Hvor er det irreterende (jobsamtale) Hvor er det irreterende (jobsamtale)
Jerg har i længere tid, gået og overvejet at søge andet arbejde. En dag ser jeg en annonce på Ofir, hvor et stort anderkendt firma søger en lønningsbogholder, som er det jeg er Jeg sender ansøgning og cv mandag. Dagen efter bliver jeg ringet op, og indkaldt til samtale allerede onsdag. Jeg tager fri, og tager til denne samtale. Den går rigtig godt, og ca 1,5 time efter er vi færdige. Jeg ved nu, vi er 250 der har søgt jobbet. De skal bruge to, og de har indkaldt 9 til samtale. Han fortæller så, jeg om fredagen, vil høre om jeg skal til 2 samtale. Fredagen klokken 15.30 ringer han, og inviterrer mig på 2 samtale om onsdagen. Der skulle jeg så medbringe en personligheds test og logisk/tal tænkning test. Den bliver så sendt til mig om lørdagen. Jeg bruger her, to gange 45 min på de her test. Om onsdagen kommer jeg til 2 samtale, og efter at have kigget på mine test osv. Fortæller han, at der kun er en stilling ledig, da en medarbejder fra den nedlagte afdeling i jylland, som de skulle overtage lønudbetalingen fra, vil tage med herover. Han fortæller så vi er tre til 2 samtale. Efter igen 1,5 time, hvor jeg igen har tager fri fra arb, er vi så færdige. Det gik rigtig godt, og jeg havde flotte resultater i mine test. Han fortæller så, han om fredagen vil ringe til os tre, og fortælle hvem der har fået jobbet. Nu er det mandag, og jeg har intet hørt. Synes det er så respektløs, man ikke engang kan gribe knoglen, og fortælle man ikke har fået jobbet. Men bare ignorer folk, der faktisk har brugt mange timer, på deres firma. Det er kun tre der skulle ringes til. Og nu nok to, da den der har fået jobbet, nok har hært fra dem
men hvor er det irrerterende bare at sidde og vente spændt, og så bare ikke høre noget. Synes det er så dårligt af firmaet!!!
bare lige lidt gylde jeg skulle ud med
aug 2008
Følger: 7 Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 446 Svar: 3.685
Jeg er enig i at det er respektløst, og jeg må indrømme at jeg ikke kommer i den bager mere, på trods af at den ligger 1 km fra mig.
jul 2007
Følger: 32 Følgere: 30 Hunde: 1 Emner: 79 Svar: 2.518
Men tænk ikke engang at smide en mail, hvis det er fordi, man ikke kan lide at ringe op og give afslag. er det mindste skisme at smide en mail, til de mennesker der faktisk har brugt tid på dem, og sidder og venter på en opringning. Kan da mærke, jeg stadig forventer et opkald idag. Jeg vil skisme have det afslag!! men jeg ved jo godt, de ikke ringer.
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.794
De kunne da bare sende en mail med afslag, det kunne de da, da de indkaldte mig til samtale. Latterligt
jul 2007
Ja lige præcis!! det mindste man kan er skisme at smide en mail. Som du selv skriver, det har de jo ingen problemer med, når de skal bruge en..
jan 2005
Så kan de sige: "Vi vender tilbage, HVIS det bliver dig"
nov 2004
Følger: 62 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 881 Svar: 10.783
jan 2005
jul 2007
Hvorfor skulle jeg ringe? Jeg er jo godt klar over, hvad klokken har slået, når de ikke ringer. Jeg synes bare det er så respektløst, at man som arbejdsgiver ikke kan finde ud af, at holde sit ord!
Hvor er det irreterende (jobsamtale)