt kommer jeg ikke de 4-5 timer vi har aftalt for fredag. Så melder jeg mig syg igen sammen med min læge, det er aftalt med ham!

    Held og lykke med dig, R.I.P Minnie


Kommentér på:
Artroskopi ?

Annonce